در این مطلب قصد داریم تبلیغات بنری در فضای مجازی را برای شما توضیح دهیم و همچنین انواع تبلیغات بنری و مزایا و معایب آن را نیز در ادامه مطرح کنیم.
فهرست مطالب تبلیغات بنری
تبلیغات بنری چیست
در سایتهای پربازدید از کادرهای مختلف در ابعاد و رنگهای متنوع در قسمت های مختلف سایت (بالا، پایین، چپ و راست) پر شده است؛ کادرهای مربعی یا مستطیلی، چشمکزن یا ثابت، رنگهای جذاب یا خنثی. تمامی این کادرها همان تبلیغات بنری است.
بنرهایی که برای چشم مخاطب تداعی کننده، بنرهای در خیابانها و چهارراهها است اما تفاوتهایی دارد که در نهایت به نفع تبلیغکننده محصول و خدمات است.
چرا که محدودیت مکانی و زمانی برای این تبلیغات برداشته میشود و با استفاده از ترفندهای ساده و انتخاب وبسایت درست برای پیادهسازی تبلیغات بنری میتوان نتایج شگفتی گرفت و بازخوردهای مثبت و منفی آن را اندازهگیری کرد.
تبلیغات بنری برای تبلیغ دهنده و مخاطب جذاب است چرا که اولین تبلیغاتی که هر دو این گروه با آن آشنا شدهاند یا میتوان گفت به آن عادت دارند به صورت بنرهای محیطی بوده است. تبلیغات بنری را میتوان همان بنرهای محیطی دید که محدودیتهای آن بسیار کمتر است. اما انواع تبلیغات بنری کدامند و برای تبلیغات بنری باید چه مواردی را در نظر گرفت که بهترین بازخورد را گرفت؟
مخاطب تبلیغات بنری را جدی بگیرید
در تبلیغات بنری به هیچ وجه نباید برای مخاطب حس مزاحمتی ایجاد کرد و در انتخاب رنگها، تصاویر و سایز بنر باید ذهن و سلیقه مخاطب را شناخت. از طرفی بستری که تبلیغات بنری در آن انجام میشود بسیار مهم است.
مسلما برای صاحب هر کسب و کاری مهم است که تبلیغات بنری خود را در سایتهای انجام دهد که ماهانه میلیونها کلیک میگیرند یا کاربرهای آنلاین بسیاری دارد اما باید دقت کرد آیا حجم بالای تبلیغات در این سایتها اجازه دیده شدن بنرها را میدهد یا مخاطب با ذهنی آشفته سریعا صفحه را میبندد.
از طرفی تبلیغات بنری نمیتواند تمامی یک محصول یا خدمت را معرفی کند در نتیجه تبلیغات بنری باید قلابی باشد که بتواند مخاطب را گیر بیاندازد و او را نسبت به محصول تبلیغ شده کنجکاو کند. این جاست که باید برای تبلیغات بنری استراتژی و نقشه راه درست را انتخاب کرد.
انواع تبلیغات بنری کدامند؟
تبلیغات بنری انواع مختلفی دارد که خلاقیت در آن حرف اول را میزند. میتوان تبلیغات بنری را در سبکهای مختلفی مانند سرگرمی و طنز و بازی تا بیان جملهای ساده اجرا کرد که مخاطب را نیز درگیر کند.
بنرهای تبلیغاتی ثابت
این بنرها ثابت و بدون حرکت هستند و تصویری که مشاهده میشود تغییری نمیکند. شاید ابتدا این نوع تبلیغ بنری را بدون جذابیت بدانید اما دقیقا نقطه قوت این تبلیغ سادگی آن است و قصد فریب دادن مخاطب را ندارد. تبلیغات ارزانتری است و آنچه را که نیاز است کوتاه و ساده بیان میکند.
تبلیغات بینابینی (Interstitial)
این نوع تبلیغات بنری را در اپلیکیشنهای تلفن همراه دیدهاید. در اپلیکیشنها، بنرهای تبلیغاتی معمولا زمانی نمایش داده میشوند که از یک مرحله باید به مرحله دیگری رفت.
تبلیغات بنری همسان
تبلیغات بنری همسان در سایتهای مختلف نمایش داده میشود اما یک تفاوت مهم و مفید دارد که محتوای تبلیغاتی یا متن قرار داده شده در سایت محتوای مشترک است. گفتنی است تبلیغات همسان نوعی از تبلیغات آنلاین و اینترنتی است که تبلیغات بنری همسان یکی از زیرمجموعههای آن محسوب میشود.
ریتارگتینگ بنری
در تبلیغات ریتارگتینگ بنری از کوکیها استفاده میشود. زمانی که یک کاربر وارد سایت مورد نظر میشود، یک کوکی در مرورگری که با آن به سایت وارد شده، ذخیره میشود. این کوکی به طور خودکار در وبسایت تبلیغکننده ذخیره میشود و با حافظه ذخیره شده با ورود کاربر به سایتهای دیگر، این بار تبلیغ مربوط به او و آنچه به دنبال آن است، با توجه به خدمات و محصولاتی که قبلا در وب سایت شما دیده است، نمایش داده میشود.
معایب تبلیغات بنری چیست؟
حتما برایتان پیش آمده که وبسایتی را باز کردهاید و به دنبال خواندن مطلبی خاص بودهاید اما در کنار صفحهای که باز کردهاید بنرهای تبلیغاتی مانند کاشت مو یا ترمیم دندان را دیدهاید که شما را حتی از خواندن ادامه مطلب مورد نظرتان پشیمان کرده است چه برسد به اینکه رغبتی پیدا کنید و ادامه تبلیغات را ببینید.
حال ما در آژانس تبلیغاتی مگنت تبلیغات مشتریان خود در سایت هایی که استاندارد حجم تبلیغاتی را رعایت نموده اند نمایش می دهیم و بطوریکه بنر مشتریان از حالت کوربنری خارج گردد و کاربران سایت نیز از ازدیاد تبلیغات ناراحت نشوند.
رعایت نکردن مواردی از این دست در تبلیغات بنری نه تنها برای معرفی یک برند فایدهای ندارد که حتی ضد تبلیغ نیز خواهد بود و برای مخاطب آزاردهنده نیز هست. تبلیغات بنری در همان حال که میتوانند در شناخت یک برند بینظیر عمل کنند در همان حال میتوانند یک برند را به نابودی بکشانند.
حتما از تبلیغات بنری استفاده کنید
صاحب کسب و کار برای انجام روشهای تبلیغات اینترنتی و آنلاین حق انتخاب بسیاری دارد اما انجام تبلیغات بنری در سایتها از جمله پراستفادهترین و پرکاربردترین این روشها است که به کسانی که در تلاش هستند وجه بصری برند خود را تقویت کنند، سفارش میشود. تبلیغات بنری راهی ارزان برای تبلیغات است و میتوان از نتیجه بازخورد آن و تعداد افرادی که تبلیغات را دیدهاند با خبر شد.
بیشتر بخوانید :