×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ نحوه انتخاب جملات تاثیرگذار در تبلیغات و میزان تاثیرگذاری آن
تاریخ انتشار : 10 شهریور 1401 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

نحوه انتخاب جملات تاثیرگذار در تبلیغات و میزان تاثیرگذاری آن

نحوه انتخاب جملات تاثیرگذار در تبلیغات و میزان تاثیرگذاری آن

به این سوال جواب دهید که تبلیغات را چه چیزی تعریف می‌کنید؟ یک ویدئو 30 ثانیه‌ای، یک صدای جینگ جذاب و یک شعار زیرکانه می‌تواند در تعریف تبلیغات بگنجد اما چیزهای بیشتری برای تبلیغات وجود دارد.

یک انسان متوسط ​​در روز در معرض حدود 5000 پیام تبلیغاتی قرار می‌گیرد. تبلیغات در شکل ها، اندازه ها و اشکال مختلفی وجود دارد.

اما دقیقا تبلیغات چیست؟ چرا تبلیغات مهم است؟ مزایا و معایب آن چیست؟ و میزان تاثیرگذاری انتخاب جملات تاثیرگذار در تبلیغات و ماندگاری آن چگونه است؟

تبلیغات چیست؟

تبلیغات را می‌توان این گونه تعریف کرد که جلب توجه عمومی به یک پیشنهاد از طریق اعلامیه‌های پولی توسط یک حامی مشخص است.

به این معنا که تبلیغات به هر شکل پولی ارائه و تبلیغ غیر شخصی ایده‌ها، کالاها یا خدمات توسط یک حامی مشخص است.

یا به عبارتی دیگر تبلیغات به هرگونه ارتباطی گفته می‌شود که معمولا بهای آن پرداخت می‌شود و به طور خاص برای اطلاع‌رسانی یا تاثیرگذاری بر یک یا چند نفر انجام می‌شود.

تبلیغات چه ویژگی‌هایی دارد؟

فرم پولی: تبلیغات از تبلیغ‌کننده (که حامی نیز نامیده می‌شود) می‌خواهد برای ایجاد یک پیام تبلیغاتی، خرید جایگاه رسانه تبلیغاتی و نظارت بر تلاش‌های تبلیغاتی هزینه کند.

ابزاری برای ارتقاء: تبلیغات عنصری از ترکیب تبلیغاتی یک سازمان است.

ارتباط یک طرفه: تبلیغات یک ارتباط یک طرفه است که در آن برندها از طریق رسانه‌های مختلف با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند.

شخصی یا غیرشخصی: تبلیغات می‌تواند غیرشخصی باشد مانند تبلیغات تلویزیونی، رادیویی یا روزنامه، یا بسیار شخصی در مورد تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی و سایر تبلیغات مبتنی بر کوکی.

انواع تبلیغات

فعالیت‌های تبلیغاتی را می‌توان با توجه به میزان نفوذشان به تبلیغات فوق خط، زیر خط و از طریق خط طبقه بندی کرد. تبلیغات بالای خط شامل فعالیت هایی است که عمدتا هدفمند نیستند و دامنه وسیعی دارند.

نمونه‌هایی از تبلیغات فوق خط عبارتند از تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و روزنامه. تبلیغات زیر خط شامل فعالیت‌های متمرکز بر تبدیل است که به سمت یک گروه هدف خاص هدایت می‌شوند.

نمونه هایی از تبلیغات زیر خط عبارتند از بیلبوردها، حمایت های مالی، تبلیغات در فروشگاه و غیره. تبلیغات از طریق خط شامل فعالیت هایی است که شامل استفاده از هر دو استراتژی ATL و BTL به طور همزمان است.

اینها به سمت ایجاد برند و تبدیل ها هدایت می‌شوند و از استراتژی های تبلیغاتی هدفمند (شخصی) استفاده می‌کنند. نمونه‌هایی از تبلیغات از طریق خط عبارتند از تبلیغات مبتنی بر کوکی، استراتژی های بازاریابی دیجیتال و غیره.

فعالیت های تبلیغاتی را نیز می‌توان بر اساس رسانه تبلیغاتی مورد استفاده به 5 نوع دسته بندی کرد. این نوع تبلیغات عبارتند از:

تبلیغات چاپی: تبلیغات روزنامه، مجلات، بروشور و غیره.

تبلیغات پخش: تبلیغات تلویزیونی و رادیویی.

تبلیغات در فضای باز: احتکار، بنرها، پرچم ها، روکش ها و غیره.

تبلیغات دیجیتال: تبلیغاتی که از طریق اینترنت و دستگاه‌های دیجیتال نمایش داده می‌شوند.

یکپارچه سازی محصول/برند: قرار دادن محصول در رسانه‌های سرگرمی مانند نمایش‌های تلویزیونی، ویدیوهای یوتیوب و غیره.

هدف تبلیغات چیست؟

3 هدف اصلی تبلیغات وجود دارد: اطلاع رسانی درباره برند یا پیشنهاد، متقاعد کردن برای خرید یا انجام یک کار و یادآوری و تقویت پیام برند.

اطلاع رسانی: از تبلیغات برای افزایش آگاهی از برند و قرار گرفتن در معرض برند در بازار هدف استفاده می شود. اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه در مورد برند و محصولات آن اولین گام برای دستیابی به اهداف تجاری است.

متقاعد کردن: متقاعد کردن مشتریان برای انجام یک کار خاص یکی از اهداف برجسته تبلیغات است. این وظایف ممکن است شامل خرید یا امتحان محصولات و خدمات ارائه شده، تشکیل تصویر برند، ایجاد نگرش مطلوب نسبت به برند و غیره باشد.

یادآوری: هدف دیگر تبلیغات، تقویت پیام برند و اطمینان بخشیدن به مشتریان موجود و بالقوه در مورد چشم انداز برند است. تبلیغات به برند کمک می‌کند تا آگاهی خود را حفظ کند و از دزدیدن مشتریان توسط رقبا جلوگیری کند. این همچنین به بازاریابی دهان به دهان کمک می‌کند.

سایر اهداف تبلیغات مانند ساختمان با نام تجاری، افزایش فروش، ایجاد تقاضا، گسترش پایگاه مشتریان و تغییر نگرش مشتریان زیر مجموعه این سه هدف هستند.

تاثیر کلمات و شعارها در تبلیغات

مردم باید بتوانند تصور کنند که چگونه محصول یا خدمات شما زندگی آنها را برای بهتر شدن تغییر می دهد. اما تمرکز نباید روی محصول یا خدمات شما باشد.

این باید به ارزشی باشد که مشتریان شما از آن کسب می‌کنند و اینکه چقدر به دست آوردن آن برای آنها آسان است.

برای مثال «چه چیزی رو مجبوری از دست بدی؟» «به ما شلیک کن!»، «معامله‌ای که نمی‌توانید نه بگویید» جملاتی از این دست حس کنجکاوی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند و می‌تواند ذهن آنها را برای پیگیری ترغیب کرد.

از طرفی اجرای تبلیغات فروش برای مدت زمان محدود راهی عالی برای ترغیب افراد به اقدام است.

برای مثال «فقط برای مدت محدود»، «جایگاه خود را ذخیره کنید»، «پایان فروش» و «آخرین شانس» این جملات می‌توانند بر خواننده آن برای تسریع خرید تاثیر بگذارد.

جملات کوتاه و با ضرب زمانی که در جای درست قرار بگیرند می‌تواند در اذهان بسیاری از مخاطبان قرار بگیرد.

به ذهن خود رجوع کنید، مطمئن باشید هنوز جملاتی از تبلیغاتی که در کودکی شنیده‌اید در ذهن شما باقی مانده است  و این جاست که باید به جادوی کمات ایمان آورد.

امروزه تبلیغات در دنیای اینترنت اهمیت ویژه ایی دارد و از بارخورد و نرخ تبدیل خوبی برخوردار است و نسبت به بنر های سطح شهر و جاده ها هزینه های بسیار کمتری دارد. اگر می خواهید در اینترنت به شکل هدفمند تبلیغ کنید ما در کنار شما هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با همکاری بهترین رسانه ها و شبکه های اجتماعی در کنار شماست. برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید :

4 نکته کلیدی برای استراتژی اثربخش گزینش محتوا

چگونه محتوای مناسب برای اپلیکیشن‌های موبایلی بنویسیم؟

چگونه بهترین فرمت نمایشی را برای تبلیغ خود انتخاب کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید