×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگمحتوا انواع بازاریابی محتوا و نحوه تولید محتوا برای آن؛ 17 نوع
تاریخ انتشار : 30 آذر 1401 زمان مطالعه : 16 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

انواع بازاریابی محتوا و نحوه تولید محتوا برای آن؛ 17 نوع

انواع بازاریابی محتوا و نحوه تولید محتوا برای آن؛ 17 نوع

انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای تبلیغ برند خود و یافتن مشتریان جدید استفاده کنید. در اینجا به برخی از پرکاربردترین آن‌ها نگاهی می‌اندازیم.

برای بازاریاب‌ها، محتوا همچنان پادشاه است. محتوا برای اهداف شما ارزش ایجاد می‌کند، به شما کمک می‌کند تا به یک متخصص در حوزه کاری خود تبدیل شوید، ترافیک را جذب می‌کند و به موتورهای جستجو می‌گوید چرا وبسایت شما باید رتبه بالاتری داشته باشد.

اما بهترین نوع محتوا کدام است؟ اگر از ده‌ها بازاریاب این سوال را بپرسید، به احتمال زیاد 12 جواب مختلف دریافت خواهید کرد.

برخی به پست‌های وبلاگی قسم می‌خورند، در حالی که دیگران ادعا می‌کنند اینفوگرافیک‌ها بهترین روش قرار گرفتن در معرض دید مخاطب هستند.

کتاب‌های الکترونیکی می‌توانند یک روش عالی برای ایجاد اعتبار باشند، در حالی که میم‌ها در اشتراک‌گذاری ارگانیک نقش زیادی دارند.

هر نوع از محتوا دارای نقاط ضعف و قوت خود است. با درک مزایای منحصر به فرد هر یک می‌توانید یک استراتژی بازاریابی منسجم و منحصر به فرد را منطبق با نیازهای خود ایجاد کنید.

در این بخش، ما نگاهی به 17 نوع محتوا در بازاریابی می‌اندازیم، توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید از آن‌ها برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنید و دانشی را برای دیده شدن کسب و کار در اختیار شما قرار می‌دهیم.

انواع بازاریابی محتوا و نحوه تولید محتوا برای آن؛ 17 نوع

چرا بازاریابی محتوا اهمیت دارد؟

عصر دیجیتال است. تا تاریخ جولای سال 2022، 03/5 میلیارد نفر در سراسر جهان از اینترنت استفاده کرده‌اند. این بدان معنی است که 1/63 درصد از جمعیت جهان می‌تواند بالقوه وارد وبسایت شما شود.

به لطف گوشی‌های هوشمند، اینترنت به منبعی برای سرگرمی، خرید یا حل و فصل مشاجرات تبدیل شده است؛ مهم نیست که شما کجا هستید.

با دانستن این موضوع، جای تعجب نیست که مطالعه‌ای توسط مرکز تحقیقاتی پیو به این نتیجه دست یافت که 31 درصد از افراد بزرگسال تقریبا دائما آنلاین هستند.

در مرکز هر کمپین بازاریابی دیجیتال موفق، بازاریابی محتوا مزایای زیادی را ارائه می‌دهد، ازجمله:

  • ایجاد اعتماد با مخاطبان
  • بهبود اقدامات سئو
  • نمایش تخصص شما
  • کمک به حفظ شهرت برند
  • تشویق به اشتراک‌گذاری اجتماعی
  • بهبود نرخ تبدیل

از همه مهم‌تر، آن یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای جذب لیدهای جدید است زیرا شما می‌توانید محتوا خود را تغییر دهید تا بدون تلاش زیاد در معرض دید مخاطب قرار گیرید.

البته، همه انواع محتوا پاداش یکسانی را به همراه نخواهند داشت. ترکیبی که انتخاب می‌کنید به مشخصات کسب و کار و اهداف شما بستگی دارد، اما برخی از آن‌ها ضروری هستند.

17 نوع اساسی محتوا در کانتنت مارکتینگ

1. پست‌های وبلاگی

از سال 1994، وقتی جاستین هال اولین وبلاگ یا بلاگ را ایجاد کرد، وبلاگ‌نویسی به سنگ بنای هر بازاریابی محتوایی موفق تبدیل شد.

یک روش عالی برای اضافه کردن محتوای جدید به وبسایت، پست‌های وبلاگی روشی همه جانبه، مقرون به صرفه و اغلب همیشه سبز برای تقویت ترافیک ارگانیک هستند.

فرمت طولانی آن‌ها به شما این اجازه را می‌دهد تا بر کلمات کلیدی هدف و موضوعات مهم برای مخاطبان خود تمرکز کنید. وبلاگ‌ها همچنین نقش مهمی را در استراتژی سئو ایفا می‌کنند.

طول محتوا (یک پست وبلاگی به طور متوسط بین 1500 تا 2000 کلمه است) اطلاعات زیادی را در اختیار بات‌های جستجوی گوگل در مورد محتوا قرار می‌دهد، که به نوبه خود به تعیین نحوه پاسخ دادن به جستارهای جستجویی کمک می‌کند.

برای اطمینان از این که پست‌های وبلاگی شما تا حد امکان ترافیک بیشتری جذب می‌کنند و نتایج مورد نیاز شما به دست می‌آیند، اطمینان حاصل کنید که:

  • برای انسان نوشته شوند – نه موتورهای جستجو.
  • از کلمات کلیدی هدفمند خود استفاده کنید.
  • برای سرعت بارگذاری بهینه شده است.
  • به سایت‌هایی با اعتبار بالا لینک شده است.
  • از هدرها برای اسکیمینگ موثر استفاده کنید.

کلمات کلیدی دم بلند (لانگ تیل) را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که هرچه پست وبلاگی جزئیات بیشتری داشته باشد، به احتمال زیاد ترافیک بیشتری جذب خواهد کرد. علاوه بر این، روش عالی برای نشان دادن شخصیت برند است.

2. مطالعات موردی

مشتریان هدف شما یک مشکل خاص دارند. هدف شما به عنوان یک بازاریاب این است که به آن‌ها نشان دهید چرا کسب و کار شما بهترین پاسخ را به مشکل آن‌ها ارائه می‌دهد.

برای انجام این کار، نشان دهید که در حوزه کاری خود متخصص هستید و این که راه حل شما واقعا کاربردی است. یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این کار از طریق مطالعات موردی است.

مطالعات موردی یک سناریوی واقعی را در اختیار مخاطبان شما قرار می‌دهند که در آن شخصی شبیه به خود آن‌ها از راه حل شما برای مشکل خود استفاده کرده است.

آن‌ها سفر خرید را از ابتدا تا انتها مشاهده می‌کنند و همین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا نحوه کارکرد محصول یا خدمات شما را مجسم کنند.

مطالعات موردی به شما این امکان را می‌دهند تا خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنید، همین امر به کاهش ریسک درک شده به خصوص برای خدمات و محصولات با قیمت بالا کمک می‌کند.

مانند پست‌های وبلاگی، آن‌ها فرمت طولانی‌تری را شامل می‌شوند که در آن می‌توانید بدون اضافه‌گویی کلمات کلیدی مد نظر خود را اضافه کنید. برای به حداکثر رساندن تاثیر، باید اطمینان حاصل کنید که مطالعات موردی:

  • روی موضوعی تمرکز دارند که مخاطب هدف شما می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.
  • یک روایت منسجم از ابتدا تا انتها ارائه می‌دهد.
  • تا جایی که امکان دارد آمار واقعی را درج کنید.
  • به طور دقیق نشان دهید که چگونه کسب و کار شما مشکل را حل کرده است.
انواع بازاریابی محتوا و نحوه تولید محتوا برای آن؛ 17 نوع

3. چک لیست‌ها

بابانوئل تنها کسی نیست که فهرست تهیه می‌کند و آن را دوبار چک می‌کند. بسیاری از افراد عاشق یک راهنمای گام به گام برای انجام وظایف یا حل یک مشکل هستند.

با تقسیم کارها به کارهای کوچک‌تر و قابل انجام، چک لیست‌ها می‌توانند از دلهره کارهای پیچیده بکاهند. از نقطه نظر بازاریابی نیز آن‌ها یک روش عالی برای تولید لید هستند.

مخاطب از آن‌ها به عنوان یک روش ساده، اسان و رایگان برای اطمینان از انجام تمام مراحل استفاده می‌کند. آن‌ها مالکیت ایجاد می‌کنند، انتظارات را مشخص می‌کنند و ضرب الاجل تعیین می‌کنند که همه این‌ها به بهره وری کمک می‌کند.

علاوه بر ایجاد ابزارهای مفید برای مخاطبان، چک لیست‌ها به آن‌ها این احساس را می‌دهد که شما وضعیت آن‌ها را درک می‌کنید. چک لیست‌های خوب شامل موارد زیر هستند:

  • عنوانی که هدف لیست و دلیل مفید بودن آن را مشخص می‌کند.
  • وظایف گام به گام که روند کلی را ترسیم می‌کند – از جمله وظایف فرعی.
  • بازه‌های زمانی برای هر مرحله – این می‌تواند یک تاریخ سررسید یا یک محدوده باشد.
  • وضعیتی که نشان می‌دهد یک مرحله کامل شده، در حال انجام است یا شروع نشده است.

4. نظرات و توصیه‌های مشتریان

شما می‌دانید که کسب و کارتان عالی است، اما باید این موضوع را بپذیرید که اگر این را خودتان بگویید چندان به حساب نمی‌آید. آنچه مهم است نظر مشتریان شما است.

تبلیغات شفاهی برای عصر دیجیتال، نظرات مشتریان و توصیه‌های آن‌ها سطحی از اعتبار را به کسب و کار شما می‌بخشد که هیچ بازاریابی پولی نمی‌تواند به آن دست یابد.

مطالعات نشان داده‌اند که 93% از مصرف‌کنندگان می‌گویند بررسی‌های آنلاین بر انتخاب‌های خرید آنها تأثیر می‌گذارد. همین امر اهمیت آن‌ها را نشان می‌دهد.

بررسی‌ها و توصیه‌های مشتریان به کاهش احساس ریسک کمک می‌کنند و یک روش موثر برای غلبه بر مخالفت‌های احتمالی ارائه می‌دهند. علاوه بر این، از آنجایی که توسط مشتری تولید شده‌اند هزینه‌ای برای شما ندارند.

راه‌های مختلفی برای تشویق به نظر دادن مشتریان وجود دارد، ازجمله:

  • درخواست مستقیم برای بررسی و توصیفات.
  • تشویق مشتریان برای ایجاد آن‌ها.
  • ایجاد پاسخ‌های خودکار که ایجاد نظرات را آسان می‌کند.

هنگام تعیین دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو، گوگل در بررسی‌های مثبت نقش دارد.

این‌ها تاثیر مستقیمی بر رتبه گوگل ندارند، اما کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل کنید که صفحات وبسایت شما حداقل آستانه کیفیت مورد انتظار موتورهای جستجو را برآورده می‌کنند.

شما باید بررسی‌ها و توصیه‌ها را در جای مناسب درج کنید، ازجمله در خود وبسایت یا در ایمیل‌ها.

انواع بازاریابی محتوا و نحوه تولید محتوا برای آن؛ 17 نوع

5. کتاب‌های الکترونیکی

یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی خود به عنوان یک مرجع، نشان دادن رهبری فکری است. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار ایجاد یک کتاب الکترونیکی است.

این متون طولانی، تبلیغات نیستند حداقل نه به شیوه سنتی اما ارزشی را برای مشتریان احتمالی ارائه می‌دهند.

با نگاه دقیق به یک موضوع در حوزه کاریتان، تخصص خود را نشان می‌دهید و در عین حال ارزشی را برای اهداف خود قائل می‌شوید.

اگر کتاب الکترونیکی شما یک موضوع خاص را تحت پوشش قرار نمی‌دهد یا اطلاعاتی را به شکل جدید در اختیار دیگران می‌گذارد، منجر به ایجاد علاقه به شرکت شما خواهد شد.

حتی بهتر، به دلیل این که این متن‌های طولانی معمولا پشت یک ایمیل یا فرم تماس پنهان می‌شوند، روش خوبی برای تولید لیدهای جدید هستند.

6. بازاریابی ایمیلی

جز اصلی بازاریابی در قرن 21ام، بازاریابی ایمیلی یک روش سریع و انعطاف‌پذیر برای دسترسی به مخاطبان هدف است.

فرقی نمی‌کنید که می‌خواهید برتری موضوعی خود را حفظ کنید یا مشتریان جدید بدست آورید یا آگاهی از برند ایجاد کنید، بازاریابی ایمیلی به شما یک روش ارزشمند و قابل ارزیابی برای تعامل با اهداف می‌دهد.

شما باید از ایمیل برای تماس منظم با افراد در هر مرحله از قیف فروش خود استفاده کنید.

پیشنهادها با زمان محدود به متقاعد کردن لیدهای مردد کمک می‌کند تا در نهایت تصمیم خود را بگیرند. پیام‌های تولد به مشتریان فعلی کمک می‌کند تا برند شما را از خاطر نبرند و ایمیل‌های سبدهای خرید رها شده افراد را ترغیب می‌کنند تا دوباره به روند خرید بازگردند و آن را تکمیل نمایند.

مهم نیست که اهداف برند شما چه می‌باشد، یک استراتژی ایمیل برای کمک به دستیابی به آن‌ها وجود دارد.

اطمینان حاصل کنید که استراتژی خود را متمرکز بر آن اهداف تدوین می‌کنید، مخاطبان خود را تقسیم‌بندی کنید تا به طور خاص با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و نتایج خود را ارزیابی کنید. سپس، آنچه از این کمپین آموخته‌اید را برای کمپین بعدی خود بکار گیرید.

7. راهنماها و نحوه کار

راهنماها و نحوه کار برای هر شرکتی که محصولات یا خدمات پیچیده ارائه می‌دهند، ضروری هستند. روش دیگر برای نشان دادن میزان دانش شما، راه بسیار خوبی برای گسترش حضور آنلاین شما خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر یک شرکت نرم افزاری هستید، ارائه محتوای آموزشی در مورد نحوه کار به صورت راهنماهای قابل چاپ یا دوره‌های آموزش آنلاین به مشتریان کمک می‌کنند تا بیشترین استفاده را از مصحول ببرند.

آنها همچنین می توانند به حذف ناامیدی و به حداقل رساندن منحنی‌های یادگیری کمک کنند – هر دو چیزهایی که مشتریان دوست دارند.

انواع بازاریابی محتوا و نحوه تولید محتوا برای آن؛ 17 نوع

8. اینفوگرافیک‌ها

همه می‌دانند که یک تصویر هزاران بار ارزشمندتر از کلمه است. اینفوگرافیک‌ها مثال این گفته در بازاریابی هستند.

با ایجاد امکان ارائه اطلاعات به یک روش سریع و قابل فهم، آن‌ها یک روش ساده برای درک اطلاعات توسط خوانندگان ایجاد می‌کنند.

اینفوگرافیک ها برای جلب نظر افرادی که فقط متن صفحه وب شما را اسکن می‌کنند (که تقریباً همه هستند) عالی است، اینفوگرافیک‌ها به بازاریاب‌ها این کنترل را می‌دهند که کدام اطلاعات برجسته شده است.

اینفوگرافیک‌هایی ایجاد کنید که آمار، رویدادها یا جدول‌های زمانی را فراخوانی کند که به معرفی کسب و کار شما کمک می‌کند. سریع و کم هزینه، اغلب به عنوان محتوای مستقلی عمل می‌کنند که می‌تواند در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.

برای اطمینان از دریافت تمام اعتبار (و بک لینک) برای محتوای خود، یک اسنپیت کد HTML را اضافه کنید که به سایر وب مسترها اجازه می‌دهد آن‌ها را در سایت خود جاسازی کنند.

9. محتوای تعاملی

در روزهای قدیم (یعنی قبل از اینترنت)، بازاریابی معمولا با مخاطب صحبت می‌کند.

اما اکنون، قدرت تکنولوژی به بازایاب‌ها توانایی صحبت با افراد را می‌دهد. محتوای تعاملی یک روش عالی برای استفاده از این قابلیت به منظور گردآوری اطلاعات، تقویت تعامل یا یافتن مشتریان جدید است.

علاوه بر این، یک روش عالی برای فارهم کردن ارزش و نمایش خلاقیت است.

آزمون‌هایی ایجاد کنید تا به مردم کمک کنید تصمیم بگیرند کدام محصول برای نیازهایشان مناسب است، بازی‌هایی بسازید تا حواس آنها را پرت کند و در عین حال برندتان را تقویت کنید، یا اپلیکیشنی ایجاد کنید که به زندگی آن‌ها ارزش می‌افزاید.

در حالی که این نوع محتوا نسبت به سایر انواع محتوا مذکور در این فهرست نیازمند کمی دانش در زمینه تکنولوژی است (یا برون‌سپاری)، با این حال می‌تواند یکی از بالاترین عملکردها را داشته باشد.

10. مصاحبه‌ها/پرسش و پاسخ‌ها

آیا می‌خواهید تنها با یک محتوا مخاطبان خود را به طرز چشمگیری گسترش دهید؟ تنها کاری که باید انجام دهید رزرو یک مصاحبه با پادکست است.

ساده به نظر می‌آید، اینگونه نیست؟ ممکن است اینگونه نباشد، اما اجازه ندهید که این موضوع شما را از استفاده از مصاحبه‌ها و بخش‌های پرسش و پاسخ منصرف کند.

یک روش عالی برای ایجاد ارتباط با سایر وبسایت‌ها از طریق لینک‌سازی است تا بتوانید دانش داخل سازمان خود را به مخاطبان خارجی انتقال دهید.

با این کار به دنیا نشان می‌دهید که از پیشنهادهای خود پشتیبانی می‌کنید. این به معنای پشتیبانی باکیفیت از مشتری، کمک به مدیریت شهرت و بهبود تعامل کلی است.

11. محتوای لیست شده

آیا با عبارت محتوای لیست شده ناآشنا هستید؟ تنها شما نیستید. اما به احتمال زیاد این نوع محتوا را قبلا دیده‌اید.

در واقع، همین حالا یکی از این نوع محتواها را می‌خوانید؛ مقاله‌ای که به صورت لیست ساختاربندی شده است.

در حالی که محبوب‌ترین آنها اغلب محتواهایی مانند Buzzfeed مانند «15 جوجه تیغی با چیزهایی که شبیه جوجه تیغی هستند» هستند، آنها نباید سرگرمی بی فکر باشند، بلکه می‌توانند به عنوان محتوای قدرتمند بازاریابی استفاده شوند.

مردم محتواهای لیست شده را بیشتر دوست دارند زیرا مختصر هستند، می‌دانید باید چه انتظاری از آن‌ها داشته باشید و اطلاعات را به بخش‌های قابل هضم تقسیم می‌کنند.

بازاریاب‌ها عاشق آن‌ها هستند زیرا برنامه‌ریزی و نگارش آن‌ها ساده است. با استفاده از مراحل زیر محتواهای لیست شده خود را بسازید:

  • یک موضوع و زاویه دید خود را انتخاب کنید.
  • یک کلمه کلیدی انتخاب کنید.
  • نقاط لیست را بنویسید.
  • با یک نتیجه‌گیری محکم محتوا را به پایان برسانید.
انواع بازاریابی محتوا و نحوه تولید محتوا برای آن؛ 17 نوع

12. پادکست‌ها

پادکست‌ها دیگر تنها به حوزه جنایی محدود نمی‌شوند، بلکه یک روش عالی برای ایجاد برند با بازاریابی محتوایی موثر هستند که افراد می‌توانند آن‌ها را هنگام رفت و آمد، پیاده‌روی یا هر زمان دیگری که راحت هستند، استفاده کنند.

پادکست‌ها به شما اجازه می‌دهند داستان‌ها و تجربیات خود را مستقیما با مخاطب خود به اشتراک بگذارید و با صحبت کردن با اهداف خود در سطح شخصی روابط ایجاد کنید.

به منظور به حداکثر رساندن تاثیرگذاری پادکست‌ها، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مفیدی را به یک فرمت سرگرم‌کننده ارائه می‌دهید.

شما همچنین می‌توانید از میزبانی مهمان یا مصاحبه‌ها به عنوان روشی برای گسترش مخاطب خود استفاده کنید.

13. پست‌های رسانه اجتماعی

این روزها همه از مادربزرگ‌ها گرفته تا نوجوان‌های همسایه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

اگرچه درست است که همه آن‌ها از یک پلتفرم ثابت استفاده نمی‌کنند، اما همه آن‌ها یک هدف را دنبال می‌کنند؛ برقراری تماس. به معنای واقعی کلمه میلیاردها کاربر در سراسر جهان وجود دارد.

رسانه‌های اجتماعی با فراهم کردن روشی برای شروع و حفظ ارتباطات با مخاطب هدف، به بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی تبدیل شده‌اند.

البته نحوه استفاده شما از ان‌ها از یک شرکت به شرکت دیگر بسیار متفاوت است.

به عنوان مثال، یک سازنده آبنبات ممکن است شانس خوبی در بازآفرینی ویدئوهای وایرال در تیک تاک داشته باشد، اما این رویکرد برای یک توسعه‌دهنده نرم افزار چندان کارساز نخواهد بود.

برای اطیمنان از این که تلاش‌های شما در رسانه‌های اجتماعی بیشترین پاداش را برای شما به همراه دارند، باید تعیین کنید که مخاطبانتان از چه پلتفرم یا پلتفرم‌هایی استفاده می‌کنند، سپس محتوایی را ایجاد کنید که متناسب با آن‌ها باشد.

به دنبال ایجاد روابط با مخاطبان خود و هر اینفلوئنسری که می‌تواند به گسترش تأثیر محتوای شما کمک کند، باشید.

فراموش نکنید، رسانه‌های اجتماعی همچنین مکانی عالی برای استفاده مجدد از محتوایی است که قبلاً ایجاد کرده‌اید.

آیا یک اینفوگرافیک عالی دارید؟ این برای فیسبوک گزینه بسیار خوبی است. آن فیلم آموزشی در مورد ویژگی‌های پنهان محصول شما باید در صفحه یوتیوب شما درج شود.

لینک دادن به کتاب الکترونیکی خود در توییتر می‌تواند به شما کمک کند تا لیدهای جدیدی پیدا کنید.

محل مناسب درج محتوای خود را پیدا کنید، سپس آن را در کانال‌های اجتماعی منتشر کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

14. محتوای تولید شده توسط کاربر

درست مانند توصیه‌های مشتریان، محتوای تولید شده توسط کاربر به شما اعتباری می‌بخشد که با هیچ نوع تبلیغی نمی‌توانید به آن دست یابید.

از آنجایی که توسط شخص ثالث تولید شده است، سرمایه‌گذاری زیادی از جانب شما نیاز ندارد.

محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC می‌تواند هر چیزی باشد، از تگ کردن برند شما در یک عکس سلفی تا ویدئویی که در آن برند شما استفاده شده است. این اعتبار اجتماعی به شما می‌بخشد و در عین حال تبلیغ شفاهی و مشارکت را افزایش می‌دهد.

  • طرفداران و مشتریان خود را تشویق کنید تا محتوا تولید کنند
  • به طور منظم UGC را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود پست کنید.
  • دعوت از محتوای ارسال شده توسط کاربر، با یا بدون پاداش.
  • ایجاد و استفاده از هشتگ برند خود.
انواع بازاریابی محتوا و نحوه تولید محتوا برای آن؛ 17 نوع

15. ویدئوها

اگر به دنبال راهی برای جذب مخاطب خود هستید، هیچ چیز به اندازه ویدئو کارساز نیست. پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، تیک تاک و ریلزها به بخشی از بازاریابی دیجیتال تبدیل شده‌اند. دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد، این که ویدئو موثر است.

اگرچه این نوع محتوا معمولا به زمان و منابع بیشتری برای تولید نیاز دارد، اما نشان داده شده است که محتوای ویدئویی زمان ماندگاری مخاطب در وبسایت را افزایش می‌دهد، درک مشتری از محصول یا خدمات شما را بهبود می‌بخشد و منجر به تولید لید بیشتر می‌شود.

بخشی از قدرت محتوای ویدیویی در تطبیق‌پذیری آن نهفته است.

از ویدئوهای دموی کوتاه گرفته تا کلیپ‌های رسانه اجتماعی تا مصاحبه‌ها و ویدئوهای طولانی برای بازگو کردن یک داستان، همگی با مخاطب به شیوه‌ای ارتباط برقرار می‌کنند که هیچ نوع محتوای دیگر قادر به آن نیست.

16. وبینارها

وقتی به بازاریابی محتوا فکر می‌کنید، وبینارها احتمالا محتوایی نیستند که به ذهن شما خطور کنند. با این وجود، وبینارها می‌تواند یک بخش بسیار ارزشمند برای استراتژی شما باشند.

خواه از وبینارهای درخواستی برای ارائه ارزش شبانه‌روزی یا جلسات زنده برای ایجاد ارتباطات شخصی استفاده می‌کنید، این جلسات آموزش آنلاین راهی عالی برای آموزش مشتریان فعلی و بالقوه، جذب لیدهای جدید و تثبیت اقتدار شما در حوزه کاری شماست.

برای ایجاد وبینارهای موفق، اول از همه نیاز را شناسایی کنید. شاید قانون جدیدی وجود داشته باشد که صنعت شما را تحت تاثیر قرار دهد و سوالات زیادی پیرامون نحوه پیاده‌سازی آن مطرح شده باشند.

ممکن است مشتریان جنبه خاصی از پیشنهاد شما را متوجه نشده باشند. یا شاید شما بخواهید تنها بینش‌های تخصصی در مورد یک موضوع مرتبط ارائه دهید.

هرچه که باشد، وبینارها محتوای منحصر به فردی هستند که به استراتژی شما ارزش می‌بخشند. آیا برای ثبت نام به یک فهرست ایمیل نیاز دارید، وبینارها روشی عالی برای ایجاد یک فهرست از مخاطبان جدید هستند.

17. وایت پیپرها

وایت پیپرها نباید با کتاب‌های الکترونیکی اشتباه گرفته شوند. وایت پیپرها مقالات طولانی مملو از داده، آمار و اطلاعات هستند؛ مانند مقالات تحقیقاتی کسب و کار.

اطلاعاتی که آن‌ها شامل می‌شوند می‌تواند در نتیجه مطالعات خود شما یا مقایسه اطلاعات با منابع دیگر بدست آمده باشد. در هر صورت، آن‌ها باید نکات کلیدی و بینش معتبری ارائه دهند.

طراحی خود را برای اسکن آسان، تمیز و از لحاظ بصری جذاب نگه دارید. به دیگران اجازه دهید برای ایجاد بک لینک به آن لینک دهند.

سخن پایانی: چرا باید از انواع مختلف محتوا استفاده کرد؟

اگرچه ممکن است ویژگی‌های مشترکی داشته باشند، اما هر مشتری احتمالی،‌ لید و مشتری که هدف قرار می‌دهید با هم متفاوت هستند.

برخی از افراد یادگیرنده‌های بصری هستند و ویدئوها و اینفوگرافیک‌ها را ترجیح می‌دهند. درحالی که دیگران دوست دارند اطلاعات جدید را از بهترین وبینارها دریافت کنند. با این حال، دیگران متون قابل دانلودی را ترجیح می‌دهند که بتوانند در زمان مناسب مطالعه کنند.

اگر فقط یک نوع محتوا تولید می‌کنید، به اهداف زیادی که مد نظر دارید دست نخواهید یافت.

اغلب برای بازاریاب‌های پرمشغله وسوسه‌انگیز است که ساده‌ترین رویکرد را انتخاب کنند، اما این راز موفقیت طولانی مدت نیست.

در عوض، اهداف خود را تعیین کنید و موفقیت را تعریف نمایید. سپس، از آن برای ایجاد برنامه محتوایی چندکانالی که به شما در دستیابی به آن اهداف کمک می‌کند، استفاده کنید.

صرف‌نظر از این که کدام نوع محتوا را انتخاب می‌کنید، کارهای خاصی وجود دارند که بدون توجه به فرمت باید انجام دهید:

  • باید ارزش ارائه کند.
  • باید برند و محصول/خدمات شما را تبلیغ کند.
  • باید مخاطب هدف خاص شما را مورد هدف قرار دهد.
  • باید به طور فعال مشتریان را در مسیر خرید هدایت کند.
  • باید قابل اشتراک‌گذاری باشد.

از آزمون و خطا نترسید و ریسک کنید. همه نوع محتوا برای همه برندها کارساز نیستند، اما اگر تلاش کنید مطمئنا نتیجه را خواهید دید.

تولید محتوا و تبلیغات خود را به ما بسپارید

در دنیای رقابتی آنلاین، با مخاطبانی باهوش و هدفمند روبه‌رو هستید که زمان نیز برایشان ارزشمند است. به همین دلیل مهم است که پیام یا خبر خود را دقیق و آنقدر جذاب بیان کنید که مخاطب جذب پیام شود و به صدای شما گوش دهد. اگر محتوای تان را درست بیان کنید مخاطب یک مرحله فراتر از خواندن محض می رود.

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت به شما چه کمکی می‌کنیم؟

  • برنامه‌ریزی محتوایی : از آنجا که ارتباط شما با مخاطب در فضای آنلاین باید همیشگی باشد، برنامه‌ریزی منسجم به این منظور برای شما انجام می‌شود.
  • سوژه‌پردازی‌ خلاقانه : سوژه پردازی‌های خلاقانه و دقیق متناسب با هدف شما و درباره برند، خدمات و محصولات تان انجام انجام می‌شود.
  • قالب‌های محتوایی : قالب‌های محتوایی مختلف و سفارشی، متناسب با سوژه‌ها شامل خبر، گزارش، مقاله، گفت‌وگو و … نگارش می‌شود.
  • ویرایش محتوا : محتوای نهایی، از نظر نگارشی و ادبی بازبینی و در صورت نیاز ویرایش بر روی آن انجام می‌شود.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

منبع : searchenginejournal

بیشتر بخوانید :

تولید محتوا چیست؛ اهیمت، انواع و فرآیند تولید محتوا

چگونه تولید محتوا کنیم؛ ایده پردازی، برنامه ریزی و تولید

اصول سئو در تولید محتوا و نحوه تقویت محتوا

دیدگاهتان را بنویسید