×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی چگونه در اینستاگرام کپشن طولانی بگذاریم؟
تاریخ انتشار : 19 شهریور 1402 زمان مطالعه : 6 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

چگونه در اینستاگرام کپشن طولانی بگذاریم؟

چگونه در اینستاگرام کپشن طولانی بگذاریم؟

اینستاگرام یک پلت فرم رسانه اجتماعی فوق العاده بصری است. تمرکز همیشه بر ایجاد محتوای جذاب بصری در قالب عکس، فیلم و گرافیک تصاویر بوده است و برای مدت طولانی، این روش کافی بود و می‌توانست مخاطب را به خود جلب کند.

با این حال، این روزها، محتوای بصری برای جذب ترافیک به وب سایت شما از طریق اینستاگرام کافی نیست و نمی‌تواند به شما برای حفظ و ایجاد پایگاه وفادار از فالوورها و مشتریان کمک کند.

این روزها، عکس‌های بسیار ویرایش‌شده و زیبایی در تمامی پیچ‌های اینستاگرامی منتشر می‌شود و باید برای صاحبان پیج‌های اینستاگرام راهی دیگر نیز به فالوورهای خود برای وفاداری نشان دهند.

صاحبان کسب و کارها مجبورند با نوشتن زیرنویس‌های طولانی‌تر، لحن محاوره‌ای، جذاب‌تر و صادقانه‌تری را بپذیرند که کمی عمیق‌تر به چیستی، کجا، کی، چرا و چگونه آن‌ها بپردازد.

چرا کپشن های طولانی اینستاگرام مهم هستند؟

قبل از اینکه به آن بپردازیم، مهم است که بفهمیم چرا باید برای ساختن کپشن‌های خوب نوشتاری و طولانی اینستاگرام تلاش کنید.

داستانی که در اینستاگرام از طریق کلمات تعریف می‌کنید باید به اندازه تصاویر یا ویدیوهای همراه با آن مهم باشد. شما می توانید زمینه ارائه کنید و شخصیت خود را به گونه ای بیان کنید که یک عکس نمی تواند.

کپشن‌ها چیزی است که افراد را ترغیب می‌کند تا داستان خود را به اشتراک بگذارند، گفتگوها را جرقه می‌زنند و کاربران را تشویق می‌کنند تا اقداماتی مانند خرید محصولات/خدمات شما یا بازدید از وب سایت ها انجام دهند.

مکالمات و تعاملات معتبر و جذاب نحوه ایجاد ارتباطات زندگی واقعی (IRL) هستند، بنابراین منطقی است که بهترین راه برای انجام آن در رسانه های اجتماعی نیز باشد. هر چه میزان تعامل در پست‌های شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای نمایش محتوای شما در فید کاوش وجود دارد.

اما، لازم نیست از یک کپشن طولانی اینستاگرام برای همه چیز استفاده کنید.  به خصوص اینکه یک عکس برای خودش صحبت می کند. اگر عکس قهوه یا میم را به اشتراک می‌گذارید، کپشن‌های کوتاه ممکن است خوب کار کنند.

نکات مهم برای نوشتن کپشن‌های طولانی اینستاگرام

به یاد داشته باشید که کاربر فقط 125 کاراکتر اول شرح شما را می‌بیند تا زمانی که مجبور شود روی «بیشتر» کلیک کند، بنابراین آن محتوا را حساب کنید.

شما می خواهید توجه فالوورهای خود را جلب کنید و آنها را به خواندن ادامه دهید. علایق فالوورهای خود را با آماری برانگیزید یا پیشنهادی را به اشتراک بگذارید، یا یک تیزر در مورد آنچه مردم در صورت خواندن زیرنویس می‌توانند انتظار داشته باشند قرار دهید.

به عنوان مثال، اگر در حال اجرای یک مسابقه هستید، قسمت اول عنوان شما می تواند به این صورت باشد:

⭐️مسابقه ⭐️ یا فرصت استثنایی، برای جشن راه اندازی جدیدترین محصول خود، به تعدادی از دنبال کنندگان خوش شانس این فرصت را می دهیم که قبل از هر کس دیگری آن را امتحان کنند!

چگونه می توانید در هدایای ما شرکت کنید؟ گنجاندن عباراتی مانند “مسابقه” و “فرصت استثنایی” در ابتدای کپشن، توجه فالوورهای شما را به خود جلب می کند و آنها را وادار به خواندن ادامه می‌کند.

اگر می‌خواهید مخاطبان خود را از قبل با یک محصول یا خدمات جدید اذیت کنید و کنجکاوشان کنید، ممکن است چیزی در این زمینه بنویسید:

چه کسی چیزهای رایگان را دوست دارد!؟ 👏🏻 هفته آینده کتاب الکترونیکی رایگان خود را با نام “نوشتن برای اینستاگرام” راه اندازی خواهیم کرد.

چگونه در اینستاگرام کپشن طولانی بگذاریم؟

شکستن متن کپشن

از آنجایی که قرار است بیشتر از حد معمول محتوا بنویسید، می‌خواهید تا حد امکان هضم آن را برای کاربران خود آسان کنید.

به عنوان مثال، محتوایی که به دنبال کنندگان شما مجموعه ای از نکات یا دستورالعمل ها را برای یک مسابقه ارائه می دهد، می تواند واقعاً از تقسیم متن شما به پاراگراف سود ببرد.

برای انجام این کار، از نوشتن متن خود در برنامه واقعی اینستاگرام خودداری کنید. از ابزارهایی مانند Notes در MacBook یا یک سیستم زمان‌بندی اجتماعی مانند Sprout Social استفاده کنید و وقتی آماده اشتراک‌گذاری در اینستاگرام هستید، فقط کپی و جای‌گذاری کنید.

ممکن است با متن خود متوجه شوید که خط نامرئی شکسته همیشه کار نمی کند. هنگامی که آخرین حرف، علائم نگارشی یا ایموجی را برای آن بخش خاص تایپ کردید، بلافاصله “ورود” یا “بازگشت” را فشار دهید و از زدن دکمه فاصله خودداری کنید.

کال تو اکشن (CTA)

یک فراخوان برای اقدام (CTA) در انتهای کپشن اینستاگرام شما بهترین راه برای دعوت از فالوورهای شما است تا به وب سایت شما سر بزنند و بررسی کنند که در مورد چه محصول یا پست وبلاگی در کپشن خود صحبت می کنید. همچنین یک راه عالی برای تشویق دنبال کنندگان خود برای ثبت نام در خبرنامه شما است. این امر به ویژه در صورتی صادق است که یک پست طولانی و جذاب بنویسید که به خوبی با آنها طنین انداز شود.

نوشتن را به صحبت نزدیک کنید

اگر می‌خواهید در جایی که یک مکالمه ایجاد کنید، شرح شما باید مانند یک مکالمه خوانده شود. بهترین راه برای انجام این کار این است که خیلی رسمی نباشید. نحوه صحبت خود را بنویسید.

آن را با صدای بلند بخوانید، ببینید در ذهن شما به صورت مکالمه شده است. آیا به نظر محاوره ای می رسد؟ نه؟ دوباره امتحان کنید. دو نکته بعدی نیز به این امر کمک خواهد کرد.

مشارکت یا پاسخ را تشویق کنید

بهترین راه برای تشویق مشارکت یا پاسخ به کپشن طولانی خود، پرسیدن سؤال است. اگر بخواهیم پستی بنویسیم که راه های برتر را برای افزایش سطح تعامل کسب و کار شما در اینستاگرام ارائه می دهد، ممکن است آن را با یک سوال به پایان برسانیم:

«تاکتیک شما برای افزایش سطح تعامل در اینستاگرام چیست؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!”.

چند نوع سوال وجود دارد که می توانید از فالوورهای خود بپرسید.

  • می‌توانید از آن‌ها بخواهید درباره آخرین محصولتان در یک پست وبلاگ بازخورد بدهند.
  • می‌توانید از آن‌ها بخواهید که اگر با آنچه در عنوان شما گفته‌اید موافق هستند، پاسخ بله/خیر/تک ایموجی بدهند.
  • می‌توانید از آنها بخواهید داستان یا تجربه‌شان را به اشتراک بگذارند. مربوط به کپشن
چگونه در اینستاگرام کپشن طولانی بگذاریم؟

ایموجی ها شخصیت را نشان می دهند

همه یک ایموجی را دوست دارند! 🙃 آنها یک راه عالی برای کسب و کارها برای نشان دادن شخصیت خود هستند، به خصوص هنگام نوشتن کپشن های طولانی اینستاگرام.

آنها همچنین می توانند بلوک های طولانی از محتوا را تجزیه کنند و به ویژه به جای نقاط گلوله مفید هستند. به یاد داشته باشید که از ایموجی های مرتبط با عنوان استفاده کنید و زیاده روی نکنید.

بیشتر بخوانید:

جملات جذب فالوور و مشتری در کپشن اینستاگرام + مثال و نمونه

چگونه کپشن پست اینستاگرام را ویرایش کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید