آیا میخواهید بدانید که اینباند مارکتینگ کار میکند؟ از اینجا شروع کنید.
فواید و مزایای اینباند مارکتینگ به صورت خلاصه
- تقریباً 75 درصد از مصرفکنندگان سفر خرید خود را با موتور جستجو آغاز میکنند.
- هزینه لیدهای ورودی به طور متوسط 61 درصد کمتر از لیدهای خروجی است.
- 83 درصد از خریداران فناوری آنلاین فروشنده خود را از طریق جستجوی گوگل پیدا کردند.
- 87 درصد از بازاریابها میگویند محتوای ویدیویی باعث افزایش ترافیک وبسایت آنها شده است.
- 81 درصد میگویند که محتوای ویدیویی به افزایش فروش کمک کرده است.
- 88 درصد از مردم میگویند که با تماشای ویدیوی یک برند متقاعد شدهاند که یک محصول یا خدمات را بخرند.
- پس از پنج ماه اجرای مداوم استراتژی اینباند مارکتینگ، میانگین هزینه هر لید 80 درصد کاهش مییابد.
- زمانی که تاکتیکهای اینباند مارکتینگ به درستی اجرا شوند، در مقایسه با روشهای برونگرا برای تبدیل لید ۱۰ برابر مؤثرتر هستند.
تقریبا هر روز، متوجه میشویم که بازاریابی برونگرا تا چه اندازه میتواند ناکارآمد باشد. منظور این است که:
آیا کسی به تبلیغات رادیویی را با یک قلم به دست گوش میدهد تا شماره تلفن را برای تماس یادداشت کند؟
آیا ایمیلهای مستقیمی که هر روز از شرکتهای مختلف دریافت میکنیم، ما را جذب کسب و کار آنها میکند؟ حتی اگر این چنین باشد نیز بسیاری از آن ایمیلها به سطل زباله ختم میشوند و اکثر تبلیغات رادیویی شنوندگان را به تغییر ایستگاه رادیویی تشویق میکنند.
اینباند مارکتینگ پادزهر تمام استراتژیهای بازاریابی بحثبرانگیز موجود است که به سطل زباله انداخته میشوند یا با تغییر کانال نادیده گرفته میشوند.
به جای این که پیام خود را به یک شبکه گسترده ارسال کنید، میتوانید مشتریان احتمالی را جذب کنید که احتمال خرید آنها بیشتر است.
به عنوان مثال :
اگر یک شرکت ساخت بام و سقف هستید، ترجیح میدهید 10000صاحبخانه را با ایمیلهای خود آزار دهید یا این که بر روی 50 نفر در منطقه خود که «هزینه یک سقف جدید چقد راست؟» را در گوگل جستجو کردهاند، تمرکز کنید؟
اگر بتوانید اقدامات بازاریابی خود را بر روی این هدف متمرکز کنید، یعنی افرادی که بیشتر احتمال دارد به مشتری شما تبدیل شوند، احتمال تولید لید بیشتر میشود و اینجاست که اینباند مارکتینگ یا بازاریابی درونگرا وارد میشود.
فهرست مطالب فواید اینباند مارکتینگ
مزایای اینباند مارکتینگ (بازاریابی درونگرا)
اینباند مارکتینگ یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که در آن یک کسب و کار به طور ارگانیک توجه خریداران ایده آل خود را جلب میکند. به عبارت دیگر، این کسب و کارها برای جلب توجه تبلیغات (دیجیتال یا غیره) نمیکنند.
مخاطب کسب و کار آنها را ازطریق یک موتور جستجو یا شبکه اجتماعی پیدا میکند. همین امر به شرکت اجازه میدهد تا از رقابت برای جلب توجه با روشهای بازاریابی سنتی برونگرا و کمپینهای تبلیغاتی اجتناب کند.
به جای جلب توجه خریداران ایده آل ازطریق رویکردهای سنتی و برونگرا، ما عشق و توجه و البته پول خریداران ایده آل را بدست میآوریم. آنها به سمت ما میآیند، بدون این که نیاز باشد ما آنها را دنبال کنیم.
اینباند مارکتینگ به نظر ساده میآید، اما کسب و کارها هر روز آن را اشتباه انجام میدهند.
چگونه اینباند مارکتینگ را درست انجام دهید
برای جذب مخاطب، با محتوایی با کیفیت بالا نیاز دارید که مخاطب به راحتی آن را پیدا کند. این محتوا میتواند به اشکال مختلفی ارائه شود: مقالات وبلاگی، ویدئوهای یوتیوب، پادکستها، کتابهای الکترونیکی و هر چیز دیگر.
اما کلمهای که اهمیت دارد، کیفیت است. خریداران شما سوالاتی دارند. اگر یک مشتری احتمالی به دنبال یک چیز خاص در موتورهای جستجو میگردد، باید محتوای مرتبطی را برای او ارائه دهید که به آن سوال پاسخ دهد و به او کمک کند تا در سفر مشتری خود پیش برود.
آمار فواید اینباند مارکتینگ
همانطور که به این اعداد نگاه میکنید، به خاطر داشته باشید که اگرچه اصطلاح «اینباند مارکتینگ» و «بازاریابی محتوا» در صنعت بازاریابی به جای یکدیگر مورد استفاده قرار میگیرند، اما مشابه نیستند.
بازاریابی محتوا یک تاکتیک در زیر چتر بزرگتر اینباند مارکتینگ است.
ویدئو مارکتینگ (بازاریابی ویدئویی)، تبلیغ رسانه اجتماعی و سایر کانالها و ایمیل مارکتینگ همگی نمونههایی از تاکتیکهای اینباند مارکتینگ میباشند.
اما آمار مربوط به اینباند مارکتینگ.
مخاطب هدف شما همین حالا نیز از اینترنت برای انجام جستجو قبل از یک خرید استفاده میکند.
- تقریباً 75 درصد از مصرفکنندگان سفر خرید خود را با موتور جستجو آغاز میکنند. (فورستر)
- اکثر خریداران B2B میگویند که قبل از برقراری ارتباط با یک فروشنده، با 3 تا 7 محتوا درگیر میشوند.
- خریداران در مراحل اولیه از فهرستها، اینفوگرافیکها، وبلاگها و ویدیوها لذت میبرند.
- خریداران در مرحله میانی ارزیابیها، گزارشهای تحقیقاتی و مطالعات موردی را ترجیح میدهند.
- خریداران در مرحله آخر مطالعات موردی، گزارشهای شخص ثالث و ارزیابیها را ترجیح میدهند.
شرکتها متعهد به اینباند مارکتینگ هستند.
- 70 درصد از بازاریابها به عنوان بخشی از استراتژی کلی خود به طور فعال در بازاریابی محتوا سرمایهگذاری میکنند. (HubSpot)
- پنج هدف رایج برای بازاریابهای اینباند عبارتند از:
- آموزش مخاطب
- برقراری ارتباط با مشتریان موجود
- ایجاد تقاضا و بدست آوردن لید (گزارش بازاریابی محتوا B2B سال 2022)
- حدود 66 درصد از بازاریابها انتظار دارند بودجه بازاریابی محتوای خود را برای سال آینده افزایش دهند. (گزارش بازاریابی محتوا B2B سال 2022)
- 55 درصد از تیمهای بازاریابی تمام محتوای ویدیویی خود را در داخل تولید میکنند. (ویزوول)
آیا اینباند مارکتینگ موثر است.
- هزینه لیدهای ورودی به طور متوسط 61 درصد کمتر از لیدهای خروجی است. (HubSpot)
- 83 درصد از خریداران فناوری آنلاین فروشنده خود را از طریق جستجوی گوگل پیدا کردند. (MarketingSherpa)
- 87 درصد از بازاریابها میگویند محتوای ویدیویی باعث افزایش ترافیک وبسایت آنها شده است.
- 81 درصد میگویند که محتوای ویدیویی به افزایش فروش کمک کرده است.
- 88 درصد از مردم میگویند که با تماشای ویدیوی یک برند متقاعد شدهاند که یک محصول یا خدمات را بخرند.
اینباند مارکتینگ یک استراتژی بلندمدت است.
- پس از پنج ماه اجرای مداوم استراتژی اینباند مارکتینگ، میانگین هزینه هر لید 80 درصد کاهش مییابد. (Eloqua)
- زمانی که تاکتیکهای اینباند مارکتینگ به درستی اجرا شوند، در مقایسه با روشهای برونگرا برای تبدیل سرنخ ۱۰ برابر مؤثرتر هستند. (گارتنر)
در صورتی میتوانید به اعداد و ارقام با اینباند مارکتینگ دست یابید که …
شما تمایل به انجام کار دارید. برای ورود به دنیای اینباند مارکتینگ، شما باید به شش مورد زیر باور داشته باشید (و به آنها متعهد باشید):
- شما میدانید که بیش از هر چیزی، بدون توجه در صنعتی که در آن مشغول هستید، ایجاد اعتماد در کسب و کار مهمترین چیز است. محتوای آموزشی بیطرفانه هر بار برنده روز است.
- شما نمیتوانید فقط در مورد هر چیزی که دلتان می خواهد وبلاگ بنویسید. شما باید مانند یک لیزر بر روی پنج موضوع برتر وبلاگ کسب و کار اینباند مارکتینگ تمرکز کنید که ثابت شده است ترافیک، لیدها و فروش را افزایش میدهند. علاوه بر این، شما باید به بهینهسازی موتورهای جستجو تسلط داشته باشید.
- تیم بازاریابی شما نباید کسانی باشند که از آن موضوعات اطلاعی نداشته باشند. بهترین استراتژیهای اینباند مارکتینگ بر اساس یک تیم درآمدی ساخته میشوند، جایی که تیم فروش جهت محتوا را هدایت میکند. از طریق فروش، میتوانید از بینش مشتریان فعلی خود برای جذب مشتریان احتمالی خود استفاده کنید.
- تمام محتوای ورودی که ایجاد میکنید باید از طریق فرآیندی به نام واگذاری فروش توسط فروش استفاده شود که به آموزش خریداران و کوتاهتر کردن چرخه فروش کمک میکند.
- شما باید ویدیو را با استراتژی بپذیرید که بر هفت نوع ویدیوی فروش و بازاریابی تمرکز دارد که نتیجه میدهد.
- استفاده از وبسایت شما باید آسان باشد، امکان انتخاب ابزار وجود داشته باشد، صفحات قیمتگذاری شفاف داشته باشند و یک مرکز یادگیری وجود داشته باشد که به ترافیک وبسایت شما کمک میکند راه خود را پیدا کند.
پذیرفتن یک فرهنگ واقعی از اینباند در شرکت به مانند روی فرم آمدن است. به عبارت دیگر، به زمان و تعهد نیاز دارد.
اینجاست که فواید واقعی اینباند مارکتینگ را مشاهده میکنید ….
اگر متعهد به انجام اینباند مارکتینگ به روش صحیح نباشید، نتایج بلندمدت و تحولآفرین آن را بر کسب و کار خود مشاهده نخواهید کرد. شما باید از بالا به پایین با همه افراد شرکتتان هماهنگ شوید.
هماهنگی کامل تیم
با روش اینباند، تیمهای بازاریابی و فروش در نهایت میتوانند با هم همکاری کرده و راه طولانی را پیش بروید زیرا:
- تیمهای فروش و بازاریابی کاملا با هم هماهنگ هستند، به یکدیگر اعتماد دارند و به هم احترام میگذارند. آنها یک خطر ارتباطی باز دارند که حداقل هفتهای یکبار همدیگر را ملاقات میکنند.
- تیم فروش ارزش نقش خود در تولید محتوا و جذب ترافیک با کیفیت، لیدها و فروش را درک کرده و مشاهده میکند.
- فروشندگان در نقش خود شادتر هستند و احساس رضایت بیشتری میکنند.
- بازاریابها ارزش بیشتری در کار خود میبینند، ارتباط مستقیمی بین استراتژی اینباند مارکتینگ، آنچه تولید میکنند و درآمد حاصل از شرکت پیدا میکنند.
تولید محتوا به عنوان یک تلاش مشترک
تیم فروش به شدت بر تقویم محتوایی و نیز اولویت این که چه محتوایی در چه زمانی تولید شود، تاثیر میگذارد. محتوایی که توسط شرکت شما تولید میشود، مشتریان و مشتریان احتمالی بهتر و باکیفیتتری را جذب میکند.
تیم شما برای خریدارانی که در هم اکنون در فرآیند خرید هستند نیز محتوا تولید میکند، و صرفا به دنبال جذب بازدیدکنندگان و لیدهای جدید نیست.
تاثیر بر فروش بلافاصله آغاز میشود
جذب بازدیدکنندگان از صفحات نتایج موتورهای جستجو میتواند زمانبر باشد، اما محتوای تولید شما بلافاصله میتواند به تیم فروش کمک کند.
وقتی محتوایی با توجه به مشتریان خود تولید میکنید، آن محتوا توسط فروشندگان برای پاسخ دادن به سوالات و ایجاد اعتماد مورد استفاده قرار میگیرد.
تیم فروش میتواند معاملات بیشتری را سریعتر به سرانجام برساند زیرا محتوایی که تولید میکنید آنها را توانمند میسازد تا خریداران خود را سریعتر آموزش دهند و زمان کمتری را صرف مشتریان احتمالی نامناسب کنند.
تیم فروش متوجه میشود که چه محتوای جدیدی تولید میشود و محتوای قدیمی تولید شده چه کارکردی دارد.
اینباند مارکتینگ به نفع همه است
به طور خلاصه، فواید و مزایای واقعی اینباند مارکتینگ تنها در زمینه مارکتینگ ظاهر نمیشود. اینباند مارکتینگ واقعی یک ابتکارعمل کامل شرکتی با تمرکز بر فروش است که در به نفع همه است و شما میتوانید در آخ رنتایج آن را مشاهده کنید. حتی مشتریان شما نیز عاشق آن میشوند.
خریداران شما محتوای تولیدی شما را با موتورهای جستجو پیدا میکنند، محتوا را استفاده میکنند، وارد لندینگ پیج شما میشوند، و با موانع کمتری نسبت به قبل وارد قیف فروش میشوند.
هدف از بازاریابی در طی چند دهه تکامل یافته است، اما به طور خاص طی 10 سال گذشته به دلیل پیشرفتهای به وجود آمده در تکنولوژی و تغییرات در رفتار مشتری شاهد تکامل چشمگیر آن بودهایم.
امروزه، هدف از بازاریابی به جای تمرکز بر اهداف مبهم مانند افزایش آگاهی از برند به تولید درآمد برای یک برند، شرکت یا سازمان است. متخصصان و تیمهای بازاریابی از طریق اجرای اقدامات دیجیتالی استراتژیک که موجب جذب ترافیک، لیدهای واجد شرایط و فروش با همکاری مستقیم تیم فروش میشود، به این هدف دست مییابند.
اگر میخواهید در دنیای مدرن امروزی موفق باشید. ما در کنارتان هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با سابقه ایی طولانی در دیجیتال مارکتینگ می تواند بهترین پیشنهاد ها را برای شما داشته باشد تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. برای مشاوره با ما تماس بگیرید.
منبع: impactplus
بیشتر بخوانید :