×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ لزوم استفاده از تبلیغات محتوا محور
تاریخ انتشار : 14 دی 1401 زمان مطالعه : 4 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

لزوم استفاده از تبلیغات محتوا محور

لزوم استفاده از تبلیغات محتوا محور

این روزها تبلیغات ویدئویی و بنری به حدی گستردگی پیدا کرده که توجه به تبلیغات متنی به شدت کم شده است.

اما باید بدانید که هدف‌گیری مخاطب یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های هدف‌گذاری در فضای دیجیتال مارکتینگ است.

هدف‌گیری که بتوان با استفاده از داده‌های متنی مخاطب را تحت تاثیر قرار داد و آن را برای جامعه هدف جذاب کرد.

برای اهمیت تبلیغات متنی همان بس که طبق گزارش eMarketer، نزدیک به نیمی از بازاریابان ایالات متحده و یک سوم از بازاریابان در بریتانیا در حال حاضر تبلیغات متنی را به عنوان قالب مورد علاقه خود ترجیح می‌دهند.

اما سؤال مهم اینجاست که چرا اکنون هدف‌گیری متنی جذاب‌تر از استفاده از کوکی‌ها برای هدف‌گیری مخاطب است؟

چرا مخاطبان عاقه‌مند هستند متن مورد علاقه خود را بخوانند اما از راه‌های دیگر تحت نظر قرار نگیرند؟

و باید به این سوال پاسخ داد که حریم شخصی در داده‌های متنی به مخاطب و مشتری تا چه حد برای جلب اعتماد او موثر است؟

تفاوت بین هدف گذاری مخاطب و هدف گذاری متنی

هدف گذاری مخاطب استفاده از داده ها برای تقسیم‌بندی مصرف‌کنندگان یا مشتریان احتمالی بر اساس جمعیت شناسی، مکان های جغرافیایی، علایق یا ترجیحات فردی است.

مدیریت داده برای هدف‌یابی مخاطبان کلیدی است، به همین دلیل است که به شدت به استفاده از کوکی‌های شخص ثالث برای ردیابی رفتار مصرف‌کننده آنلاین متکی است.

در گذشته این شیوه نتایج خوبی برای بازاریابان داشته است اما از آنجایی که مصرف‌کنندگان و رهبران صنعت به‌روزرسانی‌های مورد نیاز حریم خصوصی را انجام می‌دهند، تبلیغ‌کنندگان باید به دنبال روش‌های هدف‌گیری جایگزین باشند.

ایجاست که تولید محتوای متنی ورود پیدا می‌کند. هدف‌گذاری متنی جایگزینی عالی و مؤثر برای هدف‌گیری مخاطبان فراهم می‌کند.

این روش به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا فرم شکایت حریم خصوصی بیشتری را برای هدف‌یابی کمپین‌های تبلیغاتی به کار گیرند.

تبلیغات متنی از عوامل مختلفی استفاده می‌کند تا مشخص کند که کدام محتوا در هنگام قرار دادن یک تبلیغ برای کاربران مرتبط است.

این برنامه مشتریان بالقوه را بر اساس زمینه، مانند محتوای صفحه وب که کاربر به آن نگاه می‌کند، مکان یا آب و هوا در یک مکان خاص، هدف قرار می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر کاربر در حال خواندن مقاله‌ای در مورد بهینه‌سازی موتور جستجو است، هدف‌گذاری متنی ممکن است یک تبلیغ برای یک ابزار SEO را درست در همان صفحه به کاربر نشان دهد.

لزوم استفاده از تبلیغات محتوا محور

مزایای هدف‌گیری متنی

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند اطلاعات مفیدی در مورد نوع محتوای مورد علاقه کاربر جمع‌آوری کنند.

سپس می‌توانند با تبلیغات مفیدی که در محتوا و پیام‌رسانی مرتبط هستند، مشتریان بالقوه را هدف قرار دهند.

در اینجا پنج دلیل وجود دارد که بیشتر تبلیغ‌کنندگان، هدف‌گذاری متنی را به هدف‌گیری مخاطب ترجیح می‌دهند. .

Startpage نشان داد که 72 درصد از آمریکایی‌ها “بسیار تا شدیدا نگران” در مورد حریم خصوصی آنلاین خود هستند. در حالی که هدف گذاری مخاطب با استفاده از کوکی‌ها رشد می کند، تبلیغات متنی برای ارائه تبلیغات برنامه ای نیازی به کوکی ندارد.

در اصل، شما همچنان می‌توانید افراد مناسب را بدون تجاوز به حریم خصوصی هدف قرار دهید. بدون شک، مصرف کنندگان از دیدن تبلیغات شخصی‌تر از تبلیغات تصادفی که فقط در چهره آنها ظاهر می‌شود، قدردانی می کنند.

فارستر دریافت که حتی یک استراتژی شخصی سازی نابالغ نیز حدود 6 درصد افزایش در فروش و 33 درصد افزایش در وفاداری و تعامل مشتری به همراه داشت.

با استفاده از هدف‌گیری متنی برای نمایش محتوای تبلیغاتی مرتبط‌تر به مصرف‌کنندگان، شرکت‌ها می‌توانند بازده تبلیغاتی خود را بهبود بخشند.

تولید متن؛ آسان‌تر و ارزان‌تر

مخاطب یا هدف‌گیری رفتاری معمولاً نیاز به سرمایه‌گذاری جدی در مدیریت داده دارد، زیرا رفتار آنلاین مصرف‌کنندگان باید با استفاده از کوکی‌های شخص ثالث نظارت، ذخیره و مطابقت داده شود.

اما تبلیغات متنی بر روی داده‌های سطح صفحه در زمان واقعی بیشتر تمرکز می‌کند که هزینه کمتر و اجرای آن را آسان‌تر می‌کند.

یکی از اجزای مهم تبلیغات متنی آب و هوا است. موقعیت یا آب و هوای مصرف کننده احتمالاً بر رفتار خرید آنها تأثیر می گذارد.

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از این اطلاعات و سایر بینش‌های ارزشمند برای ارائه محتوای تبلیغاتی مرتبط‌تر به مصرف‌کنندگان استفاده کنند.

برای مثال، این تبلیغ توسط Burt’s Bees نشان می‌دهد که تبلیغات متنی مرتبط با آب و هوا می‌توانند با درگیر کردن مخاطبان برای زمان‌های نوردهی متوسط ​​بیش از 20 ثانیه عملکرد خوبی داشته باشند.

لزوم استفاده از تبلیغات محتوا محور

خلاقیت حرف اول را می‌زند

از آنجایی که هدف‌گیری متنی تمرکز بازاریابان را از داده‌های مرتبط با مخاطب یا هدف‌گیری رفتاری تغییر می‌دهد، دست را برای خلاقیت بیشتر در ایجاد و قرار دادن تبلیغات برنامه‌ای باز می‌کند.

برای مثال، با تمرکز بر زمینه و شخصی‌سازی، فرصت‌های خلاقانه برای تطبیق پیام‌ها با محیط، یا استفاده از DCO برای ارتباط با مصرف‌کننده فردی در سطح عمیق‌تر بی‌پایان است.

ایده ارائه محصولات یا خدمات مکمل به کاربر بر اساس صفحات وب که بازدید می‌کند، نشانه قوی از پویایی تبلیغات متنی است.

وقتی کمتر در مورد بخش‌های داده (چپ مغز) نگران باشیم، می‌توانیم عمیق‌تر در خلاقیت (مغز راست) – هدف اصلی تبلیغات – غوطه‌ور شویم.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب و تولید محتوا. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر هم اکنون با ما تماس بگیرید

بیشتر بخوانید :

تبلیغات رفتار محور چیست و انواع آن کدامند؟

کمپین‌های رفتار محور چیست و دلیل اهمیت آن

دیدگاهتان را بنویسید