ایسنتاگرام، تلگرام، توئیتر و لینکدین؛ روزانه چند ساعت از وقت خود را در این شبکههای اجتماعی میگذرانید و از این اپلیکیشن به دیگری میروید؟ حتی ممکن است در روز وقت زیادی برای انتخاب و تولید محتواها برای این برنامهها داشته باشید. بارها در مهمانیها و دورهمیها شاهد هستید که تمامی افراد در جمع حتما چندین بار گوشی همراه خود را چک میکنند، در صف اتوبوس، ایستگاه مترو و هر جایی که نیاز به انتظار باشد، موبایلها در دست است.
اکثریت زمانی که مردم تصور دارند زمان مرده و برای انتظار است، شبکههای اجتماعی جای خوبی برای وقتگذرانی است. شادیها و غمها در آن به اشتراک گذاشته میشود و هر فرد یک چهره مجازی از خود میسازد.
حضور مهم شبکه های اجتماعی در رویدادهای سیاسی و اجتماعی یا زندگی شخصی افراد نشان میدهد که اهمیت شبکههای اجتماعی تا چه اندازه است و از طرفی تبلیغات در این شبکه ها نقطه برد و موفقیت برای هر کسب و کاری است. ادامه مطب را بخوانید تا با مزایای تبلیغات در شبکههای اجتماعی آشنا شوید. تبلیغاتی که ضرورتی بالا دارد چرا که هر کسب و کار مانند هر فرد باید دارای هویتی در شبکههای اجتماعی باشد.
پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی در ایران
برای این که بدانید در کدام شبکههای اجتماعی نیاز به فعالیت بیشتر دارید بهتر است ابتدا بدانید در ایران کدام شبکههای اجتماعی بیشترین استفاده را در میان کاربران ایرانی دارد.
اینستاگرام
این شبکه اجتماعی از محبوبترین و پر مخاطبترین شبکه های اجتماعی در میان کاربران ایرانی است.
تلگرام
با این که تلگرام در ایران فیلتر شده اما هنوز کاربران خود را دارد و به عنوان یکی از پیامرسانهای دوستداشتنی در ایران شناخته میشود.
لینکدین
با این که استفاده از لینکدین در ایران جدید است اما کسب و کارهایی که از این فضا استفاده نکنند، در آینده نزدیک فضای رقابتی را از دست خواهند داد.
توئیتر
اهمیت تبلیغات در توئیتر در این است که حتی توئیتر محتوای کانالهای تگرامی را تامین میکند و از طرفی میتوانید در این فضا با تبلیغات مناسب، سریعا شناخته شوید.
فیسبوک
این شبکه با این که روزگاری در ایران طرفداران بسیاری داشت اما اکنون تعداد کاربران کمی در ایران دارد و آنچنان محبوب نیست اما از طریق آن می2توان مخاطبان جهانی داشت.
این 5 شبکه اجتماعی بیشترین استفاده را در میان ایرانیان دارد و کسبوکارها نیز ترجیح میدهند در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام فعالیت داشته باشند. از طرفی لینکدین در میان کاربران ایرانی هر روز گستردهتر میشود و حوزهای به نسبت جدید در دنیای دیجیتال است که باید آن را شناخت و از ظرفیتهای بالای آن به درستی استفاده کرد. اما فراموش نکنید که اینستاگرام با اختلاف بالا بیشترین مخاطب را از آن خود کرده است. تلگرام، فیسبوک و لینکدین و توئیتر به ترتیب رتبه های بعد از اینستاگرام را دارند.
چرا باید در شبکههای اجتماعی تبلیغ کرد؟
شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک در ایران به شدت محدود استفاده میشود و از آن جایی که تبلیغات نیازمند مخاطب است به همین دلیل تمرکز تبلیغات در ایران بیش از هر شبکه اجتماعی، بر اینستاگرام قرار داده میشود. علاوه بر این تبلیغات در شبکه های اجتماعی مزایایی برای مشتریان و صاحبان کسب و کار و خدمات دارد که ضرورت استفاده از آنها را ایجاد میکند.
- فراگیر بودن
- مخاطب گسترده
- قیمت مناسب
- اثرگذاری طولانی مدت
- تعامل بالا
- مخاطب خاص
- افزایش آگاهی از برند
- رضایت مشتری
- هدفگذاری
این موارد از جمله دلایلی است که تبلیغات در شبکههای اجتماعی را به نسبت دیگر راههای تبلیغات در الویت قرار میدهد. چرا که حضور مداوم مردم در شبکههای اجتماعی، رابطهای پایدار با صاحب کسب و کار را ایجاد میکند و میتوان با به کار کردن بردن شیوههای درست و تولید محتوا مناسب، رابطهای بر مبنای اعتماد با مخاطب ساخت.
نکتههای ضروری برای تبلیغات شبکههای اجتماعی
ایسنتاگرام را جدی بگیرید:
با توجه به آمارها و اطلاعات موجود، اینستاگرام را به عنوان بخش اصلی از استراتژی بازاریابی خود در شبکههای اجتماعی قرار دهید چرا که میتواند به شکل معجزهآسایی به کسب و کار شما کمک کند و باعث پیشرفت آن شود.
هدف رضایت مخاطب است:
این نکته مهم و اساسی را بدانید که شما باید هدفتان جلب رضایت مشتری باشد. حالا وقتی بتوانید به این هدف دست پیدا کنید، مسلما سود بیشتری هم به جیب خواهید زد. به همین دلیل الویت فعالیت در شبکههای اجتماعی را کسب رضایت مخاطب قرار دهید.
حرفهای عمل کنید:
درست است که در شبکههای اجتماعی مخاطبان بسیاری وجود دارند اما تعداد رقبای شما نیز بالا است. به همین دلیل بهتر است در همان گامهای اولیه شروع کار، چهرهای حرفهای و جذاب از خود نشان دهید چرا که مخاطب آن را فراموش نخواهد کرد.
تولید محتوای جذاب:
روزانه هزاران پست و استوری منتشر میشود و اگر با استراتژی، هدف مشخص و محتوای بصری جذاب پیش نروید، نمیتوانید مخاطب خود را جذب کنید. به همین دلیل ضمن بالا بردن اطلاعات خود در زمینه تبلیغات در شبکههای اجتماعی، میتوانید از کارشناسان ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت برای انتخاب راه و روش مناسب برند خود، مشورت بگیرید.