×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگمحتوا کال تو اکشن (CTA) چیست؛ نحوه نوشتن و ساخت خلاقانه آن
تاریخ انتشار : 07 دی 1401 زمان مطالعه : 14 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

کال تو اکشن (CTA) چیست؛ نحوه نوشتن و ساخت خلاقانه آن

کال تو اکشن (CTA) چیست؛ نحوه نوشتن و ساخت خلاقانه آن

کال تو اکشن یا اقدام به عمل (CTA) یک عنصر تعاملی با هدف انگیزه دادن به کاربران برای تکمیل یک اقدام خاص بر مبنای پیام آن است (خرید، تماس، اشتراک، دانلود و غیره).

بازاریاب ها از آن ها هم در وبسایت و هم در کمپین های ایمیلی برای افزایش بازگشت سرمایه یا ROI استفاده می کنند.

چرا به کال تو اکشن CTA نیاز دارید؟

هم وبسایت ها و هم ایمیل ها از یک کال تو اکشن call to action مناسب برای تحت تاثیر قرار دادن و انگیزش کاربران بهره می برند.

مهم نیست محصول یا خدمات شما تا چه اندازه خوب است، این محصولات یا خدمات به خودی خود تقاضا ایجاد نمی کنند. از یک کال تو اکشن قوی، چه به شکل دکمه، بنر، پاپ آپ یا هر چیز دیگری استفاده کنید.

ایده اصلی تبدیل کاربران به مشتریان و تولید ترافیک بیشتر است. شما به CTAها برای تبدیل ترافیک وبسایت به مشتریان و افزایش درآمد از کمپین های بازاریابی ایمیلی نیاز دارید.

ایده اصلی این است که کاربران را مجاب کنید تا روی پیشنهاد کسب و کار شما کلیک کرده و از آن استفاده کنند. کال تو اکشن برای ایجاد انگیزه در مخاطبان باید قانع کننده باشد.

کال تو اکشن (CTA) چیست
 نحوه نوشتن 
 ساخت خلاقانه آن

چگونه یک کال تو اکشن جذاب بنویسید؟

  1. محصول یا خدمتی که می خواهید تبلیغ کنید را انتخاب کنید.
  2. اهداف را تعیین کنید.
  3. در مورد نوع کال تو اکشن تصمیم بگیرید.
  4. محل درج CTA را مشخص کنید.

قدرت یک کال تو اکشن خوب در افزایش سودآوری کسب و کار خود را هرگز دست کم نگیرید. مدرسه بازاریابی اینترنتی دهلی آمارهای ارزشمندی را در مورد میزان اثربخشی CTA به اشتراک گذاشت که در میان آن می توانید متوجه شوید که 70% از کسب و کارهای کوچک کال تو اکشن قوی را حذف می کنند و CTAهای شخصی سازی شده نسبت به CTAهای معمولی 42% بازدیدکنندگان بیشتری را به لید تبدیل می کنند.

تصور کنید که دست کاربر را گرفته اید و او را به سمت فرآیند خرید هدایت می کنید. در اینجا یک راهنمای مختصر برای ایجاد یک CTA قدرتمند گام به گام آورده شده است:

  1. محصول یا خدمتی که می خواهید تبلیغ کنید را انتخاب کنید. برخی از افراد سعی می کنند یک کال تو اکشن مشابه را برای محصولات یا خدمات مختلف به طور همزمان استفاده کنند. بسیار مهم است که مخاطب خود را به درستی هدف قرار دهید. یک رویکرد متنوع برای صفحات لندینگ مختلف خود ایجاد کنید. یک کال تو اکشن برای همه راه حل ها جواب نمی دهد. اگر محصولات مختلفی می فروشید، CTAهای مختلفی برای هر یک از صفحات لندینگ ایجاد کنید. به این ترتیب،‌ می توانید به درستی به هر مشتری نزدیک شوید.
  2. اهداف را تعیین کنید. به اهداف اولیه کسب و کار خود که می خواهید ازطریق کال تو اکشن به آن ها دست یابید، فکر کنید و فهرستی با اولویت بندی اهداف تهیه کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک رابطه تجاری ایجاد کنید، ایده خوبی است که از کال تو اکشنی مانند «اطلاعات را برای من ارسال کنید»، استفاده کنید. دکمه های دانلود برای تولید لید عملکرد خیلی خوبی دارند زیرا انگیزه ای را برای کاربران فراهم می کنند.
  3. در مورد نوع کال تو اکشن تصمیم بگیرید. رایج ترین انواع CTAها عبارتند از دکمه های خرید، فرم های جمع آوری اطلاعات، ثبت نام در اشتراک، دکمه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی، کمک و عبارات خاص مانند بیشتر بخوانید یا همین حالا امتحان کنید. انتخاب شما به صفحه ای که کال تو اکشن را در آن درج می کنید و نیز مرحله چرخه عمر مشتری بستگی دارد. برای لیدها و مشتریان وفادار پیشنهادهای مختلفی را مطابق با نیازهایشان ایجاد کنید. به عنوان مثال، یک کاربر جدید قبل از پرداخت به اطلاعات بیشتری در مورد برند شما نیاز دارد.
  4. محل درج CTA را مشخص کنید. محل درج CTA مشخص می کند که چه مقدار ترافیک می تواند جذب کند. مکان های رایج برای درج کال تو اکشن بر روی یک وبسایت شامل شروع صفحه، بعد از یک پست وبلاگی، در یک ایمیل، در محل خوشامدگویی و در نوار کناری است. یکبار دیگر، ایده خوبی است که تست کنید کدام محل بیشترین تولید لید را خواهد داشت. برای هر یک از این مکان ها یک کال تو اکشن ایجاد کنید و تحلیل های خود را با دقت تحت نظر داشته باشید.
نحوه نوشتن یک کال تو اکشن

نحوه نوشتن یک کال تو اکشن

حال که می دانید کال تو اکشن برای تبدیل کاربران به مشتریان حیاتی هستند، بیایید نگاهی بیاندازیم به ایده هایی برای نوشتن آن ها.

از آنجایی که CTAها یک مولفه کلیدی از یک استراتژی بازاریابی محتوا موثر به شمار می روند، اطمینان حاصل کنید که محتواهای دیگر خود را بررسی می کنید تا متوجه شوید چه نوع اطلاعاتی برای کاربران شما مهم هستند.

انتخاب کلمات به صنعت و مخاطب هدف شما بستگی دارد، بنابراین درک این که کاربران به چه چیزی اهمیت می دهند اولین مرحله است.

به دلیل اولویت ها، دموگرافیک، فرهنگ، سن و سایر فاکتورهای مختلف، افراد مختلف کلمات را به شیوه خاص خود درک می کنند.

اول از همه،‌ تمام کلمات و ایده های فهرست شده در زیر را امتحان کنید تا زمانی که تست A/B نشان دهد کدام یک از آنها بهتر عمل می کند.

  1. شروع کنید – CTA معمولی، زمان بیشتری را تلف نکنید – بیایید سفر را شروع کنیم.
  2. به صورت رایگان ثبت نام کنید – برخی از مزایا را درست از فرآیند ثبت نام به دست می آورید.
  3. یک حساب کاربری ایجاد کنید – حداقل، این شخص اگر مشتری نباشد، کاربر شما خواهد شد.
  4. نمایش دمو – مردم همیشه از داشتن نمونه ای برای نگاه کردن استقبال می کنند.
  5. با ما تماس بگیرید – به کاربران خود نشان دهید که مستقیما از آن ها پشتیبانی می کنید.
  6. بیشتر بیاموزید – به کاربران اجازه دهید در صورت تمایل جزئیات را عمیق تر بیاموزند.
  7. اکنون نشان دهید – یک بار دیگر دلیلی برای صبر کردن وجود ندارد – اقدام کنید و فرآیند خرید را به تعویق نیندازید.
  8. کشف یا پیدا کنید – این کلمات برای عناوین و هدرها به خوبی کار می کنند.
  9. X% تخفیف دریافت کنید – به آنها نشان دهید که چقدر می توانند با خدمات شما پس انداز کنند.
  10. افزودن به کیف – به کاربران اجازه می دهد بدون ترس از دست دادن اطلاعات مهم مانند موارد انتخابی به خرید ادامه دهند.
  11. چیزی را برنامه ریزی یا رزرو کنید – به کاربران هشدار دهید که زمان محدود است و آنها باید هر چه سریع تر یکی را انتخاب کنند.
  12. X جدید – به آنها بگویید که ممکن است اولین کسانی باشند که چیز جدیدی را امتحان می کنند.
  13. اشتراک – این کمتر از «خرید» یا «پرداخت» اجباری به نظر می رسد.

به خاطر داشته باشید که یک کال تو اکشن متقاعدکننده متناسب با کاربران شماست. در مورد کلمات و عبارات دیگر فکر کنید، اما اطمینان حاصل کنید که آن ها با پیشنهاد و مخاطب شما هماهنگ هستند.

بهترین شیوه ها و نکات برای طراحی یک دکمه CTA عالی

دکمه CTA یک عنصر تعاملی از UI است که به کاربران انگیزه می دهد تا به مشتری تبدیل شوند.

این دکمه های یکی از قدرتمندترین و گسترده ترین انواع کال تو اکشن هستند، بنابراین آموختن طراحی یک دکمه CTA عالی بسیار به نفع شما خواهد بود.

1. بر روی پاداش تمرکز کنید

برای تضمین یک تجربه باارزش برای مشتریان خود، با استفاده از یک CTA مناسب به آن ها ارزش پیشنهاد خود را نشان دهید.

مردم انتظار کشیدن را دوست ندارند، بنابراین تاکید کنید که با کلیک کردن روی CTA فورا به چیزی که می خواهند، دست می یابند.

به عنوان مثال، Kylie Cosmetics همیشه کلمه «اکنون» را به بنرها و دکمه های کال تو اکشن خود اضافه می کند تا تاکید کند که کاربر می تواند آموزش خود را بلافاصله شروع کند.

2. آن را ساده کنید

هنگام ایجاد یک کال تو اکشن سعی نکنید آن را بیش از حد پیچیده کنید. متن های طولانی بر روی دکمه ظاهری زیبا ندارند و عبارات طولانی انگیزه لازم برای اقدام کاربر را فراهم نمی کنند.

گاهی اوقات، کافی است عبارات ساده مانند «خرید» یا «دانلود» را قرار دهید. از این گذشته، شما باید جزئیات را در باقیمانده محتوا توضیح دهید.

Serpstat توضیحات مفصلی در مورد محصولات خود در اختیار کاربران قرار می دهد و از کاربران دعوت می کند که نه تنها استفاده از محصول را شروع کنند، بلکه درخواست یک دمو یا اطلاعات بیشتر دهند.

کال تو اکشن

3. تاکید کنید که رایگان است

بیایید بگوییم که خدمات شما دارای پیشنهادهای رایگانی برای کاربران است یا قبل از پرداخت برای دسترسی به تمام ویژگی ها کاربر می تواند نسخه آزمایشی آن را امتحان کند.

حتی اگر خدمات شما کاملا رایگان نیستند، باید ذکر کنید که کاربر می تواند از نسخه آزمایشی رایگان برای بررسی کیفیت محصول استفاده کند. Grammarly تاکید می کند که کاربران می توانند اپلیکیشن خود را به صورت رایگان به کروم اضافه کنند.

4. پیام را شخصی سازی کنید

نام گیرنده را به شروع پیام اضافه کنید. این رویکرد شخصی سازی شده شما را نشان می دهد، همه احساس خاص بودن را دوست دارند. به عنوان مثال، Design Hill تاکید می کند که آن ها لباس را برای شما طراحی کرده و می دوزند.

روش دیگری وجود دارد که به مشتریان خود احساس خاص بودن بدهید. بگویید که قصد دارید یک محصول جدید را عرضه کنید یا خدمات موجود خود را با ویژگی های جدید جذاب بروزرسانی کنید.

کاری که سامسونگ انجام می دهد را انجام دهید؛ از مشترکین دعوت کنید که محصول شما را از قبل پیش خرید کنند و به یکی از اولین صاحبان خوش شانس تبدیل شوند. مردم عاشق معاملات انحصاری هستند.

5. اجازه دهید مشتریان انتخاب کنند

بازی هایی با گزینه های زیادی که به شما اجازه می دهند شخصیت خود را شخصی سازی کنید نسبت به سایر بازی های موفق تر هستند. چرا؟ مردم دوست دارند انتخاب کنند و تصمیم بگیرند.

وقتی تنها یک گزینه وجود دارد، آن ها احساس بی حوصلگی می کنند. به اپل با مک بوک هایش نگاهی بیاندازید. آن ها با مهربانی از کاربران خود می خواهند اندازه مورد نظر خود را مشخص کنند. این کار به آن ها نشان می دهد که برای همه گزینه ای وجود دارد و این مشتری است که انتخاب می کند.

6. با رنگ ها و فاصله ها بازی کنید

ممکن است بخواهید کال تو اکشن را با گزینه های مختلفی احاطه کنید. به این ترتیب، مطمئن می شوید که کاربر متوجه CTA خواهد شد. ایده بهتر این است که دکمه CTA را بزرگ تر طراحی کنید و آن را با یک رنگ جذاب مانند سبز یا آبی به نمایش درآورید. دکمه به رنگ قرمز مشتریان را می ترساند.

Hotels.com دکمه جستجوی خود را جوری طراحی کردند که برای همه قابل رویت باشد.

7. پیام خود را در بالای صفحه قرار دهید

اگر صفحه اصلی شما محتوای زیادی دارد، کال تو اکشن را در بالای صفحه قرار دهید. سعی کنید آن را جایی قرار دهید که بلافاصله بعد از ورود به صفحه به راحتی قابل رویت باشد. Expedia یک فرم با یک دکمه CTA در بالای صفحه اصلی خود برای کاربران قرار داده است.

آن ها می توانند مطمئن شوند که مشتریانشان ابتدا اطلاعات خود را وارد کرده و به جای خواندن اطلاعات اضافی در مورد شرکت یا محتوای پایین صفحه، یک سفر را رزرو می کنند.

به یاد داشته باشید: مردم معمولا می دانند به دنبال چه هستند و چرا، بنابراین این نوع محتوا صرفا نیازمند پر کردن صفحه با محتوا با اهداف سئو است.

8. ابتدا برای کاربر یک دمو یا نسخه آزمایشی پیشنهاد دهید

بسیاری از کاربران نمی خواهند برای اشتراک های طولانی مدت هزینه کنند. آن ها ترجیح می دهند بتوانند اشتراک خود را هر وقت که می خواهند لغو کنند. منطقی به نظر می آید: به هر حال، تضمین این که از محتوا و خدمات ارائه شده توسط یک شرکت راضی هستید، کجاست؟

نتفلیکس با ارائه خدمات خود به مدت یک ماه بدون هزینه از سردرگمی کاربران خود جلوگیری می کند و کاربران می توانند در هر زمان اشتراک خود را لغو کنند. البته افراد زیادی تصمیم به لغو استفاده از این برند محبوب نمی گیرند. بنابراین، جای نگرانی وجود ندارد.

9. از یک طراحی اصلی استفاده کنید و بر سادگی محصول تاکید کنید

ارائه همیشه روشی موثر برای به اشتراک گذاشتن ایده ها بوده است و خواهد بود. Prezi، یک مشابه آنلاین قوی از پاورپوینت، طراحی مینیمالیستی دارد و کال تو اکشن آن نمونه های برجسته ای از بدست آوردن تعامل بالا هستند.

طراحی کلی به صورت سیاه و سفید انجام شده است، بنابراین CTA سبز خیره کننده و قابل توجه به نظر می رسد. همچنین، این شرکت تاکید می کند که برای کار با محصول آنها لزوماً لازم نیست که یک حرفه ای در زمینه طراحی باشید.

10. آن را کوتاه و واضح بیان کنید

آیا تابحال کسب و کاری را دیده اید که بتواند از دو کلمه برای ایجاد یک کال تو اکشن قوی استفاده کند؟ Full Bundle مطمئن است که دو کلمه «خلاقیت» و «منطق» این کار را برای ان ها می کنند.

اگرچه دکمه CTA ممکن است خیلی کوچک تر به نظر آید، « Our Work» به رنگ سفید نوشته شده است تا از بقیه المان های تیره صفحه متمایز شود.

برای چنین شرکت هایی، پورتفولیو آن ها واقعا مهم است و آن ها تصمیم گرفتند آن را در CTA خود بگنجانند.

11. ویژگی های اصلی را برجسته کنید

افراد ممکن است به ویژگی های محصولات یا خدمات شما علاقمند باشند، اما باید به یاد داشته باشید که رقابت تنگاتنگ است. بنابراین، ویژگی هایی را برجسته کنید که پیشنهاد کسب و کار شما را از سایر رقبایی که در همان صنعت مشغول هستند، متمایز کند.

به این ترتیب بود که اپل توانست با موفقیت مشتریان را از همان آغاز کمپین iPod جذب کند. به عنوان مثال، اسکایپ تصمیم گرفت مزایای اصلی را قالب چند جمله در عنوان خود بیان کنند.

12. یک فرم ثبت نام سریع اضافه کنید

Dropbox به عنوان هوشمندترین فضای کاری در سراسر جهان شناخته می شود که به طور مختصر و واضح بیان می کند چه کاری انجام می دهند و کاربران آن ها با استفاده از این محصول به چه مزایایی دست می یابند. سپس، آن ها یک فرم ثبت نام سریع و راحت را اضافه کرده اند تا به کاربران اجازه ورود به سیستم را بدهند.

نتیجه گیری :

به منظور افزایش موفقیت تبلیغات دیجیتال خود و مدیریت موثر قیف فروش، از یک کال تو اکشن استفاده کنید. رویکردهای جدید را توسعه دهید و روش های آزمایش شده و واقعی را به خاطر بسپارید. از طریق آزمایش و تست A/B، راه حل مناسب را برای خود پیدا خواهید کرد!

اگر نگران استفاده از کال تو اکشن موثر و تولید محتوا برای تبلیغات خود هستید ما کنار شما هستیم. برای اطلاعات بیشتر اکنون با آژانش تبلیغات دیجیتال مگنت تماس بگیرید.

منبع : sendpulse

بیشتر بخوانید :

بهینه‌ سازی مقالات وبلاگ سایت برای تبدیل بیشتر در کسب و کارها

نمونه جملات کال تو اکشن؛ ۵۰ کال تو اکشن جذاب

دیدگاهتان را بنویسید