×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ معرفی چند نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ ایرانی
تاریخ انتشار : 03 مرداد 1401 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

معرفی چند نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ ایرانی

معرفی چند نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ ایرانی

بازاریابی اغلب به عنوان یک هنر تلقی می‌­شود تا این که آن را علم بدانند. اما باید پذیرفت که نگاه کردن از زاویه دید، میلیون‌ها مشتری و درک اینکه انگیزه‌ها، ترس‌‌ها و ناگفته‌های آنها چیست، به معنای واقعی کاری دشوارتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

همین سختی کار؛ دقیقا همان چیزی است که یک بازاریاب قوی و بزرگ را از یک بازاریاب خوب تفکیک می‌کند. بسیاری از بازاریابان به دیجیتال مارکتینگ وابسته و متکی هستند چرا که از این راه، داده‌هایی برای هدایت استراتژی‌هایشان در اختیار آنها قرار می‌گیرد  و به همین دلیل کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ در این زمینه راهگشا هستند.

یک کمپین بازاریابی دیجیتال موثر با مشتریان بالقوه در سطح احساسی و یک رابطه پایدار رابطه برقرار می‌کند. با این حال، فهمیدن اینکه چگونه می‌توان این ارتباط معنادار را ایجاد کرد، می‌تواند دشوار باشد.

تجزیه و تحلیل کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ موفق، بهترین راه برای یادگیری این است که مخاطب به چه چیزی پاسخ می‌دهد، چه چیزی موثر است و چه چیزی در این عصر دیجیتال اهمیتی ندارد.

کمپین دیجیتال مارکتینگ به چه می­‌گویند؟

دیجیتال مارکتینگ نقطه اوج تلاش‌های یک شرکت برای برندسازی و بازاریابی در تمام کانال‌های دیجیتال از جمله موتورهای جستجو، وب‌سایت، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی پیام‌های متنی، وب‌سایت‌های وابسته و غیره است.

یک کمپین دیجیتال مارکتینگ معمولا شامل چندین کانال است. همچنین می تواند شامل رویکردهای پولی و ارگانیک برای افزایش دید و تبدیل ترافیک به فروش باشد. کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ دارای بخش‌های متحرک زیادی هستند که برخی از آنها استراتژی‌های طولانی مدت هستند.

انواع کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

بهتر است به این سوال‌ها پاسخ دهیم که برخی از شرکت‌ها چه کاری انجام می‌دهند که وفاداری به برند را در مشتریان خود ایجاد می‌کنند؟ برندهایی مانند گوگل، نایک، استارباکس و اپل چگونه اولویت مشتری را متوجه می‌شوند؟ رمز اول موفیقت آنها این است که ارتباطی منظم با مخاطبان خود ایجاد می‌کنند.

آنها از ریسک‌های خلاقانه نمی‌ترسند و از راه‌اندازی کمپین‌های دیجیتال، نمی‌ترسند. در واقع، آنها از اولین شرکت‌هایی بودند که از کمپین‌های بازاریابی دیجیتال استفاده کردند. آنها به طور مداوم می‌دانند که برای ایجاد یک کمپین بازاریابی موفق چه چیزی لازم است.

دقت کنید هر کمپین بازاریابی ممکن است هدف متفاوتی را دنبال کند اما مولفه‌هایی که باید در نظر گرفته شوند باید ثابت بمانند. در ادامه متن با برخی از بهترین کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید:

 کمپین ایمیلی

ایمیل مارکتینگ همچنان یکی از قدرتمندترین ابزارها برای ارتقای کسب و کار شما با استراتژی مناسب است. بر اساس گزارش انجمن داده و بازاریابی، بازاریابی ایمیلی بالاترین بازگشت سرمایه را در بین تمام کانال‌های بازاریابی دارد و به ازای هر دلار خرج شده، 42 دلار بازده دارد.

نتفلیکس بدون شک بهترین است در مورد مشارکت مجدد و توصیه محتوا در کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود. ایمیل‌ها بر اساس سابقه تماشای شما شخصی‌سازی می‌شوند.

نتفلیکس از کاربران دعوت می‌کند تا هر زمان که تماشای سریال فعلی را به پایان رساندند، سریال‌های دیگر را با توصیه‌هایی تماشا کنند؛ این امر وفاداری مشتری را افزایش می‌دهد.

 کمپین ویدیویی

در هر ماه 2 میلیون نفر در سراسر جهان از یوتیوب، ویدیو تماشا می‌کنند. در نتیجه، کمپین‌های بازاریابی ویدیویی ابزار قدرتمندی هستند که هر بازاریاب باید از آن استفاده کند.

سادگی کمپین‌های بازاریابی ویدیویی زیبایی آن است زیرا به بینندگان اجازه می‌دهد تا به راحتی محتوای شما را بدون نیاز به خواندن یا پیمایش اطلاعات زیادی ببیند.

کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست
انواع کمپین‌های تبلیغاتی

 بازاریابی اپلیکیشن موبایل

کمپین‌های بازاریابی موبایلی اکنون گزینه‌ای برای دستیابی به مخاطبان هدف هستند. به این دلیل که دستگاه‌های تلفن همراه تقریبا 55٪ از کل ترافیک وب را تشکیل می‌دهند که حتی برخی منابع این تعداد را تا 70٪ ذکر می‌کنند.

یک کمپین بازاریابی اپلیکیشن موفق می‌تواند پایگاه کاربران شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

کمپین رسانه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مکان‌های شلوغی برای دوستان، سرگرمی، کسب و کار و غیره هستند و هر بازاریاب به خوبی از پتانسیل آن آگاه است. مهم‌تر از همه، 73 درصد از مصرف‌کنندگان ادعا می‌کنند که حضور یک برند در رسانه‌های اجتماعی بر تصمیمات خرید آنها تاثیر گذاشته است.

جای تعجب نیست که انتظار می‌رود هزینه‌های تبلیغات رسانه‌های اجتماعی تا سال 2024 به 143 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی این قدرت را دارند که مخاطبانی را گرد هم بیاورند که در غیر این صورت، مکان توجه آنها به موضوع مورد نظر وجود ندارد.

کمپین‌های 360 درجه

یک کمپین بازاریابی کامل که از عناصر مختلف بازاریابی برای رسیدن به هدف خود استفاده می‌کند، به عنوان کمپین بازاریابی 360 درجه شناخته می‌شود. هدف این نوع کمپین انتقال پیامی ثابت به مشتریان از طریق نقاط تماس مختلف است.

نمونه‌های کمپین تبلیغاتی موفق ایرانی

تمامی نمونه‌های کمپین خلاق یک چیز مشترک دارند؛ عناصر خلاق در تمامی آنها به کار گرفته شده است. یادتان نرود که توانایی ارتباط با نگرانی‌ها یا آرزوهای خریدار و انتقال موثر مزایای محصول یا خدمات شما برای موفقیت هر کمپین بازاریابی دیجیتال مهم است.

خلاقیت حرف اول و آخر در این زمینه را می‌زند و نترسیدن از آزمایش کردن می‌تواند برای یک کمپین، کاری کارستان انجام دهد. در ادامه متن با دو نمونه موفق کمپین‌های تبلیغاتی در ایران آشنا شوید.

کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست
بنر تبلیغاتی فلای تو دی در وب سایت

کمپین فلای تو دی

بعد از همه‌­گیری کرونا سفرهای برای مدت طولانی لغو شد و بعد از مدتی طولانی با رعایت پروتکل‌ها، سفرها از سر گرفته شد. در جای جای شهر حتما این نوشته‌ها را دیده‌اید که «چقدر انتظار کشیدن لذت بخشه…» و بعد از مدتی این نوشته تکمیل شد که «برای شروع یه سفر ارزون؛ چقدر انتظار کشیدن لذت بخشه».

این عبارات مربوط به کمپین تیزینگ – اوپنینگ فلای تودی بودند و به حس خوب سفر بعد از مدت‌ها که مردم از آن محروم بودند، اشاره کرده است. کمپینی که توانسته بود ذهن مخاطب را درگیر و حس کنجکاوی را در او ایجاد کند و بعدا از مدتی ذهن مخاطب را روشن می‌کند.

کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست
تبلیغ بنری ایلیا استیل در وب سایت

کمپین ایلیا استیل

کمپین تبلیغاتی ایلیا استیل برای هود، از جمله کمپین‌های موفق بوده است. کسانی که این کمپین را راه‌اندازی کردند، قصد داشتند که یک کمپین یکپارچه اجرا کنند که از آگهی محیطی تا تبلیغات تلویزیونی ادامه‌دار شد.

ایلیا استیل محصولات مختلفی را در راستای لوازم آشپزخانه تولید می‌کند اما مشتریان اکثرا این برند را با محصول سینک آشپزخانه‌اش می‌شناسند. کمپین راه افتاده توانست محصولات دیگر این برند مانند هود آشپزخانه را برای مخاطب آشناسازی کند. احتمالا تبلیغ‌های اجاق گاز ایلیا استیل در ذهن‌تان باقی مانده است.

کمپین محیطی ایلیا استیل؛ که بر بیلبوردهای سطح شهر نوشته شده بود؛ «زود جوش میاره!». این نوشته همراه با طراحی بیلبوردی بود از ظرفی روی گاز که حالت عصبانیت را به مخاطب تداعی می‌کرد. بیلبوردهای هود نیز غذاهایی را نشان می‌داد که به علت مکش قوی هود نوشته‌های آن پاک شده بودند.

اگر می خواهید کمپین های تبلیغاتی دیجیتال قوی داشته باشید تا در خاطره ها بمانید. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت در کنار شماست. ما داشتن بهترین رسانه ها و شبکه های اجتماعی می توانیم با کیفیت ترین کمپین های تبلیغاتی را پیاده سازی کنیم. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید :

کمپین تبلیغاتی چیست؟ چرا اهمیت دارد

6 استراتژی موثر ایمیل مارکتینگ

6 نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ که می‌توانیم از آنها یاد بگیریم!

دیدگاهتان را بنویسید