تا حالا چند بار در موقعیتی قرار گرفتهاید که دوست داشتید حق انتخاب با شما بود؟ فیلم یا سریالی را ببینید و با خود بگویید: اگر من بودم جوری دیگر سناریو را مینوشتم.
کتابهای ماجراجویی را که خواندهاید در ذهن دارید؟ شما در حال خواندن داستان بودید و ناگهان گزینههایی پیش روی شما بوده که هر کدام میتوانست مسیر کلی داستان را تغییر دهد و کافی بود تصمیم متفاوتی را میگرفتید.
تصمیم شما ممکن است شما را به جستوجوی گنج پنهان یا حل یک معمای باستانی هدایت کند یا ممکن است رازی پنهان را کشف کنید.
تمام این موقعیتها یک چیز را به ذهن میدهد این که مخاطب حق انتخاب داشته باشد و در مسیر آن مشارکت کند. در زندگی روزمره بارها در این موقعیت قرار میگیریم. حالا کمپینهای رفتار محور با همین الگو عمل میکنند که «خودت انتخاب کن».
فهرست مطالب کمپینهای رفتار محور
کمپینهای رفتار محور چیست؟
به عنوان موجود انسان، همه ما روش منحصر به فردی برای تعامل با دنیای اطراف خود داریم. این فعل و انفعالات رفتارهایی را نشان می دهند و بیانگر آن هستند که با چیزی یا شخصی تعامل میکنیم.
ما میتوانیم چیزی را بپذیریم یا آن را رد کنیم، به دنبال چیزی بگردیم، با آن ارتباط برقرار کنیم، از آن اجتناب کنیم، سعی کنیم آن را داشته باشیم، با آن بازی کنیم یا از آن به عنوان ابزار استفاده کنیم.
این رفتارها در هر جنبهای از زندگی ما رخ میدهد؛ هم در دنیای فیزیکی و هم در فضای آنلاین. از طرفی نحوه تعامل ما با اینترنت منعکس کننده رفتارهایی است که در زندگی فیزیکی خود انجام میدهیم.
در فضای آنلاین ما گزینههایی داریم و آنچه انتخاب میکنیم، ما را در مسیر خاصی قرار میدهد. در بازاریابی و کمپینهای رفتار محور، شما و کسب و کارتان این فرصت را دارید که به انتخابهای کاربران پاسخ دهید.
هنگامی که یک کاربر با یک برنامه، یک وب سایت، یک ایمیل یا یک حساب رسانه اجتماعی تعامل دارد، دادههایی برای شما تولید میکند.
دادههای جمعآوریشده از یک کاربر، نمایهای از کاربر میشود و به شما سرنخی در مورد آنچه کاربر میخواهد، میدهد. دادههایی که نشان از تمایل کاربر برای صرف زمان و پول خود را دارد.
کاربرد کمپینهای رفتار محور
تمرین بازاریابی مبتنی بر رفتار به شما امکان میدهد از دادهها برای ترسیم تجربه شخصیسازی شده برای کاربران استفاده کنید.
فرض کنید یک فروشگاه محلی برای مهمانی دارید که مجموعهای از لوازم و لباسهای مهمانی را میفروشد و آشپزخانه کیک مهمانی خودش را دارد.
براساس بررسی رفتار کاربر متوجه میشوید که یک مشتری با یک تصویر وسایل تزیین خانه تعامل داشته است. ممکن است بخواهید آنها را برای فروش آتی لوازم جانبی فروشگاه به لیست خود اضافه کنید.
یک راه خوب برای درک تجربه کمپینهای رفتار محور بر رفتار مشتریان این است که به تعاملات روزانه خود با وب فکر کنید. وقتی محصولی را جستجو میکنید و در رسانههای اجتماعی پیمایش میکنید یا ایمیل خود را بررسی میکنید، تجربه منحصر به فرد خود را دارید.
آنچه شما میبینید برای شما تبلیغ میشود و با آنچه من میبینم برای من تبلیغ می شود کاملا متفاوت است. این تفاوت به این علت است که ما علایق و رفتارهایمان با اینترنت دقیقا یکسان نیست. تغییرات، انواع مختلفی از بازاریابی را در حوزههای دیجیتال فردی خودمان تولید و جذب میکنند.
رد شما در اینترنت به جا میماند
همه چیز از تماشای یک ویدیو گرفته تا غواصی عمیق در ویکیپدیا گرفته تا فشار دادن «افزودن به سبد خرید» یک رد دیجیتالی از آنچه دوست داشتید، آنچه برای آن شکار کردهاید، آنچه را که رد کردهاید و آنچه میخواستید به نمایش بگذارید باقی میگذارد.
با تعاملات بسیار و دادههای بسیار در دستان شما، راههای متعددی وجود دارد که میتوانید از قدرت رفتارهای مشتریان استفاده کنید.
با استفاده از شیوههای اتوماسیون بازاریابی مبتنی بر رفتار، میتوانید استراتژی بازاریابی بهتر و جذابتری ایجاد کنید و در نهایت راههای جدید و مبتکرانهای برای ایجاد و خودکارسازی ارزش برای مشتریان و کسبوکار خود بیابید.
اما بازاریابی مبتنی بر رفتار و اتوماسیون بازاریابی چگونه با هم کار می کنند؟
بازاریابی رفتاری و اتوماسیون بازاریابی هر کدام به تنهایی شیوههای قدرتمندی هستند اما ترکیب آنها نیرویی غیرقابل توقف را اثبات میکند. اتوماسیون بازاریابی رفتاری زمانی اتفاق میافتد که شما محرکهای خودکار ایجاد میکنید که پس از تکمیل (یا تکمیل نشدن) رفتارهای خاص توسط کاربران فعال میشوند.
این رفتارها میتواند از طریق طیف وسیعی از رسانههای دیجیتال رخ دهد: کاربرانی که در یک برنامه ثبتنام میکنند، روی یک پیوند در ایمیل کلیک میکنند، یک وبسایت را کاوش میکنند یا یک محصول را مشاهده میکنند.
هدف گذاری مجدد تبلیغات یا ریتارگتینگ
آیا تا به حال متوجه شدهاید که چگونه به یک محصول نگاه میکنید و تبلیغات آن محصول شما را در سراسر اینترنت دنبال میکند؟ این روند تصادفی نیست.
وقتی به محصول یا خدماتی علاقه نشان میدهید، آن دادهها جمعآوری میشود. تلاشهای هدف گذاری مجدد تبلیغات یا ریتارگتینگ به بازاریابان این امکان را میدهد که از دادههای جمعآوریشده از جستجوهای گذشته و رفتارهای دیجیتالی شما استفاده کنند و از اطلاعات برای نشان دادن آنچه قبلا دیدهاید به شما استفاده کنند.
در این روش از بازاریابی شما میتوانید مشتری را به خود برگردانید. شما دیتاهایی را به دست میآورید که مشتری تمام مسیر خود را از طریق خریدار طی کرد تا به سبد خرید برسد اما بعد چیزی آنها را از خرید منصرف کرده است.
شاید مشتری شما هنوز در حال بحث برای تصمیم قطعی خرید است که آیا باید محصول را بخرد، شاید اتصال اینترنت خود را از دست داده است. در هر صورت، شما میدانید که آنها چه چیزی را پشت سر گذاشتهاند و این قدرت را دارید که به آنها یادآوری کنید که به سبد خرید خود بازگردند و خرید خود را تکمیل کنند.
مزایای کمپینهای رفتار محور
کمپینهای رفتار محور مزایای متعددی را برای کسب و کار شما فراهم میکند:
۱. یک تجربه مناسب: اتوماسیون بازاریابی رفتاری به شما امکان میدهد یک تجربه بازاریابی ارائه دهید که برای مشتریان خود احساس شخصی کند. داده های ردیابی شده به شما این امکان را میدهد که مشتریان را فقط با محتوایی که به آنها مرتبط است هدف قرار دهید.
۲. کاهش هزینههای بازاریابی: برای تبلیغات محصولات و خدمات شما هزینهای صرف میشود و هر چه سعی کنید افراد بیشتری را جذب کنید، برچسب قیمت بالاتر میرود. کمپینهای رفتار محور اطمینان حاصل میکند که شما فقط افرادی را هدف قرار میدهید که بیشترین استقبال را از محتوای شما دارند. به این ترتیب، شما فقط در جایی که امکان سود وجود دارد، پول خود را پایین میگذارید.
۳. وقت خود را به عقب برگردانید: استفاده از تلاشهای خودکار به این معنی است که میتوانید زمان خود را صرف پیشرفت کسبوکار خود کنید، نه صرفاً حفظ آن.
قدرت بازاریابی رفتاری را دریابید
درک مشتریان شما کلید ایجاد یک استراتژی بازاریابی است که برای شما و کسب و کار شما مفید باشد. بازاریابی رفتاری به شما این امکان را میدهد تا به روانشناسی پشت آنچه مشتریان میخواهند و اینکه چرا آنها کاری را که انجام میدهند، بشناسید.
از طریق تاکتیکهای بازاریابی رفتاری خودکار مانند تقسیمبندی کلیک، توصیههای هوش مصنوعی، محرکهای سبد خرید رها شده، و هدفگیری مجدد تبلیغات، مطمئن میشوید که مشتریانتان در معرض بازاریابی متناسب با علایقشان هستند.
برای تبلیغات بیشتر در کنارتان هستیم
بهتر است کار تبلیغات پولی خود را از یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.
ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گستردهای از خدمات بازاریابی را ارائه میدهیم مانند
خدمات ۳۶۰ درجه ما میتواند در راهاندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.
مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامهریزی، خلاقیت و ایدهپردازی، طراحی کمپینهای تبلیغاتی و انتشار آنها در کانالهای مناسب، مهمترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.
بیشتر بخوانید :