×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ 7 نکته برای استفاده پر قدرت از SMS مارکتینگ و بازاریابی پیامکی!
تاریخ انتشار : 17 اسفند 1400 زمان مطالعه : نام نویسنده : sardabir

7 نکته برای استفاده پر قدرت از SMS مارکتینگ و بازاریابی پیامکی!

7 نکته برای استفاده پر قدرت از SMS مارکتینگ و بازاریابی پیامکی!

SMS مارکتینگ به عنوان یکی از رویکردهای بازاریابی همچنان به قوت خود باقی است و برندها از این استراتژی بازاریابی استفاده می‌کنند، حال چه به این صورت که آن را در روش‌های بازاریابی خود ادغام کنند و چه به صورت اینکه به عنوان یک پروژه جانبی از آن بهره‌مند شوند.

در دنیای امروز که بسیاری از خریدها از طریق تلفن‌های همراه هوشمند انجام می‌پذیرد و اکثر مردم به جای استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ خود ترجیح می‌دهند فرایندهای آنلاین را با گوشی همراه خود انجام دهند، طبیعی است که بازاریابی پیامکی می‌تواند به عنوان یک استراتژی کارآمد در کمپین‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرد.

نکات sms مارکتینگ

با توجه به اهمیتی که بازاریابی پیامکی می‌تواند در فرایندهای تبلیغاتی داشته باشد، آشنایی با اصول اسم ام اس مارکتینگ ضروری به نظر می‌رسد؛ به همین دلیل نیز در اینجا 7 نکته مهم را برای داشتن رویکردی مؤثرتر در این شیوه از بازاریابی ذکر خواهیم کرد.

1- یک تیم SMS مارکتینگ داشته باشید

شاید کمی عجیب برسد که برای بازاریابی پیامکی تیم تشکیل دهید، اما واقعیت این است که برنامه sms به عنوان یک رویکرد تبلیغاتی نیاز به افراد متخصص و برنامه‌ریزی‌های دقیق دارد؛ به همین دلیل نیز اگر اس ام اس مارکتینگ را به عنوان یک رویکرد جدی در فرایندهای بازاریابی خود دنبال می‌کنید، باید به فکر تشکیل یک تیم متخصص در این حوزه باشید.

افرادی که به آنها نیاز دارید شامل: متخصص برنامه SMS مارکتینگ، کارشناس خرده‌فروشی، طراح خلاق دیجیتال، کارشناس رسانه‌ها اجتماعی، متخصص تبلیغات و متخصص بودجه‌بندی است.

البته شاید برخی از این نقش‌ها را یک نفر هم بتواند ایفا کند، اما مهم این است که بتوانید از طریق بررسی رسانه‌های اجتماعی، مخاطبان اصلی خود را پیدا کنید و طبق یک برنامه‌ریزی دقیق و بودجه مشخص، یک پنل اس ام اس مارکتینگ کارآمد را به اجرا در بیاورید.

2- مشتریان خود را بشناسید

در فرایند بازاریابی پیامکی شناخت مخاطب از اهمیت زیادی برخوردار است. شما باید بدانید که قرار است sms خود را برای چه کسی بفرستید. یکی از برنامه‌هایی که به شناخت بهتر مشتریان کمک می‌کند، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM است.

از طریق این سیستم می‌توانید برای اندازه‌گیری میزان موفقیت پیام‌های ارسالی خود استفاده کرده و پیامک‌های بعدی را به صورت دقیق‌تر برای مخاطبان اصلی خود ارسال کنید.

همچین تقسیم‌بندی مخاطبان در این فرایند اهمیت زیادی دارد. شاید برخی از مشتریان به عنوان مخاطبان عام‌تر شما نیاز به ارسال sms های انبوه دارند و در مقابل، برخی از مخاطبان، مشتریان خاص‌تری هستند که باید متن پیام را برای آنها شخصی‌سازی کرده و به صورت دوستانه‌تری ارسال کنید.

3- پیام‌های روشن و واضح بنویسید

از آنجایی که تعداد کاراکترهای sms محدود است، باید خیلی زود سر اصل مطلب بروید و به صورت خیلی روشن و واضح پیام خود را به مخاطب برسانید. یکی از نکات مهمی که در بازاریابی پیامکی باید رعایت کنید این است که پیام شما روشن، مشخص و کوتاه باشد.

همچنین نباید از پیام‌هایی استفاده کنید که پایان باز دارند، مثلا مشتری را به فروش ویژه خود دعوت کنید اما مشخص نکنید که این فروش ویژه تا چه زمانی است. هر اندازه فرایند اس ام اس مارکتینگ شما دقیق‌تر و مشخص‌تر باشد، امکان دریافت عکس‌العمل از سوی مشتریان بیشتر می‌شود.

4- از CTA استفاده کنید

یکی دیگر از نکاتی که در بازاریابی پیامکی باید به آن توجه کنید، داشتن دکمه CTA یا همان Call-to-Action است. مشتریان به دنبال یک تعامل مستقیم و راحت هستند و اینطور نیست که sms تبلیغاتی شما را ببینند و کنجکاو شوند و سایت‌تان سرچ کرده و وارد آن شوند.

در اصول اس ام اس مارکتینگ باید به فکر مخاطب باشید و شرایط راحتی را برای برقرار تعامل ایجاد کنید، یعنی در همان پایان sms لینک ارتباطی مورد نظرتان را قرار دهید تا مشتری ترغیب شده و روی آن کلیک کند. این کلیک حتی اگر به خرید منجر نشود، باعث ورود مخاطب به عنوان یک لید به سایت شما خواهد شد.

5- زمان درست را برای ارسال sms انتخاب کنید

توجه داشته باشید sms مارکتینگ یک فرایند لحظه‌ای است که بیشتر در زمان‌های پایانی افراد را ترغیب به کلیک کردن می‌کند. پس سعی کنید اگر یک تخفیف برای آخر هفته دارید آن را شب قبل ارسال کنید یا اگر در رستوران خود تخفیف دارید، در همان روزی که این تخفیف را ارائه می‌دهید، ارسال کنید.

مخاطبان در این شرایط برای استفاده از تخفیف‌های شما بیشتر ترغیب می‌شوند. بنابراین انتخاب زمان مناسب برای بازاریابی پیامکی از نکات مهمی است که در کسب‌وکارهای مختلف با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند، متفاوت خواهد بود.

6- در همه رسانه‌ها تبلیغ کنید

این روزها که به لطف فناوری دیجیتال امکان برقراری ارتباط با مشتریان بیشتر شده است، می‌توانید پا به پای پنل اس ام اس مارکتینگ ، از سایر شبکه‌های اجتماعی هم برای پروموت آن استفاده کنید. یعنی در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و در سایت‌تان محتوای پیامک را منتشر کنید.

به عنوان مثال فعال کردن فیلد (شماره تلفن همراه) در فیس بوک این امکان را برای مخاطبان‌تان فراهم کنید که بتوانند از طریق سایر رسانه‌ها نیز در کمپین تبلیغاتی پیامکی شما شرکت کنند.

7- روی بهترین مشتریان خود تمرکز کنید

بهترین مشتریان شما کسانی هستند که به شما وفادار بوده، بیشتر از شما خرید می‌کنند، نسبت به نظرسنجی‌های شما فعال بوده و بازخورد می‌دهند و برند شما را به دوستان و خانواده خود پیشنهاد می‌دهند.

این دسته از مشتریان، مخاطبان VIP شما محسوب می‌شوند و طبیعتا باید فرایند SMS مارکتینگ را برای آنها قوی‌تر به اجرا در بیاورید. به چه صورت؟

بازاریابی پیامکی شما برای این دسته از مشتریان باید به صورت خاص‌تر باشد، پیام‌تان را شخصی‌سازی کنید و پیشنهادات و تخفیف‌های ویژه‌تری را برای آنها در نظر بگیرید.

نتیجه

sms مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی یکی از رویکردهای مهم بازاریابی دنیای امروز به شمار می‌رود که حتی نفوذ دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی هم نتوانسته است از قدرت آن کم کند.

بسیاری از برندها برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود و خصوصا برای ارائه پیشنهادهای ویژه به مشتریان‌شان کماکان از sms مارکتینگ به عنوان یکی از روش‌های بازاریابی کارآمد استفاده می‌کنند.

بر این اساس رعایت برخی از نکات کلیدی می‌تواند فرایند بازاریابی پیامکی را بهینه‌تر سازد و به همین دلیل نیز در این مقاله به معرفی 7 نکته کلیدی و کارآمد در اس ام اس مارکتینگ پرداختیم.

در همین راستا، از شما دعوت می‌کنیم مقاله اس ام اس مارکتینگ چیست؟ چگونه یک بازاریابی پیامکی موثر داشته باشم؟ را در بلاگ آموزشی مگنت مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید