×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی مزایای تبلیغات در شبکه‌­های اجتماعی
تاریخ انتشار : 07 تیر 1401 زمان مطالعه : نام نویسنده : پرستو بیرانوند

مزایای تبلیغات در شبکه‌­های اجتماعی

مزایای تبلیغات در شبکه‌­های اجتماعی

ایسنتاگرام، تلگرام، توئیتر و لینکدین؛ روزانه چند ساعت از وقت خود را در این شبکه­‌های اجتماعی می­‌گذرانید و از این اپلیکیشن به دیگری می‌­روید؟ حتی ممکن است در روز وقت زیادی برای انتخاب و تولید محتواها برای این برنامه­‌ها داشته باشید. بارها در مهمانی­‌ها و دورهمی‌ها شاهد هستید که تمامی افراد در جمع حتما چندین بار گوشی همراه خود را چک می­‌کنند، در صف اتوبوس، ایستگاه مترو و هر جایی که نیاز به انتظار باشد، موبایل‌­ها در دست است.

اکثریت زمانی که مردم تصور دارند زمان مرده و برای انتظار است، شبکه‌­های اجتماعی جای خوبی برای وقت­‌گذرانی است. شادی­‌ها و غم‌­ها در آن به اشتراک گذاشته می­‌شود و هر فرد یک چهره مجازی از خود می­‌سازد.

حضور مهم شبکه­ های اجتماعی در رویدادهای سیاسی و اجتماعی یا زندگی شخصی افراد نشان می­‌دهد که اهمیت شبکه­‌های اجتماعی تا چه اندازه است و از طرفی تبلیغات در این شبکه­ ها نقطه برد و موفقیت برای هر کسب و کاری است. ادامه مطب را بخوانید تا با مزایای تبلیغات در شبکه­‌های اجتماعی آشنا شوید. تبلیغاتی که ضرورتی بالا دارد چرا که هر کسب و کار مانند هر فرد باید دارای هویتی در شبکه‌­های اجتماعی باشد.

پرطرفدارترین شبکه­‌های اجتماعی در ایران

برای این که بدانید در کدام شبکه‌­­های اجتماعی نیاز به فعالیت بیشتر دارید بهتر است ابتدا بدانید در ایران کدام شبکه­­‌های اجتماعی بیشترین استفاده را در میان کاربران ایرانی دارد.

اینستاگرام

این شبکه اجتماعی از محبو­ب­‌ترین و پر مخاطب­‌ترین شبکه­ های اجتماعی در میان کاربران ایرانی است.

تلگرام

با این که تلگرام در ایران فیلتر شده اما هنوز کاربران خود را دارد و به عنوان یکی از پیام­‌‌رسان­‌های دوست­‌داشتنی در ایران شناخته می­‌شود.

لینکدین

با این که استفاده از لینکدین در ایران جدید است اما کسب و کارهایی که از این فضا استفاده نکنند، در آینده نزدیک فضای رقابتی را از دست خواهند داد.

توئیتر

اهمیت تبلیغات در توئیتر در این است که حتی توئیتر محتوای کانال‌­های تگرامی را تامین می­‌کند و از طرفی می­‌توانید در این فضا با تبلیغات مناسب، سریعا شناخته شوید.

فیس­بوک

این شبکه با این که روزگاری در ایران طرفداران بسیاری داشت اما اکنون تعداد کاربران کمی در ایران دارد و آن­چنان محبوب نیست اما از طریق آن می2­توان مخاطبان جهانی داشت.

این 5 شبکه اجتماعی بیشترین استفاده را در میان ایرانیان دارد و  کسب‌وکارها نیز ترجیح می­‌دهند در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام فعالیت داشته باشند. از طرفی لینکدین در میان کاربران ایرانی هر روز گسترده‌­تر می­‌شود و حوزه‌‌‌‌‌ای به نسبت جدید در دنیای دیجیتال است که باید آن را شناخت و از ظرفیت­‌های بالای آن به درستی استفاده کرد. اما فراموش نکنید که اینستاگرام با اختلاف بالا بیشترین مخاطب را از آن خود کرده است. تلگرام، فیس­بوک و لینکدین و توئیتر به ترتیب رتبه ­های بعد از اینستاگرام را دارند.

چرا باید در شبکه‌­های اجتماعی تبلیغ کرد؟

شبکه­‌های اجتماعی مانند فیس­بوک در ایران به شدت محدود استفاده می­شود و از آن جایی که تبلیغات نیازمند مخاطب است به همین دلیل تمرکز تبلیغات در ایران بیش از هر شبکه اجتماعی، بر اینستاگرام قرار داده می‌‌‌شود. علاوه بر این تبلیغات در شبکه ­های اجتماعی مزایایی برای مشتریان و صاحبان کسب و کار و خدمات دارد که ضرورت استفاده از آنها را ایجاد می­کند.

  • فراگیر بودن
  • مخاطب گسترده
  • قیمت مناسب
  • اثرگذاری طولانی مدت
  • تعامل بالا
  • مخاطب خاص
  • افزایش آگاهی از برند
  • رضایت مشتری
  • هدف­گذاری

این موارد از جمله دلایلی است که تبلیغات در شبکه­‌های اجتماعی را به نسبت دیگر راه­‌های تبلیغات در الویت قرار می‌دهد. چرا که حضور مداوم مردم در شبکه­‌های اجتماعی، رابطه­‌ای پایدار با صاحب کسب و کار را ایجاد می­‌کند و می­‌توان با به کار کردن بردن شیوه­‌‌های درست و تولید محتوا مناسب، رابطه‌­ای بر مبنای اعتماد با مخاطب ساخت.

نکته­‌های ضروری برای تبلیغات شبکه­‌های اجتماعی

ایسنتاگرام را جدی بگیرید:

با توجه به آمارها و اطلاعات موجود، اینستاگرام را به عنوان بخش اصلی از استراتژی بازاریابی خود در شبکه­‌های اجتماعی قرار دهید چرا که می­‌تواند به شکل معجزه‌­آسایی به کسب و کار شما کمک کند و باعث پیشرفت آن شود.

هدف رضایت مخاطب است:

این نکته مهم و اساسی را بدانید که شما باید هدفتان جلب رضایت مشتری باشد. حالا وقتی بتوانید به این هدف دست پیدا کنید، مسلما سود بیشتری هم به جیب خواهید زد. به همین دلیل الویت فعالیت در شبکه­‌های اجتماعی را کسب رضایت مخاطب قرار دهید.

حرفه‌­ای عمل کنید:

درست است که در شبکه­‌های اجتماعی مخاطبان بسیاری وجود دارند اما تعداد رقبای شما نیز بالا است. به همین دلیل بهتر است در همان گام­‌های اولیه شروع کار، چهره‌­ای حرفه‌­ای و جذاب از خود نشان دهید چرا که مخاطب آن را فراموش نخواهد کرد.

تولید محتوای جذاب:

روزانه هزاران پست و استوری منتشر می­‌شود و اگر با استراتژی، هدف مشخص و محتوای بصری جذاب پیش نروید، نمی‌­توانید مخاطب خود را جذب کنید. به همین دلیل ضمن بالا بردن اطلاعات خود در زمینه تبلیغات در شبکه­‌های اجتماعی، می­توانید از کارشناسان ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت برای انتخاب راه و روش مناسب برند خود، مشورت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید