×
صفحه اصلی تبلیغات چگونه تبلیغات گوگل ادوردز در یک شهر نمایش داده شود
تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه : 7 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

چگونه تبلیغات گوگل ادوردز در یک شهر نمایش داده شود

چگونه تبلیغات گوگل ادوردز در یک شهر نمایش داده شود

هر تبلیغ کننده بودجه مشخصی دارد که برای تبلیغات آنلاین آن را در نظر گرفته و می‌خواهد با همان بودجه مشخص به بهترین نتیجه برسد.

یکی از راه‌های به صرفه کردن هزینه تبلیغات؛ هدف‌گیری جغرافیایی تبلیغات است. در این راه می‌توان بر اساس تعیین کردن یک مکان خاص، تبلیغات تنها در یک مکان فیزیکی خاص یا مجموعه‌ای از مکان‌هایی که شما مشخص کرده‌اید برای مشتریان نمایش داده شود.

به این ترتیب، پول شما هدفمند خرج می‌شود. در ادامه مطلب خواهید خواند که چگونه تبلیغات Google Ads را هدفمند کنید و به این سوال پاسخ خواهیم داد که چرا و چگونه از هدف‌گذاری جغرافیایی استفاده کنیم؟

چرا باید از هدف گذاری جغرافیایی استفاده کرد؟

هنگامی که برای اولین بار یک کمپین در Google Ads می‌سازید، به طور خودکار برای همه کشورها و مناطق پیش فرض محتوای شما نشان داده می‌شود.

برای این که تبلیغات شما هدفمند باشد، باید حداقل نوعی از هدف‌گیری جغرافیایی را انتخاب کنید حتی اگر به همان اندازه که می‌توانید گسترده باشد چرا که مزایای بسیاری برای هدف‌گیری جغرافیایی وجود دارد که به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

1. صرفه‌جویی مالی

واضح‌ترین دلیل برای هدف‌یابی جغرافیایی این است که می‌توانید از هدر رفتن هزینه‌های تبلیغاتی برای مصرف‌کنندگانی که ممکن است واجد شرایط خدمات شما باشند، اما در منطقه‌ای که شما به آن خدمات می‌دهید نیستند، جلوگیری کنید.

و این هدف گیری می‌تواند به اندازه‌ای که نیاز دارید گسترده یا کوچک باشد. مثلا: یک خرده فروش آنلاین ممکن است تمام استان تهران یا فقط شهر تهران را هدف قرار دهد.

همچنین یک کسب و کار خدمات خانگی می‌تواند محله‌های خاصی از تهران را که به آنها خدمات ارائه می‌دهد، هدف قرار دهد.

2. ارائه تجربه‌های مرتبط

با هدف گذاری جغرافیایی برای PPC محلی، می‌توانید پیشنهاد خود را به رویدادهای محلی مرتبط کنید یا از زبانی استفاده کنید که با آن جامعه هماهنگ شود.

برای مثال، اگر می‌دانید که کنسرتی در شهر شما برگزار می‌شود، ممکن است بخواهید یک تبلیغ ویژه برای رستوران خود در آن نزدیکی اجرا کنید.

3. هدف‌گذاری برای اشخاص

ممکن است شما صاحب بنگاهی باشید که مشتریان شما صاحبان املاک گران قیمت در شهر تهران هستند. با هدف گذاری جغرافیایی می‌توانید مناطق مرفه‌تر یک شهر خاص را مورد هدف قرار دهید.

البته گفتنی است که برخی از صنایع وجود دارند که ممکن است نتوانند هدف گذاری جمعیتی و موقعیت مکانی را با هم ترکیب کنند.

4. زمان بندی

وقتی صحبت از زمان‌بندی می‌شود، ممکن است به زمان‌بندی تبلیغات فکر کنید اما هدف‌گذاری جغرافیایی نیز در اینجا کاربرد دارد. معمولاً به عنوان geofencing  از آن نام برده می‌شود. شما می توانید تبلیغات خاصی را در هنگام ورود یا خروج از یک مرز جغرافیایی به افراد ارائه دهید.

چگونه تبلیغات ادوردز در یک شهر نمایش داده شود

5. بازارهای جدید

اگر در مورد عملکرد خود در یک بازار جدید کنجکاو هستید و می‌خواهید بازاری جدید را امتحان کنید، مکان های خود را بر اساس کمپین تقسیم کنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. با این روش می‌توانید بدانید که کدام بازار جدید برای شما صرفه اقتصادی دارد و کدام یک هزینه تراشی است.

6. شناخت مصرف‌کننده

هدف گذاری جغرافیایی یک برد-برد است. نه تنها در پول خود صرفه جویی می‌کنید، بلکه به همان چیزی می‌رسید که مصرف کنندگان از شما می‌خواهند.

طبق تحقیقات انجام شده، 80 درصد از مصرف کنندگان علاقه دارند هشدارهای مبتنی بر مکان را از مشاغل دریافت کنند.

علاوه بر این 70 درصد از مصرف کنندگان می‌گویند که اگر در ازای آن چیز ارزشمندی دریافت کنند، حاضرند موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارند.

همچنین 61 درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهند از سایت‌هایی خرید کنند که اطلاعات را برای موقعیت مکانی خود سفارشی می‌کنند.

نحوه تنظیم مکان‌یابی در گوگل ادز

برای پیاده‌سازی هدف‌گذاری جغرافیایی در گوگل ادز، کمپینی را که می‌خواهید هدف قرار دهید انتخاب کنید، روی تب تنظیمات کلیک کنید و سپس به قسمت مکان‌ها بروید.

روی نوار جستجو کلیک کنید، شروع به تایپ مکان مورد نظر خود کنید و زمانی که در منوی کشویی مربوط به موارد مشابه ظاهر شد، آن را انتخاب کنید.

گزینه ها شامل کشور، منطقه (مانند ایالت یا استان)، شهر، کد پستی و حتی فرودگاه های خاص است.

چگونه تبلیغات ادوردز در یک شهر نمایش داده شود

اگر روی «جستجوی پیشرفته» کلیک کنید، به یک کادر می‌شود که سه گزینه دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

افزودن: آن مکان را به لیست مکان های هدف شما اضافه می‌کند.

Exclude: از نمایش تبلیغات شما در یک مکان جلوگیری می‌کند.

مکان‌های نزدیک و مرتبط: فهرستی از مناطق نزدیک را ایجاد می‌کند که می‌توانید آنها را نیز اضافه کنید.

وقتی منطقه‌ای را انتخاب می کنید،Google Ads  نقشه‌ای را نشان می‌دهد که منطقه مورد نظر برجسته شده است.

چگونه تبلیغات ادوردز در یک شهر نمایش داده شود

اگر چندین منطقه را انتخاب کرده باشید، همه آنها در یک لیست ظاهر می‌شوند و می‌توانید برای مشاهده نقشه را کوچک کنید.

چگونه هدف گذاری جغرافیایی را کارآمدتر کنیم؟

هدف‌گیری جغرافیایی می‌تواند بر معیارهایی مانند امتیاز مشتری، تاثیرگذاری و نرخ کلیک تاثیر مثبت بگذارد. در ادامه چندین نکته برای بهبود عملکرد هدف‌یابی جغرافیایی آورده می‌شود.

1. مکان را مشخص کنید

هنگام تنظیم هدف گذاری جغرافیایی خود، باید به یک نکته توجه کنید. هنگامی که گزینه‌های موقعیت مکانی آبی رنگ کلیک می‌کنید، می‌توانید بر اساس حضور افراد در مکان‌های هدف شما آنها را مشخص کنید.

برای برخی از مشاغل، این ویژگی ایده آل است.  

به عنوان مثال، فرض کنید شما فقط می خواهید ساکنان تهران را هدف قرار دهید اگر این ویژگی را استفاده نکرده باشید، ممکن است تبلیغ شما برای فردی در کرمانشاه نشان داده شود.

چگونه تبلیغات ادوردز در یک شهر نمایش داده شود

2. گزارش بگیرید

به گزار‌های Google Adsدقت کنید و از اطلاعات آن استفاده کنید. کلمات کلیدی را با دقت بررسی کنید تا ببینید کدام جستجوهای کلیدواژه باعث شده افراد بیشتری به تبلیغات شما جذب شوند.

به عنوان مثال، اگر یک نمایندگی خودرو در شیکاگو دارید اما تبلیغات شما با جستجوی «ماشین‌های جدید کرمان» فعال می‌شود، کلمه «کرمان » را به فهرست کلیدواژه‌های منفی خود اضافه کنید تا تبلیغات شما با جستجوهای بیشتر برای کرمان فعال نشود.

3. از  Google Trends استفاده کنید

 از Google Trends برای اطلاع رسانی استراتژی هدف‌گذاری جغرافیایی خود استفاده کنید و بدانید علایق جستجوی گوگل دائما تغییر می‌کند.

علاوه بر این، اولویت‌ها و نیازهای مصرف‌کننده به دلیل همه‌گیری به طور قابل توجهی تغییر کرده است. Google Trends ابزاری است که می‌تواند علاقه افراد را به یک کلمه کلیدی یا موضوع خاص در یک منطقه جغرافیایی خاص نشان دهد.

بنابراین، می‌توانید ببینید که چه کلمات کلیدی ممکن است در ترکیب با هدف‌گذاری جغرافیایی شما بهتر عمل کنند.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های فروش بیشتر تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم. همچنین می توانیم برای ایجاد کمپین های گوگل ادز کمک های زیادی و مشاوره به شما بدهیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

مقالات بیشتر:

بازدهی تبلیغات گوگل (گوگل ادز) چگونه است و آیا ارزشش را دارد؟

تبلیغات رایگان در گوگل؛ ۲۰ روش هوشمندانه

انواع هدف گذاری تبلیغات در گوگل ادز و نحوه پیاده سازی آن

آموزش ثبت نام و نحوه استفاده از گوگل کیورد پلنر

دیدگاهتان را بنویسید