×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ روش‌ های بهینه‌ سازی نرخ تبدیل در قیف بازاریابی آنلاین
تاریخ انتشار : 09 مرداد 1401 زمان مطالعه : 7 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

روش‌ های بهینه‌ سازی نرخ تبدیل در قیف بازاریابی آنلاین

روش‌ های بهینه‌ سازی نرخ تبدیل در قیف بازاریابی آنلاین

بهینه‌سازی نرخ تبدیل ضرورتی است برای هر کسب‌وکار آنلاین است. هر استراتژی بهینه‌سازی نرخ تبدیل که انتخاب کنید و آن را پیش ببرید، همیشه بر آنچه برای مخاطب خاص شما منطقی است تمرکز کنید.

اگر چیزی مهم را برای بازدیدکنندگان هدف خود از دست دادید، تلاش‌های دیگر شما ممکن است کارساز نباشد.

انواع مختلفی از تبدیل‌ها وجود دارد که ممکن است در یک فروشگاه آنلاین دنبال کنید. برای اطمینان از اینکه فروشگاه شما تبدیل ایجاد می‌کند، باید آن را از دیدگاه کاربر تجزیه و تحلیل کنید و یک تجربه کاربری یکپارچه ایجاد کنید. یک فرآیند زمان‌بر است که بر یادگیری مخاطبان و آزمایش عناصر مختلف فروشگاه متکی است.

با این حال، بسیاری از چیزهای جهانی وجود دارد که برای هر فروشگاهی کار می‌کند. در ادامه مطلب  یک چک لیست 10 موردی آمده که به شما کمک می‌کند نرخ تبدیل تجارت الکترونیکی خود را بهینه کنید.

1. بهبود سرعت سایت

اگر یک صفحه 3 ثانیه یا بیشتر بارگیری شود، این احتمال وجود دارد که کاربران یک وب سایت را ترک کنند و سایت دیگر را پیدا کنند. به‌روزرسانی 2021 گوگل، تغییری در نحوه ارزیابی سرعت بارگذاری ایجاد شده است.

آنچه بسیار مهم است سرعت بارگیری کل صفحه نیست، بلکه این است که اولین رندر با چه سرعتی ارائه می‌شود (اولین قسمت قابل مشاهده صفحه قابل دسترسی برای کاربر).

2. محتوای منحصر به فرد

صفحات محصول باید معدن طلای شما باشد. هرچه محصولی را با تصاویر بهتر معرفی کنید، خرید بیشتری خواهید داشت. برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل در صفحات محصول، آنها را بر اساس معیارهای زیر بررسی کنید:

  • آیا محتوا بر مزایای محصول تمرکز دارد؟
  • آیا عکس‌ها و فیلم‌ها محصول را از زوایای مختلف نشان می‌دهند؟
  • آیا شاخص‌های جلب اعتماد مشتری وجود دارد؟
  • آیا قیمت در نگاه اول مشخص است؟
  • آیا صفحه دارای CTA افزودن به سبد خرید واضح است؟

اگر به تمام این سوالات پاسخ «بله» بدهید، صفحه شما از قبل برای تبدیل بهینه شده است.

3. پیشنهادات خود را روی میز بگذارید

استفاده از ترفندهای فروش می‌تواند تا 30 درصد فروش افزایش دهد. استراتژی‌های افزایش فروش متفاوتی وجود دارد که می‌توانید برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل وب‌سایت اتخاذ کنید.

برای مثال ارائه یک محصول ارزان قیمت مرتبط به محصول اضافه شده، ارائه همان محصول با تخفیف، یا ارائه خدمات متفاوت (بسته‌بندی هدیه، ضمانت طولانی و غیره) از جمله این راه‌ها است.

باید راه‌هایی را برای این کار تعریف کنید که بهترین کار را برای فروشگاه شما داشته باشد. ایجاد پنجره‌های بازشو یکی از محبوب‌ترین روش‌ها است. می‌توانید آنها را در صفحه محصول، سبد خرید یا پس از خرید نشان دهید. همه چیز به انواع محصولات و پیشنهادات بستگی دارد.

یک راه عالی برای به اصطلاح فروش نرم، یک امتحان توصیه شخصی است. با استفاده از آن، می‌توانید بازدیدکنندگان را به سمت محصولات پرفروشی که مطابق با خواسته‌های آن‌ها است هدایت کنید.

به عنوان مثال، یک برند عینک می تواند بپرسد مشتری چه شکل و رنگی را ترجیح می‌دهد و سپس مناسب‌ترین عینک را به او نشان دهد.

روش‌های بهینه‌سازی نرخ تبدیل در قیف بازاریابی آنلاین

4. فرآیند پرداخت را آسان کنید

Checkout قلب قیف تبدیل شما و بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت شما است. حتی اگر مردم عاشق محصولات شما شوند، اگر فرآیند پرداخت بیش از حد پیچیده، آزاردهنده یا ناکارآمد باشد، ممکن است از خرید پشیمان شوند.

ورود به حساب کاربری و پرداخت سریع را فعال کنید. برخی از افراد دوست دارند سفارشات خود را از حساب خود کنترل کنند و برخی دوست دارند به عنوان مهمان و سریع خرید کنند.

این گزینه‌ها را فعال کنید و مطمئن شوید که هر دو به درستی کار می‌کنند. تعداد فیلدها را به حداقل برسانید. مجدداً ارزیابی کنید که یک مشتری چند فیلد را برای سفارش دادن باید پر کند.

با فیلدهای کمتر، تمرکز مشتری و ادامه خرید آسان‌تر است.

5. اعتمادسازی کنید

اغلب اوقات، مردم نمی‌خواهند اولین کسانی باشند که محصول شما را می‌خرند. اگر آنها بتوانند نظرات مشتریان را در صفحات محصول شما ببینند، می‌تواند اعتماد آنها را به محصولات و به طور کلی برند شما افزایش دهد.

منابع معتبری که حاوی محصولات شماست را معرفی کنید. اگر محصولات شما در رسانه ها سر و صدا ایجاد کرد، این را در وب سایت خود به نمایش بگذارید تا اعتماد صد در صدی مشتری را به دست بیاورید.

6. عوامل حواس پرتی را حذف کنید

تعداد زیاد فیلدها و اطلاعات زیاد نه تنها مفید نیست که برای پرداخت ضرر نیز دارد. یک هدر واضح و مختصر طراحی کنید. بازدیدکنندگان باید به وضوح بفهمند که چه کاری باید انجام دهند و هدایت آنها به صفحات پولساز شما باید هدف اصلی هدر باشد.

که می‌تواند شامل لوگوی برند شما، منو، جستجو یا سایر عناصر ناوبری و پیوندهایی به مهم‌ترین صفحات باشد. پیوندهای رسانه‌های اجتماعی را در آنجا وارد نکنید، زیرا ممکن است باعث شود مشتریان از وب سایت دور شوند.

7. جستجوی سایت را قوی کنید

افراد ممکن است بر روی یکی از صفحات محصول شما قرار بگیرند که دقیقاً با آنچه که به دنبال آن بودند مطابقت داشته باشد، اما اغلب دوست دارند ببینند چه محصولات مشابهی در آنجا وجود دارد.

یا بازدیدکنندگان شما ممکن است به دنبال چندین چیز مختلف برای خرید باشند. برای اطمینان از تجربه‌ای روان در همه این شرایط، به جستجوی سایت قدرتمند نیاز دارید. تحقیقات نشان می‌دهد که جستجوی سایت به خرید ۴ تا ۶ برابر بیشتر کمک می‌کند.

برای دریافت چنین نتایج بهینه سازی نرخ تبدیل، عملکرد جستجوی شما باید به وضوح در صفحه قابل مشاهده باشد. یک نوار جستجو طراحی کنید که همیشه در هدر نمایش داده شود.

8. خطای صفحه 404 را برطرف کنید

حداقل کاری که می‌توانید در زمان خطای 404 انجام دهید این است که یک تصویر سرگرم کننده قرار دهید و بازدیدکنندگان را به صفحه اصلی هدایت کنید.

خیلی مهم است که سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که صفحات خطای زیادی ندارد. به عنوان مثال، ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که URL هایی را با محصولاتی که دیگر در دسترس نیستند حذف کنید.

شما باید اقلامی که در انبار موجود نیستند را به جای حذف صفحات آنها پنهان کنید. داشتن تعداد زیادی خطای 404 برای سئوی شما مضر است.

روش‌های بهینه‌سازی نرخ تبدیل در قیف بازاریابی آنلاین
افزایش نرخ تبدیل

9. با مشتری چت کنید

یک ربات چت می‌تواند سؤالات یا ابهامات مربوط به یک محصول را برطرف کند و اعتماد مشتری را افزایش دهد. تخمین زده می‌شود که تعامل با یک نماینده چت 2.8 برابر خرید بیشتری را به همراه داشته باشد.

این فرصت بهینه سازی نرخ تبدیل را از دست ندهید. اگر منابع لازم برای تیم پشتیبانی برای پاسخگویی به درخواست‌های چت را ندارید، می‌توانید یک ربات چت طراحی کنید که شامل پرطرفدارترین سؤالات باشد و توضیح دهد که در صورت نیاز مشتری به کمک بیشتر با چه کسی تماس بگیرید.

10. کورکورانه عمل نکنید

آخرین نکته ما برای بهینه سازی نرخ تبدیل این است که کورکورانه همه موارد گفته شده یا هر چیز دیگری را که ممکن است در اینترنت پیدا کنید یا توسط کارشناسان توصیه شده است دنبال نکنید.

در حالی که موارد ذکر شده استراتژی های اثبات شده و جهانی هستند، قبل از اعمال هر یک از بهترین شیوه‌های بهینه سازی نرخ تبدیل، به جایگاه، مخاطبان و انتخاب محصول خود فکر کنید.

اگر می خواهید از تبلیغات گسترده در دنیای مجازی استفاده کنید و در این دنیا دیده شود ما در کنار شما هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با همکاری بهترین وب سایت ها و شبکه های مجازی بیشترین نرخ تبدیل را برای‌تان به همراه خواهد داشت.

ما در مگنت استفاده‌ی درست و به‌موقع از هر ابزار و امکان هوشمند را برای شما برنامه‌ریزی می‌کنیم تا تک‌تک فعالیت‌های شما هدفمند شود و اتلاف زمانی و مالی به حداقل برسد. وجه تمایز مگنت «هوشمندی در عین هدفمندی» است.

بیشتر بخوانید :

بهینه‌ سازی نرخ تبدیل در وب سایت و راهکارهای افزایش آن

دیدگاهتان را بنویسید