×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ تبلیغات در یوتیوب YouTube؛ بهترین روش تبلیغات ویدیویی و هزینه ها
تاریخ انتشار : 07 شهریور 1401 زمان مطالعه : 6 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

تبلیغات در یوتیوب YouTube؛ بهترین روش تبلیغات ویدیویی و هزینه ها

تبلیغات در یوتیوب YouTube؛ بهترین روش تبلیغات ویدیویی و هزینه ها

در روزگاری قرار داریم که اگر پرسشنامه‌ای تدوین شود و آن را در معرض دید عموم قرار دهیم، با هدف این که مردم در میان رسانه‌های دیداری، شنیداری و متنی به کدام یک گرایش بیشتری دارند؛ مسلما محتوای دیداری و ویدئو بیشترین رای را از آن خود خواهد کرد.

به همین دلیل است که تبلیغات در یوتیوب اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد و باید آن را در هر نوع کسب و کار در نظر گرفت.

آیا می‌خواهید کنترل بیشتری روی مکان نمایش تبلیغات ویدیویی خود در YouTube داشته باشید؟ آیا نمی‌دانید چگونه تبلیغات خود را برای نمایش در محتوای رقبا هدف قرار دهید؟ هزینه تبلیغات در یوتیوب به صرفه است؟ اگر به دنبال جواب دادن به این سوال‌ها هستید در ادامه متن با ما همراه باشید.

چگونه در یوتیوب هدف گذاری کنید؟

پیش از هر کاری بهتر است که هدف گذاری در یوتیوب را یاد بگیرید.

چرا که با هدف‌یابی محتوای YouTube ، می‌توانید مکان قرار دادن ویدیوهای تبلیغاتی YouTube خود را انتخاب کنید تا در ویدیوها و کانال‌هایی که به بهترین وجه با اهداف شما مطابقت دارند، تبلیغ کنید.

با هدف‌یابی محتوای Google Ads، می‌توانید رویکردی گسترده یا محدود را در پیش بگیرید. برای هدف گیری گسترده، می‌توانید موضوعات و کلمات کلیدی را که متناسب با مخاطب ایده آل شما هستند تعریف کنید.

همچنین برای هدف گیری محدود، می‌توانید در کانال ها و ویدیوهای خاص، حتی آنهایی که متعلق به رقبای شما هستند، تبلیغ کنید.

بیشتر گزینه‌های هدف‌یابی محتوای YouTube در سطح گروه تبلیغات به غیر از هدف‌گیری دستگاه، که در سطح کمپین اعمال می‌شود، اعمال می‌شوند. می‌توانید هر ترکیبی از این سیگنال‌های هدف‌گیری محتوا را در طول فرآیند راه‌اندازی کمپین اضافه کنید.

هدف گیری مخاطب را فراموش نکنید

هدف گذاری محتوا تنها یک گزینه برای دستیابی به مخاطبان هدف شما در یوتیوب است.

Google Ads همچنین گزینه‌های گسترده‌ای برای هدف گیری مخاطب دارد که به شما امکان می‌دهد تبلیغات را بر اساس آنها به افراد ارائه دهید.

جمعیت شناسی مخاطبان شما، علاقه و قصد خرید و تعامل با وب سایت یا کانال YouTube شما. همچنین می‌توانید فهرست‌های مشتریان خود را در Google Ads آپلود کنید تا بخش‌های بسیار هدفمند بر اساس داده‌های شخص اول ایجاد کنید.

تبلیغات YouTube همچنین از بخش‌های سفارشی پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد کاربران را بر اساس جستجوهای Google هدف قرار دهید.

وقتی تبلیغات YouTube را تنظیم می‌کنید، می‌توانید از هدف‌یابی مخاطب، هدف‌یابی محتوا یا هر دو استفاده کنید. مهم است که مطمئن شوید هدف شما به اندازه کافی تعریف شده است تا مرتبط باشد بدون اینکه مخاطبان بالقوه شما برای ارائه تبلیغات کارآمد بسیار کوچک شوند.

کمپین را هدفمند جلو ببرید

از اهداف کمپین خود برای انتخاب بهترین سطح هدف برای مخاطبان خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما آگاهی از برند است، هدف گذاری گسترده‌تر موضوع می‌تواند به شما در دستیابی به مخاطبان گسترده‌تری کمک کند.

اما اگر هدف شما در نظر گرفتن محصول و برند است، انتخاب یک موضوع محدودتر به احتمال زیاد به شما کمک می‌کند بودجه تبلیغات خود را عاقلانه خرج کنید.

همچنین می توانید از نوار جستجو برای یافتن موضوعاتی با کلمات کلیدی مختلف استفاده کنید. این گزینه برای یافتن موضوعات مجاور که می توانند هدف شما را گسترش دهند، مفید است تا بتوانید تبلیغات را در محتوای مرتبط‌تر ارائه دهید.

تبلیغات در یوتیوب YouTube؛ بهترین روش تبلیغات ویدیویی و هزینه ها

نحوه نمایش تبلیغات در برخی ویدیوهای YouTube

با هدف‌یابی ویدیوی YouTube، می‌توانید مکان‌های تبلیغاتی دقیق‌تری را انتخاب کنید. در قسمت Placements، ویدیوهای YouTube را انتخاب کنید و آدرس‌های اینترنتی ویدیوهایی را که می‌خواهید تبلیغ خود را در آنها نشان دهید وارد کنید.

اگر ویدیوهای خاصی را در ذهن ندارید، می‌توانید یک کلمه یا عبارت را در نوار جستجو تایپ کنید تا ایده بگیرید. همچنین می‌توانید ویدیوهای خاصی را در کانال خود هدف قرار دهید، به خصوص اگر تبلیغ شما راه حلی برای مشکلی که ویدیوی شما در مورد آن بحث می کند ارائه دهد.

برای جلوگیری از گسترده شدن بیش از حد هدف گذاری محتوای YouTube، می‌توانید به طور انتخابی مکان‌ها را حذف کنید.

در حالی که قرارگیری‌ها به شما امکان می‌دهند تا هدف‌گیری نسبتا محدودی برای تبلیغات YouTube ایجاد کنید، موضوعات به شما امکان می‌دهند تبلیغات را در محدوده وسیع‌تری از محتوا قرار دهید.

اگر می خواهید به افرادی دسترسی پیدا کنید که در یک دسته بندی خاص محتوا را مشاهده می‌کنند، هدف گذاری موضوع می‌تواند مفید باشد. اما مهم است که به یاد داشته باشید که همه ویدیوها در یک موضوع دارای سطح کیفی، دیدگاه یا مخاطب یکسانی نیستند.

بنابراین با هدف قرار دادن موضوعات، می توانید به افرادی با سطوح آگاهی بسیار متفاوت یا در مراحل مختلف سفر مشتری آنها دسترسی پیدا کنید.

هزینه تبلیغات یوتیوب چقدر است؟

ابتدا بدانید که فعال‌سازی تبلیغ ویدیویی یوتیوب از طریق سرویس Google Ads انجام می‌شود و خبر خوب این است که هزینه تبلیغات در یوتیوب از هزینه تبلیغ در موتور جستجوی گوگل کمتر است.

مطمئن باشید هزینه‌ای که برای تبلیغات یوتیوب صرف می‌کنید کاملا امکان بازگشت دارد چرا که تنها زمانی پول پرداخت می‌کنید که مشتریان بالقوه ویدیوی تبلیغاتی را مشاهده کرده باشند.

هزینه تبلیغات یوتیوب به صورت CPV (هزینه به ازای مشاهده آگهی) و CPM (هزینه به ازای هزار بار دیده شدن آگهی) تعیین می‌شود.

تبلیغات در یوتیوب YouTube؛ بهترین روش تبلیغات ویدیویی و هزینه ها

نکات ضروری برای تبلیغات در یوتیوب

برای نمایش تبلیغات خود در هر محتوای منتشر شده در کانال های خاص، کانال‌های YouTube را انتخاب کنید. سپس URL های کانال‌های یوتیوب مورد نظر خود را وارد کنید یا از ابزار جستجوی داخلی برای یافتن کانال‌های مرتبط استفاده کنید. این موارد را فراموش نکنید:

  • انتخاب اهداف درست
  • نوع کمپین ویدیویی را انتخاب کنید
  •  SubTypes را انتخاب کنید
  •  تنظیمات را پیکربندی کنید

یادتان نرود علاوه بر نمایش تبلیغات خود در کانال یوتیوب برند خود، اغلب ایده خوبی است که در سایر کانال‌های مهم در صنعت خود تبلیغ کنید.

اگر رقبای شما کانال های یوتیوب فعالی دارند، می‌توانید تبلیغات ویدیویی خود را روی هر محتوایی که تولید می‌کنند قرار دهید.

در سطح گروه تبلیغات، به مکان‌ها بروید و کانال‌های YouTube را انتخاب کنید. سپس کانال‌های یوتیوب رقبای خود را یکی یکی اضافه کنید.

اگر می‌خواهید در دنیای مدرن امروزی موفق باشید. ما در کنارتان هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با سابقه ایی طولانی در دیجیتال مارکتینگ می تواند بهترین پیشنهاد ها را برای شما داشته باشد تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید :

تبلیغات ویدیویی: انواع و مزیت‌های آن

روش‌های قیمت‌ گذاری تبلیغات آنلاین :‌ CPC یا CPM یا CPA؟

دیدگاهتان را بنویسید