×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ قواعد طراحی کمپین تبلیغات همسان (Native) موفق
تاریخ انتشار : 23 تیر 1401 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

قواعد طراحی کمپین تبلیغات همسان (Native) موفق

قواعد طراحی کمپین تبلیغات همسان (Native) موفق

تبلیغ‌کننده‌ها، بازاریاب‌ها و مدیران روابط عمومی همیشه تلاش می‌کنند تا یک پیام تبلیغاتی را تا حد امکان؛ روشن، هوشمند و تاثیرگذار پخش کنند.کمپین تبلیغات همسان، یک پیام تبلیغی را می‌گیرد و آن را با رسانه‌ای که مصرف کننده ها با آن تعامل دارند پیوند می‌زند.

در رقابت تنگاتنگی که در دنیای تبلیغات امروز وجود دارد، بازاریاب‌ها تمایل زیادی به استفاده از محتوای تبلیغاتی همسان برای جلب توجه مصرف‌کنند‌ه‌های خود پیدا کرده‌اند.
اگر قصد طراحی کمپین تبلیغات همسان برای برند خود را دارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید. ما راهنمای ساده و گام به گامی برای شما تهیه کرده‌ایم که در این راه به شما کمک می‌کند

گام اول : تولید محتوا در کمپین تبلیغات همسان

1- هدف خود را تعیین کنید

با کمپین خود قصد دستیابی به چه چیزهایی را دارید.

2- تا جاییکه می‌توانید اطلاعات جمع‌آوری کنید

این اطلاعات می‌تواند شامل آمار مخاطبان فیسبوک، داده های تحلیلی گوگل و یا آنالیز رقبایتان باشد.

3- مخاطبان هدف خود را بشناسید:

شناختن مخاطبان هدف و طراحی کمپین تبلیغات همسان مناسب برای آنها، منحصر به تبلیغات همسان نمی‌شود، اما می‌توان گفت که مهم‌ترین بخش طراحی یک کمپین تبلیغات همسان است.

اینکه بدانید مشتریانتان کجا زندگی می‌کنند، شغلشان چیست و چه تعاملی با برند و کالای شما دارند همانقدر مهم است که ساختن یک پیام تبلیغاتی جذاب! برای نمونه، مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای Doubletree  (از زیر مجموعه‌های هتل هیلتون) یک کمپین تبلیغات همسان در توئیتر راه انداختند با هدفگذاری جغرافیایی مشخص و یک ایده‌ی درخشان.

در این کمپین آنها هشتگ #DoubleTreeTaxi را بر روی تعدادی از تاکسی‌های معروف لندن نصب کردند و آنها را روانه خیابانها کردند و کسانیکه از این تاکسی ها عکس می‌گرفتند و آن را با همین هشتگ در توئیتر به اشتراک میگذاشتند می‌توانستند در مسابقه‌ای برای برنده شدن اقامت رایگان در این هتل‌ها در بریتانیا شرکت کنند.

کمپین تبلیغات همسان

4 ایده‌پردازی کنید

تیم خلاقه‌ی خود را درگیر کنید، در این مرحله هرچقدر ایده های بیشتری داشته باشید بهتر است. از شخصیت شناسی مخاطب خود در این مرحله کمک بگیرید ولی خودتان را خیلی محدود نکنید، شما در مراحل بعد می‌توانید ایده‌های ضعیف‌تر را حذف کنید.

5-بهترین ایده‌ها را انتخاب کنید و برنامه‌ریزی کنید

یک استراتژی محتوایی برای خودتان تعیین کنید که انواع مختلف محتواها را شامل شود و آن ها را بر اساس نوع طبقه‌بندی کنید.(مطالب وبلاگ، مقالات تخصصی، اینفوگرافی‌ها و …)

6-محتواهای پرمخاطب را در اولویت بگذارید :

وقتی که بهترین ایده‌هایتان را انتخاب کردید، کمی وبگردی و جستجو کنید تا بفمید در میان محتوای موجود چه چیزی بهتر جواب می‌هد. ابزارهایی مانند Google Trends می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

7- یک برنامه‌زمانی درست کنید

از آنجایی که شما یک ماشین تولید محتوا نیستید، نمیتوانید هر روز محتواهای جدیدی تولید کنید. در نظر بگیرید که هر کدام از اید‌ه‌های محتوایی‌تان را در چه زمانی می‌خواهید ارائه کنید. این برنامه را می توانید با مقاطع مهم فصلی یا رویداد های مهمی که در طول سال برای کسب و کار شما وجود دارد تنظیم کنید.

گام دوم : پلتفرم

1- شبکه‌های اجتماعی:

حضور قدرتمند در همه‌‌ی شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب یک اصل است، اما  کمپین تبلیغات همسان در این شبکه‌ها به تبلیغ دهنده‌ها این امکان را می‌دهد که به مصرف کنندگان خود به طور مستقیم در پلتفرمی که استفاده می‌کنند دسترسی داشته باشند.

برای مثال تبلیغات news feed فیس بوک و توئیت‌های تبلیغاتی توئیتر محتوای تبلیغی برندها را دقیقا در میان فضای اجتماعی‌شان قرار می‌دهند. مخاطبان چند میلیاردی فیس بوک 40 درصد از زمانشان را در news feed می‌گذرانند. در توئیتر 150 میلیارد بار مشاهده تایم‌لاین در هر 15 دقیقه توسط 230 میلیون کاربر صورت می‌گیرد. اینستاگرام، پینترست، و حتی لینکداین هم شروع به راه اندازی امکانات تبلیغات همسان در پلتفرم‌های خود کرده‌اند. اما متاسفانه این سیستم برای ایران فعال نیست و میتوانیم به وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها تکیه کنیم. یا از روش‌های دیگر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم.

2-ناشران (وب سایت ها)

ناشر خود را بادقت انتخاب کنید.
بعد از اینکه مخاطب هدفتان را مشخص کردید، قدم بعدی شناسایی سایت‌هایی است که مخاطبان هدف شما بیشتر به آنها سر می‌زنند. سعی کنید سایت هایی را انتخاب کنید که بیشترین حد نزدیکی را به مخاطبان شما داشته باشند. مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت؛ که سایت‌های پرطرفدار با رتبه‌ی الکسای پایین را تحت پوشش تبلیغات همسان خود دارد؛ می‌تواند این کار را برای شما به سادگی انجام دهد.

تصویری باشید!

محتواهای تصویری، نظیر اینفوگرافی‌ها و اطلاعات تصویرسازی شده، تا 30 برابر بیشتر از محتواهای متنی دیده می‌شوند. این بدان معنی است که یک کمپین‌ تبلیغات همسان که از عناصر تصویری استفاده میکند، بسیار از کمپین‌های دیگر موفق‌تر است.

تبلیغ بودن خود را بیان کنید.

تبلیغات همسان راهی هوشمندانه برای وب‌سایت‌ها است تا محتوای تبلیغی خود را تامین کنند و همچنین برای تبلیغ‌دهنده‌ها تا پیام خود را در یک پلتفرم در حال انتشار و پرمخاطب منتشر کنند. اما اتفاقی که نباید بیفتد این است که خواننده را فریب دهیم تا فکر کند که محتوای تبلیغی همان محتوای اصلی سایت است.

افشاسازی تبلیغ، یک اصل کلیدی در تبلیغات همسان است. فارغ از زمینه، خواننده باید قدرت تشخیص محتوای اصلی سایت از محتوای تبلیغی را داشته باشد، وگرنه قطعاً تبلیغات همسان اثر منفی خواهد داشت. مشخص کردن تبلیغ با یک دکمه یا عبارت ساده قطعا به بیشتر در معرض دید قرار گرفتن برند شما کمک می‌کند.

کلام آخر :

در این مطلب دیدیم که برای داشتن تبلیغات همسان موفق چه رویکردی را باید پیش رو داشته باشیم و چه نکاتی را مورد توجه قرار دهیم. یک نکنه مهمی که همیشه باید به آن دقت کرد انتخاب شرکت تبلیغاتی مناسب است که آژانس تبلیغات مگنت با انتخاب بهترین مراجع همیشه در کنار شماست.

بیشتر بخوانید :

تبلیغات همسان چیست

اهمیت محتوا در تبلیغات همسان

آشنایی با انواع تبلیغات موبایلی همسان

دیدگاهتان را بنویسید