×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگمحتوا تبلیغ نویسی موفق و راه حل گام به گام آن
تاریخ انتشار : 03 آذر 1401 زمان مطالعه : 4 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

تبلیغ نویسی موفق و راه حل گام به گام آن

تبلیغ نویسی موفق و راه حل گام به گام آن

چگونه می توانید در تبلیغ نویسی خوب شوید؟ چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که متن نوشته شده ما جذاب باقی می‌ماند؟

کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی، هنر نوشتن با هدف برانگیختن یک عمل خاص در خواننده است. برای موفقیت، باید متن خود را واضح و قابل فهم بیان کنید، دیدگاهی قوی ارائه دهید و مخاطبان خود را در نظر بگیرید.

با پیروی از نکات ذکر شده در کپی رایتینگ، می توانید استراتژی کپی رایتینگ خود را تقویت کرده و نوشتن خود را حتی بیشتر از این پیش ببرید. برای آن که بدانید چگونه این مهارت‌ها را باید  تمرین کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

مهم ترین نکات کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی

کپی رایتینگ یک راه عالی برای ترغیب بازدیدکنندگان وب سایت شما به خرید چیزی از شما یا ثبت نام در خبرنامه شما است. اما چگونه می‌توان کپی را با موفقیت نوشت؟ در اینجا چند نکته کلی برای کپی رایتینگ آورده شده است.

برای مخاطب هدف خود بنویسید

قبل از شروع نوشتن، ابتدا باید در نظر بگیرید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. چه سوالاتی دارند؟ چه مشکلاتی می‌خواهند حل شود؟

اگر می‌دانید خوانندگان شما به دنبال چه چیزی هستند، می‌توانید کلمات و عبارات مناسب را برای جذب آنها پیدا کنید و آنها را وادار کنید تا روی دعوت به اقدام شما کلیک کنند.

کوتاه و شیرین بنویسید

هیچ کس برای متون طولانی وقت ندارد پس آن را کوتاه و دقیق نگه دارید.

با کلمات و جملات ساده بنویسید و از پاراگراف ها برای خواندن آسانتر متن استفاده کنید. اگرچه جمع کردن اطلاعات زیادی در یک متن وسوسه انگیز است، اما باید روی مهم ترین نکات تمرکز کنید و همه چیز را کنار بگذارید.

از کلمات قدرتمند استفاده کنید

کلمات قدرتمند کلماتی هستند با تأثیر احساسی که به خوانندگان کمک می‌کنند تا با متن آشنا شوند و پاسخ قوی را برانگیزند.

از این کلمات کم استفاده کنید تا فرسوده به نظر نرسند. چند نمونه از کلمات قدرت عبارتند از: “راز”، “سریع”، “ساده”، “اکنون” و “کشف”.

تست و بهینه سازی کنید

در نهایت، شما همیشه باید تست کنید و بهینه سازی کنید. زیرا این تنها راه برای یافتن این است که چه چیزی با مخاطب هدف شما طنین انداز می‌شود و چه چیزی نه.

نسخه‌های مختلف متن را با فراخوان‌های مختلف آزمایش کنید و نرخ کلیک را ببینید. سپس متن را بر این اساس بهینه کنید و دوباره تست کنید – تا زمانی که ترکیب عالی را پیدا کنید.

نمونه‌هایی از تبلیغ نویسی موفق و راه حل گام به گام آن

روی یک موضوع و یک بیانیه تمرکز کنید

بسیاری از شرکت‌ها و حتی افرادی که می‌خواهند به صورت آنلاین درآمد کسب کنند، ایده بسیار روشنی دارند: آنها می‌خواهند تا حد امکان به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند.

متأسفانه، این بهترین استراتژی برای موفقیت آنلاین نیست. زیرا هر چه بخواهید به افراد بیشتری دسترسی داشته باشید، پیام شما کلی‌تر و سطحی‌تر می‌شود و این منجر به این واقعیت می‌شود که در نهایت هیچ‌کس احساس نمی‌کند به درستی مورد خطاب قرار گرفته است.

بهتر است روی یک موضوع و یک بیانیه تمرکز کنید. اگر می‌دانید چه می‌خواهید بگویید و به چه کسی می‌خواهید بگویید، ساختن محتوای خود و همچنین یافتن کلمات مناسب برای شما بسیار آسان تر خواهد بود.

داستان بگویید

چه در حال نوشتن یک مقاله وبلاگ، یک کتاب الکترونیکی یا یک پست در رسانه‌های اجتماعی هستید، اگر می‌خواهید کلمات شما با مردم طنین انداز شود، همیشه باید سعی کنید داستانی را تعریف کنید.

داستان‌ها چیزی است که همه ما را به هم متصل می‌کند و ما را از نظر احساسی تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید پیامی را منتقل کنید، احتمال اینکه مردم در قالب یک داستان ارائه شود، آن را دریافت کرده و متوجه آن می‌شوند.

البته، لازم نیست یک رمان عاشقانه یا درام بنویسید، داستان های روزمره نیز می توانند بسیار موثر باشند.

به همین دلیل است که یکی از مهم‌ترین نکات کپی‌رایتینگ این است که سعی کنید چیزی را به خوانندگان خود بدهید که بتوانند از نظر احساسی آنها را تحت تأثیر قرار دهند.

پرشور باشید

اگر کاری را انجام دهید که واقعاً از آن لذت نمی‌برید، آن را به خوبی انجام نخواهید داد.

بنابراین اگر نویسنده‌ای پرشور نیستید، شاید نباید خود را به عنوان یک نویسنده ارواح نیز معرفی کنید. یا حداقل نه برای پروژه ای که به آن اهمیت نمی دهید.

زیرا اگر برای کاری که انجام می دهید اشتیاق نداشته باشید، آن را با فداکاری که نیاز دارید انجام نخواهید داد – و مشتریان متوجه خواهند شد. بنابراین به دقت فکر کنید که آیا واقعاً در مورد پروژه مشتاق هستید یا اینکه بهتر است کار را به شخص دیگری بسپارید.

تبلیغ نویسی موفق و راه حل گام به گام آن

 از تصاویر بزرگ استفاده کنید

اگر می‌خواهید با تبلیغات خود متمایز شوید، باید از تصاویر بزرگ و چشم نواز استفاده کنید. این تصاویر باید توجه افراد را به خود جلب کند و آنها را به دیدن تبلیغ شما وادار کند.

نکته دیگر این است که از متن در تصویر خود استفاده نکنید. دلیل این امر این است که مردم معمولاً متن را نمی‌خوانند، بنابراین فقط توجه آنها را از آنچه واقعاً می‌خواهید منتقل کنید منحرف می‌کند. در نهایت، یک ویژگی نهایی و بسیار جالب وجود دارد که می تواند به شما در کپی رایتینگ مزیت بدهد.

تصاویر بخش مهمی از کپی رایتینگ هستند زیرا توجه خواننده را به متن جلب می کنند و به درک بهتر داستان کمک می‌کنند.

اگر در حال نوشتن مقاله‌ای در مورد سگ هستید، ممکن است استفاده از تصویر یک توله سگ یا گروهی از سگ‌ها مفید باشد. این کار خواننده را به خواندن ادامه مطلب تشویق می‌کند و سرنخ‌های بصری را برای محتوای مقاله ارائه می‌دهد.

یافتن تصاویر خلاقانه و اصلی که قبلاً توسط سایر کپی‌رایترها استفاده نشده‌اند می‌تواند دشوار باشد.

با این حال، با یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی می توانید جنبه‌های بصری را به طور کامل بازسازی کنید.

تولید محتوا خود را به ما بسپارید

در دنیای رقابتی آنلاین، با مخاطبانی باهوش و هدفمند روبه‌رو هستید که زمان نیز برایشان ارزشمند است. به همین دلیل مهم است که پیام یا خبر خود را دقیق و آنقدر جذاب بیان کنید که مخاطب جذب پیام شود و به صدای شما گوش دهد. اگر محتوای تان را درست بیان کنید مخاطب یک مرحله فراتر از خواندن محض می رود.

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت به شما چه کمکی می‌کنیم؟

  • برنامه‌ریزی محتوایی : از آنجا که ارتباط شما با مخاطب در فضای آنلاین باید همیشگی باشد، برنامه‌ریزی منسجم به این منظور برای شما انجام می‌شود.
  • سوژه‌پردازی‌ خلاقانه : سوژه پردازی‌های خلاقانه و دقیق متناسب با هدف شما و درباره برند، خدمات و محصولات تان انجام انجام می‌شود.
  • قالب‌های محتوایی : قالب‌های محتوایی مختلف و سفارشی، متناسب با سوژه‌ها شامل خبر، گزارش، مقاله، گفت‌وگو و … نگارش می‌شود.
  • ویرایش محتوا : محتوای نهایی، از نظر نگارشی و ادبی بازبینی و در صورت نیاز ویرایش بر روی آن انجام می‌شود.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

بیشتر بخوانید :

آموزش کپی رایتینگ و اهداف آن

انواع کپی رایتینگ که در رسانه و کسب وکارها استفاده می شود

شرح وظایف کپی رایتر چیست و چه نقش هایی ایفا می کند

دیدگاهتان را بنویسید