روزگار دوری نخواهد بود که تبلیغات موبایلی در راس تمامی شیوههای تبلیغاتی قرار بگیرد. این شیوه تبلیغات روند رو به رشدی قوی در بازاریابی طی میکند.
مردم نیمی از وقت بیداری خود را با ابزارهای دیجیتالی میگذرانند و سهم استفاده از موبایل بیش از دیگر ابزار است و طبیعتا ابزاری که در دست نیمی از جامعه در زمان طولانی قرار دارد، محل بینظیری برای تبلیغات و کسب درآمد است.
تبلیغات موبایلی در بستر موبایل انجام میشود و انواع مختلفی دارد که کاربر را در سطوح مختلفی درگیر خود میکند. به همین دلیل تبلیغات موبایلی از پرسودترین تبلیغاتی است که برای کسب درآمد، به خوبی میتواند به صاحبان کسب و کار یا ارائهدهنده خدمات کمک کند.
فهرست مطالب درآمد تبلیغات موبایلی برای کسب و کارها
کدام تبلیغات موبایلی بهتر است؟
برای پاسخ به این سوال که کدام شیوه از تبلیغات موبایلی میتواند برای یک کسب و کار مفید باشد و بهترین بازخود و نتیجه را از آن گرفت باید انواع تبلیغات موبایلی را شناخت و با آگاهی کامل از هر شیوه تبلیغات و محصول و کالای قابل ارائه، بهترین روش را انتخاب و بهترین نتیجه را اخذ کرد.
تبلیغات پیامکی:
بازاریابی پیامکی یا فرستادن SMS یا همان پیامک از اولین و متداولترین روشهای تبلیغاتی است که بسیاری از کسب و کارها با این که روشهای مختلف تبلیغات موبایلی را استفاده میکند اما هوز به این روش قدیمی وفادار ماندهاند. تبلیغات پیامکی هنوز میتواند مشتریانی را جذب کند. این نوع تبلیغات در زمان اعلام تخفیفها فروش ویژه به شدت کاربرد دارد.
تبلیغات ویدئویی موبایلی:
یکی از راههای رسیدن به درآمد از تبلیغات، تبلیغات ویدئویی جایزهدار است. در این روش این امکان به کاربر داده میشود که با دیدن یک ویدئو تبلیغاتی، یک جایزه دریافت کند. تحقیقات در این روش نشان داده که بازدید ویدئوها تا خوبی بالا است و مخاطبان نیز از این روش استقبال میکنند.
تبلیغات بنری:
در این روش تبلیغات در موبایل به صورت بنر در اپلیکشینها به کاربر نشان داده میشود. تبلیغات بنری انواع مختلفی مانند بنرهای ثابت، فلش، متحرک و استاتیک دارد که میتوانید با انتخاب یک ایده ناب بنر را به شکلی طراحی کنید که برای کاربر به شدت جذاب باشد. تبلیغات بنری از جمله تبلیغات ارزان با کارایی بالا است اما امکان خسته شدن مخاطب را در پی دارد اما به شدت پرطرفدار است.
تبلیغات بینابینی(Interstitial Ads):
مخاطب برای دیدن این تبلیغات حق انتخابی ندارد اما میتواند بعد از گذشت چند ثانیه تبلیغات را رد کند به ادامه کار خود برسد به همین دلیل آمار دیده شدن تبلیغ بالاست اما دیدن آمار کامل دیده شدن ویدئو تبلیغاتی به شدت پایین است.
این تبلیغات تفاوتی با تبلیغات بنری ندارد اما یک تفاوت دارد و آن است که در قالب ویدئو یا عکس در کل صفحه موبایل نمایش داده میشود و نرخ کلیک بیشتری به نسبت دیگر تبلیغات اپلیکیشنی دارد چرا که برای دیدن آن اجبار وجود دارد. نکته مهم در اجرای این تبلیغ، قرار دادن آن در جای مناسب است.
تبلیغات همسان (native):
به تبلیغاتی که به صورت ثابت بر اپلیکیشن نمایش داده می شوند تبلیغات همسان می گویند. این نوع تبلیغات به دلیل اینکه همیشه در حال نمایش روی اپلیکیشن هستند هزینه بالاتری نسبت به تبلیغات بنری عادی دارند و در واقع مانند یکی از منوهای اپلیکیشن به نظر می رسند و می توانند منجر به تعداد کلیک بالا برای تبلیغ دهنده شوند.
نوتیفیکیشن درون برنامه:
این نوع تبلیغات در اپلیکیشنها قابیلت اجرا و پیادهسازی دارد. این تبلیغات به صورت پیام به کاربران اپلیکیشنها در موبایل نمایش داده میشود. این تبلیغات معمولا پیش از شروع یک برنامه یا در پایان یک برنامه نشان داده میشوند. محتوای این نوتیفیکشین را سفارش دهده مشخص میکند.
مزایای استفاده از تبلیغات موبایلی
درست است که تبلیغات موبایلی ایراداتی دارد اما ایرادات و مشکلات آن در برابر مزایای آن به حدی کم و قابل اصلاح است که نباید از تبلیغات موبایلی غافل شد.
تبلیغات موبایلی را میتوان به دقت فراوانی رساند و تنوع بالایی در اجرا دارد. امکان تعامل با مشتریان وجود دارد و هزینههای آن برای حتی کسب و کارهای جدید به صرفه و اقتصادی است. هر روزه به تعداد کاربران آن اضافه میشود و در هر زمانی که بخواهید به جامعه هدف خود میتوانید دسترسی داشته باشید.
مشکلات تبلیغات موبایلی
تبلیغات و بازاریابی موبایلی یک ویژگی منحصر به فرد دارد که در زمان مشخص به افراد واقعی در یک لوکیشن و موقعیت خاص دسترسی دارد و همین ویژگی میتواند تاثیرات شگرفی را به همراه داشته باشد اما این تبلیغات ایراداتی هم دارد که بهتر است با آن آشنا شوید.
کاربران تلفن همراه از سنین 7 تا 90 هستند و باید به این اطلاعات دست پیدا کرد که آنها چگونه و چه زمانی از دستگاههای تلفن همراه خود استفاده میکنند.
باید برای شناخت دقیق مخاطب وقت زیادی گذاشت تا تبلیغات بتواند اثربخشتر باشد. از طرفی مسائل مربوط به حریم خصوصی که بخش مهمی از تبلیغات اینترنتی است و باید در تمامی حوزههای دیجیتال رعایت شود، در تلفنهای همراه مورد توجه نیست و اگر حریم خصوصی به درستی رعایت نشود برای کاربران تبعات بسیاری دارد و اعتماد خود را از دست میدهند.
علاوه بر این موارد صفحات گوشی به نسبت صفحات وب کوچک است و کاربر را خسته میکند و کاربرانی که به صفحات لپتاپ عادت دارند، آن چنان استفادهای از گوشی تلفن همراه نمیکنند. همچنین سرعت بارگذاری در لپتاپ و کامپیوترها به نسبت گوشی همراه پایینتر است.
بیشتر بخوانید: