×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ فواید دیجیتال مارکتینگ؛ 9 فایده طلایی برای کسب و کارها
تاریخ انتشار : 13 بهمن 1401 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

فواید دیجیتال مارکتینگ؛ 9 فایده طلایی برای کسب و کارها

فواید دیجیتال مارکتینگ؛ 9 فایده طلایی برای کسب و کارها

از زمانی که انسان تجارت را آموخت، بازاریابی یا همان مارکتینگ به وجود آمد. مارکتینگ در مورد ارتباط بین مخاطب در مکان و زمان مناسب است.

با ظهور اینترنت، این بدان معنی است که شما بتوانید با مخاطب خود به راحتی ازطریق دیجیتال مارکتینگ ارتباط برقرار کنید. اما فواید دیجیتال مارکتینگ دقیقا چه هستند؟ بیایید در این مقاله تمام فواید دیجیتال مارکتینگ را با هم بررسی کنیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ شامل تمام تلاش های مارکتینگی است که از اینترنت استفاده می کند. این شامل کانال های دیجیتال مانند موتورهای جستجو، ایمیل، وبسایت ها، رسانه های اجتماعی و غیره است که می توانند به منظور ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی مورد استفاده قرار گیرند.

برخلاف روش های سنتی، دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا به مخاطب بیشتر و مشتریان هدف دست یابید که به احتمال زیاد قصد خرید از محصولات و خدمات شما دارند.

علاوه بر این، نسبت به بازاریابی سنتی مقرون به صرفه تر است. بعلاوه، شما را قادر می سازد تا میزان موفقیت خود را اندازه بگیرید و بر اساس آن تغییرات را اعمال کنید.

کلید بازاریابی موفق همیشه در مورد ارتباط با مخاطب هدف در مکان مناسب و در زمان مناسب بوده است. امروزه، از آنجایی که مدت زمان استفاده مشتریان از دستگاه های الکترونیکی بسیار بالاست، بهترین مکان برای دستیابی به آن ها اینترنت است.

کسب و کارها در سراسر جهان از این واقعیت نهایت استفاده را می برند. آن ها از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ کارآمد برای اطمینان از این که تلاش های مارکتینگ به مشتریان می رسند و منجر به سود تجاری قابل توجه می شوند، استفاده می کنند.

فواید اصلی دیجیتال مارکتینگ

فواید دیجیتال مارکتینگ؛ 9 نکته طلایی برای کسب و کارها

1. دسترسی جهانی

بازاریابی سنتی توسط جغرافیا محدود شده است و ایجاد یک کمپین بازاریابی بین المللی می تواند سخت، هزینه بر و نیز پر زحمت باشد.

با این وجود، دیجیتال مارکتینگ در اینترنت انجام می شود که به این معنی است که شما می توانید از گستردگی آن برای اهداف خود استفاده کنید.

حتی صاحب یک کسب و کار محلی بسیار کوچک نیز این توانایی را دارد تا با استفاده از یک فروشگاه آنلاین به مخاطب بین المللی دست یابد

. این کار ازطریق بازاریابی سنتی هرگز امکان پذیر نیست یا هزینه بسیار زیادی خواهد داشت. این دسترس پذیری آنلاین فرصت های رشد بیشماری را برای کسب و کارها به وجود آورده است. ترکیب دسترسی جهانی و رویت پذیری یک فرصت فوق العاده برای هر کسب و کاری است.

2. دسترسی محلی

اگرچه دسترسی جهانی یکی از فواید اصلی دیجیتال مارکتینگ به شمار می آید، اما رویت پذیری محلی را نیز بهبود می بخشد که اگر کسب و کار شما بر مشتریان محلی وابسته است، بسیار اهمیت دارد.

سئو محلی و تبلیغات هدفمند محلی می توانند برای شرکت هایی که به دنبال جذب مشتریان محلی هستند، بسیار سودمند باشد. به دسترسی محلی فکر کنید که ازطریق دیجیتال مارکتینگ بدست می آورید در مقابل تبلیغاتی که باید چاپ کنید و آن ها را در اطراف کسب و کار خود پخش کنید.

3. هزینه پایین تر

فرقی نمی کند که می خواهید کسب و کار خود را به صورت محلی یا بین المللی تبلیغ کنید، دیجیتال مارکتینگ یک راه حل مقرون به صرفه برای شما ارائه می دهد.

دیجیتال مارکتینگ حتی به کوچک ترین شرکت ها این امکان را می دهد تا با استفاده از استراتژی های به شدت هدفمند با شرکت های بزرگ تر رقابت کنند.

شروع به کار بیشتر این استراتژی ها هیچ هزینه ای برای کسب و کار ندارد (مانند سئو، رسانه اجتماعی و بازاریابی محتوا). با این وجود، تمام اشکال دیجیتال مارکتینگ برای همه کسب و کارها مناسب نیستند و برخی بیشتر از سایرین هزینه دارند. یک کسب و کار می تواند راه حل های مناسبی را بر اساس اهداف بازاریابی خود پیدا کند.

4. یادگیری آن ساده است

اگرچه دیجیتال مارکتینگ جنبه های بسیار زیادی دارد که باید یاد بگیرید، شروع آن نسبتا ساده است. دیجیتال مارکتینگ از نظر اهداف و مقیاس کمپین ها کمی پیچیده تر می شود. با این وجود، همه چیز به یافتن یک استراتژی مناسب برای کسب و کار شما معطوف می شود.

5. هدف گذاری موثر

حتی اگر ایده واضحی از مخاطب هدف خود نداشته باشید، دیجیتال مارکتینگ شما را قادر می سازد تا داده هایی استخراج کنید که به شما کمک می کند بدانید کدام مخاطبان برای شما بهترین هستند و کمپین خود را برای آن ها بهینه کنید.

گزینه های بسیار متعددی از هدف گذاری وجود دارد، ازجمله ازطریق کلمات کلیدی برای بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)، پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا ازطریق اطلاعات دموگرافیک و تبلیغ در رسانه های اجتماعی.

وجود این المان های هدف گذاری متعدد در دسترس شما باعث می شود اطمینان حاصل کنید که هر کمپین دیجیتال مارکتینگ به مخاطب درست خود دست می یابد. همچنین به شما در تحلیل رفتارهای در حال تغییر مشتریان و اصلاح کمپین ها بر اساس آن تغییرات کمک می کند. این توانایی درک نیازهای همواره در حال تغییر مشتریان، روشی مطمئن برای موفقیت هر شرکتی است.

فواید دیجیتال مارکتینگ؛ 9 نکته طلایی برای کسب و کارها

6. استراتژی های متعدد

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ متعددی وجود دارند که توسط انواع مختلف کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرند.

یک کسب و کار B2B که علاقمند به جذب لیدهای بین المللی است، ممکن است استراتژی کاملا متفاوتی نسبت به یک کسب و کار B2C محلی که لباس می فروشد داشته باشد.

اگرچه برخی از شرکت ها به راحتی از بازاریابی محتوا و سئو سود می برند، اما سایر شرکت ها از کمپین های تبلیغاتی مبتنی بر تبدیل بهره مند می شوند.

نکته کلیدی این است که همیشه نتایج را تحلیل کنید و تاکتیک ها و روش های بهتری را با گذشت زمان توسعه دهید. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ که به خوبی اجرا می شود، استراتژی است که با نیازهای تحول در کسب و کار سریعا تغییر کرده و منطبق می شود.

در اینجا رایج ترین انواع دیجیتال مارکتینگ که می توانید انتخاب کنید برای شما آورده شده اند:

7. انواع مختلف محتوا

یکی دیگر از فواید اصلی دیجیتال مارکتینگ این است که انواع مختلفی از محتوا برای نمایش برند شما به صورت آنلاین وجود دارند. برای پلتفرم های مختلف، طیف گسترده ای از انواع محتوا وجود دارد که می توانید انتخاب کنید تا برند خود را به نمایش بگذارید و کمپین های آنلاین موثر به راه اندازید.

برخلاف بازاریابی سنتی، شما می توانید به راحتی یک محتوا را برای پلتفرم های مختلف مجدد تولید کنید.

در اینجا رایج ترین انواع محتوا که می توانید انتخاب کنید، آورده شده است:

  • پست های وبلاگی
  • پادکست ها
  • ایمیل ها
  • کتاب های الکترونیکی
  • محتوای بصری
  • اینفوگرافیک ها
  • وایت پیپرها
  • کوئیزها
  • پست های رسانه اجتماعی
  • وبینارها

8. افزایش تعامل

یکی از فواید مهم دیجیتال مارکتینگ افزایش نرخ تعامل است. دیجیتال مارکتینگ به صورت پیشفرض طوری طراحی شده است که بسیار تعاملی باشد.

کاربران می توانند یک پست وبلاگی را به استراک بگذارند، یک عکس را لایک کنند، ویدئو را ذخیره کنند یا از طریق کلیک بر روی تبلیغات پولی با وبسایت شما در تعامل باشند.

بهترین بخش قضیه این است که شما می توانید تمام این اقدامات را اندازه گیری کنید. این کار شما را قادر می سازد تا پست های تعاملی تر ایجاد کنید و آگاهی از برند یا فروش خود را افزایش دهید.

هرچه تعامل آنلاین شما بیشتر باشد، مشتریان وفادار بیشتری بدست می آورید. کسب و کارهایی که از فرمت های تعاملی به صورت کارآمد در استراتژی های آنلاین خود استفاده می کنند، راحت تر می توانند ترافیک را به مشتریان وفادار تبدیل کنند.

9. تحلیل و بهینه سازی

یکی دیگر از فواید مهم دیجیتال مارکتینگ، تجزیه و تحلیل وب است که نتایج کمپین های دیجیتال مارکتینگ را در زمان واقعی اندازه می گیرد.

این به بهینه سازی کمپین های بعدی و اصلاح مشکلات احتمالی موجود در اسرع وقت کمک می کند. تحلیل کمپین های دیجیتال مارکتینگ شما را قادر می سازد تا تمام منابع ترافیک را مشخص کنید و کنترل قیف های فروش را در دست بگیرید.

فواید دیجیتال مارکتینگ؛ 9 نکته طلایی برای کسب و کارها

چرا دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک حرفه و جزء مشاغل برتر است؟

با تقاضای روزافزون برای بازاریاب های حرفه ای محتوا، فرصت های بیشماری برای افراد حرفه ای که به دنبال ورود به این حوزه هستند وجود دارد.

اگر شما نیز یکی از آن ها هستید، ابتدا باید درک کنید که دیجیتال مارکتینگ یک حوزه وسیع است و راه های زیادی برای ورود به آن پیش روی شما قرار دارد.

کدگذاران، حرفه ای های علوم داده، نویسندگان، طراحان گرافیک، ویرایشگر های ویدئو و غیره همگی می توانند وارد حرفه دیجیتال مارکتینگ شوند.

بازاریاب های دیجیتال از طیف وسیعی از کانال های دیجیتال مارکتینگ برای ارتباط با مشتریان و بهبود فروش و فعالیت های بازاریابی استفاده می کنند. وظیفه بازاریاب دیجیتال شامل توسعه تاکتیک های ارتباطی چندکاناله برای سازمان با تمرکز بر هدف گذاری مشتریان، هم به صورت مستقیم و هم غیرمستقیم است.

داشتن مدرک در توسعه وب، مدیریت بازاریابی، طراحی یا کپی رایتینگ از مهارت هایی است که برای بازاریاب های دیجیتال مهم است.

اگر در مهارت هایی مانند سئو و SEM نیز تخصص داشته باشید که به سود کسب و کارهاست، این احتمال وجود دارد که یک شغل دیجیتال مارکتینگ پردرآمد داشته باشید.

برترین مشاغل دیجیتال مارکتینگ

هر فردی که تازه وارد حرفه دیجیتال مارکتینگ شده است کم کم با مشاغلی مانند دستیار دیجیتال مارکتینگ حرفه خود را شروع می کند و سپس در عرض دو الی پنج سال وظایف مشاغل مهم تری مانند موارد زیر را در این حوزه بدست می آورد:

  • مدیر دیجیتال مارکتینگ
  • مدیر سئو
  • کارشناس SEM/PPC
  • توسعه دهنده وب/طراح
  • مدیر رسانه اجتماعی
  • بازاریاب محتوا

در سازمان ها و صنایع مختلف، مشاغل دیجیتال مارکتینگ دیگری نیز وجود دارند. برخی از آن ها عبارتند از مدیر تجزیه و تحلیل، مدیر CRM، مدیر بازاریابی ایمیلی، مدیر تجارت الکترونیک، مدیر حساب های آژانس دیجیتال.

آیا برای شروع آماده هستید؟

دیجیتال مارکتینگ برای ساخت یک کسب و کار موفق الزامی است. فرقی نمی کند که می خواهید برند خود را گسترش دهید یا فروش را بیشتر کنید، هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد.

با درک آنچه در فضای دیجیتال رخ می دهد، می توانید از آن بهره ببرید و آینده هر کسب و کاری را تضمین کنید.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب و گوگل ادز. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

سوالات متداول

فواید دیجیتال مارکتینگ چه هستند؟

دیجیتال مارکتینگ فواید زیادی برای یک کسب و کار آنلاین موفق دارد. دیجیتال مارکتینگ باعث افزایش دسترسی جهانی و محلی، هزینه های کمتر و افزایش تعامل با مشتری می شود.

7 فایده بازاریابی چیست؟

عبارتند از :
افزایش لیدهای باکیفیت
ارتباط قوی تر و تعامل بهتر
شانس پیشی گرفتن از رقبا
افزایش درآمد
پلتفرم های بازاریابی مختلف
فیدبک های بهتر
پرسونای خریدار دقیق

آیا دیجیتال مارکتینگ برای آینده بهتر است؟

دیجیتال مارکتینگ بهترین گزینه برای بازاریابی محصولات با هزینه پایین تر است. با افزایش دیجیتالی شدن سازمان ها در دهه گذشته، دیجیتال مارکتینگ برای تضمین رشد و توسعه همه کسب و کارها ضروری است.

منبع : simplilearn

بیشتر بخوانید :

اپلیکیشن مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

اصول مدیریت برند؛ 10 اصل کلیدی در مدیریت برند

دیدگاهتان را بنویسید