×
صفحه اصلی تبلیغاتترنددیجیتال مارکتینگ تبلیغات پیشنهادی گوگل چیست و چطور کار می‌کند؟
تاریخ انتشار : 29 دی 1400 زمان مطالعه : نام نویسنده : sardabir

تبلیغات پیشنهادی گوگل چیست و چطور کار می‌کند؟

تبلیغات پیشنهادی گوگل چیست و چطور کار می‌کند؟

تبلیغات پیشنهادی یکی از گزینه‌های قابل توجه و کاربردی گوگل ادز به شمار می‌رود که در بهبود و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی کارآمد است. کاربران گوگل ادز با استفاده از این امکان می‌توانند در زمان و انرژی، صرفه‌جویی کرده و به تجزیه‌وتحلیل‌های قابل قبولی در فرایند کمپین‌های تبلیغاتی خود در گوگل دست پیدا کنند.

اگر یک کمپین در فرایند تبلیغات گوگل راه‌اندازی کنید، از طریق تبلیغات پیشنهادی می‌توانید کمپین مورد نظر را ارتقاء داده و دانش خود را در مورد تبلیغات افزایش دهید تا در نهایت یک کمپین موفق‌تر را به اجرا در آوردید. با ما همراه باشید تا این رویکرد بازاریابی را در فرایندهای دیجیتال مارکتینگ بیشتر بشناسید.

تبلیغات پیشنهادی گوگل چیست؟

فرایند تبلیغات در گوگل توسط ابزارها و برنامه‌هایی که این موتور جستجو ارائه می‌دهد، کارآمدتر و تأثیرگذارتر خواهد شد. تبلیغات پیشنهادی که گوگل ادز به تبلیغ‌دهندگان ارائه می‌دهد، باعث افزایش کیفیت تبلیغات آنها خواهد شد.

توصیه‌‌ها و پیشنهادات گوگل ادز تحت عنوان Recommendation برای کاربران این پلتفرم نمایش داده می‌شوند و از طریق این پیشنهادات می‌توان کیفیت تبلیغات را بالاتر برد و روند بازاریابی دیجیتال در گوگل ادز را به صورت بهینه‌تری انجام داد.

تبلیغات پیشنهادی در گوگل

با توجه به اهمیت تبلیغات در گوگل ، استفاده از خدمات گوگل ادز در بهبود فرایندهای تبلیغاتی مؤثر خواهد بود. بنابراین بهتر است از تبلیغات هوشمند گوگل غافل نشده و به توصیه‌ها و پیشنهادهایی که در سیستم گوگل ادز به کاربران ارائه می‌دهد، توجه کنیم.

پیشنهادات گوگل چطور کار می‌کند؟

مهم‌ترین نکته در تبلیغات پیشنهادی گوگل این است که سابقه حساب گوگل ادز کاربر، عملکرد، تنظیمات کمپین و … برای این برنامه قابل بررسی باشد تا در نهایت بتواند با هوشمندی که دارد، پیشنهادات و توصیه‌های کارآمدی را در روند تبلیغات در گوگل ارائه دهد.

در قسمت Recommendation گوگل ادز امکان بهینه‌سازی تبلیغات وجود دارد، به این نحو که گوگل یک سری پیشنهادات را ارائه می‌دهد که با پیروی از آنها می‌توانید رویکرد تبلیغاتی خود را بهبود بخشید. البته فراموش نکنید که استفاده از پیشنهادات گوگل، هزینه‌بر خواهد بود. بنابراین بهتر است قبل از اعمال توصیه‌های مذکور، آنها را مورد بررسی قرار دهید؛ چراکه در برخی موارد نیز پیشنهادات گوگل باعث بهبود عملکرد کمپین شما نخواهد شد و تنها بودجه شما را در اکانت گوگل ادز افزایش خواهد داد.

پس در برخورد با پیشنهادهای گوگل بهتر است ابتدا آنها را مورد بررسی قرار دهید، مثلا کلمات پیشنهادی را بررسی کرده و ببینید با اهداف کمپین شما همخوانی دارد یا خیر. همینطور در نظر داشته باشید که در صورت عدم بررسی این پیشنهادها و در نهایت پذیرفتن یا رد آنها، به صورت خودکار بعد از دو هفته روی اکانت شما اعمال خواهند شد.

بنابراین بهتر است حساب خود در گوگل ادز را مرتبا مورد بررسی قرار دهید و تبلیغات پیشنهادی را در نظر داشته باشید تا در نهایت بتوانید از این پیشنهادات و توصیه‌ها به صورت کارآمدتر و معقول‌تری استفاده کنید.

مزایای تبلیغات در تبلیغات پیشنهادی گوگل

مزایای تبلیغات پیشنهادی گوگل

در دنیای امروز که فناوری دیجیتال روز به روز در حال پیشرفت است، باید هر لحظه منتظر تکنولوژی‌های به‌روزتر باشیم که در صنایع متعدد کاربرد دارند. صنعت بازاریابی دیجیتال نیز از این امر مستثنی نیست و با معرفی خدمات جدیدتر و کارآمدتر، در حال پیشروی است.

خدمات گوگل در مقام یک موتور جستجوی هوشمند روز به روز در حال پیشرفت است و یکی از نمونه‌های بارز آن نیز تبلیغات پیشنهادی است که در سیستم گوگل ادز وجود دارد و امکان راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی هدف‌مندتر و مؤثرتر را برای کاربران فراهم می‌کند.

به طور کلی مزایای تبلیغات پیشنهادی را می‌توانیم در دو دسته خلاصه کنیم:

برآورد عملکرد بر اساس سابقه

اگرچه توصیه‌ها و پیشنهادات گوگل می‌توانند فرایند بازاریابی دیجیتال شما را در آینده بهبود بخشند، اما واقعیت این است که این توصیه‌ها نمی‌توانند آینده را پیش‌بینی کنند. کاری که گوگل ادز در قسمت پیشنهادات خود انجام می‌دهد این است که با توجه به گذشته عملکرد شما، برای آینده کمپین‌تان برنامه ارائه می‌دهد. این روند نیز همانگونه که ذکر شد از طریق بررسی سابقه عملکرد کمپین انجام می‌شود.

بر همین اساس می‌توانیم از تبلیغات هوشمند گوگل نام ببریم، این شیوه از تبلیغات پیشنهادی هوشمند است، زیرا با توجه به سابقه عملکرد و تجزیه و تحلیل آن، یک سری پیشنهادها و توصیه‌های جدید را ارائه می‌دهد

بهبود تبلیغات با صرف زمان کمتر

صفحه پیشنهادات گوگل ادز راهکارها و توصیه‌های تازه‌ای را در اختیار تبلیغ‌دهندگان قرار می‌دهد که طبیعتا اگر می‌خواستند به طور طبیعی و از روش‌های قبلی خود به این توصیه‌ها دست پیدا کنند، باید زمان و انرژی بیشتری را صرف این کار می‌کردند، اما این تبلیغات هوشمند گوگل این فرایند را کوتاه‌تر و کارآمدتر کرده است. برای اطلاعات بیشتر از سیستم تبلیغات پیشنهادی گوگل ادز، به سایت مگنت و بخش گوگل ادز مراجعه کنید و یا با متخصصان مگنت تماس بگیرید.

بهبود تبلیغات پیشنهادی گوگل ادز

نتیجه

تبلیغات پیشنهادی یکی از فیچرها جذاب گوگل ادز به شمار می‌رود که از طریق ارائه پیشنهادها و توصیه‌ها، باعث ارتقاء و بهبود کمپین‌های تبلیغاتی خواهد شد. از آنجایی که رویکردهای بازاریابی دیجیتال در حال تغییر بوده و روز به روز کارآمدتر می‌شوند، آشنایی با تبلیغات پیشنهادی گوگل و استفاده از آن برای تبلیغ‌دهندگان ضروری است.

بیشتر بخوانید:

چگونه تبلیغات گوگل ادوردز در یک شهر نمایش داده شود

بازدهی تبلیغات گوگل (گوگل ادز) چگونه است و آیا ارزشش را دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید