×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگمحتوا آموزش کپی رایتینگ و اهداف آن
تاریخ انتشار : 25 آبان 1401 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

آموزش کپی رایتینگ و اهداف آن

آموزش کپی رایتینگ و اهداف آن

کپی رایتینگ یک هنر قدیمی است که به بخشی ضروری از بازاریابی معاصر تبدیل شده است. از آنجایی که همه مشاغل برای برجسته شدن و جلب توجه خریداران خود به محتوای تبلیغاتی خلاقانه نیاز دارند.

همیشه نیاز به کپی رایترهایی وجود دارد که هنر خود را به خوبی بشناسند. تنها چیزی که برای کسب درآمد از طریق کپی رایتینگ نیاز است، تسلط خوب بر زبان و ذهن خلاق است.

به چه چیزی کپی رایتینگ می‌گویند؟

بیایید با پاسخ دقیق به سوال اساسی شروع کنیم که کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ هنری است که شامل نوشتن متنی است که افراد را به انجام عمل سوق می‌دهد. هدف اصلی کپی رایتینگ این است که مخاطبان شما هر آنچه را که می‌فروشید بخرند یا در خبرنامه شما ثبت نام کنند.

به عبارت دیگر، فرمول‌های کپی‌رایتینگ سبکی از نوشتن هستند که محصول، خدمات یا ایده‌ای را با هدف ترغیب خوانندگان به خرید چیزی تبلیغ می‌کنند.

مردم اغلب از کپی رایترها درباره نحوه نوشتن نسخه خود و چرایی استفاده از کلمات و عبارات خاص سؤال می پرسند.

پاسخ‌های آن‌ها بر تاکتیک‌های فروش، روان‌شناسی و عقل سلیم قدیمی متمرکز است – اما این پاسخ‌ها فقط سطح آنچه را که در کپی‌رایتینگ موفق انجام می‌شود خراش می‌دهند.

اهمیت کپی رایتینگ در چیست؟

در وهله اول کپی‌راینتینگ باعث ایجاد اعتماد می‌شود.

زمانی که یک شرکت یا برند از طریق کپی قانع کننده با مخاطبان درگیر می‌شود، نشان می‌دهد که آنها زمان صرف کرده‌اند تا نیازها و خواسته‌های مخاطب هدف خود را عمیقا در نظر بگیرند.

حتی بهتر از آن، زمانی که یک شرکت استراتژی روشنی را بیان می‌کند و پیامی ثابت ارائه می‌کند، به خواننده این امکان را می‌دهد که باور کند آنچه می‌خواند احتمالاً برای آنها مفید و مرتبط است.

همچنین به ساخت تصویر برند کمک می‌کند. یک کپی وب خوب به ایجاد تصویر برند یک شرکت کمک می‌کند، زیرا اولین چیزی است که هنگام جستجوی یک کسب و کار آنلاین با سرنخ ها مواجه می‌شود.

این اولین تاثیر ماندگاری بر جای می‌گذارد و برند شما را در نور خوبی به نمایش می‌گذارد.

افزایش تبدیل‌ها

کپی‌رایتینگ به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا محتوایی ایجاد کنند که به احتمال زیاد الهام‌بخش عمل باشد.

هنگامی که شخصی از یک صفحه وب بازدید می‌کند، معمولا اهداف یا مقاصد خاصی دارد. شما می‌توانید با رویکرد کپی رایتینگ مناسب آن علاقه اولیه را به یک سرنخ واجد شرایط تبدیل کنید.

این ممکن است به سادگی به این معنی باشد که شخص را وادار کنید تا از وب سایت یا صفحه بازدید کند، خریدی انجام دهد یا حداقل جزئیات خود را در یک فرم وارد کند.

کپی رایتینگ را چگونه یاد بگیریم؟

 از هر 10 نفر 8 نفر فقط سرفصل ها را می‌خوانند. این بدان معنی است که شما باید سخت تلاش کنید تا تیتر خود را جذاب جلوه دهید، در غیر این صورت تمام تلاش شما برای نوشتن نسخه بیهوده خواهد بود.

همچنین 74 درصد از خوانندگان به کیفیت املا و دستور زبان نسخه نگاه می‌کنند. بنابراین، تصحیح نسخه شما ضروری است، در غیر این صورت مشتریان بالقوه زیادی را از دست خواهید داد.

مهم نیست چقدر کپی رایتر خوبی هستید، نوشته خود را قبل از انتشار بررسی کنید. شما می توانید اعتبار خود را با حمایت از ادعاهای خود با اثبات اجتماعی،  مانند تعداد مشترکین فعلی، افزایش دهید.

اگر تعداد افراد زیاد باشد، مردم شما را معتبر خواهند یافت و در خبرنامه شما ثبت نام کنند. علاوه بر این‌ها طبق نظر 60.8 درصد از بازاریابان، محتوای بصری مهم است.

افزودن تصاویر عالی به نسخه خود می‌تواند به شما کمک کند تا تبدیل‌های بیشتری دریافت کنید.

هیچ چیز نمی‌تواند قدرت یک تصویر را شکست دهد، حتی کپی شما. همچنین نسخه هایی که بیش از 6 کلمه نیستند، جذابیت بیشتری پیدا می کنند.

کپی رایتر کیست؟

کپی رایترها افرادی هستند که کلمات و محتوای مورد نیاز را برای تبلیغات، صفحات فروش، وب سایت ها و سایر مواد بازاریابی ایجاد می‌کنند.

کپی رایترها مسئول نوشتن کلمات و محتوا برای تبلیغات، صفحات فروش، وب سایت ها و سایر مواد بازاریابی هستند. همانطور که در تعریف کپی رایتینگ دیده می‌شود، کپی رایتینگ هنر و علم ارائه استراتژیک کلماتی است که افراد را وادار به انجام نوعی عمل می‌کند.

این یکی از عناصر ضروری بازاریابی شما است و کپی‌رایترها کسانی هستند که این مفهوم را برای ایجاد محتوای نوشتاری به کار می‌گیرند که هدف آن افزایش آگاهی از برند و در نهایت ترغیب فرد یا گروه به انجام یک اقدام خاص است.

کپی رایترها در داخل، به عنوان فریلنسر، در آژانس‌های تبلیغاتی، شرکت های بازاریابی و بخش های بازاریابی شرکت‌ها کار می‌کنند.

کپی رایتینگ یک مهارت پردرآمد است که با افزایش بازاریابی محتوا رشد کرده است. یک کپی رایتر می‌تواند همه چیز را بنویسد: تبلیغات و بروشورهای سنتی. کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال در رسانه‌های اجتماعی؛ اسکریپت های ویدئویی؛ پادکست ها؛ ایمیل ها؛ صفحات فرود … لیست ادامه دارد.

بیشتر بخوانید : شرح وظایف کپی رایتر چیست و چه نقش هایی ایفا می کند

مراحل تبدیل شدن به یک کپی رایتر

کپی رایتینگ یک مهارت با درآمد بالا است، اما مهم‌تر از آن، خلاقانه و مبتنی بر بازاریابی است.

در اینجا چند مرحله برای ایجاد یک حرفه کپی رایتینگ از ابتدا آورده شده است.

ابتدا باید مهارت‌های ادبی و خلاقانه خود را با مطالعه منظم و کسب صلاحیت‌های مرتبط در زبان توسعه دهید و سپس تمرین منظم نوشتن در موضوعات مختلف را انجام دهید.

به دست آوردن دانش بازاریابی و خواندن کتاب های کپی رایتینگ نیز به شما در تلاش برای نوشتن کمک می‌کند.

سپس، ممکن است به دنبال کارهای فریلنسینگ کوچک برای ساختن نمونه کارها و ایجاد رزومه‌ای باشید که مهارت ها و تجربیات خود را با نمونه های کپی رایتینگ برجسته کنید.

در مرحله بعد باید به دنبال فرصت‌های شغلی باشید و با کسب تجربه و جستجوی فرصت های بهتر به آرامی حرفه خود را بسازید. در اینجا برخی از زمینه هایی وجود دارد که می‌توانید به عنوان یک کپی رایتر در آنها مشارکت کنید.

1. نوشتن محتوای تبلیغاتی متنوع برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان با راهنمایی آنها از طریق قیف فروش خود تا زمانی که آنها خرید کنند یا با آدرس ایمیل خود مشترک سرویس شما شوند.

2. نوشتن محتوا برای کمپین های تبلیغاتی (مانند بیلبوردها) برای ایجاد ارتباط عاطفی با بیننده به طوری که نتواند در برابر پیشنهاد مقاومت کند.

3. نوشتن بروشورها و بروشورها به طوری که مردم به جای دور انداختن آنها پس از خواندن تنها دو جمله (چاپ و بازاریابی دیجیتال) آنها را بخوانند.

4. نوشتن بیانیه‌های مطبوعاتی ارسال شده توسط شرکت ها به این امید که روزنامه نگاران آنها را انتخاب کنند و سپس با استفاده از نقل قول‌های خود از این اخبار (روابط عمومی) در مورد آنچه در آن شرکت ها اتفاق افتاده است گزارش دهند.

چقدر طول می‌کشد تا در کپی رایتینگ خوب شوید؟

یادگیری کپی رایتینگ یک فرآیند مداوم است و پایانی برای آن وجود ندارد.

وقتی با مفاهیم و محصولات جدید روبرو می‌شوید، در سفر خود به یادگیری چیزهای جدید ادامه خواهید داد. سرعت یادگیری شما نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است، زیرا برخی از افراد استعداد ارائه کلمات عالی را دارند در حالی که برخی دیگر باید آن را کشف کنند.

این در واقع یک کار وقت گیر است و اولین قدم تسلط بر زبان انگلیسی است.

می‌توانید با خواندن نسخه‌های تبلیغاتی دیگر و نوشتن نسخه‌های خود، توانایی خود را برای نوشتن نسخه‌های عالی افزایش دهید.

تمرین این روش به شما کمک می کند تا مهارت های خود را ارتقا دهید. تمایل شما به یادگیری و فداکاری نیز در تصمیم گیری در مورد سرعت یادگیری کپی رایتینگ بسیار مهم است.

شما نمی‌توانید مهارت‌های خود را در یک روز تقویت کنید، اما با ذهنیت یادگیری، می‌توانید این کار را سریع‌تر از کسانی که نمی‌خواهند وقت خود را برای کسب دانش صرف کنند، انجام دهید.

همچنین خلاقیت عامل دیگری است که با کپی رایتینگ کار می‌کند.

اگر منتظر زمان قابل اندازه‌گیری برای یادگیری کپی‌رایتینگ و شروع حرفه‌تان در آن هستید به ۶ ماه برای ارتقای سطح مهارت‌های خود و یک سال برای حرفه‌ای شدن نیاز دارید!

تولید محتوا خود را به ما بسپارید

در دنیای رقابتی آنلاین، با مخاطبانی باهوش و هدفمند روبه‌رو هستید که زمان نیز برایشان ارزشمند است. به همین دلیل مهم است که پیام یا خبر خود را دقیق و آنقدر جذاب بیان کنید که مخاطب جذب پیام شود و به صدای شما گوش دهد. اگر محتوای تان را درست بیان کنید مخاطب یک مرحله فراتر از خواندن محض می رود.

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت به شما چه کمکی می‌کنیم؟

  • برنامه‌ریزی محتوایی : از آنجا که ارتباط شما با مخاطب در فضای آنلاین باید همیشگی باشد، برنامه‌ریزی منسجم به این منظور برای شما انجام می‌شود.
  • سوژه‌پردازی‌ خلاقانه : سوژه پردازی‌های خلاقانه و دقیق متناسب با هدف شما و درباره برند، خدمات و محصولات تان انجام انجام می‌شود.
  • قالب‌های محتوایی : قالب‌های محتوایی مختلف و سفارشی، متناسب با سوژه‌ها شامل خبر، گزارش، مقاله، گفت‌وگو و … نگارش می‌شود.
  • ویرایش محتوا : محتوای نهایی، از نظر نگارشی و ادبی بازبینی و در صورت نیاز ویرایش بر روی آن انجام می‌شود.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

بیشتر بخوانید :

انواع کپی رایتینگ که در رسانه و کسب وکارها استفاده می شود

دیدگاهتان را بنویسید