فکر کردن به راه اندازی یک شرکت تبلیغاتی آن هم در عصر دیجیتال مارکتینگ، فکر و ایده اشتباهی نیست و میتواند برای کسانی که این ایده را دارند، آینده روشنی را رقم بزند.
در دورهای که جهان با همهگیری کرونا روبهرو شد، برای همگان قدرت و تاثیر دنیای اینترنت بیشتر از پیش روشن شد. بسیاری کسب و کار خود را تغییر دادند و حتی کسب و کارهای جدید راه افتاد. مردم سراسر دنیا متوجه شدند لزوما برای انجام کار نیاز به حضور در یک مکان مشخص نیست و ماهیت بسیاری از کارها با تغییر روبهرو شد و نیاز به تبلیغات اینترنتی بیشتر حس شد.
به همین دلیل در روزگار فعلی راهاندازی آژانس تبلیغاتی راهی کم هزینه برای ورود به دنیای کارآفرینی است.
فهرست مطالب تاسیس شرکت تبلیغاتی
آنچه برای تاسیس شرکت تبلیغاتی لازم است
تا به این جای کار در این قضیه به توافق رسیدهایم که هر کسبوکاری اگر میخواهد، رشد کند و بزرگ شود، باید خودش را تبلیغ کند و مشتریان جدید پیدا کند.
بسیاری از شرکتها، از جمله کسب و کارهای کوچک، به تخصص آژانسهای تبلیغاتی برای کمک به ایجاد و اجرای استراتژیهای بازاریابی موثر متکی هستند. در نتیجه هنگامی که تصمیم گرفتید آژانس تبلیغاتی خودتان را راه اندازی کنید، حتما مراحل زیر را جدی بگیرید:
اول: ایجاد یک طرح تجاری برای آژانس تبلیغاتی
قبل از اینکه بتوانید شروع به کار کنید، باید یک طرح تجاری دقیق برای هدایت رشد و استراتژی داخلی خود ایجاد کنید. سه هدف اصلی یک طرح تجاری، ایجاد تمرکز تجاری، تامین مالی مطمئن و جذب رهبران اجرایی برای کمک به مدیریت شرکتتان است. به همین دلیل برای سوالات زیر باید جواب داشته باشید:
- آژانس تبلیغاتی شما چه میکند؟
- چه چیزی شرکت شما را تعریف میکند؟
- چه خدماتی را به مشتریان خود ارائه میدهید؟
- آژانس شما چه نوع مشتریانی را هدف قرار میدهد؟
- هزینههای مورد انتظار شما چیست و برنامهتان برای پول درآورن چیست؟
دوم: مدل قیمت گذاری خود را انتخاب کنید
آژانسهای تبلیغاتی با طوفان فکری و ایدههای خلاقانه برای مشتریان در بسترهایی مانند کمپینهای تبلیغاتی سنتی و بازاریابی محتوا، مانند وبلاگها و پستهای رسانههای اجتماعی کسب درآمد میکنند. اما چندین مدل دریافت مبلغ از مشتریان وجود دارد که بهتر است از ابتدا آن را مشخص کنید.
شما باید تصمیم بگیرید که آیا میخواهید در هر ساعت، هر پروژه یا بر اساس یک مدل نگهدارنده ثابت مبلغ خود را دریافت کنید، که در آن مشتری مبلغ توافق شدهای را پیشاپیش برای تعداد ساعات معینی از خدمات پرداخت میکند.
یک رویکرد انعطافپذیر یا ترکیبی با ساختارهای مختلف پرداخت میتواند به شما کمک کند تا نیازهای مشتریان را برآورده کنید و در عین حال به آنها اجازه میدهد که بتوانند شرکت تبلیغاتی شما را انتخاب کنند.
سوم: در صدر بازی تبلیغاتی بمانید
با اشتراک در نشریات تجاری، وبلاگها و پادکستهای مرتبط با آژانسهای تبلیغاتی، میتوانید با رویدادهای صنعت، روندها، تامینکنندگان و فناوری همراه باشید.
چهارم: برای آژانس تبلیغاتی خود مشتری پیدا کنید
هر آژانس تبلیغاتی به مشتریان نیاز دارد. قبل از شروع به انتشار اخبار در مورد خدمات بازاریابی خود، تصمیم بگیرید که با چه نوع مشاغلی میخواهید کار کنید. هنگامی که مشتری ایده آل خود را مشخص کردید، شروع به تحقیق در شرکتهایی کنید که با توضیحات شما مطابقت دارند و نیازهای تبلیغاتی آنها را بشناسد.
پنجم: مخاطبان خود را بسازید
اگر قصد دارید به مشتریان خود در زمینه قرار دادن تبلیغات در تلویزیون، نمایشهای رادیویی، پادکستها، وبلاگها و نشریات خبری کمک کنید، باید با این رسانهها ارتباط بگیرید. برای معرفی خود به نمایندگان فروش در رسانههایی که قصد دارید به طور مرتب از آنها استفاده کنید، آماده شوید.
ششم: وب سایت خاص خود را ایجاد کنید
مانند تمام مشاغل مدرن، آژانس تبلیغاتی شما به یک وب سایت قوی و آموزنده نیاز دارد که مشتریان بالقوه را درگیر کند و به وضوح توضیح دهد که چگونه میتوانید در کمپینهای بازاریابی به آنها کمک کنید. وب سایت شما باید نشاندهنده این باشد که شما چه کسی هستید و چه چیزی را ارائه می دهید، یک فرم تماس، یک درگاه پرداخت داشته باشید.
هفتم: دریافت مجوزهای لازم
مسلما شما باید شرکت خود را ثبت کنید. پروسه ثبت و اخذ مجوزهای لازم ممکن است در زمانی کوتاه انجام شود یا این که به پروسهای زمانبر تبدیل شود و خب در این مرحله از کار باید با اداره کل فرهنگ و ارشاد مذاکره کنید.
اگر شما خیلی پیگیر باشید و تمامی پیش شرطهای لازم برای ایجاد یک شرکت را پیش رفته باشید ممکن است حدود 6 ماه تا یک سال تاسیس شرکت زمان نیاز داشته باشد.
زمانی که مجوزهای لازم را به دست آوردید باید شرکت خود را ثبت کنید که میتوان به سه شکل مختلف آن را انجام داد:
- ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب موسسات غیر تجاری
- ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب شرکتهای با مسؤلیت محدود
- ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب شرکتهای سهامی خاص
کلام آخر
راهاندازی هر کسب و کاری با ریسک همراه است. هیچ گاه نباید دچار خوش بینی صد در صد شوید و از طرفی دیگر نباید ترسو باشید.
رمز موفقیت در آژانسهای تبلیغاتی، خلاقیت است و خلاقیت. سعی کنید با افرادی همکاری کنید که آنها نیز روحیهای خلاق داشته باشند و بتواند در بنبستهای کاری به کمک شما بیایند.
کار در شرکتهای تبلیغاتی با یک یا دو نفر به سرانجام نمیرسد به همین دلیل تا میتوانید روحیه کار تیمی خود را بالا ببرید و به همکاران خود این مهم را یاد دهید.
اگر می خواهید کسب و کار خود را در دنیای دیجیتال و مجازی تبلیغ کنید ما در کنار شما هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با تبلیغات در رسانه های و شبکه های اجتماعی معتبر می تواند بازخورد مناسبی از تبلیغات برای شما فراهم کند. برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید
بیشتر بخوانید :