×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگسئو بهینه‌ سازی مقالات وبلاگ سایت برای تبدیل بیشتر در کسب و کارها
تاریخ انتشار : 12 شهریور 1401 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

بهینه‌ سازی مقالات وبلاگ سایت برای تبدیل بیشتر در کسب و کارها

بهینه‌ سازی مقالات وبلاگ سایت برای تبدیل بیشتر در کسب و کارها

آیا نیاز دارید بازدیدکنندگان بیشتری به لید تبدیل شوند؟ از این نکات برای بهبود وبلاگ خود استفاده کنید.

شما تحقیق کلمات کلیدی را انجام داده‌اید، می‌دانید کجا و چگونه از یک تیتر H2 استفاده کنید و از متن جایگزین تصویر برای عکس‌هایی با اندازه مناسب وبلاگ خود بهره برده‌اید.

به عبارت دیگر، شما وبلاگ خود را به گونه‌ای بهینه کرده‌اید که برای موتورهای جستجو قابل یافتن باشد. حتی ممکن است به هدف سئو دست یافته باشید: یعنی صفحه اول.

اما هنوز هم یک مشکل وجود دارد، مقالات شما ارزش مالی را نشان نمی‌دهند. مهم نیست که تا چه اندازه نکات بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو را برای مقالات خود اعمال کنیم، اگر مقالات نتوانند خوانندگان را به مشتری تبدیل کنند، ما به عنوان نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا وقت خود را هدر داده‌ایم.

هیچ کس وقت برای هدر دادن ندارد. اگرچه ترافیک بالا برای یک صفحه خوب است، نرخ کلیک بالا برای آن صفحه بسیار بهتر است.

مقالات وبلاگی ترافیک را به وبسایت شما جذب می‌کنند، آموزش صادقانه ارائه می‌دهند، با مخاطبان اعتماد ایجاد می‌کنند و علاقه مردم را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما برمی‌انگیزد. اگر درست انجام شود، بازدیدکنندگان شما بیشتر به مشتری تبدیل می‌شوند زیرا به شما اعتماد دارند.

در ادامه، نکاتی را با شما در میان می‌گذارم که به مشتریان خود برای بهبود تبدیل ارائه می‌دهم. اگر این سوالات برای شما مطرح شده است:

  • چگونه بازدیدکنندگان بیشتری را به لید تبدیل کنم؟
  • چگونه نرخ کلیک بالاتری کسب کنم؟
  • برای بهینه‌سازی وبلاگم برای تبدیل چه کاری می‌توانم انجام دهم؟
  • این یکی برای شماست بیایید کار را آغاز و شروع به یادگیری کنیم!

فهرست نکات بهینه‌سازی مقالات وبلاگ برای تبدیل بیشتر

بهینه‌ سازی مقالات وبلاگ سایت برای تبدیل بیشتر در کسب و کارها

نکته 1: به سخت‌ترین سوالات مخاطبان خود پاسخ دهید

اعتماد، ارزش واقعی هر کسب و کاری است. اغلب اوقات، به عنوان بازاریاب‌ها، محتوایی تولید می‌کنیم که بزرگ‌ترین شبکه ممکن را شامل می‌شود. ما با توجه به کلمات کلیدی می‌نویسیم و رتبه‌بندی جستجویی خود را بهبود می‌دهیم.

دلیل این که این کار را انجام می‌دهیم این است که هرچه این شبکه گسترده‌تر باشد، شانس ما برای گرفتن ماهی که به دنبالش هستیم بیشتر می‌شود. اما اگر می‌خواهید بر روی درآمد تمرکز کنید، روش بهتری برای ارتباط با مخاطب نسبت به هدف قرار دادن کلمات کلیدی محبوب وجود دارد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سؤالات سختی که آنها می‌پرسند پاسخ دهید تا به آنها کمک کنید تصمیمی بگیرند که برای آنها مفید باشد.

بیشتر این سوالات در مراحل بعدی قیف سفر مشتری مطرح می‌شوند. آن‌ها اغلب سوالاتی هستند که رقبای شما نمی‌خواهند به آن‌ها پاسخ دهند تا وقتی که با مشتریان احتمالی خود ارتباط مستقیم برقرار کنند. گاهی اوقات، پاسخ به این سوالات پیچیده یا ناراحت‌کننده است، اما پاسخ دادن به آن‌ها و امتناع نکردن به مخاطب دلیلی می‌دهد تا به شما علاقمند شوند.

نکته 2: برای تعیین موضوعات مناسب با فروش کار کنید

همانطور که می‌دانید، سئو به معنی وقت گذاشتن برای تولید محتوا در مورد موضوعاتی نیست که برای مشتری هیچ فایده‌ای ندارد. با صحبت کردن با تیم فروش برای تعیین انواع سوالاتی که مشتریان احتمالی و خریداران به طور مرتب مطرح می‌کنند، موضوعات مهم را مشخص کنید. سپس، آن سوالات را به موضوعات محتوا تبدیل کنید.

و بله، ممکن است فکر کنید، «اما اگر از تیم فروش سوال کنم، در نهایت فهرست بلندی از محتواهای توانمندسازی فروش بدست نخواهم آورد؟»

کاملا!

محتوای توانمندسازی فروش چیزی است که از تیم فروش خود دریافت می‌کنید. به هر حال، این نوع محتوایی است که آن‌ها می‌خواهند: این باعث می‌شود که شغل آن‌ها آسان‌تر شود، به فروش بیشتر کمک می‌کند و درآمد بیشتری به همراه خواهد داشت.

صبر کنید … آیا پول درآوردن هدف نهایی محتوایی که تولید می‌کنید، نیست؟

بهینه‌ سازی مقالات وبلاگ سایت برای تبدیل بیشتر در کسب و کارها

نکته 3: سفر خریدار را درک کنید

پس از بررسی وبلاگ خود برای بهبود تبدیل، متوجه می‌َشوید که همه وبلاگ‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند؛ برخی از موضوعات مقالات نسبت به بقیه تبدیل بالاتری دارند.

مقالاتی که در مراحل توجه و تصمیم‌گیری سفر مشتری قرار دارند، شانس بیشتری در تبدیل لیدها نسبت به مقالات در مرحله آگاهی از برند دارند. بنابراین، بله، تمام مقالات توانمندسازی فروش که از تیم فروش دریافت کرده‌ای نهایتا به نرخ تبدیل بالا منتج می‌شوند.

مقالات در مرحله آگاهی از برند، بیشتر افرادی که علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما هستند را تبدیل می‌کند، اما این افراد ممکن است هنوز آماده خرید از شما نباشند.

با توجه به آنچه گفته شد، انواع پیشنهادهای محتوایی وجود دارند که بسته به مرحله سفر مشتری، احتمال تبدیل بیشتری دارند.

اگر افراد در حال ایجاد آگاهی از برند و لذت بردن از محتوای تولیدی شما و یادگیری از شما هستند، اما هنوز آماده خرید از شما نمی‌باشند، با تشویق کردن آن‌ها به مشترک شدن در وبلاگ شما آن‌ها را ترغیب کنید.

چک لیست‌ها، قالب‌ها، برگه‌های راهنما و کتاب‌های کار نیز آهنرباهای عالی لید برای انتقال لیدهای بالای قیف به داخل کانال هستند.

در مرحله توجه،‌ افراد بهتر می‌دانند مشکلشان چیست و چه نوع راه حل‌هایی برای آن‌ها وجود دارد. آن‌ها اکنون به دنبال منابعی هستند تا به آن‌ها کمک کند. با ارائه راهنمای خرید محصولات/خدمات، کتاب‌های الکترونیکی جامع، ویدئوها، وبینار یا یک دمو از پیش ضبط شده آن‌ها را ترغیب کنید.

برای آن‌هایی که در مرحله تصمیم‌گیری هستند، یک دموی اختصاصی ارائه دهید، برای مشاوره با آن‌ها تماس بگیرید، یا حتی راهنمایی تهیه کنید که توضیح می‌دهد کار کردن با کسب و کار شما چه فایده‌ای برای آن‌ها دارد.

انواع مختلفی از پیشنهادات وجود دارد که می‌توانید برای جذب بازدیدکنندگان خود استفاده کنید، اما همیشه توجه داشته باشید که خوانندگان در کدام مرحله از سفر مشتری قرار دارند و چه چیزی می‌خواهند.

سپس، برای افزایش تبدیل،‌ مطمئن شوید که پیشنهاد پیوست شده به مقاله وبلاگ شما (از طریق دعوت به اقدام، دکمه‌ها و غیره) گام طبیعی بعدی برای خواننده است.

نکته 4: یک نقشه محتوا تهیه کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای ارائه پیشنهاد مناسب در زمان درست در هر مرحله از سفر مشتری، تهیه یک نقشه محتوایی است. این جایی است که تمام موضوعات عالی که از طوفان مغزی بدست آورده‌اید و مقالات و پیشنهادهایی که در مورد یک موضوع خاص نوشته‌اید را جمع‌آوری کرده و مسیری طبیعی برای خریدار خود ایجاد می‌کنید.

اولین قدم شما این است که دارایی خود را بین مراحل سفر مشتری تقسیم کنید: آگاهی، توجه و تصمیم‌گیری. سپس، تصمیم بگیرید که چه پیشنهادی باعث می‌شود تا مشتری از یک مرحله به مرحله دیگر پیش برود.

نقشه محتوایی به شما نشان می‌دهد که چه شکاف‌هایی را باید پر کنید و در چه زمینه‌هایی پیشرفت داشته‌اید. این به شما کمک می‌کند تا موضوعات مرتبط را به تقویم محتوایی خود اضافه کرده و جفت‌های CTA-مقاله مناسب را در زمان انتشار مشخص کنید.

نکته 5: آزمون تورنسل موضوعی را اجرا کنید

آزمون تورنسل موضوعی ابزاری عالی برای استفاده در هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا موضوعی واقعاً موضوع مناسبی برای پیشبرد کسب و کار شما است یا خیر، می‌باشد.

این آزمون شامل چهار سوال به ظاهر ساده است که شما (یا شخصی که موضوع را پیشنهاد داده است) باید بتوانید به راحتی به آنها پاسخ دهید:

  1. آیا موضوع به خریداران شما مرتبط است؟ (امتیازهای جایزه برای اینکه بتوانید دقیقاً نحوه مرتبط بودن موضوع را مشخص کنید.)
  2. در چه مرحله‌ای از فرآیند خرید، شخصی به این اطلاعات نیاز دارد؟
  3. خریدار دقیقاً از چه کلماتی برای درخواست این اطلاعات استفاده می‌کند؟
  4. آیا مقاله وبلاگ بهترین قالب برای انتقال این اطلاعات به خریدار است؟

اگر شما یا متخصص فنی موضوعی (SME) نتواند به این سوالات پاسخ دهد، بهتر است موضوع را کنار بگذارید تا وقتی که درک بهتری از آن پیدا کنید. اگر هفته‌ها یا حتی ماه‌ها گذشت و این مشکل برطرف نشد، به احتمال زیاد باید آن را از فهرست خود خارج کنید.

بهینه‌ سازی مقالات وبلاگ سایت برای تبدیل بیشتر در کسب و کارها

نکته 6: خواننده را با یک مقدمه قدرتمند جذب کنید

بیشتر مقدمه‌های مطالعات موردی به پاسخ به چه-چه کسی-چگونه می‌پردازند، بدون این که زمینه‌ای برای آن ایجاد کنند. با این وجود، یک مقدمه P-E-P با ایجاد ارتباط خواننده را جذب می‌کند. برای انجام این کار، باید این سه مرحله ساده را دنبال کنید:

  • مشکل را شناسایی کنید: با برقراری ارتباط با خواننده شروع کنید و به او نشان دهید مشکلی را که تجربه می‌کند تشخیص می‌دهید.
  • تخصص خود را نشان دهید: سپس با گفتن اینکه چه کسی هستید و تخصص شما برای حل مشکل آنها چیست، مقاله را ارائه دهید. این سطحی از شفافیت را برای خواننده فراهم می‌کند که به ایجاد اعتماد کمک می‌کند.
  • یک پیشنهاد ارائه دهید: مقدمه شما باید به خواننده در مورد آنچه در آینده خواهد آمد قول بدهد. این فضایی است که در آن پیش‌نمایش را برای خواننده خود آماده می‌کنید که چه نتیجه‌ای برای خواندن تا انتهای مقاله دارد.

نکته 7: «قطب‌نمای محتوا» را دنبال کنید

در اینجا یک ابزار نگارشی عالی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا توجه مخاطب خود را جلب کنید و او را با محتوای خود درگیر نمایید (و بنابراین می‌توانند روی لینک‌های مربوطه و CTAهایی که قرار می‌دهید کلیک کنند).

قطب‌نما محتوا بر اساس چهار سوالی که می‌توانید از خود بپرسید تا نوشتن محتوا ساده‌تر و با شانس موفقیت بیشتری همراه باشد، می‌باشد.

  1. چه کسی سوالی را که در این مقاله به آن پاسخ می‌دهید می‌پرسد؟ آنها چه کسانی هستند و چرا این سوال را می‌پرسند؟ چه اتفاقی در زندگی آنها رخ داده است که چنین سوالی را مطرح می‌کنند؟ اگر مشکلی که سوالشان به آن مربوط می‌شود را حل کنند چه اتفاقی می‌تواند برای آنها بیفتد؟ اگر مشکل آنها حل نشود چه اتفاقی می‌افتد؟
  2. چه چیزی می‌خواهند بدانند؟ معمولاً تعدادی سؤال وجود دارد که موضوع اصلی را دنبال می‌کند. خواننده چه سؤالاتی دارد که به او کمک می‌کند تا پاسخ سؤال خود را به طور کامل درک کند؟
  3. چرا شما بهترین فرد/شرکت برای پاسخ به سوال آنها هستید؟ چه چیزی شما را واجد شرایط می‌کند که راهنمای مورد اعتماد آنها در این فرآیند باشید؟ آیا پیشینه مشترکی دارید؟ آیا تیم شما چندین دهه تجربه دارد؟ آیا به طور منحصر به فردی برای پاسخ به سوالات آنها واجد شرایط هستید؟
  4. چگونه به آنها کمک خواهید کرد؟ اینجا جایی است که کار آغاز می‌شود و شما تخصص خود را برای ارائه یک پاسخ مفید بکار می‌گیرید.

نکته 8: اطمینان حاصل کنید که محتوای شما تست چشمک زدن را پشت سر گذاشته است

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش تبدیل در مقالات وبلاگی، این است که مطمئن شوید تجربه کاربری خوبی را ارائه می‌دهید.

ممکن است متوجه نشوید، اما چیزهای کوچک مانند این که چگونه محتوای شما ساختاربندی شده است و خواندن آن چقدر آسان است،‌ موجب افزایش تبدیل خواهد شد. در واقع، طبق هاب اسپات، از زمانی که یک بازدیدکننده وارد صفحه شما می‌شود 3-5 ثانیه وقت دارید تا او را متقاعد کنید در صفحه بماند. به این «آزمون چشمک زدن» می‌گویند.

در آزمون چشمک زدن، خوانندگان به سرعت مقاله شما را مطالعه می‌کنند تا بدانند که آیا جواب سوالشان در آن صفحه وجود دارد یا نه. آن‌ها به دنبال سرنخ‌های بصری هستند که باعث می‌شود به اول مقاله بازگشته و خواندن مقاله را شروع کنند یا به صفحه جستجوی گوگل بازگردند.

بخشی از ایجاد یک تجربه کاربری خوب این است که محتوا از نظر بصری قابل هضم باشد. باید به گونه‌ای به نظر آید که خواندن آن ساده است. اگر مقاله خود را به عنوان متن کتاب در نظر بگیرید، فصل‌های و بخش‌های مهم آن کدام هستند؟

مقاله شما به تابلوهای راهنما یا به عبارت دیگر تیترهایی نیاز دارد که به افراد کمک می‌کند تا بفهمند آیا مطلب مناسب آن‌ها است یا نه. تیترها به خوانندگان کمک می‌کند تا بخش‌ها و زیربخش‌های مهم مقاله را متوجه شوند.

سایر سرنخ‌های بصری که به خوانندگان کمک می‌کند احساس کنند محتوای شما به راحتی قابل هضم است، چیزهایی هستند که بخش‌های طولانی متن را تقسیم می‌کنند:

  • مطمئن شوید که پاراگراف‌های کوتاه و فضای خالی زیادی در صفحه دارید.
  • از بولت‌ها و فهرست‌های شماره دار برای فشرده‌سازی اطلاعات استفاده کنید.
  • برای جلب توجه نکات کلیدی را پررنگ کنید.

اگرچه ممکن است به نظر نرسد که این المان‌های بصری نرخ تبدیل را افزایش داده‌اند، بلکه زمان توقف را بیشتر کرده‌اند اما هرچه خواننده مدت زمان بیشتری را صرف مطالعه مطلب شما کند، بیشتر از شما یاد می‌گیرد، بیشتر به شما اعتماد می‌کند که به نوبه خود به افزایش نرخ تبدیل منجر خواهد شد.

بهینه‌ سازی مقالات وبلاگ سایت برای تبدیل بیشتر در کسب و کارها

نکته 9: با خوانندگان خود طوری صحبت کنید که انگار انسان هستند

ما زمان زیادی را صرف نوشتن برای ربات‌هایی می‌کنیم که محتوای ما دوست داشته باشند (ازطریق بهینه‌سازی سئو) و از یاد می‌بریم که در واقع برای انسان‌ها محتوا تولید می‌کنیم.

متوجه خواهید شد که هرچه بیشتر با این ذهنیت محتوای خود را تهیه کنید، سئو بیشتر به طور ارگانیک در محتوای شما دیده خواهد شد. این بدان معنی نیست که باید سئو را نادیده بگیرید، مطلقا نباید این کار را انجام دهید. اما نباید تنها هدف شما باشد.

به گونه‌ای محتوا را بنویسید که انگار روبروی یک مشتری احتمالی نشسته‌اید. بهتر از این، تصور کنید که اگر معلوم شود دوستتان مشتری یا مشتری آینده است، چگونه صحبت می‌کنید.

از استفاده از اصطلاحات خاص دوری کنید، گام فروش را حذف کنید، از استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی اجتناب کنید و خودتان (انسان) باشید.

نکته 10: متن خود را با شخصیت القا کنید

آخرین باری که نشستید و در مورد چیزی که قصد خرید آن را داشتید تحقیق کردید و ارزو داشتید که ای کاش محتوایی به سبک کتاب‌های درسی موضوعات را برای شما تقسیم‌بندی می‌کرد، کی بود؟

احتمالا هرگز.

پس چرا انتظار نداریم که خواننده نیز به دنبال محتوایی سرگرم‌کننده و یا دارای شخصیت باشد؟ داشتن شخصیت می‌تواند به شما کمک کند تا در عرصه‌ای مملو از اطلاعات نوشته شده توسط افرادی که به احتمال زیاد همچنان سعی می‌کنند مقاله پنج پاراگرافی را که در دوره راهنمایی آموزش داده‌اند تقلید کنند، به چشم بیایید.

با نوشتن به نحوه صحبت کردن، اشاره به چیزهایی که شما را منحصر به فرد می‌کنند، استفاده از مثال‌ها و داستان‌هایی از زندگی شخصی خود، شخصیت را به یک مزیت رقابتی تبدیل کنید.

بهینه‌ سازی مقالات وبلاگ سایت برای تبدیل بیشتر در کسب و کارها

نکته 11: از قانون 80/20 استفاده کنید

مشکل بزرگی که بسیاری از کسب و کارها با آن مواجه هستند این است که وقتی نوبت به پاسخ دادن به سوالات می‌رسد، همیشه راهی برای هدایت مکالمه به سمت خود پیدا می‌کنند. مقالات تولید شده در نهایت مانند تبلیغات یا ورق‌های فروش خسته‌کننده به نظر می‌آیند. دلیل آن این است که آن‌ها بیشتر با هدف فروش و نه آموزش تهیه شده‌اند.

اگر واقعا می‌خواهید با مخاطب خود اعتماد ایجاد کنید، بر روی پاسخ دادن به سوالات به صورت صادقانه و شفاف تمرکز کنید. در مورد خریدار، مشکلات و نیازهای او به جای تبلیغ خود تمرکز کنید.

مطمئنا می‌خواهید همه چیز را در مورد برند خود و روش‌های شگفت انگیر کمک کردن به آن‌ها توضیح دهید، و نمی‌گوییم که نمی‌توانید این کار را انجام دهید. تمام حرف این است که ابتدا بر روی آموزش و سپس بر روی فروش تمرکز کنید.

محتوای تولید شما باید 80% آموزشی و 20% تبلیغاتی باشد. صداقت و شفافیت اساس ایجاد اعتماد هستند. وقتی افراد احساس می‌کنند که می‌توانند به شما اعتماد کنند، می‌خواهند بیشتر در مورد شما بدانند و بخش‌های مختلف وبلاگ را فراتر از مقالات وبلاگی پیمایش کنند.

نکته 12: لینک‌های مرتبط در صفحه خود داشته باشید

بدیهی به نظر می‌آید،‌ اما تعداد زیادی مقاله وبلاگی خوانده‌ایم که هیچ لینک مرتبط یا CTA برای ادامه سفر مشتری ندارند. در حالی نمی‌خواهید از موضوع مورد نظر منحرف شوید.

لینک‌های مرتبط را می‌توانید برای بررسی عمیق‌تر و دقیق‌تر موضوع و پرورش لیدها استفاده کنید به گونه‌ای که به مرحله خرید نزدیک‌تر شوند.

هر مقاله وبلاگ باید به یک سوال خاص در مورد یک موضوع پاسخ دهد، اما در واقع تنها یک برش از یک کیک است. اگر خواننده شما مشتاق یادگیری بیشتر است، به آن‌ها آن چیزی که می‌خواهند را ارائه دهید و دیگر برش‌های کیک را به آن‌ها پیشنهاد کنید.

نکته 13: لینک‌ها را در سراسر مقاله خود توزیع کند

به دنبال فرصت‌های تبدیل فراتر از یک دکمه باشید. بسیار رایج است که مقاله‌ای را می‌بینید که در همان چند پاراگراف اول مملو از لینک‌های مختلف است و هیچ لینکی در وسط و انتهای آن دیده نمی‌شود. برای افزایش احتمال کلیک کردن افراد، لینک‌ها را در سراسر مقاله خود توزیع کنید.

یک روش عالی برای جلب توجه مخاطب،‌ لینک‌های کلیدی و مرتبط در انتهای پاراگراف‌ها و بخش‌ها هستند. این به راهنمایی بیشتر خواننده کمک می‌کند و از بقیه متن اصلی متمایز می‌شود.

بهینه‌ سازی مقالات وبلاگ سایت برای تبدیل بیشتر در کسب و کارها

نکته 14: رنگ متن لنگر (انکرتکست) خود را بهینه کنید

در اغلب موارد، خود انکرتکست مشخص می‌کند که فردی برای روی لینک کلیک می‌کند یا نه. برای انکرتکست رنگی را انتخاب کنید به در متن دیده شود. دلیل خوبی وجود دارد که انکرتکست در این صفحه به صورت با خط زیرین مشخص شده است، نادیده گرفتن آن سخت است.

انکرتکست خود را بررسی کنید و ببینید که آیا با اسکرول کردن صفحه به پایین آن را می‌بینید یا نه.

نکته 15: از انکرتکست عالی استفاده کنید

انکرتکست شما باید مضمون درستی از آنچه با کلیک کردن خواننده پیش روی او قرار می‌گیرد، ارائه دهد. متنی را انتخاب کنید که توصیفی از صفحه‌ای که به آن لینک می‌دهید، باشد.

در اینجا نیازی نیست خواننده خود را شگفت‌زده کنید. اگر افراد لینک‌های شما را ببینند، اما نتواند حدس بزنند که لینک در مورد چیست، به سادگی بر روی آن کلیک نخواهند کرد.

و به یاد داشته باشید که از عبارات و جملات به جای لینک‌های تک کلمه‌ای برای افزایش رویت‌پذیری و ارائه زمینه استفاده کنید. این تمرین مفیدی است که باید برای بازدیدکنندگانی که ممکن است دچار اختلال بینایی باشند در نظر داشته باشید. نرم‌افزار صفحه‌خوانی که به لینک‌ها می‌پرد، کمک چندانی نمی‌کند اگر انکرتکست به سادگی «اینجا را کلیک کنید» باشد.

بهینه‌ سازی مقالات وبلاگ سایت برای تبدیل بیشتر در کسب و کارها

نکته 16: محل قرارگیری CTA (اقدام به عمل)های خود را بررسی کنید

لینک‌ها برای هدایت افراد به سایر صفحات وبسایت شما ایجاد می‌شوند. ایده خواندن یک مقاله این است که اعتماد بین شما و مخاطبتان ایجاد شود تا احساس کنند می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند.

اما این کار ممکن است زمان زیادی طول بکشد و ممکن است تا پایان سفر مشتری خود صبر کنند.

برای این که آن‌ها را تشویق کنید تا پیشنهاد شما را بپذیرند، به دعوت به اقدام عالی نیاز دارید، اما بهترین روش‌های CTA چه هستند؟

اولا، شما به ازای هر مقاله وبلاگی حداقل به یک CTA نیاز دارید. اگر هیچ CTA در مقاله خود ندارید،‌ چگونه افراد بعد از خواندن مقاله شما به مشتری تبدیل شوند؟

اگر قرار است تنها از یک CTA استفاده کنید، بهتر است آن را در انتهای مقاله قرار دهید. افراد معمولا بعد از خواندن کامل متن تصمیم‌گیری می‌کنند؛ با این وجود، بهتر است بیشتر از یک CTA در صفحه خود داشته باشید به خصوص اگر محتوای شما نسبتا طولانی است.

شما می‌توانید یک CTA مرتبط را در وسط مقاله قرار دهید یا مقاله را به سه قسمت تقسیم کرده و در پایان هر قسمت یک CTA بگذارید. اگر وبلاگ شما دارای نوار کناری یا سایدبار است، می‌توانید CTA یا فرم‌هایی را در نوار کناری بگنجانید.

بهینه‌ سازی مقالات وبلاگ سایت برای تبدیل بیشتر در کسب و کارها

نکته 17: با طرح‌های CTA (اقدام به عمل) خود بازی کنید

CTA در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد. رایج‌ترین CTAها، دکمه‌ها هستند. اینها اغلب جعبه‌های کوچک مستطیلی یا قرص مانندی هستند که روی آنها مقداری متن عملی وجود دارد.

CTAهای تصویری کمی بیشتر خود را متمایز می‌کنند زیرا از نظر بصری کمی چشمگیرتر هستند و معمولا فضای بیشتری می‌گیرند. آن‌ها حاوی متن بیشتری هستند،‌ اما همچنیان دکمه مرسوم CTA را دارند (تا با یک تصویر معمولی اشتباه گرفته نشوند).

برای این که سطح خود را ارتقا دهید، از CTAهای ویدئویی استفاده کنید. آن‌ها مشابه CTAهای تصویری هستند، اما به جای یک تصویر ثابت از یک گیف استفاده می‌کنند که توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند و همچنین زمینه بیشتری برای پیشنهاد شما ارائه می‌دهند.

نکته 18: از پیام‌های CTA (اقدام به عمل) ثابت استفاده کنید

CTA شما باید زمینه دقیق و واضحی در مورد پیشنهاد شما را ارائه دهد. به عبارت دیگر، پیام‌های مربوط به پیشنهاد باید مستمر باشند. یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر تبدیل یک مخاطب به مشتری این است که وقتی بر روی یک CTA با پیشنهادهای امیدبخش کلیک می‌کند، لندینگ پیج شما هیچ یک از انتظارات او را برآورده نمی‌سازد.

در مورد پیشنهاد خود واضح و مستمر عمل کنید تا افراد در لندینگ پیج دچار سردرگمی نشوند. من بارها دیده‌ام که بازاریابان ممکن است پیشنهاد واقعی خود را تغییر دهند تا مردم را وادار به کلیک کردن کنند، اما واقعیت این است که در لندینگ پیج آن‌ها را از دست خواهند داد.

حتی اگر نیت شما خوب باشد، وقتی CTA به صفحه‌ای منتج شود که دقیقا با چیزی که انتظارش می‌رود مطابقت ندارد، بازدیدکنندگان ابتدا تردید می‌کنند و سپس به وبسایت دیگری مراجعه می‌کنند.

یک CTA واضح که مستقیماً به لندینگ پیج مربوطه منتهی می‌شود، مطابقت با کمال بازاریابی است.

نکته 19: از کپی ارزش‌ محور برای CTA (اقدام به عمل) های خود استفاده کنید

شگفت‌آور است که افعال تا چه اندازه می‌توانند مخاطبان شما را به عمل وادار کنند. با استفاده از افعال قوی و قابل اجرا که بر ارزشی که دریافت می‌کنند تمرکز دارند، کلیک‌های CTA خود را افزایش دهید. همچنین شایان ذکر است که مردم بیشتر احتمال دارد کاری را که از آنها می‌خواهید انجام دهند تا حدس زدن آنچه شما می‌خواهید انجام دهند. به همین دلیل است که هنگام نوشتن یک CTA، زبان مهم است.

به عنوان مثال:

  • شروع کنید
  • ثبت نام رایگان
  • نسخه رایگان خود را دریافت کنید
  • یک حساب کاربری ایجاد کنید
  • دمو را ذخیره کنید
  • درخواست نقل قول

همه این عبارات از افعال قوی استفاده می‌کنند تا دقیقاً به شما بگویند که چه کاری باید انجام دهید، اما همچنین بر آنچه به دست خواهید آورد، نه از دست دادن تمرکز کنید.

نکته 20: از CTA (اقدام به عمل) های هوشمند استفاده کنید

CTAهای هوشمند برای تبدیل لیدهای بیشتر بسیار مهم هستند. بکار بردن یک CTA یکسان برای همه منطقی به نظر نمی‌آید زیرا افرادی که در لندینگ پیج شما فرود می‌آیند لزوما در مرحله مشابه از سفر مشتری قرار ندارند و نقش یکسانی را در سازمان ایفا نمی‌کنند. بنابراین، همان پیشنهاد ممکن است برای آن‌ها مفید نباشد.

با دانستن این موضوع، شما CTA را بر اساس اطلاعاتی که از آن‌ها دارید تغییر خواهید داد. CTAهای سفارشی را در هاب اسپات بر اساس مواردی مانند مکان آنها، نوع دستگاهی که در از آن استفاده می‌کنند، منبعی که از آن آمده‌اند، هر فهرست مخاطبی که قبلاً بخشی از آن هستند و غیره ایجاد کنید.

با استفاده از CTAهای هوشمند، یک تجربه کاربری هدفمندتر برای انواع مختلف مشتریان احتمالی خود ایجاد می‌کنید، و با انجام این کار احتمال افزایش نرخ تبدیل بیشتر می‌شود.

از بهینه‌سازی تبدیل استفاده کنید تا مقالات خود را به سطح بالاتری ارتقا دهید

تا به اینجا، شما یاد گرفتید که سئو،‌ اگرچه بسیار مهم است اما وقتی صحبت از تبدیل مخاطب به میان باشد همه کار را انجام نمی‌دهد. اما همچنین به اندازه کافی زرنگ هستید که بدانید اگر نرخ تبدیل را به درستی افزایش دهید، معادل با درآمد بیشتر است.

با 20 نکته بهینه‌سازی تبدیل که در این مقاله ارائه شد، به کمی زمان نیاز دارید تا بررسی کنید کدام روش برای مقالات با ترافیک بالا و نرخ تبدیل کم کارایی دارند. همانطور که به وبلاگ خود نگاه می‌کنید، موارد زیر را بررسی کنید:

  • آیا موضوع مناسبی دارید؟ (نکات 1-5)
  • آیا مقاله شما به اندازه کافی خواننده را ترغیب می‌کند تا بتواند تا انتها درگیر خود نگه دارد؟ (نکات 6-11)
  • آیا پس از پایان خواندن، گام بعدی برای مخاطب فراهم شده است؟ (نکات 12-15)
  • آیا مشخص است که می‌خواهید آنها به کجا بروند؟ (نکات 16-20)

از این نکات برای دست یافتن به مخاطب خود استفاده کنید، آن‌ها را درگیر نگه دارید و آن‌ها را ترغیب کنید که به مشتری تبدیل شوند.

و به یاد داشته باشید که همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد. حتی بهترین مقالات وبلاگی نیز می‌توانند بهبود یابند، بنابراین هنگام خرید اینترنتی چشم‌های خود را باز نگه دارید. چه نوع طراحی شما را به کلیک کردن مجاب می‌کند؟ چه موضوعاتی باعث می‌شوند در صفحه بمانید و آن را ترک نکنید؟ کدام طرح وبلاگ برای شما جذاب‌تر است؟

با این نوع طرز تفکر، همیشه در تلاش هستیم تا وبسایت خود را به مکانی بهتر برای خواننده تبدیل کنیم؛ که مطمئن‌ترین راه برای جذب مشتریان بیشتر است.

امروزه تولید محتوا و تبلیغات اهمیت زیادی دارد به ویژه در اینترنت و از بارخورد و نرخ تبدیل خوبی هم برخوردار است. اگر می خواهید در اینترنت به شکل هدفمند تبلیغ کنید ما در کنار شما هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با همکاری بهترین رسانه ها و شبکه های اجتماعی در کنار شماست. برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

منبع: impactplus

بیشتر بخوانید :

چگونه یک صفحه فرود (Landing Page) مؤثر طراحی کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید