تصور کنید وارد رستورانی شدهاید که میتوانید غذاهای ایرانی، لبنانی، چینی، ایتالیایی و برای انتخاب انواع فستفود و غذاهای برنجی، حق انتخاب داشته باشید.
طبیعتا شما برای غذا خوردن همیشه این رستوران را انتخاب میکنید. آژانسهای تبلیغاتی مانند همین رستوران عمل میکنند.
آنها تیمی از نویسندگان، مدیران تبلیغات چاپی، فیلمبرداران، مدیران، تبلیغ کنندگان آنلاین، تبلیغ کنندگان رسانههای اجتماعی و بسیاری دیگر دارند که از پس هر سفارشی برمیآیند.
فهرست مطالب آژانس تبلیغاتی و وظایف آن
ماهیت آژانسهای تبلیغاتی چیست؟
آژانسهای تبلیغاتی به شرکتها کمک میکنند تا محصولات و خدمات خود را بازاریابی کنند. آژانسهای تبلیغاتی خارج از سازمانها هستند و نیازهای بازاریابی و تبلیغات سایر مشاغل و سازمانها را تامین میکنند.
آنها طیف کاملی از خدمات تبلیغاتی و مشاوره را بر اساس مطالعات بازار، فرهنگ عمومی و تکنیکهای فروش پیشرفته ارائه میدهند. از آنجا که آنها مستقل از شرکت مشتری هستند، میتوانند در مورد نیازهای تبلیغاتی مشتری واقعبین باشند.
به صورت کلی آژانسهای تبلیغاتی لوگو تولید میکنند و طرحهای رنگی موثر و جذابی را طراحی میکنند تا توجه مصرفکننده را به تبلیغات مشتریان خود جلب کنند.
آنها همچنین شعارها و بروشورها را تهیه میکنند.
آژانسها ممکن است اعلامیههای خدمات عمومی را برای سازمانهای خیریه و برنامههای اجتماعی نیز تهیه کنند و برای برنامهها، رویدادها و محصولات جدید اعلامیههای مطبوعاتی منتشر کنند.
آژانسهای تبلیغاتی از انواع رسانهها برای تبلیغ کسبوکارها یا سازمانهای مشتریان خود، از جمله تبلیغات مجلات، آگهیهای روزنامه، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، وبسایتها و حتی آگهیهای تجاری استفاده میکنند.
برخی نیز برنامهریزی میکنند، غرفههایی در همایشها فراهم میکنند و اقلام تبلیغاتی را اهدا میکنند.
روش کار آژانسهای تبلیغاتی چگونه است؟
روشی که آژانسهای تبلیغاتی کار میکنند این است که محصول یا خدمات مشتریان خود را به خوبی بشناسند و مشخص کنند که کدام جمعیت، بهترین مخاطب را برای تبلیغات فراهم میکند.
اگر یک شرکت کیفهای دستی زنانه طراح بفروشد، یک آژانس تبلیغاتی احتمالاً سعی میکند تبلیغات تلویزیونی شرکت را در طول برنامههای زنانه یا در کانالی که مخصوص زنان است، قرار دهد.
میتوان گفت ویژگی اصلی آژانسهای تبلیغاتی، خلاقیت است که در ایجاد و مدیریت تبلیغات و سایر استراتژیهای بازاریابی برای مشتریان فعالیت میکند.
جدا از مدیریت تبلیغات، این آژانسهای تبلیغاتی ممکن است در مدیریت استراتژی های برندسازی و بازاریابی برای مشتری که مستقیما با فروش مرتبط است نیز مشارکت داشته باشند.
کار آژانسهای تبلیغاتی از چه زمانی شروع شد؟
ویلیام تیلور یکی از اولین آژانسهای تبلیغاتی است که در سال 1786 راهاندازی شد. جیمز وایت همچنین در سال 1800 آژانسی را در لندن راهاندازی کرد که به خانه گاو نر سفید معروف شد اما در سال 1980 از کار افتاد.
آژانس دیگری باز هم در لندن توسط جورج رینل افسر روزنامه لندن در سال 1812 راه اندازی شد. این آژانس به زودی به یک تجارت خانوادگی با نام تجاری Reynell & Son تبدیل شد.
اولین آژانس تبلیغاتی آمریکایی در سال 1850 توسط Volney B. Palmer در فیلادلفیا افتتاح شد. این آژانس بیشتر آگهیهای خود را در روزنامههای مختلف منتشر میکرد.
متیو برادی در سال 1856 بود که از تبلیغات مدرن با ارسال تبلیغات در روزنامهها با فونتهای مختلف استفاده کرد. استفاده از فونت های پررنگ انقلابی به پا کرد.
مدتی بعد، رابرت ای بونر یک آگهی کامل در یکی از روزنامهها ایجاد کرد. ویلیام جیمز مفهوم فضاهای تبلیغاتی را در مجلات در سال 1864 آغاز کرد. به زودی، فرانسیس آیر 20 ساله یک آژانس تبلیغاتی کامل را در سال 1869 در فیلادلفیا راه اندازی کرد و نام آن را N.W. گذاشت.
جیمز والتر تامپسون در سال 1869 با شرکت کارلتون همکاری کرد و به زودی این شرکت را در سال 1877 خریداری کرد و نام آن را شرکت جیمز والتر تامپسون گذاشت. ایده او بعدا ایجاد یک تیم و راهاندازی اولین بخش خلاق برای هر آژانس تبلیغاتی بود.
به دلیل کمکهای بزرگ او بود که او اکنون به عنوان پدر تبلیغات مجلات مدرن شناخته میشود. در سال 1964 بود که تبلیغات 100 ساله شد.
چرا باید کارها را به آژانسهای تبلیغاتی سپرد؟
- تعداد مخاطبان بالایی دارند
- از هر منبعی به طور موثر استفاده میکنند
- کار با کیفیت
- صرفهجویی در هزینه
- ایجاد تبلیغاتی هدفمند
- بررسی و تحلیل واکنشهای مشتریان
- تصمیمگیری در مورد زمان و نوع رسانه تبلیغات
- داشتن تیم حرفهای و متخصص
- داشتن تجربه بیشتر
آژانس تبلیغاتی چه کاری برای مشتریان انجام میدهد؟
آژانسهای تبلیغاتی میتوانند برای مشتریان مختلف مانند مغازههای تجاری کوچک، شرکتها و حتی سازمانهای غیرانتفاعی کار کنند. آنها استراتژیهای مختلفی را برای گزینههای مختلف امتحان میکنند تا بر این اساس آن بهترین نتایج را بگیرند:
جذب مشتری
معمولا آژانسهای تبلیغاتی به صورت طولانی مدت با مشتریان کار میکنند. راههای مختلفی برای تماس با مشتریان مناسب وجود دارد و یکی از راههای اصلی شناسایی سازمانهایی است که در حال حاضر به آژانس تبلیغاتی نیاز دارند.
پس از شناسایی، آنها یکی از اعضای با نفوذ سازمان را انتخاب میکنند و با به اشتراک گذاشتن یک ایمیل یا تماسی تلفنی، برنامه آژانس تبلیغاتی خود را مطرح میکنند.
برندسازی
پس از ابراز علاقه مشتری به موضوع تبلیغات است که آژانس تبلیغاتی قرار ملاقاتی برای نمایش کار خود تنظیم میکند. این ارائه معمولا به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله مهمترین آنها میزان علاقهای که مشتری نشان داده است.
اگر مشتری مقدار زیادی علاقه نشان داده باشد، آژانس میتواند به سادگی ارائهای در مورد برنامههای خود برای مشتری به اشتراک بگذارد.
اما اگر مشتری هنوز مطمئن نیست، آژانس باید کمی کار کند، مانند نشان دادن نحوه کار آنها با مشتریان قبلی و ارائه کمپینهای موفق و اقدامات دیگر.
ارزیابی
هنگامی که مشتری در نهایت آژانس تبلیغاتی را پذیرفت، کار واقعی آژانس با ارزیابی شروع میشود. آژانس تبلیغاتی باید با جزئیات در مورد مشتری مانند شهرت شرکت در بازار، سهام بازار و موارد دیگر بداند.
آژانس تبلیغاتی همچنین میتواند با مشتری در مورد اهداف و برنامههای تجاری خود صحبت کند تا عمق کسب و کار را درک کند. تنها پس از چنین ارزیابی است که آژانس در مورد نوع خلاقیتهای ارائه شده و ضرب الاجل مورد نیاز آنها برای کل فرآیند تصمیم میگیرد.
خلاقیت
تیم خلاقیت آژانس شروع به برنامهریزی مانند تبلیغ تلویزیونی یا تبلیغات پاپ آپ وب سایت و موارد دیگر میکند تا کار شروع شود.
این کارشناسان خلاق معمولا کارمندان دائمی هر آژانس تبلیغاتی هستند. علاوه بر این، سایر هم تیمیها مانند بازیگران یا فیلمبرداران بسته به تقاضا و نیازهای خلاق برونسپاری میشوند.
تیم خلاق، محتوای سفارشی، ویدئو، طراحی، تولید، و غیره خدمات را مطابق با نیازهای خاص مشتریان و استانداردهای محبوب جهانی ارائه میدهد.
عرضه
در مرحله بعد، آژانسها، فضایی را در روزنامهها یا وب سایتهای مختلف برای پخش آگهی خریداری میکند. انتشار تبلیغات در مکانهای مختلف مانند تلویزیون، روزنامه و سایر موارد ضروری است تا مشتریان بتوانند از مکانهای مختلف اطلاعات کسب کنند.
تعداد مکانهایی که تبلیغات باید در آنها منتشر شوند، به مقداری که مشتری آماده صرفهجویی و سرمایهگذاری است نیز بستگی دارد.
علاوه بر مسیر مشخصی که باید با هر مشتری طی شود، آژانسهای تبلیغاتی سرویسهایی مانند، سرویس تبلیغات یکپارچه، خدمات رسانهای، خدمات بازاریابی، فروش، خدمات محتوا را ارائه میدهند. باید این اطمینان حاصل شود که خدمات برندینگ با بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه میشود.
اگر می خواهید وارد دنیای تبلیغات دیجیتال شود و کسب و کار خود را گسترش دهید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، ما در کنار شما هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با تبلیغات در بهترین رسانه ها، شبکه های اجتماعی و انواع تبلیغات دیجیتال باعث بهتر دیده شدن شما می شود که طیبعتا با افزایش درآمد ارتباط مستقیمی دارد.
بیشتر بخوانید :
چگونه شرکت تبلیغاتی تاسیس کنیم تمام مراحل
چگونه شرکت خود را در اینترنت تبلیغ کنیم؟
انتخاب شعار تبلیغاتی مناسب! چند نمونه از بهترین شعارهای تبلیغاتی در جهان