×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگشبکه های اجتماعی بررسی اینسایت اینستاگرام و شاخص‌های پراهمیت‌ آن
تاریخ انتشار : 09 مرداد 1401 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

بررسی اینسایت اینستاگرام و شاخص‌های پراهمیت‌ آن

بررسی اینسایت اینستاگرام و شاخص‌های پراهمیت‌ آن

برای برندهایی که می‌خواهند حساب‌های اینستاگرام خود را رشد دهند، جایی بهتر Instagram Insights برای شروع کار وجود ندارد.

چرا که کارکرد مهم اینسایت اینستاگرام این است به شما بینش و چشم اندازی دقیق می‌دهد و از حدس و گمان دور می‌کند.

اینسایت اینستاگرام نه تنها می‌توانند اطلاعات دقیقی درباره جمعیت شناسی فالوئرها و تعاملات محتوایی به شما بدهند، بلکه می‌توانند به شما نشان دهند که کدام پست در بین مخاطبان شما بهترین عملکرد را دارد.

اگرچه معیارهای کلیدی که Instagram Insights ارائه می‌کند قدرتمند هستند، درک آنها می‌تواند بسیار سخت باشد. در ادامه متن ، نگاهی دقیق‌تر به Insights اینستاگرام و همچنین نحوه دسترسی و درک آن‌ها می‌اندازیم.

Insights اینستاگرام چه چیزی هست؟

Instagram Insights یک ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل بومی است که توسط اینستاگرام ارائه شده است. شما به هیچ برنامه اضافی یا نرم افزار رسانه‌های اجتماعی نیاز ندارید چرا که همه اطلاعاتی که نیاز دارید از قبل در برنامه اینستاگرام موجود است.

Instagram Insights این کار را برای برندها آسان می‌کند:

  • مقایسه عملکرد انواع محتوا
  • بررسی اثربخشی کمپین‌ها
  • اثربخشی عملکرد هر پست

در نهایت، این معیارها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به مردم کمک می‌کنند فقط مرتبط‌ترین محتوا را برای جمعیت‌ مخاطب مناسب، در بهترین زمان روز یا هفته پست کنند که این معیارها برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برند شما و استراتژی دیجیتالی کسب و کار بسیار مهم است.

البته بدانید قبل از اینکه بتوانید به آمار دقیق در Instagram Insights دسترسی پیدا کنید، باید حساب اینستاگرام خود را به یک حساب تجاری اینستاگرام تبدیل کنید.

  • مرحله 1: در برنامه، به نمایه خود بروید و تنظیمات را فشار دهید.
  • مرحله 2: روی حساب ضربه بزنید.
  • مرحله 3: وقتی وارد تنظیمات حساب خود شدید، به پایین صفحه بروید. دکمه فراخوانی را می‌بینید که نوشته: تغییر به حساب حرفه‌ای.
  • مرحله 4: مراحل اینستاگرام را برای راه اندازی حساب تجاری دنبال کنید.
بررسی اینسایت اینستاگرام و شاخص‌های پراهمیت‌های آن

اینسایت اینستاگرام برای مبتدیان

با معیارهای کلیدی و تجزیه و تحلیل های زیادی که باید در نظر بگیرید، درک اطلاعات اینستاگرام برندتان می‌تواند شما را گیج کند اما درک معنای آنها برای استفاده از آنها برای رشد برند شما حیاتی است.

 برخی از مهم‌ترین  Insight‌ های اینستاگرام را مرور می‌کنیم تا به شما در درک معنای آن‌ها، دلیل استفاده از آن‌ها و چرایی اهمیت آن‌ها برای برندها کمک کنیم.

Accounts Reached

این به شما نشان می‌دهد که چند حساب محتوای شما را دیده‌اند و برخی از اطلاعات جمعیت‌شناختی درباره آنها ارائه می‌کند.

به یاد داشته باشید، این به تعداد کل حساب‌های منحصربه‌فرد اشاره دارد که محتوای شما را مشاهده کرده‌اند.

این افراد ممکن است کسب و کار شما را در اینستاگرام دنبال نکنند و ممکن است با لایک کردن، نظر دادن یا به اشتراک گذاری محتوای شما با آن ارتباط برقرار نکرده باشند.

Profile Visits

این مورد به تعداد حساب‌های منحصربه‌فرد شما پس از دیدن محتوای شما اشاره دارد. هرچه این عدد بیشتر باشد، بهتر است. به این معنی است که پست شما به اندازه کافی جالب بوده است تا آنها بخواهند بیشتر کاوش کنند.

Impressions

در حالی که دسترسی نشان می‌دهد که چند حساب منحصر به فرد محتوای شما را مشاهده کرده‌اند، نمایش‌ها نشان می‌دهند که در مجموع چند بار محتوای شما مشاهده شده است. به عنوان مثال، اگر یک کاربر محتوای شما را چهار بار مشاهده کند، به عنوان چهار بار نمایش و تنها یک دسترسی به حساب می‌آید.

Accounts Engaged

حساب‌های درگیر شده تعداد کل حساب‌هایی را که با محتوای اینستاگرام شما تعامل داشته‌اند را به شما نشان می‌دهد. اینستاگرام معیارهای کلیدی را ارائه می دهد که شهرهای برتر، کشورها، محدوده سنی و جنسیت هایی را که با محتوای شما تعامل داشته اند را به شما نشان می‌دهد.

حساب های درگیر شده یک فاکتور مهم رتبه‌بندی برای الگوریتم اینستاگرام است. وقتی محتوای باکیفیت شما را عملکرد خوبی می‌بیند، احتمالا آن را به کاربران بیشتری نشان می‌دهد.

Content Interactions

این مورد نیز به شما نشان می‌دهد که کاربران اینستاگرام چند بار پست شما را لایک کرده، روی آن نظر گذاشته یا به اشتراک گذاشته‌اند. این معیار کلیدی رایج‌ترین معیاری است که کسب‌وکارها از آن برای تجزیه و تحلیل عملکرد خوب محتوای‌شان استفاده می‌کنند.

Total Followers

این قابیلت به شما نشان می‌دهد که حساب کاربری شما در اینستاگرام چند فالوور دارد. نکته مهم این است که تعداد دفعاتی را که کاربران شما را آنفالو کرده‌اند به شما نشان می‌دهد.

یک معیار کلیدی مهم برای مشاهده اینکه آیا طراحی، پیام یا محصول جدید عملکرد ضعیفی دارد یا خیر. در اینجا می‌توانید مکان‌های برتر، محدوده سنی، جنسیت و زمان‌های فعال (زمانی که فالوورهای شما آنلاین هستند) را ببینید.

بررسی اینسایت اینستاگرام و شاخص‌های پراهمیت‌های آن

چه چیزی در اینستاگرام مهم است؟

با داشتن اطلاعات بسیار زیاد اینستاگرام برای پیگیری، دانستن اینکه واقعا باید به کدام یک از آنها توجه کنید می تواند چالش برانگیز باشد. اولین کار شما ممکن است تلاش برای بهبود همه معیارها به طور همزمان باشد.

این نه تنها می‌تواند واقعا دشوار باشد، بلکه می‌تواند منجر به یک چالش غیرمنتظره نیز شود. اگر به طور همزمان تغییرات زیادی در محتوای اینستاگرام خود ایجاد کنید، چگونه متوجه خواهید شد که کدام تغییرات موثر بوده است؟

برای کمک به شما در فهمیدن اینکه روی کدام معیارها تمرکز کنید، ما به چهار مورد از مهمترین آنها برای برند شما نگاه کرده ایم:

نرخ‌های تعامل

نرخ تعامل برند شما معمولاً مهمترین معیار در بازاریابی رسانه های اجتماعی در نظر گرفته می‌شود. این به شما نشان می دهد که چقدر دنبال کنندگان شما با محتوای شما ارتباط برقرار می‌کنند و هر چه این تعداد بیشتر باشد، بهتر است

جمعیت شناسی مخاطبان

تحقیق در مورد مخاطب نه تنها یکی از مهمترین جنبه های استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما، بلکه به طور کلی کسب و کار شما است.

به هر حال، اگر مخاطبان خود را نشناسید، غیرممکن است که استراتژی، محتوا و خدمات یا محصولات خود را بر اساس نیازها و علایق آنها تنظیم کنید.

افزایش فالوور اینستاگرام

رشد فالوور شما یکی دیگر از معیارهای حیاتی برای ردیابی است تا اطمینان حاصل شود که محتوای اینستاگرام شما مؤثر است و با مخاطبان شما طنین انداز می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که میانگین رشد فالوور اینستاگرام ۱.۶۹ درصد در ماه است، اما اگر به طور مداوم به آن هدف نمی‌رسید نگران نباشید.

مهم است که تعداد فالوورهای خود را ماه به ماه پیگیری کنید تا بتوانید بینش متوسط ​​رشد خود را در هر سه ماهه یا سال به دست آورید.

نرخ کلیک وب سایت

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید ترافیک وب‌سایت را از طریق اینستاگرام افزایش دهید، و بهترین تمرین این است که تا حد امکان از آنها استفاده کنید. شما می‌توانید لینک وب سایت خود را به بیو اینستاگرام خود اضافه کنید.

یک دکمه تماس برای اقدام ایجاد کنید که به وب سایت شما پیوند می دهد. با این حال، این فقط برای پست های تقویت شده در دسترس است.

تبلیغات اینستاگرام را با یک وب سایت یا دکمه صفحه فرود ایجاد کنید. اگر یک محصول فیزیکی می‌فروشید، هشتگ محصول را با خرید اینستاگرام اضافه کنید.

لینک وب سایت را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید. نرخ کلیک اغلب با علامت اختصاری CTR به آن اشاره می‌شود. اگر نرخ کلیک بالایی دارید، نشان می‌دهد که محتوای شما با کیفیت بالا، با ارزش پیشنهادی عالی و دعوت به اقدام قوی بوده است.

اینسایت اینستاگرام

دست به کار شوید

استفاده از Instagram Insights برای به دست آوردن نتایج برای برند شما می‌تواند به همان اندازه که شما می‌سازید ساده یا پیچیده باشد. اما، هر چه دانش و اطلاعات بیشتری داشته باشید، بیشتر می‌توانید استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را با مخاطبان خود تطبیق دهید.

اگر همه اینها به نظر شما مسخره به نظر می‌رسد و ترجیح می‌دهید روی تجارت تمرکز کنید و بازاریابی اینستاگرام را به حرفه‌ای‌ها بسپارید، در جای درستی هستید. شما می‌توانید با مشاوران آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را بگیرید.

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد تبلیغات در اینستاگرام و ایده های تبلیغات در آن

همه آنچه باید درباره تبلیغات اسپانسری اینستاگرام بدانیم!

دیدگاهتان را بنویسید