×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگسئو ابزارهای مناسب برای تست سرعت سایت
تاریخ انتشار : 12 دی 1401 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

ابزارهای مناسب برای تست سرعت سایت

ابزارهای مناسب برای تست سرعت سایت

تا به حال به این فکر کرده‌اید که دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم خرید از یک فروشگاه آنلاین را به فروشگاه دیگر ترجیح می‌دهند؟

فارغ از اصول بازاریابی، موارد فنی دیگری وجود دارد که باعث می‌شود یک سایت به سایتی دیگر الویت پیدا کند.

یکی از آن ها سرعت سایت است. سرعتی که با آن وب سایت بارگیری می‌شود و به ورود کاربر واکنش نشان می‌دهد.

به همین علت باید به سرعت سایت حساس بود و آن را تقویت کرد.

اما از چه راهی می‌توانیم متوجه شویم که سرعت یک سایت تا چه اندازه مورد قبول است و کاربر از آن راضی می‌شود؟ ادامه مطلب را بخوانید تا با ابزارهای لازم برای تست سرعت سایت آشنا شوید.

چرا باید سرعت سایت را امتحان کرد؟

ابتدا باید این مسئله حل شود که تست سرعت در ارائه تجربه کاربری بهتر چه کمکی می‌کند؟ یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی وب سایت سرعت بارگذاری وب سایت شما است.

دلایل زیادی وجود دارد که وب سایت شما به کندی بارگذاری می‌شود و یکی از آنها سرور شما است.

یکی دیگر از دلایل کندی بارگیری وب سایت شما این است که کدی دارید که رندر وب سایت شما را مسدود می کند. این می تواند جاوا اسکریپت، CSS یا هر نوع کد دیگری باشد که ممکن است رندر صفحه وب فعلی را مسدود کند.

این امکانی است که نمی‌توانید از پس آن بر بیایید زیرا مستقیما بر تجربه کاربران شما در وب سایت شما تاثیر می‌گذارد.

قسمت بعدی که باید به آن پرداخته شود CSS است. با CSS خود، هدف این است که آن را تا حد امکان کوچک کنید و دو راه برای انجام آن وجود دارد، یکی حذف تمام کلاس های غیر ضروری و حذف آنها به طور کلی یا انتقال آنها به یک فایل CSS متفاوت که می تواند در فایل های دیگر بارگذاری شود.

درخواست‌های HTTP

مورد بعدی که باید به دنبال آن باشید درخواست‌های HTTP شما است. هر بار که یک وب سایت را بارگذاری می‌کنید، یک سری درخواست از سرورها ارسال می‌شود.

هر درخواست یک پاسخ خواهد داشت و هر سرور تعدادی درخواست همزمان خواهد داشت که می‌تواند رسیدگی کند. هر چه تعداد درخواست‌های شما بیشتر باشد، سرور شما با درخواست‌های بیشتری مواجه خواهد شد و زمان بیشتری برای پاسخ گویی نیاز دارد.

ردیابی این درخواست‌ها ممکن است سخت باشد و اغلب تعداد درخواست‌ها بالا و پایین تغییر می‌کند، به خصوص اگر با خدمات شخص ثالث کار می‌کنید.

برای اندازه‌گیری و پیگیری این درخواست‌ها، باید از یک سرویس نظارت مصنوعی مانند Sematext Synthetics استفاده کنید.

با یک راه‌اندازی ساده، می‌توانید تعداد کلی درخواست‌ها، زمان بارگذاری، پاسخ‌ها و موارد دیگر را ردیابی کنید.

ابزارهای مناسب برای تست سرعت سایت

 بهترین ابزار تست سرعت وب سایت

این مقدمه برای این بود که ما به بحث اصلی که ابزارهای سنجش سرعت سایت باشد برسیم و مهم‌ترین آنها را بشناسیم.

 Sematext

در حالی که هنوز در مجموعه Sematext جدید است، Synthetics یک ابزار نظارت مصنوعی است که به سرعت در بین کاربران ما محبوب شده است.

این ابزار ساده و در عین حال قابل اعتماد است و می‌توانید API و زمان آپدیت وب‌سایت را از مکان‌های مختلف در سراسر جهان نظارت کنید، عملکرد دستگاه‌ها و مرورگرها را اندازه‌گیری کنید و مشکلات منابع شخص ثالث را شناسایی کنید. استفاده از آن آسان است. و به راحتی کار کردن با آن را یاد می‌گیرید.

 تست سرعت Pingdom

Pingdom یکی دیگر از ابزارهای شناخته شده تست سرعت وب سایت است که سال‌هاست میان کاربران استفاده می‌شود.

برای استفاده از آن نیازی به ورود به سیستم نیست و گزارش‌ها از جزئیاتی که از Google PageSpeed ​​Insights دریافت می‌کنید کمتر است.

عملکرد سایت از 0 تا 100 درجه بندی می‌شود و سپس کدهای پاسخ، اندازه محتوا، انواع درخواست‌ها، درخواست‌ها بر اساس دامنه، و نمودار آبشاری که به شما امکان می‌دهد جزئیات زمان بارگذاری فایل‌های خود را مشاهده کنید، به تفکیک می‌شود. این ابزار رایگان است.

Google PageSpeed ​​Insights

برای سال‌ها Google PageSpeed ​​Insights ابزاری برای آزمایش و درجه‌بندی وب‌سایت بوده است.

این ابزار ساده ای است که توسط گوگل ایجاد شده است که وب سایت‌ها را معیار قرار می‌دهد و آنها را در مقیاس 1 تا 100 برای موبایل و دسکتاپ رتبه بندی می‌کند.

هرچه این عدد بیشتر باشد، سرعت وب سایت بیشتر می‌شود. رابط کاربری تنها با یک فیلد ورودی برای URL بسیار آسان است. پس از اجرای آزمایش، اطلاعات دقیقی در مورد مواردی مانند کد مسدودکننده رندر، TTFB، اندازه صفحه و موارد دیگر دریافت خواهید کرد.

در زیر هر بخش، فهرستی از مسیرهای عمل توصیه شده را دریافت خواهید کرد که باید به سرعت بخشیدن به وب سایت کمک کند.

Google PageSpeed ​​Insights

Uptrends

Uptrends یک تست ساده از یکی از 10 مکان ارائه می‌دهد و می‌توانید آزمایش را برای اجرا از یک دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ پیکربندی کنید.

برای تست دسکتاپ، می‌توانید رزولوشن صفحه یکی از چهار مرورگر Chrome، Firefox  و پهنای باند را انتخاب کنید تا سایت را تحت سناریوهای سرعت مختلف آزمایش کنید.

 WebPageTest

WebPageTest.org یک ابزار تست عملکرد وب سایت منبع باز است که به شما امکان می‌دهد وب سایت خود را از یکی از 40 مکان آن و طیف گسترده‌ای از دستگاه ها محک بزنید.

همچنین می‌توانید آزمایش‌های خود را روی یک شبکه تلفن همراه کند یا یک شبکه سریع 4G شبیه‌سازی کنید.

نتیجه از F تا A درجه بندی می‌شود و شامل اطلاعاتی در مورد فشرده سازی، TTFB، حافظه پنهان، نمودارهای آبشار برای سرعت بارگذاری منابع و موارد دیگر خواهد بود.

همچنین دارای یک تست نسبتا ویژه است که در آن آنها یک آزمایش را 3 بار اجرا می‌کنند و هر سه مجموعه داده را نمایش می‌دهند.

این کمک می‌کند تا بفهمیم آیا DNS یا CDN ممکن است باعث تاخیر شود و آیا سرور می‌تواند به همه درخواست‌ها پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید :

6 ابزار موفق تبلیغات وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید