×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی هزینه تبلیغات در اینستاگرام؛ تعرفه کمپین تبلیغاتی متوسط اینستا
تاریخ انتشار : 13 آذر 1402 زمان مطالعه : 11 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

هزینه تبلیغات در اینستاگرام؛ تعرفه کمپین تبلیغاتی متوسط اینستا

هزینه تبلیغات در اینستاگرام؛ تعرفه کمپین تبلیغاتی متوسط اینستا

اگر قصد انجام تبلیغات در اینستاگرام را دارید اولین سوالی که فکرتان را مشغول می کند این است که هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟ برای همه روشن است که امروزه هیچ کسب و کاری بدون تبلیغ شناخته نمی شود و رشد نمی کند.

اما هزینه تبلیغات سنتی بسیار بالاست. به طور مثال می توانید هزینه یک بیلبورد تبلیغاتی در اتوبان را جویا شوید.

حداکثر بازدهی و حداقل هزینه در تبلیغات اینستاگرامی است. اما با تحقیق و مقایسه پیج های مختلف مراقب باشید گرفتار کلاهبرداران اینستاگرامی نشوید که در مقابل پرداخت هزینه‌ای گزاف هیچگونه بازخوردی نگیرید.

در این مطلب می خواهیم درباره تعرفه تبلیغات در اینستا با شما عزیزان صحبت کرده و انواع تبلیغات را با هم بررسی کنیم.

تبلیغات در اینستاگرام

یکی از بهترین روش هایی که می توانید به مخاطبین هدف خود دسترسی پیدا کنید تبلیغات در اینستاگرام است. همانطور که شاهد هستیم روزانه کاربران بسیاری در اینستاگرام فعال هستند و اگر مخاطب هدف شما نیز جزو افرادی است که از اینستاگرام استفاده می کند می توانید از این فرصت استفاده کرده و کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. تبلیغات از این طریق باعث رشد کسب و کار شما، آگاهی از برند و در نتیجه افزایش درآمد شما خواهد شد.

کارشناسان تیم تبلیغاتی مگنت از ابتدای کمپین تبلیغ یعنی ایده و تولید محتوا تا پیاده سازی و وایرال شدن آن در اینستاگرام در کنار شما هستند و با مدیریت صحیح این پروسه و بهینه سازی هزینه تبلیغات، شما را در رشد کسب و کار و افزایش درآمد همراهی خواهند کرد. برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم رجوع کنید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام؛ تعرفه کمپین تبلیغاتی متوسط اینستا

اهمیت تبلیغات در اینستاگرام:

  • آگاهی نسبت به برند
  • فروش غیر حضوری
  • افزایش بازدید از سایت یا نصب اپلیکیشن
  • زمان بندی تبلیغات
  • مدیریت بودجه
  • ارزیابی پروسه تبلیغ
  • تنوع روش های تبلیغاتی

روش های تبلیغ در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام به دو صورت تعرفه ای و بازدیدی محاسبه می شود و می تواند در قالب های مختلف به نمایش درآید:

تبلیغات در استوری

برای انجام تبلیغات در استوری هزینه ای که می پردازید باید با تعداد بازدید استوری و تعداد فالوورهای پیج موردنظر همخوانی داشته باشد. در غیر اینصورت چه قیمت بالا و چه قیمت پایین، قبول نکنید و قبل از هر اقدامی خوب تحقیق کنید. سعی کنید نرخ تعامل پیج را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید که فالوور فیک ندارد.

تبلیغات به شکل پست

برای تبلیغات به شکل پست باید محتوایی با کیفیت به صورت ویدیویی بسازید تا وایرال شود. در حال حاضر اکثر مردم تمایلی به تماشای تبلیغات ندارند. بنابراین محتوای شما باید به قدری جذاب باشد که در ثانیه های اول مخاطب را جذب کرده و بازدهی خوبی به همراه داشته باشد. تعرفه این نوع تبلیغ در اینستاگرام باتوجه به تعداد فالوور، تعداد لایک و میزان تعامل کاربران محاسبه می گردد.

تبلیغات اسپانسری

در تبلیغات اسپانسری شما بابت محتوای ویدیویی که توسط ادمین پیج تولید می شود هزینه ای پرداخت می کنید. اما باید خیلی مراقب باشید که سرتان کلاه نرود و به قیمت های خیلی کم یا خیلی زیاد این پیج ها اعتماد نکنید. کمی حساسیت به خرج دهید و کار خود را به هرکسی نسپرید.

تبلیغات به شکل ریلز؛ روشی برای کاهش هزینه تبلیغات

ریلز نیز شکل جدیدی از محتواگذاریست که اخیرا در اینستاگرام متداول شده است. شما می توانید با استفاده از ویدیوهای کوتاه و یک کپشن مناسب و جذاب محصول و خدمات خود را به مخاطبین معرفی کنید. همچنین در الگوریتم اینستاگرام ریلز اولویت بالاتری نسبت به پست دارد و آن را به کاربران بیشتری نشان می دهد.

حتی مخاطبینی که شما را فالو ندارند نیز می توانند ریلز شما را ببینند. این کار هزینه تبلیغات شما را تا مقدار قابل توجهی کاهش می دهد. علاوه بر آن می توانید با استفاده از استیکرهای مختلف و کال تو اکشن مخاطبین خود را به تعامل دعوت کنید. ریلز نیز مانند پست به صورت دائمی در پیج شما می ماند و هزینه تبلیغات به شکل ریلز با پست و استوری فرق می کند.

مشاورین شرکت تبلیغاتی مگنت با بررسی مزایا و معایب روش های مختلف و تعرفه هر کدام، متناسب با کسب و کار شما بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام؛ تعرفه کمپین تبلیغاتی متوسط اینستا

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

امروزه مشاغل بسیاری توانسته اند از طریق تبلیغات در اینستا برندسازی کرده و به درآمدهای خیلی بالا برسند. این روش تبلیغاتی با وجود اثربخشی بهتری که نسبت به سایر روش های تبلیغی دارد از لحاظ هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه است. البته بازه قیمتی مشخصی برای تبلیغات اینستاگرامی وجود ندارد و خیلی از کسب وکارها نیز به دلیل بی اطلاعی از قیمت ها ممکن است هزینه زیادی را متقبل شوند.

تعرفه انجام تبلیغات در کمپین های مختلف متفاوت بوده و بستگی به نوع تبلیغ دارد. اما به طور متوسط می توان حدود قیمتی زیر را برای یک کمپین تبلیغاتی متوسط در اینستا در نظر گرفت:

  • تبلیغات بازدیدی: حداقل ۱ میلیون تومان
  • تبلیغات تعرفه‌ای: حداقل ۱ میلیون تومان
  • تبلیغات اینفلوئنسری: حداقل ۳ میلیون تومان

جهت استعلام قیمت های دقیق تبلیغات با مشاورین مگنت تماس بگیرید.

عوامل موثر بر قیمت تبلیغات در اینستاگرام

در مرحله اول باید محتوای خوب و هدفمندی تولید کنید که ارزش اشتراک گذاری داشته باشد. در صورت اجرای تبلیغات به روش های نادرست فقط هزینه خود را هدر می دهید و در مقابل سودی به دست نمی آورید. بنابراین بهتر است قبل از انجام هر گونه اقدامی با افراد متخصص و باتجربه در این زمینه مشورت کنید و از آن ها کمک بگیرید. در ادامه مواردی که بر قیمت تبلیغات تاثیر می گذارند بررسی خواهیم کرد:

نرخ تعامل پیج

با استفاده از این ویژگی می توان میزان بازخورد و تعامل کاربران را بررسی کرد که همان انگیجمنت پیج است. شما باید از ادمین پیج مورد نظر که قصد تبلیغ در آن را دارید بخواهید از آمار اینسایت (insights) خود گزارشی برای شما ارسال کند. بر اساس این گزارش می توان هزینه تبلیغات در آن پیج را به طور تقریبی تخمین زد.

تعداد فالوورهای پیج

هدف تبلیغات آگاهی مخاطبین هدف از برند و معرفی محصول است. بنابراین هزینه تبلیغات براساس تعداد فالوررهای پیج تعیین می شود. به زبانی ساده تر بخواهیم بگوییم ارزش هر صفحه با توجه به تعداد فالوورهای آن مشخص می شود. البته این مورد معیار دقیقی برای تعیین قیمت نیست. زیرا برخی پیج ها با خرید فالوور فیک سعی می کنند فالوورهای خود را بالا نشان دهند. فالوورهای فیک و غیر فعال با پیج تعاملی ندارند و تاثیری در دیده شدن تبلیغ شما نیز نخواهد داشت.
با بررسی میانگین نرخ تعامل و میانگین بازدید صفحه (impression یا Reach) می توانید آمار درستی از پیج مورد نظر به دست آورید و بر همین اساس نیز تعرفه تبلیغات را ارزیابی کنید.

نوع تبلیغات

انواع تبلیغات در اینستاگرام به صورت پست و استوری است و نرخ هریک نیز متفاوت است. همچنین نوع محتوای تبلیغاتی که می تواند به صورت پست یا استوری باشد نیز تعیین کننده تعرفه تبلیغات است.

میزان تبلیغات

پیج های اینستاگرامی که روزانه تبلیغات محدودی را انجام می دهند بازدهی بالاتری نسبت به پیج هایی دارند که تبلیغات بیش از حد قبول می‌کنند. به طور کلی تبلیغات در صفحاتی که تعداد کمی تبلیغات دارند بازخورد بهتری دارد و نرخ تبلیغ در این گونه صفحات نیز متفاوت خواهد بود.

زمان انتشار تبلیغ

از دیگر موارد مهم در تعیین قیمت تبلیغات در اینستاگرام زمان انتشار تبلیغ در پیج موردنظر است. مثلا اگر محتوای شما پست آخر پیج تبلیغ کننده باشد مخاطبین بیشتری آن را می بینند. بالطبع هزینه اینگونه تبلیغات به دلیل تعامل بالا و فیدبک بهتر، بیشتر خواهد بود.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام؛ تعرفه کمپین تبلیغاتی متوسط اینستا

تبلیغات در اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

امروزه میلیون ها کاربر در اینستاگرام فعالیت دارند و این بهترین فرصت برای رشد کسب و کار و افزایش فروش شماست. علاوه بر این تبلیغات در اینستاگرام با مزایای دیگری نیز همراه است:

  • دسترسی وسیع به پیج های مرتبط

به خاطر تنوع پیج های اینستاگرام اینکه بخواهید پیج های مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید کاری زمان بر و سخت است. ما در مگنت لیستی کامل از پیج های مختلف و اینفلوئنسری را در اختیار شما قرار می دهیم تا با بررسی عملکرد و تعرفه هر یک از آن ها پیج مورد نظر خود برای تبلیغ را انتخاب کنید.

  • امکان مقایسه پیج های مختلف

هر پیج شامل فاکتورهایی مانند تعداد فالوور، تعرفه های مختلف برای پست و استوری و نرخ تعامل است که در پیج های مختلف متفاوت می‌باشد. شما می توانید با مقایسه این عوامل، پیج مناسب برای تبلیغات خود را انتخاب کنید. تیم مگنت به شما کمک می کند بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • صرفه جویی در زمان

اگر تا به حال به پیج های اینستاگرامی و اینفلوئنسرها تبلیغ داده باشید می دانید که فرآیند زمان بری دارد. با سپردن تبلیغات خود به مگنت علاوه بر صرفه جویی در زمانی که باید برای ارتباط گرفتن با ادمین پیج موردنظر صرف کنید در هماهنگی برای تبلیغات، نظارت بر روند اجرای تبلیغ و دریافت گزارش نیز کلی صرفه جویی خواهد شد.

  • بررسی سیستماتیک تبلیغ منتشر شده

محتوای تبلیغاتی شما که به پیج مورد نظر می سپرید به صورت سیستمی بررسی می شود. اگر پیج تبلیغ کننده در محتوای شما یا زمان انتشار آن و در موارد توافق شده در قرارداد تغییری به وجود آورد سریعا پیگیری شده و رفع خواهد شد.

  • ارائه گزارش های دقیق پس از اجرای تبلیغات

شما بر اساس نوع کمپین تبلیغاتی خود که می تواند تعرفه ای یا بازدیدی باشد و نوع محتوای شما که شامل تبلیغ در پست یا استوری است گزارشی دریافت خواهید کرد. این گزارش شامل مواردی مانند تعداد و نرخ تعامل، تعداد بازدید و تعداد کلیک در یک کمپین تبلیغاتی ست. این گزارش به صورت فایل اکسل در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین می توانید لینک آن را دریافت کرده و در صورت تمایل با دیگران نیز به اشتراک بگذارید.

  • پشتیبانی و مشاوره رایگان

برای پیاده سازی و اجرای هر چه بهتر کمپین تبلیغاتی شما در اینستاگرام مشاوران مگنت به صورت تلفنی یا تیکت با شما عزیزان در ارتباط خواهند بود و به شما کمک خواهند کرد بالاترین بازدهی را از تبلیغات خود داشته باشید.

معیارهای موثر بر تعرفه تبلیغات در اینستاگرام

  • تعداد فالوور واقعی
  • تعداد لایک
  • میزان نرخ تعامل
  • کیفیت محتوای تبلیغاتی
  • میزان خلاقیت در ارائه تبلیغ
  • نوع تبلیغ
  • نوع کسب و کار شما
  • نحوه انتشار تبلیغ ( پست،استوری،…)
  • حوزه فعالیت پیج تبلیغ کننده
  • تعداد تبلیغات اینفلوئنسر در بازه زمانی خاص
  • زمان انتشار تبلیغ ( سال جدید، شب یلدا و مناسبت های خاص دیگر …)

مگنت دارای چندین سال سابقه در زمینه دیجیتال مارکتینگ و تیمی متشکل از افراد متخصص و باتجربه است. مشاورین تبلیغاتی ما به شما کمک خواهند کرد پیج های مناسب و مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کرده و تبلیغات خود را به شکلی هدفمند پیش ببرید. ما از ابتدایی ترین مرحله تا هنگامی که به نتیجه دلخواه خود برسید در کنار شما خواهیم بود. فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد تبلیغات در اینستاگرام و ایده های تبلیغات در آن

ادمین تبلیغات اینستاگرام کیست و چه کار هایی انجام می دهد

ساخت و ایجاد کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام چگونه است؟

سئو (بهینه سازی) اینستاگرام چیست؛ مزایا و نحوه انجام آن

دیدگاهتان را بنویسید