×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ مقایسه‌ی تبلیغات میانی و بنری در اپلیکیشن‌ها
تاریخ انتشار : 14 شهریور 1396 زمان مطالعه : نام نویسنده : admin

مقایسه‌ی تبلیغات میانی و بنری در اپلیکیشن‌ها

مقایسه‌ی تبلیغات میانی و بنری در اپلیکیشن‌ها

تبلیغات تصویری در دستگاه‌های تلفن همراه شبیه به تبلیغات تصویری معمولی است که شما می توانید بر روی رایانه‌ها ببینید. این تبلیغات در دستگاه‌های تلفن همراه می‌تواند برای تبلیغ در نسخه موبایل وب‌سایت‌ها یا در اپلیکیشن‌ها استفاده شود. همه‌ی اندازه‌های تصویری که برای تبلیغات در دسکتاپ‌ها پذیرفته شده است، برای تبلیغات در دستگاه‌های تلفن همراه نیز پذیرفته شده است. تبلیغات تصویری می‌تواند به عنوان تبلیغات بنری یا تبلیغات میانی در اپلیکیشن‌های موبایل نمایش داده شود.
در مقاله پیش‌رو، تلاش شده تا برخی از مباحث زیر پوشش داده شود:
1- اصول و مبانی تبلیغات میانی و تبلیغات بنری همراه با مزایا و معایب هر کدام از آنها
2- و برای بازاریابان/ تبلیغ‌دهندگان و برندها:
الف- رویکرد به این نوع از تبلیغ‌ها
ب- آنچه شما باید برای ارتقاء برنامه خود انتخاب کنید.
ج- بهترین ساختار برای کمپین تبلیغاتی شما چیست؟

مقدمه‌ای بر تبلیغات میانی و تبلیغات بنری

تبلیغات میانی تبلیغاتی تمام صفحه هستند که رابط کاربری برنامه میزبان خود را می‌پوشانند. آنها معمولا در نقطه انتقال طبیعی در جریان یک برنامه نمایش داده می شوند، مانند بین فعالیت‌ها، در طول مکث بین مرحله‌ها در یک بازی یا بین صفحات یک اپلیکیشن. آنها اغلب روی صفحه نمایش برای چند ثانیه ثابت می‌مانند تا دکمه ضربدر X که برای گذر از تبلیغ است، ظاهر گردد.
تبلیغات میانی معمولاً نرخ کلیک (CTR) بالاتری نسبت به تبلیغات بنری دارند و البته ممکن است که نرخ هزینه برحسب کلیک (CPC) بالاتری نیز داشته باشند.

ویژگی‌ مثبت:

تبلیغات میانی، با استفاده از کل صفحه‌ی نمایش، بر بزرگترین مانع تبلیغات موبایلی یعنی محدودیت قلمرو تحت تصرف، فائق آمده‎اند. برخلاف تبلیغات بنری، تبلیغات میانی کاربران را مجبور به به تعامل بوسیله‌ی کلیک کردن بر روی تبلیغ، یا کلیک کردن برای گذر از تبلیغ می‌کنند. با توجه به این اقدامات، تبلیغات میانی توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند و نرخ تبدیل بالاتری را حفظ می‌کنند.

ویژگی منفی:

تبلیغات میانی کاربران را از تکمیل یک اقدام دلخواه باز می‌دارند و آنها را مجبور به دیدن یک تبلیغ می کند تا زمانی‌که بتوانند از آن خارج شوند. بسیاری از کاربران این مسئله را آزاردهنده می‌دانند، بنابراین استفاده بیش از حد از این تبلیغات موبایلی ممکن است منجر به حذف اپلیکیشن توسط کاربر شود.

چرا تبلیغات میانی موبایلی؟

بدست‌آوردن توجه کاربران به صورت غیرمستقیم یکی از آرمان‌های بازاریابان است. در دورانی که محدوده توجه کاربران رو به کاهش است، حواس مخاطبان معمولاً توسط چیزهای دیگری پرت می‌شود. با استفاده از حداکثر فضای موجود در صفحه نمایش در تبلیغات میانی، چه در گوشی‌های هوشمند و چه در تبلت‌ها، تبلیغ‌دهندگان شانس بیشتری برای جلب توجه کاربر، تشویق به تعامل، کلیک و در نهایت تبدیل دارند.
تبلیغ میانی این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که آن را ببندد و به محتوای موردنظرش برگردد. باتوجه به اینکه یک تبلیغ میانی قبل از شروع برنامه، در میان مراحل آن و یا قبل از خروج از آن ظاهر می‌گردد، معمولاً تداخل تبلیغ با محتوای اصلی برنامه حداقل است. از آنجایی‌که کاربران قصد ادامه استفاده از برنامه را دارند، توجه به تبلیغات میانی تضمین شده است.

تبلیغات بنری:

تبلیغات بنری به عنوان یک نوار کوچک یا «بنر» در بالای صفحه برنامه یا صفحه نمایش ظاهر می‌شوند. آنها رایج‌ترین فرمت تبلیغات  برای موبایل هستند. بنرها یا تبلیغات صفحه نمایش، آگهی های کوچکی هستند که معمولا در بالای صفحه یا پایین صفحه قرار دارند.

ویژگی‌ مثبت:

تبلیغات بنری مقرون به صرفه هستند و ساختن آنها ساده است، بنابراین تبلیغ‌دهندگان می‌توانند آنها را به سرعت ایجاد کنند. برای کاربران خیلی آزاردهنده نیستند، زیرا هنوز هم می‌توانند بدون وقفه به کار با اپلیکیشن موردنظر خود ادامه دهند.

  •  بنرها کمتر سرزده و ناخوانده هستند.
  • نیاز به طی مراحل بیشتری برای دیدن محتوا ندارند.
  • آنها می توانند نادیده گرفته شوند و یا بدون ایجاد وقفه مورد استفاده قرار گیرند.
  • بنرها کابران را عصبانی نمی‌کنند.

ویژگی منفی:

آیا شما آخرین باری که بر روی یک بنر کلیک کرده‌اید را به خاطر دارید؟ بنرها، تبلیغاتی کوچک، با متن‌هایی کوچک‌تر برروی صفحه‌ی کوچک نمایش هستند، بنابراین آنها از لحاظ بصری بر روی موبایل قانع‌کننده نیستند. آنها میزان تعامل کمتری دارند، میانگین نرخ کلیک (CTR) آنها 1/0 درصد است.
عملکرد:
نتایج زیر از بررسی عمکرد نزدیک به هزار کمپین تبلیغاتی موبایلی بدست آمده است:
در اندروید، تبلیغات بنری بهترین نرخ تبدیل را با 03/2 درصد برای اپلیکیشن‌های مربوط به سبک زندگی داشته‌اند، در حالیکه تبلیغات میانی بهترین نرخ تبدیل را با 05/3 درصد برای بازی‌ها داشته‌اند.
در iOS، تبلیغات بنری بهترین عملکرد را برای اپلیکیشن‌های طبقه شده داشته‌اند (8/2 درصد)، درحالیکه تبلیغات میانی حداکثر تبدیل را برای اپلیکیشن‌های سرگرمی و شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند. (72/2 و 28/2 درصد).
به‌طورکلی، تبلیغات میانی برای تبلیغ اپلیکیشن‌های بازی، سرگرمی و شبکه‌های اجتماعی مؤثرترند.
موفقیت این مدل‌های تبلیغی، صرفاً بستگی به نوع اپلیکیشنی که تبلیغ می‌شود و هدف پشت این تبلیغ‌ها بستگی دارد، عموماً توصیه می‌شود که هنگام تبلیغ یک اپلیکیشن از تبلیغات میانی استفاده شود، در حالیکه تبلیغات بنری بیشتر برای رویدادهای درون‌برنامه‌ای اپلیکیشن‌ها مناسب هستند.
بازاریابان معمولاً توصیه می‌کنند که هر دو نوع این تبلیغ‌ها را در کمپین‌های مختلف و بر روی یک گروه هدف یکسان امتحان کنید و تست‌های A/B زیادی را بر روی آنها انجام دهید تا آنها را بهینه‌سازی کنید و نرخ کلیک، نرخ تبدیل و نرخ نصب خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید