×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ تبلیغات آنلاین چیست؛ چه مزایایی دارد و انواع آن کدامند؟
تاریخ انتشار : 02 آذر 1401 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

تبلیغات آنلاین چیست؛ چه مزایایی دارد و انواع آن کدامند؟

تبلیغات آنلاین چیست؛ چه مزایایی دارد و انواع آن کدامند؟

تبلیغات آنلاین مجموعه‌ای از ابزارها برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی به مردم در سراسر جهان با استفاده از اینترنت به عنوان یک پلتفرم بازاریابی جهانی است.

با تکامل تکنولوژی‌های وب در دهه 1990، تبلیغات آنلاین به عنوان معادل مجازی روش‌های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات در روزنامه، بیلبوردها و غیره ظاهر شد.

در سال 2019، بازاریاب‌ها انتظار دارند که شرکت‌ها هزینه بیشتری را به تبلیغات دیجیتال یا آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی اختصاص دهند.

بیایید بررسی کنیم که چرا تبلیغات آنلاین به چنین محبوبیتی دست یافته است و رایج‌ترین انواع آن – بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات نمایشی،‌ تبلیغات همسان و غیره را بررسی کنیم.

مزایا و معایب تبلیغات آنلاین

بیش از چهار میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود دارد. همین امر به تبلیغات آنلاین رونق زیادی داده است.

مردم با استفاده از موتورهای جستجو به دنبال محصولات مورد نیاز خود می‌گردند، برندهای محبوب خود را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و ازطریق ایمیل و پوش نوتیفیکیشن‌ها در کمپین‌های آن‌ها عضو می‌شوند.

فرصت‌های تبلیغاتی بی‌شمار هستند، اما استفاده صحیح از آن‌ها کار آسانی نیست. بنابراین، بیایید نگاهی دقیق‌تر به مزایا و معایب تبلیغات آنلاین بیاندازیم.

تبلیغات آنلاین چیست

مزایای تبلیغات آنلاین

پوشش جهانی آسان

امروزه، مردم عادت دارند برای کسب اطلاعات در مورد محصولات و خدمات در موتورهای جستجویی مانند گوگل، بینگ و غیره جستجو کنند.

تبلیغات آنلاین روشی برای نشان دادن پیشنهادهای شما به بیش از 3/4 میلیارد کاربر وب در سراسر جهان است. شما می‌توانید به راحتی تمام دنیا را ازطریق اینترنت هدف قرار دهید.

برای هر بودجه‌ای مقرون به صرفه است

طبق Seriously Simple Marketing،‌ حداقل هزینه دسترسی به مخاطب 2000 نفری سه برابر ارزان‌تر از روش‌های تبلیغات سنتی است.

بنابراین بسیاری از شرکت‌ها از کسب و کارهای خانوادگی کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ می‌توانند از تبلیغات آنلاین استفاده کنند و بیشترین بهره را از منابع مالی خود ببرند.

ترافیک را به وبسایت هدایت می‌کند

هرچه بازدیدکنندگان بیشتری به سایت وارد شوند، مشتریان احتمالی بیشتری خواهید داشت و به افزایش فروش منجر خواهد شد.

هدف از تبلیغات آنلاین جذب توجه کاربران و هدایت آن‌ها به سمت وبسایت است. پیشنهادهای نمایش داده شده در تبلیغات دیجیتالی باید حس کنجکاوی را برانگیزند و به مردم دلیلی برای کلیک کردن بر روی سایت شما بدهند.

اجازه هدف‌گیری را می‌دهند

برخلاف رسانه‌های بازاریابی سنتی که بدون فیلتر برای همه تبلیغ می‌کند، تبلیغات اینترنتی پیام را به یک مخاطب هدف خاص ارسال می‌کند یعنی افرادی که احتمال تبدیل شدن آن‌ها به مشتری بیشتر است.

به عنوان مثال،‌ یک شرکت تجهیزات مسافرتی ممکن است از تبلیغات رسانه اجتماعی برای تبلیغ کاربرانی استفاده کند که علاقمند به سفر هستند و آن‌ها را به لایک کردن و اشتراک‌گذاری تشویق نماید.

امکان ریتارگتینگ را فراهم می‌کند

تبلیغات آنلاین روشی برای گفتن این جمله هستند که «هی، به نظر می‌رسد چند روز پیش توستر ما را بررسی کردی. من یک پیشنهاد شگفت انگیز برای تو دارم.»

اگر تعداد زیادی از مشتریان بالقوه از فروشگاه آنلاین لوازم خانگی شما بدون خرید وسیله‌ای بازدید کنند، با استفاده از بنرهای تبلیغاتی به آن‌ها برند خود را یادآوری کنید.

امکان می‌دهد تا نقاط تماس زیادی با مخاطب ایجاد کنید

تبلیغات آنلاین به شما اجازه می‌دهند که در مکان و زمان مناسب برای برقراری ارتباط با مخاطب خود قرار داشته باشید

اگر صاحب یک نانوایی کوچک هستید، از رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست برای نشان دادن محصولات خود استفاده کنید.

برای به اشتراک گذاشتن اخبار، برای ایجاد رابطه بادوام با مخاطب، تبلیغات ایمیلی خود را تقویت کنید.

با ترکیب انواع مختلف تبلیغات دیجیتال به روشی هوشمندانه، می‌توانید نشان دهید که شرکت شما همواره حاضر و آماده خدمت‌رسانی است.

قابل اندازه‌گیری است

برخلاف بازاریابی آفلاین که در آن هزینه و اثربخشی به طور تقریبی اندازه‌گیری می‌شوند، شما می‌توانید به طور دقیق کارایی تلاش‌ها و بازاریابی اینترنتی خود را با استفاده از پلتفرم‌های تحلیل وب مانند گوگل آنالتیک بسنجید.

تبلیغات آنلاین چیست

معایب تبلیغات اینترنتی

چالش‌های اصلی پیش روی تبلیغات آنلاین عبارتند از رقابت شدید، هزینه اشتباهات، تحلیل‌های پیچیده و کوری تبلیغات. بیایید نگاهی دقیق‌تر به هر یک از آن‌ها بیاندازیم.

رقابت شدید

البته این به حوزه فعالیت شما بستگی دارد، اما اگر چیز جدیدی اختراع نکرده باشید باید برای جذب مخاطب خود با رقبا رقابت کنید.

این بازار بیش از حد اشباع شده است، به خصوص برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک. بنابراین، باید نیازهای مشتریان خود را در اولویت قرار دهید و به طور مسمتر محصول خود را بهبود دهید تا در رقابت باقی بمایند.

اشتباهات گران تمام می‌شوند

هدف قرار دادن افراد اشتباه، انتخاب کلمات کلیدی به شدت رقابتی و ادامه دادن کمپین تبیلغاتی بعد از غیرفعال کردن آن، رایج‌ترین اشتباهاتی هستند که هزینه زیادی را برای شما خواهند داشت.

برای از بین بردن این اشتباهات، به یک متخصص یا تجربه زیاد احتیاج دارید. هر دو این‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری دارند.

تحلیل‌های پیچیده

برای تحلیل عملکرد تبلیغات خود، به یک پلتفرم شخص ثالث مانند گوگل آنالتیک و تجربه کافی برای تفسیر نتایج آن نیاز دارید. شرکت‌های متوسط و برندهای بزرگ تحلیل‌گرانی دارند تا تبلیغات را موثرتر و هدفمندتر پیش ببرند.

کوری تبلیغات

این اصطلاح به اصطلاح کوری بنری مرتبط است. کاربران تقریبا هر بار که یک صفحه وب را باز می‌کنند با تبلیغات مواجه می‌شوند.

به همین دلیل،‌ بدون توجه کردن آن‌ها را نادیده می‌گیرند. برای مقابله با این موضوع، اطمینان حاصل کنید که بنرهای تبلیغاتی افراد درستی که به پیشنهاد شما نیاز دارند مورد هدف قرار می‌دهند.

تبلیغات آنلاین چیست

تفاوت بین تبلیغات و بازاریابی چیست؟

تبلیغات بخشی از بازاریابی است. برای روشن کردن موضوع بیایید هر دو را تعریف کنیم.

بازاریابی. فرآیند تبلیغ محصولات به مخاطب هدف. بازاریابی شامل تحقیق بازار، شناسایی پرسونای خریدار و تحلیل است. شامل فعالیت‌هایی است که پیشنهاد شما را به مشتریان ارائه می‌دهند.

تبلیغات. یکی از آن فعالیت‌هایی که به توسعه نام برند شما کمک می‌کند. تبلیغات یکی از المان‌های بازاریابی است. سایر موارد عبارتند از روابط عمومی، توسعه فروش، فروش مستقیم و فروش شخصی.

بنابراین، تبلیغات خود بخشی از بازاریابی است، در حالی که بازاریابی صرفا به تبلیغات ختم نمی‌شود.

انواع تبلیغات آنلاین

اینترنت فرصت‌های زیادی را برای ارتباط با مشتریان احتمالی در اختیار شما قرار می‌دهد، بنابراین اجازه دهید برخی از تاثیرگذارترین انواع تبلیغات اینترنتی در بازار را بررسی کنیم.

بازاریابی موتور جستجو

نوار جستجو نقطه شروع سفر خرید مشتری است. با تایپ کردن یک کلمه کلیدی،‌ تمرکز افراد معمولا بر صفحه اول جستجو است.

بازاریابی موتور جستجو در مورد آوردن صفحات وب شما به نتایج برتر SERP (صفحه نتایج موتور جستجو)، چه به روش ارگانیک و چه به روشی پولی است.

Google Ads نتایج پولی را بر اساس حراج رتبه آگهی نشان می‌دهد. شرکت‌ها قیمت خود برای یک کلمه کلیدی را عنوان می‌کنند، در حالی که گوگل کیفیت و مرتبط بودن محتوا را تحلیل می‌کند.

فرمول رتبه‌بندی نبلیغات به شرح زیر است:

رتبه تبلیغات = پیشنهاد هزینه به ازای هر کلیک × امتیاز کیفیت

بازاریابی ایمیلی

این یک رویکرد بازاریابی مبتنی بر ارتباطات ازطریق ایمیل است.

این نوع تبلیغات اینترنتی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های مورد استفاده در این زمینه است و سازگارترین به شمار می‌آید زیرا بازاریاب‌های ایمیلی همیشه در جستجوی نوآوری‌هایی مانند ایمیل‌های تقویت‌کننده تعاملی هستند که اخیراً راه اندازی شده‌اند.

شما می‌توانید کمپین‌های ایمیل خود را با هدف دسترسی بهتر به مخاطب هدف، شخصی‌سازی، تقسیم‌بندی و آزمایش A/B کنید.

بازاریابی ایمیلی کمترین مزاحمت را ایجاد می‌کند زیرا مشترکان با اختیار خود خبرنامه‌ها و تبلیغات ایمیلی را دریافت می‌کنند.

علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند هر زمان که می‌خواهند اشتراک خود را لغو کنند. ایده اصلی بازاریابی ایمیلی هدایت لیدهای بازاریابی به وبسایت و ترکیب تبلیغات با محتوای غیرفروشی ارزشمند است.

تبلیغات رسانه اجتماعی

این به معنی تبلیغات بر روی رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و پینترست برای B2C و لینکدین برای B2B است.

شرکت‌ها اخبار و تبلیغات خود را برای هدف قرار دادن مخاطب هدف ازطریق رسانه‌های اجتماعی به دو روش تنظیم می‌کنند:

  • ارگانیک. اگر ظروف آشپزخانه تولید می‌کنید، می‌توانید محتواهای با ارزش مانند ترفندها و روش‌های هیجان انگیز از کاربرد محصولات خود یا برخی از دستورهای پخت برای تشویق به اشتراک‌گذاری و ایجاد یک تصویر برند جذاب تولید کنید.
  • پولی. در این مورد، شما می‌توانید با نمایش پست‌های تبلیغاتی هدفمند برای مخاطب بر اساس سن، جنسیت، فعالیت‌های مورد علاقه و سایر علایق مشترک، از رسانه‌های اجتماعی به درستی در جهت کسب و کار خود استفاده کنید.

تبلیغات نمایشی

40 درصد از آمریکایی‌ها از بنرهای تبلیغاتی، والپیپرها، پاپ آپ‌ها، فلش و تبلیغات ویدئویی با کمک نرم افزارهای مسدودکننده تبلیغات دوری می‌کنند که این ناشی از ماهین ناخواسته این تبلیغات است.

علاوه بر این، بسیاری از افراد به دلیل پدیده‌ای به نام کوری بنری، اطلاعات موجود در تبلیغات را به صورت ناخودآگاه نادیده می‌گیرند.

از اواسط دهه 1990، تبلیغات نمایشی به عنوان یک رسانه آزاردهنده شهرت منفی پیدا کرده‌اند. اگر تبلیغات مرتبط با کاربر نباشند، توسط کاربر نادیده گرفته می‌شوند یا از آن بدتر توسط مسدودکننده‌ها به طور کامل مسدود می‌شوند.

صاحبان وبسایت با ترافیک زیاد می‌خواهند از آن درآمدزایی کنند، بنابراین بخشی از فضای وبسایت خود را ازطریق Google AdSense به فروش می‌رسانند و در مقابل تبلیغ‌کنندگان این فضا را با استفاده از Google Ads خریداری می‌کنند.

گوگل تبلیغات مرتبط را بر مبنای دو رویکرد قیمت‌گذاری نشان می‌دهد:

  • CPC (هزینه به ازای کلیک)
  • CPM (هزینه به ازای هزار بازدید)

و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا تبلیغات خود را ریتارگت کنند.

تبلیغات زیر بر اساس موقعیت جغرافیایی هدف‌گذاری شده است و ممکن است برای مردم محلی جالب باشد.

تبلیغات آنلاین چیست

تبلیغات همسان

به نوعی، این یک جایگزین غیرآزاردهنده برای تبلیغات نمایشی است. شرکت‌ها به سایت‌های محبوب مانند BuzzFeed، Bored Panda و New York Times برای درج محتوا در مقالات خود پول می‌دهند.

تا زمانی که این به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و معمولی به نظر آید، خوانندگان متوجه نمی‌شوند که با تبیلغات روبرو هستند؛ به همین دلیل است که این پدیده «تبلیغات همسان» نامیده می‌شود.

این مانند قرار دادن یک ماکت سنگ در باغ سنگی ژاپنی است؛ هیچ کس نمی‌داند که پلاستیکی است زیرا طبیعی به نظر می‌آید. مثال زیر اسمی است، زیرا هر یک از این مقالات ممکن است حاوی سنگ‌های پلاستیکی باشند.

تبلیغات ویدئویی

همانطور که از نام آن پیداست، این تبلیغات در فرمت ویدئویی هستند و در وبسایت‌هایی مانند YouTube، Vimeo، DailyMotion و آپارات درج می‌شوند.

این یک نوع گران قیمت از تبلیغات است، اما می‌تواند بسیار موثر باشد زیرا ویدئوهای باکیفیت خیلی زود پربازدید می‌شوند.

پوش وب

این تکنولوژی به شما اجازه می‌دهد تا توجه کاربران را وقتی آنلاین هستند به خود جلب کنید. این پیام‌ها در گوشه صفحه نمایش ظاهر می‌شوند و یک کلیک بر روی آن‌ها، کاربر را به یک وبسایت خاص ریدایرکت می‌کند.

به عنوان مثال، یک کافی شاپ می‌تواند یک نوتیفیکیشن صبحگاهی حاوی 20 درصد تخفیف برای سفارش‌های قبل از ساعت 10 صبح برای شما ارسال کند. کاربران در پوش نوتیفیکیشن‌ها مشترک می‌شوند تا با برند در تماس بمانند و اولین کسی باشند که از اخبار و بروزرسانی‌ها مطلع می‌شوند.

اگر صاحب یک منبع خبری هستید، می‌توانید از مزایای کسب درآمد از پوش وب نیز استفاده کنید. این بدان معنی است که مشترکین شما محتواهای مرتبط سایر شرکت‌ها را در قالب پوش نوتیفیکیشن‌ها همراه با تبلیغات از شما دریافت خواهند کرد.

تبلیغات موبایلی

این نوع تبلیغات بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ظاهر می‌شود. شرکت‌ها می‌توانند بعد از انتخاب کاربر یا با پیامک یا با تبلیغات نمایشی در مروگرهای بهینه شده برای گوشی‌های موبایل تبلیغات را انجام دهند.

اگر صاحب یک کفش‌فروشی هستید، تبلیغات موبایلی به طور خاص برای تبلیغات برای مخاطب‌های بومی با پیشنهاد‌های خاص زمانی مناسب است.

تبلیغات صوتی

اگرچه هنگام صحبت از محتوای آنلاین، ویدئو کماکان در صدر قرار دارد، اما گروه جدیدی از مخاطبان دریافت پیام صوتی نیز در حال شکل‌گیری هستند که نسبت به تجربه محتوای صوتی واکنش مثبتی نشان داده‌اند و برای صرفه‌جویی در وقت خود و انجام همزمان کارها، از این نوع محتوا استفاده می‌کنند.

با توجه به اینکه زندگی انسان امروز به سمت ماشینی شدن و سرعت پیش رفته است، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به جای تماشای یک محتوا و یا حتی خواندن آن، صدایش را گوش دهند.

بنابراین فرصت قابل توجهی برای برندها به وجود آمده است که از طریق تولید فایل صوتی تبلیغاتی، با این دست از مخاطبان وارد تعامل شوند.

تبلیغات صوتی به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغات آنلاین در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. دلیل این توجه نیز اهمیتی است که مخاطبان برای محتوای صوتی قائل شده‌اند.

سرعت روزافزون زندگی باعث شده که مردم همچون گذشته نتوانند برای تماشای محتوای ویدئویی یا خواندن محتوای متنی وقت داشته باشند و بر همین اساس نیز رفته رفته رسانه‌هایی که بستری را برای شنیدن محتوای صوتی ارائه می‌دهند، در بین مردم محبوبیت پیدا کردند.

چگونه می‌توانم به صورت رایگان در اینترنت تبلیغ کنم؟

کسب و کارهای کوچک به اشتباه باور دارند که هر نوع تبلیغات برای آن‌ها بسیار پرهزینه خواهد بود. ما می‌خواهیم این افسانه را از بین ببریم. فرمت‌های تبلیغات موثری وجود دارند که به هیچ سرمایه‌گذاری نیاز ندارند. آن‌ها را چک کنید.

تبلیغات آنلاین چیست

سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

مردم در سراسر جهان در هر ثانیه در گوگل جستجو می‌کنند. آن‌ها به دنبال اخبار، محصولات، دستور پخت، دفترچه راهنما، نکات خانه‌داری و غیره می‌گردند.

شما می‌توانید نیازهای آن‌ها را برآورده کنید و مشتریان جدیدی بدست آورید. ابتدا تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید و برای شروع سئو seo جستارهای کم رقابت را انتخاب کنید.

کمپین‌های ایمیلی ارسال کنید

با کمک این کمپین‌ها، می‌توانید مشتریان خود را آموزش دهید، محصولات خود را تبلیغ کنید، اخبار و بروزرسانی‌ها را اطلاع دهید، مشتریان را از سفارش‌های خود آگاه سازید و شهرت برند را افزایش دهید.

پست‌های مهمان بنویسید

وبلاگ‌های معتبر با مخاطبان زیاد علاقمند به محصولات خود پیدا کنید. به آن‌ها محتوای ارزشمند ارائه دهید، نکاتی را به اشتراک بگذارید، مطالعات موردی را در اختیارشان قرار دهید و به آن‌ها مشاوره بدهید.

به وبسایت خود بک لینک بدهید و این کار باعث افزایش اعتبار دامنه شما خواهد شد. به این ترتیب، پیام خود را به مخاطب هدف خواهید رساند و آگاهی از برند شما افزایش خواهد یافت.

از قدرت رسانه اجتماعی استفاده کنید

حداقل دو دلیل برای استفاده از آن‌ها وجود دارد: بیشتر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی رایگان هستند و مردم در این رسانه‌ها برندها را دنبال می‌کنند.

اگر بودجه کمی دارید، کمپین‌های تبلیغاتی برای شما ضروری نیستند. پروفایل برند خود را ایجاد کنید، عکس و ویدئوهایی از محصولات به آن اضافه کنید، اخبار یا بروزرسانی‌های جدید را به اشتراک بگذارید و از مشتری بخواهید بازخورد داشته باشد.

وبلاگ خود را راه اندازی کنید

وبلاگ جایی است که تخصص شما را نشان می دهد و در همین حال برند شما را تبلیغ می کند.

برای به اشتراک گذاشتن اخبار در مورد شرکت خود به طور منظم پست بگذارید، مخاطب خود را آموزش دهید، نکات تخصصی ارائه دهید و پشت صحنه را به آن‌ها نشان دهید.

شما می‌توانید با ارسال محتوای باکیفیت از شرکت‌های دیگر که ممکن است برای مخاطبتان مفید باشد، درآمدزایی کنید.

نکات تبلیغات آنلاین

  1. نرخ بازگشت سرمایه یا ROI خود را تحلیل کنید
  2. مخاطب خود را دسته‌بندی کنید
  3. رسانه مناسب را برای یک کسب و کار خاص انتخاب کنید
  4. پلتفرم‌های رسانه اجتماعی محبوب را انتخاب کنید
  5. در تبلیغات خود خلاق باشید
  6. از یک دعوت به اقدام واضح استفاده کنید
  7. تبلیغات سازگار با موبایل تهیه کنید

ROI خود را تحلیل کنید

با بازاریابی اینترنتی می‌توانید مطمئن شوید که تلاش‌هایتان برای مدتی نتیجه خواهند داد. بسته به نوع دیجیتال مارکتینگی که استفاده می‌کنید تمام معیارهای احتمالی را بررسی کنید.

در بازاریابی ایمیلی، نرخ باز شدن ایمیل و نرخ کلیک یا CTR را تحلیل کنید، از گوگل آنالتیک برای تحلیل تلاش‌های بازاریابی اجتماعی و بازاریابی موتورهای جستجو استفاده کنید.

مخاطب خود را دسته‌بندی کنید

مخاطب خود را به گروه‌های مختلفی که دارای وجه مشترک هستند مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی دسته‌بندی کنید و برای هر یک رویکرد مناسب را بیابید.

اگر یک کمپین تبلیغات نمایشی برای لباس ایجاد می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که پیامی که به مردان می‌دهید متفاوت از پیام زنان باشد.

رسانه مناسب را برای یک کسب و کار خاص انتخاب کنید

اگر غذاهای گیاهی تهیه و به فروش می‌رسانید، از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ و دریافت سفارش‌ها استفاده کنید.

ظاهر شدن در فهرست‌های محلی در نتایج جستجوی Google همچنین ممکن است مشتریان بالقوه را هنگام جستجوی «غذای وگان نزدیک من» در گوگل به شما هدایت کند.

پلتفرم‌های رسانه اجتماعی محبوب را انتخاب کنید

اگر مخاطب شما را افراد بین 14 تا 30 سال تشکیل می‌دهند، به احتمال زیاد اینستاگرام پرکاربردترین پلتفرم بین آن‌هاست.

فیسبوک را افراد بزرگسال ترجیح می‌دهند، بنابراین بهترین راهکار این است که مخاطب، عادات و تمایل جهانی را برای انتخاب پلتفرم مناسب بررسی کنید.

در تبلیغات خود خلاق باشید

تبلیغات اینترنتی در مورد جلب توجه مردم است، بنابراین تبلیغات شما باید واضح و مرتبط باشند.

خلاقیت خود را با استفاده از رنگ‌های روشن و هدلاین‌های بزرگ تقویت کنید، اما تمام کلمات را با حروف بزرگ ننویسید.

از یک دعوت به اقدام واضح استفاده کنید

زمان کمی برای رساندن پیام خود به مخاطب در اختیار دارید، بنابراین خواسته خود را واضح مطرح کنید.

بسته به کسب و کار و هدف تبلیغاتی، از یک CTA کوتاه و بدون ابهام مانند «اکنون رزرو کنید»، «بیشتر بدانید»، «کد تبلیغاتی را بگیرید» و غیره استفاده کنید.

تبلیغات سازگار با موبایل تهیه کنید

همه تبلیغاتی که تهیه می‌کنید را بر روی موبایل به نمایش درآورید تا مطمئن شوید که با موبایل سازگار هستند زیرا 58% از بازدیدها از وبسایت‌ها از گوشی‌های هوشمند ثبت شده است.

تاریخچه تبلیغات آنلاین

شاید برای کسانی که بعد از سال 1995 میلادی به دنیا آمده‌اند، تصور دنیای بدون اینترنت سخت باشد. در دنیای امروز همه کارها از طریق اینترنت انجام می‌شود، از خرید کفش گرفته تا حضور در جلسات کاری و … . تاریخچه تبلیغات آنلاین بر می‌گردد به سال 1994 که اولین آگهی اینترنتی منتشر شد و صنعت تبلیغات نیز همگام با تحول دیجیتال سمت و سویی دیگر پیدا کرد.

در این سال شرکت AT&T اولین بنر تبلیغاتی اینترنتی را خریداری کرد و به دنبال آن رفته رفته این روند آغاز شد.

در همین سال Yahoo راه‌اندازی شد و توجه‌ها به سمت تبلیغات آنلاین بیشتر از قبل شد، به طوری که آژانس‌های تبلیغات دیجیتال نیز کار خود را آغاز کردند و تحولات عمده‌ای در صنعت تبلیغات و بازاریابی رخ داد.

از اواسط دهه 90 که تبلیغات آنلاین با نمونه‌های موردی راه خود را به صنعت بازاریابی باز کرد، تا زمان حاضر که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به محتوای تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی اعتماد کرده‌اند.

زمان زیادی نگذشته است؛ اما در همین زمان کوتاه، انوع تبلیغات آنلاین در فضای دیجیتال شکل گرفته‌اند و شرکت‌ها و برندهای مختلف در فرایند برندینگ و تبلیغات خود، توجه ویژه‌ای به این شیوه نشان می‌دهند.

سخن پایانی

آشنایی با انواع متعدد تبلیغات آنلاین برای برندهای امروزی ضروری است، چراکه فرایندهای بازاریابی در دنیای کنونی بدون توجه به فضای آنلاین کامل نخواهد بود و مخاطبین برندها بیشتر از هر زمان دیگری در فضای آنلاین حضور دارند.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب و تولید محتوا. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

منبع : sendpulse

بیشتر بخوانید :

چگونه شرکت خود را در اینترنت تبلیغ کنیم؟

مزایای تبلیغات اینترنتی چیست؟

آموزش تبلیغات در فضای مجازی به صورت کامل؛ ۰ تا ۱۰۰

دیدگاهتان را بنویسید