×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگمحتوا محتوای همیشه سبز چیست و چگونه تولید می شود + مثال
تاریخ انتشار : 04 بهمن 1401 زمان مطالعه : 15 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

محتوای همیشه سبز چیست و چگونه تولید می شود + مثال

محتوای همیشه سبز چیست و چگونه تولید می شود + مثال

محتوای همیشه سبز بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی محتوایی است. در اینجا نحوه تولید آن برای شما آورده شده است.

  • محتوای همیشه سبز برای یک بازه زمانی طولانی مرتبط می ماند و مدت ها پس از انتشار نیز ارزشی را به مخاطب ارائه می دهد.
  • محتواهای ترند محور، مقالات اخباری و رویدادهای فرهنگ پاپ نمونه هایی از محتوای مدت دار است که نقطه مقابل محتوای همیشه سبز هستند.
  • محتوای همیشه سبز می تواند رتبه بندی موتورهای جستجوی بالاتری برای شما به ارمغان آورد و بخش اعظمی از ترافیک شما را شامل شود.
  • این مقاله برای صاحبان کسب و کارهای کوچک است که می خواهند تلاش های بازاریابی محتوایی خود را ازطریق بکارگیری محتوای همیشه سبز در استراتژی خود بهبود بخشند.

گاهی اوقات، محتوا دارای یک عمر مفید است. صرف نظر از میزان تعامل و کیفیت نگارش، تنها برای یک بازه زمانی کوتاه کاربرد دارد. محتوای همیشه سبز عکس این است. مدت ها بعد از این که این محتواها منتشر می شوند، بازدیدکنندگان را به وبسایت جذب می کنند و باعث ایجاد ارزش می شوند.

وقتی ایده های محتوایی خود را برنامه ریزی می کنید، ضروری است که محتوای همیشه سبز را در آن بگنجانید. در ادامه بررسی می کنیم که چرا محتوای همیشه سبز برای کمپین بازاریابی محتوایی شما و مخاطبانتان مهم است.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز محتوایی است که برای یک بازه زمانی طولانی تازگی خود را حفظ می کند. با داستان های همیشه سبز، شما محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو تولید می کنید که به رویدادهای کنونی یا حال حاضر وابسته نیستند.

این ها موضوعاتی هستند که مخاطب شما را درگیر کرده و در هر زمانی هدفی را بازگو می کنند. یک علاقه ثابت به این محتواها وجود دارد و ترافیک آن ها نسبتا یکنواخت باقی می ماند، در حالی که در ترافیک محتواهای مدت دار دارای بالا و پایین هایی است که در محتوای همیشه سبز دیده نمی شود.

در اینجا یک مقایسه واقعی به صورت یک مثال آورده شده است: اگر در فروشگاه مواد غذایی بودید، محتوای همیشه سبز یعنی آیتم های فاسدنشدنی مانند لوبیاهای کنسروی که بدون هیچ مشکلی بعد از سال ها قابل مصرف هستند.

محتواهای مدت دار بیشتر شبیه به یک بطری شیر هستند که تنها برای یک هفته ماندگاری دارند.

نکته کلیدی: محتوای همیشه سبز محتوایی است که مدت ها بعد از انتشار نیز برای مخاطب ارزش ایجاد می کند.

محتوای همیشه سبز چیست و چگونه تولید می شود + مثال

مثال هایی از محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز به شکل های مختلفی ارائه می شود:

  • راهنماهای نحوه انجام کاری
  • مرورها
  • محتوای لیست شده
  • راهنماهای خرید
  • نکات
  • پرسش و پاسخ ها Q&A
  • سوالات متداول یا FAQ
  • واژه نامه ها
  • مصاحبه ها

محتوای همیشه سبز را می توان در صنایع مختلف بکار برد. تا زمانی که یک ایده واضح و روشن در مورد این که چگونه می خواهید به مخاطب خود کمک کنید داشته باشید، می توانید یک محتوای ماندگار تولید کنید. در اینجا چند نمونه برای شما آورده شده است:

پست های نحوه انجام کار: این مقالات به خوانندگان راهنماهایی در مورد یک فرآیند می دهد.

  • نحوه افزایش ترافیک ارگانیک
  • چگونه یک درمانگر پیدا کنید
  • چگونه یک وبسایت ایجاد کنید
  • چگونه یک وبلاگ را راه اندازی کنید
  • چگونه یک حصار بسازید

راهنماها: این نوع محتوا موضوعات یا فرآیندهای پیچیده را تجزیه می کند.

  • یک راهنما برای یوتیوب
  • راهنمای نهایی دستور زبان
  • راهنما برای بارداری سالم
  • راهنما برای سرمایه گذاری در بیت کوین

محتوای فهرست شده: شما می توانید با استفاده از یک فهرست شماره دارد یک مفهوم را دسترس پذیرتر کنید.

  • 5 روش رویارویی با استرس
  • 7 روش کاهش آلودگی
  • 3 مثال از منابع تجدیدپذیر
  • 8 نژاد از سگ های کوچک

سوال و پاسخ: این پست ها به یک سوال کلیدی پاسخ می دهند.

  • بهترین زمان برای خرید یک ماشین چه زمانی است؟
  • قبل از خرید یک خانه چه نکاتی را باید بدانم؟
  • از کجا می توانم سهام آنلاین خریداری کنم؟

وقتی می خواهید یک محتوای همیشه سبز تولید کنید، باید از انواع داستان های زیر اجتناب کنید:

  • مقالات ترند محور
  • مقالات جدید
  • مقالات فرهنگ پاپ
  • مقالات مبتنی بر آمار
  • اطلاعیه های محصول

اضافه کردن یک سال (بهترین مکان های برای تعطیلات در سال 2021) یا فصل (بهترین فعالیت های تابستانی در نیویورک) به عنوان می تواند باعث محدودیت محتوا شود. اگرچه آن ها ممکن است بازدیدکنندگان را بعد از انتشار جذب کنند، اما یک محتوای همیشه سبز که به یک دوره زمانی مشخص محدود نمی شود، نخواهد بود.

نکته کلیدی: شما می توانید به فرمت های مختلف و برای صنایع متفاوت محتوای همیشه سبز تولیدکنید. کلید این است که اطمینان حاصل کنید محتوا مفید، جالب و مرتبط با خوانندگان برای یک مدت طولانی خواهد بود.

محتوای همیشه سبز چیست و چگونه تولید می شود + مثال

چرا محتوای همیشه سبز اهمیت دارد؟

محتوای همیشه سبز هدیه ای است که همیشه ادامه دارد. شرکت بهینه سازی موتور جستجو Ahrefs محتوای همیشه سبز را با رشد وبلاگ خود از 15000 بازدیدکننده در یک ماه به حدود 200000 معتبر می سازد. محتوای همیشه سبز مهم است زیرا به شما کمک می کند تا به موارد زیر دست یابید:

  • رتبه بالاتر در موتورهای جستجو. با کلمات کلیدی درست و تمرکز بر پایداری، محتوای همیشه سبز این پتانسیل را دارد که در موتورهای جستجو رتبه بالاتری را کسب کند. این محتواها باید طولانی و باکیفیت باشند که می تواند شما را به صفحات بالای موتور جستجو سوق دهند.
  • هدایت ترافیک به سمت وبسایت شما. از آنجایی که محتوای همیشه سبز رتبه بالاتری در موتورهای جستجو دارد، می تواند ترافیک زیادی را به طور منظم به وبسایت شما هدایت کند.
  • بک لینک ایجاد کنید. محتوای همیشه سبز برای مدت زمان طولانی مرتبط باقی می مانند، بنابراین می توانند بک لینک هایی با گذشت زمان ایجاد کنند؛ بک لینک یعنی وقتی سایت های دیگر به وبسایت شما لینک می دهند. بک لینک ها به وبسایت شما اعتبار می بخشند و همین امر به بالا رفتن رتبه شما در موتورهای جستجو کمک می کند.
  • ارزش واقعی برای مخاطب و شرکت خود ارائه دهید. فرقی نمی کند که نوشتن این محتواها را در خانه انجام می دهید یا برای این کار یک فریلنسر استخدام می کنید، محتواهای همیشه سبز می توانند برای مخاطب شما و کسب و کارتان سال ها بعد از این که منتشر شدند، ارزش ایجاد کنند.
  • شرکت خود را به عنوان یک رهبر فکری متمایز کنید. این محتواها باید در مورد موضوعات مرتبط با کسب و کار شما باشند و همین می تواند برند شما را به عنوان یک رهبر در صنعت به شهرت برساند. اگر برای یک کلمه کلیدی مرتبط در صفحه اول نتایج گوگل هستید، این می تواند صدق کند زیرا باعث ایجاد اعتماد در میان مخاطبان شما در مورد آن موضوع خاص می شود.
  • تولید لید. محتوای همیشه سبز افراد بیشتری را به وبسایت می آورد که باعث می شود فرصت های بیشتری برای جذب و تبدیل آن ها داشته باشید.
  • آن را بارها و بارها تبلیغ کنید. برخلاف محتوایی که فقط برای یک بازه زمانی کوتاه مرتبط است، محتوای همیشه سبز می تواند بارها و بارها در کانال های رسانه اجتماعی تبلیغ شود و همچنان برای مخاطبان جذاب باشد.
  • کمتر کار می کنید. اگر به صورت موفقیت آمیز محتوای همیشه سبز را تولید کردید، دیگر نیاز نیست به اندازه قبل محتواهای جدید تولید کنید زیرا ترافیک را برای شما تولید می کند.

نکته کلیدی: محتوای همیشه سبز مزایای زیادی دارد، ازجمله هدایت ترافیک به وبسایت شما و متمایز کردن شما به عنوان یک رهبر فکری در حوزه کاری.

چگونه تحقیق کنید و یک محتوای همیشه سبز بنویسید

محتوای همیشه سبز پیرامون کلمات کلیدی تولی می شود. بنابراین، قبل از این که نگارش این محتواها را شروع کنید، باید مشخص کنید که چه عباراتی مرتبط با کسب و کار شما هستند و می توانند تاثیرگذار باشند.

برای یافتن کلمات کلیدی مراحل زیر را دنبال کنید:

1. فهرستی از موضوعات ایجاد کنید

با فکر کردن در مورد موضوعات مرتبط با کسب و کار خود و این که چگونه می توانند به مخاطب شما کمک کنند، شروع کنید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت بیمه هستید، فهرست موضوعات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • گواهی بیمه
  • بیمه مسئولیت
  • کسری ها

2. از یک ابزار کلمه کلیدی استفاده کنید

اگرچه موضوعات مهم هستند اما محتوا نیستند. کلمات کلیدی شما را به محتوای همیشه سبز هدایت می کنند. برای یافتن کلمات کلیدی مناسب از ابزارهای قدرتمند مانند Google Trends یا Moz استفاده کنید. شما باید عباراتی با شرایط زیر را پیدا کنید:

  • حجم جستجویی بالا داشته باشند. حجم جستجو به تعداد جستجوها برای یک کلمه کلیدی خاص در یک بازه زمانی گفته می شود. اگر عبارت حجم جستجویی بالایی نداشته باشد، به احتمال زیاد مخاطبان آن را پیدا نخواهند کرد. در همین حال، به یاد داشته باشید که رقابت برای کلمات کلیدی با حجم جستجویی بالا بیشتر است. کلمات کلیدی ایده آل، کلماتی هستند که هم حجم جستجویی بالا و هم رقابت کمی دارند.
  • ترند خوب داشته باشد. اگر یک کلمه کلیدی دچار افت و خیز می شود، پس برای محتوای همیشه سبز مناسب نیست. شما باید به دنبال کلمات کلیدی بگردید که محبوبیت آن ها کم نمی شود. در عوض، با گذشت زمان محبوب تر می شوند یا حداقل بدون تغییر باقی می مانند.
  • هدف جستجو یکنواختی داشته باشد. به دنبال هدف جستجویی باشید که با گذشت زمان تغییر نمی کند (دلیلی که فرد یک جستجو را انجام می دهد). به عنوان مثال، قبل از سال 2020، فرد ممکن است عبارت «بهترین ماسک صورت» را در موترو جستجو برای یافتن یک محصول زیبایی تایپ کرده باشد. با این وجود، در سال گذشته آن ها به دنبال ماسک هایی برای خارج از خانه بودند زیرا پاندمی همه جا را فراگرفته بود. بنابراین، آن کلمه کلیدی یک هدف جستجویی ثابت ندارد.

پیروی از این مراحل به شما کمک خواهد کرد تا کلمات کلیدی خود را پیدا کنید. برای شرکت بیمه که در بالا گفته شد، نتایج جستجو کلمه کلیدی می تواند شبیه به موارد زیر باشد:

  • گواهی بیمه
    • گواهی بیمه چیست؟
    • چگونه یک گواهی بیمه بدست آورید؟
  • بیمه مسئولیت
    • بیمه مسئولیت چقدر است؟
    • بیمه مسئولیت چه چیزهایی را پوشش می دهد؟
  • کسری ها
    • کسری ها در برابر بیمه تکمیلی
    • کسری ها در برابر بیمه مشترک

وقتی کلمات کلیدی خود را پیدا کردید و دانستید که چه داستانی را می خواهید بازگو کنید، زمان آن رسیده است که محتوای همیشه سبز را تولید کنید. شما باید از موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

  • محتوای شما با کلمه کلیدی مرتبط است. پیشی گرفتن از گوگل سخت است، بنابراین اگر به دنبال ترافیک برای کلمه کلیدی «بهترین روش ها برای ساخت فهرست ایمیل» هستید، در مورد نحوه برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی با تلفن مطلب ننویسید. وقتی فردی این موضوع را می خواند، می خواهد دقیقا بداند که چگونه می تواند فهرست ایمیلی خود را بسازد. به عبارت دیگر، از یک کلمه کلیدی محبوب برای جذب ترافیک به یک محتوای نامرتبط استفاده نکنید.
  • محتوای شما به خوبی نوشته شده است. محتوای به خوبی نگارش شده نسبت به سایر محتواها رتبه بالاتری کسب خواهد کرد. بنابراین، قبل از انتشار خطاهای احتمالی را چک کنید. محتوای حرفه ای که به جزئیات و کیفیت نگارش اهمیت می دهد، به مخاطب کمک می کند تا به شما اعتماد کند.
  • شما معتبر به نظر می آیید. محتوای خود را راستی آزمایی کنید. دو بار چک کنید که تحقیقات انجام شده صحیح باشند و از زبانی برای بیان آن استفاده کنید که نشانگر اعتبار در آن موضوع باشد.
  • شما واضح ارتباط برقرار می کنید. از توضیحات اضافی و بیش از حد پیچیده اجتناب کنید. تا حد ممکن آن را واضح بنویسید، مخاطب شما به محتوای ساده و مختصر واکنش نشان خواهد داد.
  • برای سهولت خواندن از بخش ها و زیربخش ها استفاده کنید. از انجایی که هدف این است که مخاطب تمام مطلب را بخواند، حقیقت این است که آن ها فقط آن را اسکن می کنند. از آنجایی که ممکن است این موضوع باشد، باید یافتن اطلاعات دقیقی که به دنبالش هستند را برای آن ها آسان کنید و می توانید این کار را ازطریق بخش بندی محتوا انجام دهید.
  • از مشخصات مبتنی بر زمان اجتناب کنید. از بکار بردن سال یا کلماتی مانند «امروز» یا «دیروز» در محتوای خود خودداری کنید. شما نمی خواهید محتوا برای فردی که چند ماه یا حتی سال بعد آن را می خواند، قدیمی به نظر آید.

نکته کلیدی: نقطه شروع یافتن کلمات کلیدی مرتبط و با رتبه بالا برای محتوای خود است. از آن به بعد، اگر بر نوشتن یک محتوای باکیفیت و واضح که به مخاطب کمک می کند تمرکز کنید، می توانید یک محتوای همیشه سبز تولید کنید که مخاطب را درگیر می کند.

محتوای همیشه سبز چیست و چگونه تولید می شود + مثال1

چگونه محتوای همیشه سبز را بروزرسانی کنید؟

شما باید به طور مرتب چک کنید تا ببینید آیا محتوای همیشه سبز تولید شده همچنان رتبه خوبی دارد یا نه. صرف نظر از تلاشی که برای تولید آن خرج کرده اید یا کیفیت محتوا، ممکن است با گذشت زمان رتبه آن تقلیل یابد.

اگر متوجه شدید که ترافیک مقالات شما پایین آمده است، زمان آن رسیده است که محتوای همیشه سبز خود را برورزرسانی کنید.

این بدان معنی نیست که باید محتوای خود را به طور کامل بازنویسی کنید. شما باید به هر آنچه که دارید اضافه کنید. وقتی محتوا را بروزرسانی کنید گوگل آن را تشخیص خواهد داد، در نتیجه اگر خوب نوشته شده باشد دوباره رتبه خود را بازپس می گیرید.

در اینجا چند راه برای به روز رسانی محتوای شما وجود دارد:

1. اطلاعات قدیمی را اصلاح کنید

اگرچه محتوای همیشه سبز با گذشت زمان همچنان ثابت باقی می ماند، اما گاهی اوقات همه چیز تغییر می کند.

به عنوان مثال، اگر چند سال پیش محتوایی در مورد نحوه استفاده از توییتر منتشر کرده اید، ممکن است قدیمی شده باشد زیرا این رسانه اجتماعی بروزرسانی هایی را مانند افزایش تعداد کلمات هر توییت انجام داده است.

در حالی که مفاهیم و اصول کلی مقاله ممکن است بدون تغییر باقی مانده باشند، اما باید جزئیات و اعداد و ارقام را بروز کنید.

2. متن جدید اضافه کنید

محتوای تولید را دوباره بررسی کنید و ببینید چه جنبه هایی را در نگارش اولیه نادیده گرفته اید. ممکن است نقل قول هایی از کارشناسان یا یک بخش باشد که در محتوای اولیه از آن غفلت کرده اید.

در مثال «نحوه استفاده از توییتر»، شما می توانید یک بخش جدید اضافه کنید که توضیح می دهد چگونه به یک کاربر تایید شده تبدیل شوید.

3. لینک ها را چک کنید

آیا در متن شما لینک های شکسته وجود دارد؟ ایا لینک ها مرتبط ترین گزینه های ممکن بودند؟ آیا می توانید منابع معتبرتری برای لینک سازی پیدا کنید؟ یک حسابرسی بر روی لینک ها انجام دهید تا مطمئن شوید که همه چیز همچنان منطقی و ارزشمند است.

4. رسانه های جدید اضافه کنید

یک روش ساده برای تازگی بخشیدن به محتوای خود این است که رسانه های جدید به آن اضافه کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید یک اینفوگرافیک تهیه کنید که اطلاعات یک بخش خاص را خلاصه می کند یا یک پادکست را در محتوا درج کنید که توضیحات اضافی در مورد نکات گفته شده در مقاله ارائه می دهد. همچنین می توانید ویدئو یا اسلایدشو به آن اضافه کنید.

5. در صورت امکان آن را تعاملی کنید

المان های تعاملی مانند نظرسنجی ها و آزمون ها مخاطبان را تشویف می کنند تا کمی بیشتر در صفحه بمانند و حتی ممکن است تشویق شوند و محتوا را به اشتراک بگذارند.

این به گوگل سیگنال می دهد که این محتوا مرتبط با نیازهای مخاطب است و در نتیجه رتبه بالاتری بدست خواهید آورد.

6. غلط املایی و دستور زبان را یکبار دیگر چک کنید

حتی اگر قبل از انتشار مقاله این نکات را به طور کامل چک کرده اید، این احتمال وجود دارد که متن حاوی مشکلات املایی و نگارشی باشد. قطعه را با صدای بلند بخوانید یا بخش ها را به ترتیب معکوس بخوانید، که به شما کمک می کند تا الگوها و اشتباهاتی را که ممکن است از قلم انداخته باشید مشخص کنید.

نکته کلیدی: برای اطمینان از این که محتوای همیشه سبز رتبه بالای خود در موتورهای جستجو را حفظ کند، آن را به صورت دوره ای برای بروزرسانی اطلاعات و لینک ها، افزودن رسانه ها و المان های تعاملی جدید و مشکلات نگارشی و غلط های املایی دوباره ارزیابی کنید.

تولید محتوای خود را به ما بسپارید

در دنیای رقابتی آنلاین، با مخاطبانی باهوش و هدفمند روبه‌رو هستید که زمان نیز برایشان ارزشمند است. به همین دلیل مهم است که پیام یا خبر خود را دقیق و آنقدر جذاب بیان کنید که مخاطب جذب پیام شود و به صدای شما گوش دهد. اگر محتوای تان را درست بیان کنید مخاطب یک مرحله فراتر از خواندن محض می رود.

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت به شما چه کمکی می‌کنیم؟

  • برنامه‌ریزی محتوایی : از آنجا که ارتباط شما با مخاطب در فضای آنلاین باید همیشگی باشد، برنامه‌ریزی منسجم به این منظور برای شما انجام می‌شود.
  • سوژه‌پردازی‌ خلاقانه : سوژه پردازی‌های خلاقانه و دقیق متناسب با هدف شما و درباره برند، خدمات و محصولات تان انجام انجام می‌شود.
  • قالب‌های محتوایی : قالب‌های محتوایی مختلف و سفارشی، متناسب با سوژه‌ها شامل خبر، گزارش، مقاله، گفت‌وگو و … نگارش می‌شود.
  • ویرایش محتوا : محتوای نهایی، از نظر نگارشی و ادبی بازبینی و در صورت نیاز ویرایش بر روی آن انجام می‌شود.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

منبع : businessnewsdaily

بیشتر بخوانید :

اصول سئو در تولید محتوا و نحوه تقویت محتوا

تولید محتوا چیست؛ اهیمت، انواع و فرآیند تولید محتوا

چگونه تولید محتوا کنیم؛ ایده پردازی، برنامه ریزی و تولید

راهنمای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی؛ ۷ گام موثر

انواع بازاریابی محتوا و نحوه تولید محتوا برای آن؛ ۱۷ نوع

وظایف کارشناس تولید محتوا چیست و چه مدرکی نیاز دارد

دیدگاهتان را بنویسید