×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ لید چیست؟ راهنمای تولید سرنخ در بازاریابی اینترنتی
تاریخ انتشار : 11 مرداد 1401 زمان مطالعه : 6 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

لید چیست؟ راهنمای تولید سرنخ در بازاریابی اینترنتی

لید چیست؟ راهنمای تولید سرنخ در بازاریابی اینترنتی

همه ما می‌دانیم که تولید محتوا یکی از بهترین راه‌ها برای قرار گرفتن در مقابل مخاطبان هدف است. اما چگونه بفهمیم که چه نوع محتوایی منجر به جذب مشتری می‌شود؟

بارها شده که ساعت‌ها برای تکمیل یک پست وبلاگ وقت می‌گذاریم، اما با ترافیک کمی مواجه می‌شویم. یا به شیوه‌های دیگری از جمله استفاده از رسانه‌های اجتماعی یا تبلیغات گوگل روی می‌آورید اما باز هم می‌وریدچه نمی‌توانید به نتیجه برسید؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا بازاریابی به نتیجه نمی‌رسد و به همان اندازه نیز راه وجود دارد که بتوانید آن را بهبود ببخشید. برای این کار باید بر لید کار کرد که به زبان ساده قلابی است که مشتری را جذب می‌کند و به سمت شما می‌کشاند.

هدف لید چیست؟

تولید سرنخ یا lead هدف اصلی هر استراتژی بازاریابی محتوا است. مطالعات اخیر نشان داده است که تقریبا 35 درصد از بازاریابان تولید سرنخ را به عنوان اولویت اصلی خود رتبه‌بندی می‌کنند و تبدیل آن سرنخ ها به مشتریان پولی را در اولویت دوم خود قرار می‌دهند.

در حالی که این هر دو هدف مهم هستند، بسیاری از تیم‌های بازاریابی به سرعت تحت تاثیر حجم زیادی از گزینه های موجود قرار می‌گیرند.

بین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی محتوا به تنهایی، راه‌های بی‌نهایتی برای ایجاد سرنخ وجود دارد.

با این حال، زمانی که برای نشستن و بررسی گزینه‌های خود وقت بگذارید، متوجه خواهید شد که همه این گزینه‌ها یک چیز مشترک دارند: تولید محتوا. کسب و کارها همیشه  برای وبلاگ، رسانه‌های اجتماعی، وب سایت، خبرنامه‌ها، گزارش‌ها و… محتوا تولید می‌کنند. خوب است این آمار را ببینید تا بدانید در چه رقابتی برای دیده شدن قرار دارید:

  • روزانه بیش از 7.5 میلیون  پست در وبلاگ ارسال می‌شود
  • برندها روزانه 7.5 پست در فیس بوک منتشر می‌کنند
  • در اینستاگرام به طور متوسط ​​روزانه 95 میلیون عکس/فیلم به اشتراک گذاشته می‌شود
  • TikTok بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در ماه دارد
  • کاربران یوتیوب به طور متوسط ​​روزانه 720000 ساعت محتوای ویدیویی آپلود می‌کنند

وقتی رویکرد درستی را برای تولید محتوا در پیش می گیرید، توانایی دستیابی به مخاطبان انبوه را خواهید داشت و به همراه آن پتانسیل ایجاد سرنخ و رشد کسب و کارتان به وجود می‌آید.

5 روش برای تولید سرنخ در بازاریابی اینترنتی

ایجاد سرنخ با محتوای، چالشی بزرگ است که اکثر بازاریابان محتوا با آن روبرو هستند. در اینجا پنج روش وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا با محتوای خود سرنخ ایجاد کنید:

1.سود محوری

مهم نیست که یک پست وبلاگ می‌نویسید یا یک عنوان رسانه اجتماعی. اگر می‌خواهید با محتوای خود سرنخ ایجاد کنید، باید مطمئن باشید که برای ایجاد یک عنوان واضح و قانع‌کننده وقت می‌گذارید.

روزهایی که می‌توانستید به سادگی یک عنوان بنویسید و انتظار داشته باشید که مردم به آنچه می‌گویید علاقه مند شوند، گذشته است.

اگر می‌خواهید با محتوای خود سرنخ ایجاد کنید، باید سرفصل‌هایی بنویسید که سود محو باشند. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگی در مورد چگونگی صرفه‌جویی در مصرف مواد غذایی هستید، می‌توانید عنوانی به سادگی بنویسید: «5 راه برای صرفه جویی در هزینه در خواربارفروشی».

این نه تنها مشکلی را که مخاطبان شما با آن مواجه هستند برطرف می‌کند، بلکه به آنها می‌گوید که پنج نکته برای کمک به صرفه‌جویی در هزینه دریافت خواهند کرد. یک عنوان سود محور به مردم می گوید که از خواندن محتوای شما چه چیزی به دست خواهند آورد.

لید چیست؟ راهنمای تولید سرنخ در بازاریابی اینترنتی

2.  مخاطب خاص

نوشتن برای یک مخاطب یا جایگاه خاص یکی از قوی‌ترین راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا با محتوای خود سرنخ ایجاد کنید. اولین قدم در این زمینه شناسایی مخاطبان خود است.

  • چه نوع محتوایی مصرف می‌کنند؟
  • آنها دوست دارند در اوقات فراغت خود چه کار کنند؟
  • با چه چیزی مبارزه می‌کنند؟
  • آنها معمولا چه چیزی را آنلاین جستجو می‌کنند؟
  • آیا آنها مشکل خاصی دارند که بتوانید برای آنها حل کنید؟

هر چه بتوانید دقیق‌تر باشید، محتوای شما هدفمندتر خواهد بود. نوشتن برای یک مخاطب خاص و پرداختن به خواسته‌ها/نیازهای خاص آنها ضروری است.

وقتی این کار را انجام می‌دهید، مخاطبان شما احساس می‌کنند که مستقیما با آنها صحبت می‌کنید و تمایل بیشتری برای درگیر شدن با محتوای شما دارند.

3. ارتقاء محتوا

هنگامی که مخاطبان شما در حال بررسی محتوای شما هستند، به دنبال چیزی هستند که به آنها در حل مشکل یا رفع نیاز کمک کند. در حالی که محتوای شما باید دقیقا این کار را انجام دهد، راه دیگری برای کمک به تولید سرنخ، اضافه کردن ارتقاء محتوا یا افزودنی‌ها به محتوای شما است.

ارتقاء محتوا می‌تواند هر چیزی باشد، از کتاب الکترونیک تا وبینار. ایده پشت ارائه ارتقاء محتوا این است که با تبادل چیزی ارزشمند برای زمان و اصول اولیه، مخاطبان خود را تشویق کنید که با محتوای شما ارتباط برقرار کنند.

اطلاعاتی مانند نام و آدرس ایمیل آنها. به عنوان مثال، اگر وبلاگی در مورد نحوه ساخت یک وب سایت به اشتراک گذاشته اید، ممکن است بخواهید یک چک لیست قابل دانلود برای خوانندگان خود ارائه دهید که می توانند از آن برای راهنمایی آنها در مورد نحوه ساخت وب سایت خود استفاده کنند.

نکته دیگری که باید هنگام تشویق مخاطبان خود به در نظر گرفتن محتوای خود به خاطر بسپارید این است که نمی‌خواهید خیلی سختگیر باشید یا در ازای آن اطلاعات زیادی از آنها بخواهید.

هدف این است که آنها فکر کنند که به پیشنهاد شما نیاز دارند و اگر در این فرآیند از آنها اطلاعات زیادی بخواهید، ممکن است احساس کنند تحت فشار قرار می‌گیرند یا فریب داده می‌شوند تا پیشنهاد شما را قبول کنند.

4. محتوای ویدیویی

نمی‌توان اهمیت محتوای ویدیویی را در چشم انداز دیجیتال امروزی انکار کرد. ما به عنوان انسان، یادگیرنده‌های بصری هستیم و به احتمال زیاد به یک ویدیو با پیامی مرتبط پاسخ می‌دهیم تا اینکه بخواهیم وبلاگی با موضوع مشابه بخوانیم.

وقتی نوبت به تولید سرنخ می‌رسد، گنجاندن محتوای ویدیویی در وبلاگ شما می‌تواند راهی عالی برای افزایش دسترسی شما باشد و به شما در ایجاد سرنخ بیشتر کمک کند.

در حالی که می‌توانید انواع مختلفی از ویدیوها را در محتوای خود بگنجانید، مانند آموزش، مصاحبه یا توصیفات، محبوب‌ترین نوع محتوای ویدیویی یک ویدیوی ساده است.

لید چیست؟ راهنمای تولید سرنخ در بازاریابی اینترنتی
lead

5.  تبلیغ کنید

ضروری است که برای تبلیغ و تغییر کاربری محتوای خود به درستی وقت بگذارید. سازندگان محتوا ساعت‌ها، روزها و گاهی ماه‌ها صرف ایجاد محتوای شگفت‌انگیز می‌کنند، و پس از انتشار، تمام می‌شود.

این اتلاف وقت و منابع بسیار زیاد است. به جای اینکه به تولید محتوای خود به عنوان یک فرآیند یکپارچه نگاه کنید، باید زمانی را برای بازاریابی و تبلیغ محتوای خود اختصاص دهید تا اطمینان حاصل کنید که به دست افرادی که احتمالا به آن علاقه دارند می رسد.

این می‌تواند به سادگی به اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی یا به پیچیدگی ایجاد یک قیف محتوا باشد که به شما امکان می‌دهد سرنخ‌ها را جذب کرده و آنها را به مشتری تبدیل کنید.

اگر می خواهید از تبلیغات گسترده در دنیای مجازی استفاده کنید و در این دنیا دیده شود ما در کنار شما هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با همکاری بهترین وب سایت ها و شبکه های مجازی بیشترین نرخ تبدیل را برای‌تان به همراه خواهد داشت.

ما در مگنت استفاده‌ی درست و به‌موقع از هر ابزار و امکان هوشمند را برای شما برنامه‌ریزی می‌کنیم تا تک‌تک فعالیت‌های شما هدفمند شود و اتلاف زمانی و مالی به حداقل برسد. وجه تمایز مگنت «هوشمندی در عین هدفمندی» است.

بیشتر بخوانید :

تولید محتوا چیست و چرا مهم است؟

تبلیغات آنلاین چیست؟ چه مزایایی دارد و انواع آن کدامند؟

چگونه شرکت خود را در اینترنت تبلیغ کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید