پرتعداد و پیچیده بود روشهای تبلیغات باعث سخت شدن تصمیمگیری برای انتخاب یک یا چند روش تبلیغات شده است.
برای تبلیغ یک محصول یا خدمت روشهای مختلفی از نصب بنر در خیابانها تا چهارراهها تا تبلیغات در شبکههای مجازی مرسوم است و هر کدام طرفداران خاص خود را دارد. این روزها اما تبلیغات اینترنتی طرفداران بیشتری از تبلیغات محیطی دارد چرا که این تبلیغات اینترنتی قابل رهگیری هستند و به راحتی میتوان از نتیجه و تاثیرگذاری آن با خبر و مطلع شد.
اما این سوال مطرح است که در میان انبوه روشهای تبلیغاتی اینترنتی چه روشی میتواند بهترین نتیجه را برای تبلیغ کننده داشته باشد و مهمتر اینکه در ایران و با توجه به کاربران اینترنت ایران چه نوع تبلیغاتی موثر خواهد بود؟
فهرست مطالب بهترین تبلیغات در اینترنت ایران
تبلیغات در شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی جزیی جدانشدنی از زندگی روزمره مردم شده است. در زمان شادی و غم، برای سرگرمی، اطلاع از اخبار روزانه، برای سرگرمی یا زمانهای مرده بیشترین استفاده را برای مردم دارد. در ایران اینستاگرام از جمله شبکههای اجتماعی مهمی است که بیشترین کاربر را دارد و تاثیرگذاری آن در زمانهای مختلف اهمیت آن را اثبات کرده است.
به همین دلیل تبلیغات در شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام ضروری و واجب است. توئیتر، لینکدین، تلگرام و اینستاگرام از مهمترین شبکههای اجتماعی هستند که این روزها برای مردم و شرکتهای تبلیغاتی بسیار جذاب هستند. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت در زمینه تبلیغات شبکههای اجتماعی، در ۵ مرحله همراه با مشتریان خود است.
۱. تعیین استراتژی و خط مشی کلی فعالیت در شبکههای اجتماعی
۲. اجرا و بهبود اجرا
۳. تحلیل دادهها و اتفاقات رخ داده در شبکههای اجتماعی
۴. مشاوره، برنامهریزی و اجرای تبلیغات شبکههای اجتماعی
۵. تولید محتوای متناسب با هر شبکه اجتماعی
رپورتاژ خبری
رپورتاژ خبری نوعی تبلیغ غیرمستقیم محسوب میشود که مخاطب را با برند، اهداف تجاری و اطلاعات مورد نیاز و مفید آشنا میکند. رپورتاژ خبری به بهبود سئو کمک بسیار بالایی را انجام میدهد اما باید به درستی انجام شود چرا که هوشمند نبودن در این زمینه میتواند مخاطب را خسته کند و از ادامه همراهی با متن منصرف کند به همین دلیل محتوای مورد نظر جذاب و روان باشد و بتواند مخاطب را تا انتها با خود همراه کند.
برنامه استراتژیک روابط عمومی، ارتباطات رسانهای از طریق برگزاری کنفرانسهای خبری، پژوهش رسانهای و تحقیقات، تولید و مدیریت محتوا، ارتقاء و اعتبار برند و پوشش خبری رویدادها از جمله مواردی است که تیم روابط عمومی مگنت برای مشتریان خود انجام میدهد.
علاوه بر استفاده از رسانهها برای تبلیغاتی هدفمند، انتشار و تولید محتوا نیز کاری تخصصی و پراهمیت است. برنامهریزی محتوایی، سوژهپردازی خلاقانه، قالبهای محتوایی، ویرایش محتوا و انتشار محتوا در رسانههای معتبر و مناسب با کسب و کار ضروری و مهم است که تیم روابط عمومی مگنت این خدمات را نیز در اختیار مشتریان خود قرار میدهد.
بازاریابی اپلیکیشنی یا تبلیغات موبایلی
استفاده از موبایل شاید تا همین چندی پیش محدودیتی سنی داشت اما با همهگیری کرونا لزوم استفاده از موبایل برای تمامی سنین مختلف امری ضروری شد و حالا از کودکان دبستانی تا افراد بازنشسته هر کدام یک گوشی هوشمند دارند و برای گذران بخشی از زندگی روزمره خود به آن نیاز دارند و مهمتر این که نیازهای خود را با اپلیکیشنهای نصب شده بر تلفن همراه خود برطرف میکنند.
به همین دلیل بازاریابی اپلیکیشنی یا تبلیغات موبایلی از مهمترین راههای معرفی یک محصول است. بازاریابی اپلیکیشن سه مرحله مهم؛ نصب، راهاندازی و کار با اپلیکیشن را دارد. برای تبلیغ و معرفی آنها بهترین راه استفاده از اپ استورهای ایرانی مانند مایکت است.
هر سه مرحله نصب، راهاندازی و استفاده از اپلیکیشن ضروری و مهم است که در میان شرکتهای تبلیغاتی به نامهای CPI وCPA شناخته میشوند.
تبلیغ اپلیکیشنها را میتوان در گوگل پلی یا بازارهای ایرانی قرار داد یا بنر اپلیکیشن مورد نظر را در اپاستورهای ایرانی مانند مایکت تبلیغ کرد. در تبلیغات اپلیکیشنها با این که میزان کلیک و دانلود مهم است اما استفاده از آنها نیز اهمیت ویژهای دارد.
آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت، ابزارها و راهکارهای هوشمند دنیای دیجیتال را به صورت جامعتر به مخاطبان خود ارائه میدهد. تیم مگنت تلاش میکند تا با تمرکز بر تبلیغات هوشمند بر روی وب، موبایلوب، اپاستورمایکت، اپلیکیشنهای تلفن همراه و سایر بسترها به تبلیغدهندگان کمک کند، تا به شکلی هدفمند تبلیغات خود را در معرض دید میلیونها ایرانی قرار دهند.
انواع تبلیغات در اپاستور مایکت
آژانس تبلیغاتی مگنت تنها آژانسی است که به صورت انحصاری، مسئولیت توسعه پنل و اجرای تبلیغات در اپ استور مایکت را به عهده دارد.این تبلیغات به سه صورت تبلیغات جستوجو، بنری و پیشنهادی است و صاحبان کسب و کارها میتوانند، تبلیغات خود را در اپاستورهای مختلف انجام دهند.
تبلیغات جستوجو در مایکت
تبلیغات در جستوجو، به شما این امکان را میدهد که نحوه نمایش اپلیکیشنهایتان را در قسمت جستوجوی همه اپاستورها بهینهسازی و مدیریت کنید. درواقع، شما به عنوان تبلیغدهنده میتوانید از طریق پرداخت هزینه این نوع تبلیغات و با انتخاب کلمات کلیدی و ویژگیهای گروه مخاطب، اپلیکیشن خود را در صدر نتایج جستوجوی کاربران موردنظرتان نمایش دهید.
تبلیغات پیشنهادی در مایکت
این نوع از تبلیغات، زمانی که کاربر باکس جستجو را فشار میدهد تا کلمه مورد نظر خود برای جستجو را وارد کند، نمایش داده میشود. لیست پیشنهادی از اپلیکیشنها در هنگام وارد کردن کلمه کلیدی برای کاربر نمایان میشودکه توجه کاربر را به خود جذب میکند، و درنتیجه احتمال انتخاب این اپلیکیشنهاو اثر بخشی تبلیغات را افزایش میدهد.
تبلیغات بنری در مایکت
بنرتبلیغاتی شما میتواند در صفحه ابتدایی مایکت یا در صفحات نتایج جستوجو نمایش داده شود. با تبلیغات در صفحه نتایج جستوجو، تبلیغات شما را در جایگاهی منتشر میکند که اپلیکیشنهای مربوط به دستهبندی دلخواه شما حضور دارند و با این نوع نمایش، هدفگذاری تبلیغات دقیقتر میشود و بازدهی تبلیغات شما نیز افزایش پیدا میکند.
تبلیغات کلیکی
تبلیغات کلیکی یا PPC تبلیغاتی به شدت مورد استفاده است به این صورت که تبلیغات به اشکال مختلف همچون تبلیغات بنری در اختیار سایتهای پربازدید قرار داده میشود و در نهایت به میزان کلیکهایی که یک تبلیغ دریافت میکند، هزینه آن تعیین میشود.
این تبلیغات به نوعی تبلیغات به صرفهای شناخته میشوند چرا که تنها دیده شدن تبلیغ اهمیت ندارد بلکه کلیک کردن بر آن ارزش، تبلیغ را برای شما مشخص میکند که به معنای دیده شدن واقعی تبلیغ است. در این نوع تبلیغات نیز امکان بررسی دقیق وجود دارد و میتوان با یک گزارش عملکرد، رویه یک تبلیغ را ادامه داد یا آن را منتفی کرد.
با برنامه تبلیغ کنید
تبلیغات در شبکههای اجتماعی، رپورتاژ خبری، بازاریابی اپلیکیشنی یا تبلیغات موبایلی و تبلیغات کلیکی از مهمترین تبلیغات اینترنتی در ایران است و بیشترین بازخورد را از مخاطبان و کاربران خود گرفته است.
نتیجه تبلیغات محصول و خدمات در این بسترها نشان داده که با پیش گرفتن رویهای درست در این زمینه میتوان به نتایج دلخواه و هدفهای تعیین شده رسید.
بسیاری از این تبلیغات آنلاین را میتوان به صورت جداگانه انجام داد اما پیشنهاد میشود که برای انجام تبلیغاتی درست و کارساز با برنامهریزی دقیق و با هدف پیش بروید تا بتوانید به نتیجه برسید و از سویی در هزینههای خود صرفهجویی کنید. برای گرفتن مشورتهای لازم کارشناسان مگنت آماده به پاسخگویی هستند.
بیشتر بخوانید :