×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ تبلیغات میانی، راهی مناسب برای تبلیغ در اپلیکیشن‌ها
تاریخ انتشار : 04 شهریور 1396 زمان مطالعه : نام نویسنده : admin

تبلیغات میانی، راهی مناسب برای تبلیغ در اپلیکیشن‌ها

تبلیغات میانی، راهی مناسب برای تبلیغ در اپلیکیشن‌ها

اگر تاکنون برای انتقال از یک بخش به بخش دیگر در یک اپلیکیشن یا بین دو مرحله از یک بازی موبایلی، با یک تبلیغ مواجه شده‌اید، شما مورد هدف تبلیغات میانی (Interstitial) قرار گرفته‌اید.

تبلیغات میانی تبلیغاتی تمام صفحه و یکی از کاراترین واحدهای تبلیغی هستند که بالاترین eCPM ها را درمیان تبلیغات موبایلی دارند. تبلیغات میانی با مطابقت با ظاهر اصلی اپلیکیشن و افزایش تعامل و مشارکت کاربر، به شما این فرصت را می‌دهند تا به شکل مؤثرتری از بازدیدکنندگان موبایلی‌تان درآمدزایی داشته باشید. برخلاف تبلیغات بنری سنتی، تبلیغات میانی توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند و نرخ کلیک و نرخ تبدیل بالاتری دارند و برخلاف تبلیغات بنری، که در اولین مواجهه با محتوای اپلیکیشن پدیدار می‌شوند، تبلیغات میانی بعد از تعامل اولیه، کاربر را هدف می‌گیرند. برای مثال یک تبلیغ ممکن است هنگام انتقال شما از یک بخش به بخش دیگر اپلیکیشن مشاهده شود یا در یک بازی موبایلی، شما ممکن است تبلیغ را بعد از پایان یک مرحله از بازی ببینید. معمولاً رایج است که تبلیغات میانی در بازی‌ها مربوط به تبلیغ بازی‌های مشابه باشند.

چرا تبلیغات میانی موبایلی؟

بدست‌آوردن توجه کاربران به صورت غیرمستقیم یکی از آرمان‌های بازاریابان است. در دورانی که محدوده توجه کاربران رو به کاهش است، حواس مخاطبان معمولاً توسط چیزهای دیگری پرت می‌شود. با استفاده از حداکثر فضای موجود در صفحه نمایش در تبلیغات میانی، چه در گوشی‌های هوشمند و چه در تبلت‌ها، تبلیغ‌دهندگان شانس بیشتری برای جلب توجه کاربر، تشویق به تعامل، کلیک و در نهایت تبدیل دارند.
تبلیغ میانی این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که آن را ببندد و به محتوای موردنظرش برگردد. باتوجه به اینکه یک تبلیغ میانی قبل از شروع برنامه، در میان مراحل آن و یا قبل از خروج از آن ظاهر می‌گردد، معمولاً تداخل تبلیغ با محتوای اصلی برنامه حداقل است. از آنجایی‌که کاربران قصد ادامه استفاده از برنامه را دارند، توجه به تبلیغات میانی تضمین شده است.

نمونه تبلیغات میانی

مزایای اصلی تبلیغات میانی :

یکی از مزایای اصلی تبلیغات میانی موقعیت بی‌نظیر آنها در میان تجربه‌ی یک کاربر از محتوا است. کاربری که در اولین بازدیدش از یک اپلیکیشن با یک تبلیغ تمام صفحه مواجه ‌شود، آن را مزاحم می‌یابد و به احتمال زیاد آن اپلیکیشن را ترک می‌کند. اما کاربری که محتوای مفید و مناسب خود را در یک اپلیکیشن پیدا می‌کند، احتمال اینکه از دیدن یک آگهی برای رسیدن به محتوای مورد نظر دیگری عبور کند زیاد است. حتی ممکن است که کاربر تبلیغ را مرتبط به محتوای موردنظر خود بیابد و به آن بیشتر توجه کند که این برای تبلیغ‌دهنده بسیار بهتر است. به عنوان مثال، آگهی تبلیغاتی پوشاک تیم ورزشی موردعلاقه‌ی شما، ممکن است هنگام بازدید شما از یک اپلیکیشن ورزشی، مورد توجهتان قرار گیرد.
باتوجه به اندازه، میزان ارتباط و زمان نمایش تبلیغ، تبلیغ‌های میانی معمولاً میزان تعامل و مشارکت بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات بنری ثابت ایجاد می‌کنند. کابران عمدتاً مجبور به انتخاب بین دیدن و کلیک روی تبلیغ و یا بازگشتن به اپلیکیشن می‌شوند، و می‌توانند به سادگی و با کلیک بر روی ضربدر X از تبلیغ گذر کنند. افرادی که با تبلیغات میانی تعامل می‌کنند در مقایسه با سایر فرمت‌های تبلیغی آنلاین، گرایش بیشتری برای تبدیل شدن به خریداران یا اهداف مورد نظر تبلیغ دارند. این روش تبلیغاتی، در بازاریابی بازی‌های موبایلی نیز بسیار تاثیرگذار است. تبلیغ‌دهنده‌ها انعطاف‌پذیری و قدرت انتخاب زیادی درباره‌ی زمان نمایش و ساختار تبلیغات میانی دارند. تصاویر کنجکاوی‌برانگیز و جذاب، آزمون‌های تعاملی یا نظرسنجی، و دیگر مکانیزم‌های تعاملی خلاق، همه در این حالت نمایشی امکان پذیر هستند. ناشران نیز توانایی تولید درآمد از تبلیغات را، درحالیکه به طور بالقوه کاربران را برای فعالیت اپلیکیشن جاری خود دراختیار دارند، بسیار می‌پسندند.
به طور کلی از مزایای تبلیغات میانی  برای ناشران و تبلیغ‌دهندگان می‌توان از موارد زیر نام برد:

مزایای اصلی برای ناشران:

  • پوشش تبلیغاتی کامل بر روی دستگاههای موبایلی، بر اساس سیستم عامل و لوکیشن
  •  در مقایسه با تبلیغات سنتی بنری، نرخ eCPM تبلیغات میانی سه برابر است.
  • بوجود آوردن امکان درآمدزایی مضاعف بدون تضاد با تبلیغات فعلی اپلیکیشن
  • مختص به تبلیغات مرتبط، باکیفیت و با نام تجاری
  • سادگی در ادغام برچسب‌های تبلیغاتی (Ad tags)

مزایای اصلی برای تبلیغ‌دهندگان:

  • افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI)
  • دسترسی سریع به به میلیون‌ها کاربر موبایل
  • امکانات هدفگیری پیشرفته (بر اساس لوکیشن، بازه‌ی زمانی، سیستم عامل، نوع دستگاه و …)

تبلیغات تصویری در دستگاه‌های تلفن همراه شبیه به تبلیغات تصویری معمولی است که شما می توانید بر روی رایانه‌ها ببینید. این تبلیغات در دستگاه‌های تلفن همراه می‌تواند برای تبلیغ در نسخه موبایل وب‌سایت‌ها یا در اپلیکیشن‌ها استفاده شود. همه‌ی اندازه‌های تصویری که برای تبلیغات در دسکتاپ‌ها پذیرفته شده است، برای تبلیغات در دستگاه‌های تلفن همراه نیز پذیرفته شده است. تبلیغات تصویری می‌تواند به عنوان تبلیغات بنری یا تبلیغات میانی در اپلیکیشن‌های موبایل نمایش داده شود.
در مقاله پیش‌رو، تلاش شده تا برخی از مباحث زیر پوشش داده شود:1-اصول و مبانی تبلیغات میانی و تبلیغات بنری همراه با مزایا و معایب هر کدام از آنها
2-و برای بازاریابان/ تبلیغ‌دهندگان و برندها:

الف- رویکرد به این نوع از تبلیغ‌ها
ب- آنچه شما باید برای ارتقاء برنامه خود انتخاب کنید.
ج- بهترین ساختار برای کمپین تبلیغاتی شما چیست؟

مقایسه تبلیغات میانی و تبلیغات بنری

تبلیغات میانی تبلیغاتی تمام صفحه هستند که رابط کاربری برنامه میزبان خود را می‌پوشانند. آنها معمولا در نقطه انتقال طبیعی در جریان یک برنامه نمایش داده می شوند، مانند بین فعالیت‌ها، در طول مکث بین مرحله‌ها در یک بازی یا بین صفحات یک اپلیکیشن. آنها اغلب روی صفحه نمایش برای چند ثانیه ثابت می‌مانند تا دکمه ضربدر X که برای گذر از تبلیغ است، ظاهر گردد.
تبلیغات میانی معمولاً نرخ کلیک (CTR) بالاتری نسبت به تبلیغات بنری دارند و البته ممکن است که نرخ هزینه برحسب کلیک (CPC) بالاتری نیز داشته باشند.

ویژگی‌ مثبت:

تبلیغات میانی، با استفاده از کل صفحه‌ی نمایش، بر بزرگترین مانع تبلیغات موبایلی یعنی محدودیت قلمرو تحت تصرف، فائق آمده‎اند. برخلاف تبلیغات بنری، تبلیغات میانی کاربران را مجبور به به تعامل بوسیله‌ی کلیک کردن بر روی تبلیغ، یا کلیک کردن برای گذر از تبلیغ می‌کنند. با توجه به این اقدامات، تبلیغات میانی توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند و نرخ تبدیل بالاتری را حفظ می‌کنند.

ویژگی منفی:

تبلیغات میانی کاربران را از تکمیل یک اقدام دلخواه باز می‌دارند و آنها را مجبور به دیدن یک تبلیغ می کند تا زمانی‌که بتوانند از آن خارج شوند. بسیاری از کاربران این مسئله را آزاردهنده می‌دانند، بنابراین استفاده بیش از حد از این تبلیغات موبایلی ممکن است منجر به حذف اپلیکیشن توسط کاربر شود.

تبلیغات بنری:

تبلیغات بنری به عنوان یک نوار کوچک یا «بنر» در بالای صفحه برنامه یا صفحه نمایش ظاهر می‌شوند. آنها رایج‌ترین فرمت تبلیغات  برای موبایل هستند. بنرها یا تبلیغات صفحه نمایش، آگهی های کوچکی هستند که معمولا در بالای صفحه یا پایین صفحه قرار دارند.

ویژگی‌ مثبت:

تبلیغات بنری مقرون به صرفه هستند و ساختن آنها ساده است، بنابراین تبلیغ‌دهندگان می‌توانند آنها را به سرعت ایجاد کنند. برای کاربران خیلی آزاردهنده نیستند، زیرا هنوز هم می‌توانند بدون وقفه به کار با اپلیکیشن موردنظر خود ادامه دهند.

  •  بنرها کمتر سرزده و ناخوانده هستند.
  • نیاز به طی مراحل بیشتری برای دیدن محتوا ندارند.
  • آنها می توانند نادیده گرفته شوند و یا بدون ایجاد وقفه مورد استفاده قرار گیرند.
  • بنرها کابران را عصبانی نمی‌کنند.

ویژگی منفی:

آیا شما آخرین باری که بر روی یک بنر کلیک کرده‌اید را به خاطر دارید؟ بنرها، تبلیغاتی کوچک، با متن‌هایی کوچک‌تر برروی صفحه‌ی کوچک نمایش هستند، بنابراین آنها از لحاظ بصری بر روی موبایل قانع‌کننده نیستند. آنها میزان تعامل کمتری دارند، میانگین نرخ کلیک (CTR) آنها 1/0 درصد است.

عملکرد:

نتایج زیر از بررسی عمکرد نزدیک به هزار کمپین تبلیغاتی موبایلی بدست آمده است:
در اندروید، تبلیغات بنری بهترین نرخ تبدیل را با 03/2 درصد برای اپلیکیشن‌های مربوط به سبک زندگی داشته‌اند، در حالیکه تبلیغات میانی بهترین نرخ تبدیل را با 05/3 درصد برای بازی‌ها داشته‌اند.
در iOS، تبلیغات بنری بهترین عملکرد را برای اپلیکیشن‌های طبقه شده داشته‌اند (8/2 درصد)، درحالیکه تبلیغات میانی حداکثر تبدیل را برای اپلیکیشن‌های سرگرمی و شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند. (72/2 و 28/2 درصد).
به‌طورکلی، تبلیغات میانی برای تبلیغ اپلیکیشن‌های بازی، سرگرمی و شبکه‌های اجتماعی مؤثرترند.
موفقیت این مدل‌های تبلیغی، صرفاً بستگی به نوع اپلیکیشنی که تبلیغ می‌شود و هدف پشت این تبلیغ‌ها بستگی دارد، عموماً توصیه می‌شود که هنگام تبلیغ یک اپلیکیشن از تبلیغات میانی استفاده شود، در حالیکه تبلیغات بنری بیشتر برای رویدادهای درون‌برنامه‌ای اپلیکیشن‌ها مناسب هستند.
بازاریابان معمولاً توصیه می‌کنند که هر دو نوع این تبلیغ‌ها را در کمپین‌های مختلف و بر روی یک گروه هدف یکسان امتحان کنید و تست‌های A/B زیادی را بر روی آنها انجام دهید تا آنها را بهینه‌سازی کنید و نرخ کلیک، نرخ تبدیل و نرخ نصب خود را افزایش دهید.

جمع‌بندی:

در پایان می‌توان گفت که ظاهر و حس و حال تبلیغات میانی، چیز جدیدی در تبلیغات آنلاین نیست. این مزایای زمانبندی و ایجاد تعامل بالای این حالت نمایشی است که آن را به شیوه‌ای تأثیرگذار در استراتژی تبلیغات دیجیتال تبدیل کرده است. درادامه  برای آشنایی بهتر با تبلیغات میانی و پیاده‌سازی این تبلیغات شما را به  بازدید از مقاله “بایدها و نبایدهای تبلیغات میانی” دعوت می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید