×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ تبلیغات تلویزیونی چگونه است و چقدر هزینه دارد؟
تاریخ انتشار : 08 شهریور 1401 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

تبلیغات تلویزیونی چگونه است و چقدر هزینه دارد؟

تبلیغات تلویزیونی چگونه است و چقدر هزینه دارد؟

با بروز و ظهور رسانه‌های مختلف و گسترش فضای مجازی اما هنوز تلویزیون یکی از محبوب‌ترین و موثرترین کانال های تبلیغاتی در سراسر جهان است.

با دیجیتالی شدن مداوم صنعت تبلیغات و گسترش خدمات پخش آنلاین ویدیو، بازاریابان هنوز از پتانسیل تلویزیون برای تبلیغ برند استقبال می‌کنند.

در ایالات متحده، بازار پیشرو تبلیغات در سراسر جهان، تلویزیون به عنوان دومین رسانه تبلیغاتی سودآور پس از اینترنت قرار دارد و تقریبا یک پنجم کل درآمد تبلیغات رسانه‌ای ایالات متحده را به خود اختصاص می‌دهد.

تا سال 2021، هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایالات متحده به 66 میلیارد دلار آمریکا رسید که نشان دهنده بازگشت به رشد پس از افت در سال 2020 در زمان همه گیری کرونا بوده است.

در ادامه با شما باشید تا بدانید تبلیغات تلویزیونی به درد چه کسب و کاری می‌خورد و معایب و امتیازهای آن چیست؟

تبلیغات تلویزیونی برای چه کسانی مفید است؟

تبلیغات تلویزیونی باید بسیار با کیفیت باشد و در فرآیند ساخت به تیمی شامل تهیه‌کنندگان، کارگردانان، بازیگران، فیلم‌نامه‌نویسان، لوکیشن‌ها، وسایل، و سایر اجزا نیاز است.

مسلما برای تهیه آن باید هزینه بسیاری را پرداخت کرد و می‌توان بازخورد خوبی گرفت. اما کسب و کارهای کوچک و نوپا از پرداخت این هزینه ناتوان هستند.

اگرچه تبلیغات تلویزیونی برای بسیاری از مشاغل دارای معایبی است، اما همچنان می تواند یک ابزار بازاریابی موثر برای برخی شرکت‌ها باشد.

شرکت هایی که به سایر مشاغل محصولی می‌فروشند ممکن است از افزایش شناخت برند خود از طریق تبلیغات تلویزیونی سود ببرند. تلویزیون دارای گستره وسیعی است و تبلیغات را به مخاطبان زیادی ارائه می دهد.

هرچه افراد بیشتری یک آگهی را ببینند، مشتریان بالقوه یک کسب و کار بیشتر می‌شود. با کمک یک تبلیغ تلویزیونی 30 ثانیه ای، می توانید محصولات و خدمات خود را به گونه ای به نمایش بگذارید که سایر شرکت ها به آن اعتماد دارند.

تبلیغات تلویزیونی می تواند به کسب و کار کمک کند تا مشتریان جدید و وفادار خود را به وب سایت خود هدایت کند و یک واکنش زنجیره‌ای را ایجاد کند که می‌تواند منجر به خرید آنلاین افراد زیادی شود.

یک تصور غلط رایج این است که مشاغلی که بر فروش محصولات در اینترنت تمرکز می‌کنند نیازی به تبلیغات تلویزیونی ندارند. در واقع، کسب و کارهای تجارت الکترونیک می‌توانند از تلویزیون به مخاطبانی دسترسی پیدا کنند که فروش اینترنتی خود را بالا ببرند.

تبلیغ تلویزیونی را می‌توان به عنوان کبریتی که آتش را روشن می‌کند و بازاریابی آنلاین را چوبی که آن را روشن نگه می‌دارد، در نظر بگیرید.

بسیاری از مردم در مورد محصولاتی که در تلویزیون می بینند، کنجکاوی می کنند، که می تواند آنها را وادار کند که یک جستجوی سریع در گوگل در مورد برند انجام دهند. قبل از اینکه متوجه شوید، وب سایت شما تعداد بازدیدکنندگان از صفحه و مشتریان بالقوه بسیار بیشتری دارد.

تبلیغات تلویزیونی چگونه است و چقدر هزینه دارد؟
هزینه تبلیغات تلویزیونی

آیا تبلیغات تلویزیونی معایب هم دارد؟

درست است که درباره فوائد تبلیغات تلویزیونی بسیار گفته شده اما این نوع تبلیغات معایبی نیز دارد که بهتر است با آنها آشنا باشید.

واقعیتی وجود دارد که مردم وقتی تلویزیون را روشن می‌کنند، تلویزیون تماشا نمی‌کنند یا توجه کامل ندارند. از معایب تبلیغات تلویزیونی می‌توان به این واقعیت اشاره کرد که تبلیغات تلویزیونی کوتاه، گران هستند، همیشه محصول یا خدمات را به بهترین شکل به تصویر نمی‌کشند و برای ایجاد آنها تلاش زیادی می‌شود.

از میان چندین معایب تبلیغات تلویزیونی، یکی از بارزترین آنها هزینه‌ای است که برای درج آگهی در تلویزیون صرف می‌شود. در تبلیغات تلویزیونی، تایم طلایی وجود دارد و آن زمانی است که بیشتر مردم تمایل به تماشای تلویزیون دارند.

این معمولا از حدود شش بعد از ظهر شروع می‌شود و بین ساعت 22 تا 22:30 تمام می‌شود. علت نامگذاری این دوره به زمان طلایی به این دلیل است که تا عصر، اکثر مردم از سر کار به خانه می‌آمدند و حتی جمعیت جوان‌تر نیز تکالیف مدرسه خود را تمام می‌کردند.

اکثر مردم در این زمان در مقابل تلویزیون خود استراحت می‌کنند، بنابراین اکثر مردم به احتمال زیاد تبلیغی را در تلویزیون می‌بینند. برای این منظور، تبلیغات تلویزیونی در این زمان پربازدید هزینه زیادی دارد.

حتی چند ثانیه می‌تواند بیش از آن چیزی باشد که بسیاری از مشاغل کوچک به راحتی می‌توانند هزینه کنند. به این ترتیب، کسانی که نمی‌توانند برای یک مکان پربیننده پول پرداخت کنند.

تبلیغات تلویزیونی چگونه است و چقدر هزینه دارد؟

چرا تبلیغات تلویزیونی خوب است؟

نادیده گرفتن مزایایی که یک تبلیغ تلویزیونی خوش ساخت می تواند بر احساسات مردم داشته باشد، دشوار است. تبلیغات می‌توانند احساسات را تحریک کنند و قصد خرید را افزایش دهند.

اگر باور ندارید به آخرین باری که در تبلیغ تلویزیونی یک همبرگر آبدار یا پیتزای خوشمزه را دیدید، فکر کنید. به احتمال زیاد باعث  شده آب دهان ترشح شود و صدای غرغر کردن شکم خود را بشنوید.

به سختی می توان تصاویر، صداها و موسیقی تبلیغات تلویزیونی را نادیده گرفت. آنها می‌توانند دیدگاه مخاطبان را به یک شرکت تغییر دهند و به طور بالقوه باعث افزایش محبوبیت و شناخت یک برند شوند.

بسیاری از برندهای بزرگ تا حد زیادی مدیون دنبال کنندگان وفادار خود هستند که تبلیغات تلویزیونی آنها را دوستانه، باحال، قابل اعتماد یا حرفه ای نشان می دهد. این نوع تبلیغات می تواند شخصیت یک شرکت را به طور موثر برجسته کند.

امروزه تبلیغات در دنیای اینترنت شکل جدی تری به خود گرفته و بارخورد و نرخ تبدیل خوبی دارد و نسبت به تلوزیون هزینه های بسیار کمتری دارد. اگر می خواهید در اینترنت به شکل هدفمند تبلیغ کنید ما در کنار شما هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با همکاری بهترین رسانه ها و شبکه های اجتماعی در کنار شماست. برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید :

مزایای تبلیغات اینترنتی چیست؟

همه آن چیزی که باید درباره تبلیغات در شبکه های اجتماعی بدانیم!

تبلیغات و زندگی موبایلی

دیدگاهتان را بنویسید