×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگشبکه های اجتماعی چگونه اینفلوئنسر شویم (در هر صنعتی)؛ 13 مرحله آسان
تاریخ انتشار : 05 آبان 1401 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

چگونه اینفلوئنسر شویم (در هر صنعتی)؛ 13 مرحله آسان

چگونه اینفلوئنسر شویم (در هر صنعتی)؛ 13 مرحله آسان

آیا تابحال به این فکر کرده ­اید که چگونه به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید؟ آیا می­ توانید محصولات برند مورد علاقه ­تان را دریافت کنید یا یک حرفه موفق در صنعت خود راه اندازی نمایید؟

شما تنها نیستید.

با تبدیل شدن اینفلوئنسر مارکتینگ به بخش مهمی از کسب و کار، بسیاری از مردم از پلتفرم شبکه ­های اجتماعی خود نهایت بهره را می ­برند. برندها دریافته ­اند که ROI اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار خوب است، حتی استثنایی است.

از طرف دیگر، اینفلوئنسرهای بالقوه تمایل دارند وارد این کسب و کار شوند تا از مخاطبان کنونی خود برای مخاطب هدف بازاریابی استفاده کنند. این کار نه تنها درآمد خوبی برای آن­ها به همراه دارد، بلکه روشی عالی برای پول درآوردن از یک سرگرمی یا علاقه خاص است.

فهرست مطالب چگونه اینفلوئنسر شویم

بیایید ابتدا تعریف نفوذ دیجیتال را بررسی کنیم.

چگونه اینفلوئنسر شویم (در هر صنعتی)؛ 13 مرحله آسان

یک اینفلوئنسر دقیقا کیست؟

اینفلوئنسر کسی است که در یک یا چند پلتفرم رسانه اجتماعی دارای فالوورهای نزدیکی است که توصیه­ های او را دنبال می­ کنند. اینفلوئنسرها گروه متنوعی را تشکیل می­ دهند. برخی از آن­ها رهبران صنعتی هستند که اخبار و پیشرفت­ های صنعت خود را با متخصصان دیگر به اشتراک می­ گذارند. گروه دیگر، افرادی هستند که سفرهای تجاری می­ کنند و ماجراجویی ­های خود در سراسر جهان را با فالوورهای خود به اشتراک می­ گذارند.

مادران پرمشغله و زنان خانه­ دار معمولا در مورد دستور پخت یا نکات خانه­ داری با مخاطب هدف خود صحبت می­ کنند. افراد از همه طبقات اجتماعی علایق خود را به اشتراک می­ گذارند که می ­تواند صحبت در مورد محصولات زیبایی یا مد و ورزش و غیره باشد.

اگرچه بسیاری از افراد این صحبت­ ها را به صورت آنلاین انجام می­ دهند، اما یک اینفلوئنسر کسی است که صحبت­ ها و نظراتش در یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدی ­تر گرفته می ­شوند. هدف اصلی او ممکن است تمرکز بیشتر بر افزایش نرخ تعامل، تعداد فالوورها و عملکرد کلی باشد.

تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر زمان­ بر است، اما اگر بدانید که چگونه به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید، می­ توانید به این هدف دست یابید.

اینفلوئنسرها چگونه درآمد کسب می ­کنند؟

اینفلوئنسرهای رسانه اجتماعی با مشارکت با برندها و شرکت­ ها کسب درآمد می­ کنند، اما روش ­های مختلفی برای این نوع همکاری وجود دارد.

حوزه ­های مختلف ممکن است انواع مختلف محتوا را ترجیح دهند و پلتفرم ­های مختلف معمولا به طور خاص خود را به یک نوع خاص از محتوا اختصاص می­ دهند. به عنوان مثال، در برخی شرایط یک محتوای ویدئویی ممکن است عملکرد بهتری از یک پست وبلاگی داشته باشد، اما یک تصویر ساده و پست اینستاگرامی در مواردی بهتر از ویدئوهای طولانی است.

در آغاز، اینفلوئنسر مارکتینگ به شدت بر خود محصولات به عنوان پرداخت هزینه تمرکز داشت. اینفلوئنسرها در ازای یک کامنت از محصولات یا خدمات آن کسب و کار به صورت رایگان استفاده می ­کردند. اینفلوئنسر مارکتینگ از اینفلوئنسرهای رسانه اجتماعی از این نوع فاصله گرفته است (اگرچه کاملا از بین نرفته است و ممکن است بیشتر توسط میکرو اینفلوئنسرها مورد استفاده قرار گیرد).

مدل ­های پرداخت مستقیم ­تر، پرداخت ­های کمیسیون محور یا حتی ترکیبی از هر دو جایگزین آن شده­ اند. اینفلوئنسرها همچنین ممکن است در صورت استفاده از یک برنامه سفیر برای مشارکت و پرداخت، یک کارمزد مستمر یا ثابت دریافت کنند.

داشتن فالوورهای زیاد در یک کانال رسانه اجتماعی معمولا به عنوان بخش مهمی از درآمدزایی در نظر گرفته می ­شود. به هر حال، احتمال این که اینفلوئنسری را میلیون­ها فالوور این حرفه را به یک شغل پردرآمد تبدیل کند بیشتر از اینفلوئنسری است که از کمپین­ های اینفلوئنسر مارکتینگ کوچک استفاده می­ کند.

برای درک بهتر نحوه کسب درآمد از کانال رسانه اجتماعی خود، ما انواع مختلفی از اینفلوئنسر مارکتینگ را که معمولاً در کانال یا پلتفرم رسانه اجتماعی اینفلوئنسرها یافت می‌شوند، تقسیم کرده‌ایم.

1. محتوای حمایت شده یا دارای اسپانسر

محتوای حمایت شده یا دارای اسپانسر، محتوایی است که به طور خاص برای یک برند و در ازای مبلغ پول تولید می­ شود. محتوای دارای اسپانسر می­ تواند بر اساس نحوه ارائه، ماهیت آن و این که چه ظاهری داشته باشد، متغیر باشد اما اساس آن یکسان است. برند یا شرکت به اینفلوئنسر هزینه پرداخت می­ کند تا یک پست یا ویدئو اسپانسر شده تولید کند و در ویدئو برخی از ویژگی­های برند یا شرکت را درج کند.

برای برخی، این به معنی تولید پستی است که کاملا بر محصول متمرکز می ­باشد. برای دیگران، این به معنی قرار دادن یک تصویر کوچک در یک ویدئوی بزرگ­تر است.

به عنوان مثال، یک برند لباس شنا ممکن است برای یک پست اسپانسر شده هزینه پرداخت کند تا یک اینفلوئنسر ارزش آن لباس را هنگام سپری کردن یک روز در کنار ساحل به نمایش درآورد.

یک شرکت داروسازی سرماخوردگی ممکن است از یک ویدئو سبک زندگی حمایت مالی کند؛ تنها با یک توضیح کوچک در مورد این که چگونه والدین از فرزند بیمار خود مراقبت می ­کنند.

چگونه اینفلوئنسر شویم (در هر صنعتی)؛ 13 مرحله آسان

2. سفیر برند

سفیران برند محتوای اسپانسر شده تولید می­ کنند، اما این کار را طبق قرارداد با یک برند یا شرکت انجام می­ دهند تا برای بلندمدت محتوا را تولید کنند. سفیران برند اغلب خود را به عنوان سفیرانی در پروفایل ­های خود معرفی می­ کنند و به طور مداوم مطالبی را برای آن برند یا شرکت پست می­ کنند.

سفیران برند ممکن است بلافاصله تعامل بدست نیاورند، در عوض، موفقیت بعد از تکمیل یک کمپین به دست می­ آید. سفیران معمولا روابط نزدیکی را با تیم ­های بازاریابی که برایشان کار می ­کنند، برقرار می­ کنند و حتی ممکن است از آن­ها دعوت شود تا در خطر تولید یک محصول همکاری داشته باشند. سفیران برند موثر هستند زیرا حس ثبات را هم برای برند و هم برای اینفلوئنسر به وجود می ­آورند.

سفیر برند برای یک شرکت اسپری حشرات ممکن است حداقل هفته­ ای یکبار در مورد کاربردهای مختلف آن پست بگذارند؛ فرقی نمی ­کند که آن­ها در حال پیاده ­روی در ساحل، تپه ­نوردی یا بازی فوتبال هستند. سفیران برند همچنین می‌توانند در عکس‌ها و ویدیوهای ساده، مانند عکس‌هایی که یک روز معمولی یا روتین معمول صبحگاهی یا عصر را به تصویر می‌کشند، برندهای خود را تبلیغ کنند.

3. همکاری در تولید محتوا

همکاری در تولید محتوا از محتوا اسپانسر شده متفاوت است زیرا معمولا توسط برند یا شرکت توسط خود وبسایت و در پلتفرم ­های خود آن­ها تبلیغ می­ شود یا شامل تولید محتوایی برای خود شرکت است. این بدان معنی است که یک اینفلوئنسر می­ تواند ویدئویی را تولید کند و نشان دهد چگونه می­ توان از یک محصول استفاده کرد و سپس آن را در وب سایت خود شرکت پست کند، به جای این که آن را در برندسازی یا تولید محتوا خود بگنجاند.

این نوع بازاریابی می ­تواند به شکل سخنرانی در یک رویداد، ایجاد یک دوره یا همکاری در یک وبینار برای شرکت انجام شود. همکاری در تولید محتوا از یک ماه به ماه دیگر متفاوت است.

یک ماه، برند ممکن است از اینفلوئنسر بخواهد تا بر اساس تجربه ­های خود محصول را توصیف کند. در ماه بعد ممکن است از اینفلوئنسرهای رسانه اجتماعی خواسته شود تا به نمایندگی از برند در یک نمایشگاه یا کنفرانس محلی صحبت کند.

در هر دو مورد، محتوا برای استفاده شرکت تولید می­ شود به جای این که در صفحات شخصی و پروفایل اینفلوئنسر مورد استفاده قرار گیرد.

چگونه اینفلوئنسر شویم (در هر صنعتی)؛ 13 مرحله آسان

4. افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش)

افیلیت مارکتینگ دومین جریان درآمدی مورد استفاده توسط اینفلوئنسرهاست زیرا به آن­ها اجازه می ­دهد تا درآمد نسبتا غیرفعالی داشته باشند. افیلیت مارکتینگ شامل استفاده از کدهای تخفیف و لینک ­های خاص برای ارجاع مخاطب اینفلوئنسر به شرکت مد نظر است.

وقتی خریدی با استفاده از آن کد تخفیف یا لینک انجام می­ شود، اینفلوئنسر سهم کوچکی از سود را دریافت می ­کند.

افیلیت مارکتینگ یکی از ساده ­ترین و بهترین روش­ های کسب درآمد به عنوان یک اینفلوئنسر است زیرا نیاز به همکاری، تولید محصولات یا حتی انجام کارهای مقدماتی زیادی ندارد.

در عوض، شما کافی است کد تخفیف یا لینک را از برند یا شرکت بگیرید، آن را در پروفایل یا سایر صفحات خود (ازجمله لینک ­هایی در استوری اینستاگرام، باکس توضیحات در یوتیوب و غیره) درج کنید و تبلیغ شرکت یا برند را ادامه دهید.

افیلیت مارکتینگ معمولا از یک چارچوب اساسی پیروی می ­کند که شامل تبلیغ یا توضیحی از یک محصول یا خدمات است و به دنبال آن کاربر را تشویق می­ کند تا محصول یا شرکت را با استفاده از یک لینک خاص یا کد تخفیف درج شده دنبال کنند.

چگونه اینفلوئنسر شویم (در هر صنعتی)؛ 13 مرحله آسان

چگونه می ­توانید به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید؟

پیروی از این 13 مرحله کمک زیادی به شما خواهد کرد.

مرحله 1. حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید

وقتی به آن فکر می­ کنید، یافتن حوزه فعالیت سخت­ ترین و مهم­ترین بخش این مسیر است. این نه تنها برای رقابت صدق می­ کند، بلکه حوزه فعالیت چیزی است که سال­ های با شما باقی می­ ماند. یادگیری بیشتر در مورد صنعت و موضوع یکی از مهم­ترین فاکتورهای موفقیت است. به هر حال، شما از مردم می­ خواهید تا توصیه شما را پیروی کنند و محصولاتی را بخرند که در پست ­های خود تبلیغ می­ کنید.

اهداف خود را بدانید

برای این که حوزه فعالیت خود را پیدا کنید، ابتدا در مورد اهداف خود فکر کنید. آیا مشغول یادگیری تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر هستید تا بتوانید بر صنعتی که در آن فعالیت می­ کنید، تاثیرگذار باشید؟ یا موضوع کسب درآمد از دنبال کردن یک سرگرمی است؟

برای برخی اینفلوئنسرها، هدف نهایی این است که کار روزانه خود را ترک کنند و تمام وقت رویاهای خود را دنبال نمایند.

دانستن اهداف به شما کمک می ­کند تا حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید زیرا آن حوزه باید منطبق باشد.

به عنوان مثال، اگر می­ خواهید شغل خود را ترک کنید تا به یک کارشناس در صنعت تبدیل شوید، احتمالا ایده خوبی نیست. از طرف دیگر، حوزه­ های مرتبط با سرگرمی اغلب به خوبی کار می­ کنند و حساب رسانه اجتماعی ممکن است از قبل محتوا داشته باشد زیرا مردم اغلب در مورد چیزهایی مطلب منتشر می­ کنند که به آن علاقه دارند.

نقاط قوت و ضعف خود را بدانید

بخشی از پیدا کردن حوزه فعالیت به این برمی ­گردد که در انجام چه کارهایی خوب هستید. در این مورد، منظور فقط در مورد موضوع نیسن صحبت در مورد استعدادهای ذاتی شما از لحاظ تولید محتوا و مهارت ­های برقراری ارتباط است.

در حالی که مشغول یادگیری تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر هستید، باید افرادی که می­ خواهید مخاطب هدف شما شوند را بشناسید و اندازه واقعی مخاطبان خود را مشخص کنید.

به عنوان مثال، مدیران شرکت ­ها شخصیت ­های متفاوتی دارند، اما همه آن­ها درک نسبتا کمی از آداب و رسوم در آن حوزه دارند. بنابراین، اگر در رویارویی با برخی از این مدیران مشکل دارید، بهتر است حوزه­ای را انتخاب کنید که نیاز چندانی به برقراری ارتباط با آن­ها نداشته باشد.

نکته دیگر این است: همانطور که بیشتر افراد در بخش فروش به شما می ­گویند، مهم­ترین بخش در جلب اعتماد افراد این است که یک فضای نفوذ ایجاد کنید.

برای این یک اینفلوئنسر موثر باشید، باید حوزه فعالیت خود را به گونه­ای انتخاب کنید که بتوانید با افراد زیادی با علایق مشترک ارتباط برقرار کنید.

این کار در موضوعات خاصی مانند سرگرمی ساده ­تر است و در موضوعات فنی که ممکن است یک پلتفرم خاص برای شروع وجود نداشته باشد، سخت­ تر می­ شود.

مرحله 2. حوزه خود را ازطریق تحقیق در مورد رقبا متمایز کنید

حال که انتخاب کردید در چه موضوع یا حوزه­ای فعالیت کنید، وقت آن رسیده است که تحقیق کنید رقبا چه کارهایی انجام می­ دهند. در فروش، ما این مرحله را تحقیق بازار می ­نامیم.

قبل از این که تلاش خود برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر را شروع کنید، مهم است بدانید که چگونه خود را از رقبا متمایز کنید. به هر حال، اگر پروفایل اجتماعی شما شبیه به دیگران است، انگیزه کمی برای دنبال کردن شما وجود دارد.

برخی از افراد یاد می­ گیرند که چگونه در محیط­ های بسیار رقابتی به یک اینفلوئنسر تبدیل شوند، اما اگر بدانید چه چیزی شما را منحصر به فرد می­ کند تمایز را پیدا می­ کنید؛ فرقی نمی ­کند که اینفلوئنسر در حوزه مد، سبک زندگی یا غیره هستید. برجسته بودن حیاتی است.

بیایید به یک مثال واقعی بپردازیم. زیبایی و مد هر دو بازارهای بسیار رقابتی برای اینفلوئنسرها هستند، اما کار در این حوزه زیاد است.

اگر سعی دارید در وهله اول در زمینه لباس­ های ورزشی با برندهای مشهور کار کنید، متمایز کردن خود کار بسیار دشواری خواهد بود. از طرف دیگر، ممکن است شانس بیشتری در هدف قرار دادن تیشرت یقه ­دار و خریداران بیکار داشته باشید.

بسیاری از مردان در طول هفته هر دو نوع لباس را می ­پوشند، اما ورود به یک حوزه راحت­ تر از دیگری است. هدف راحت­ تر را انتخاب کنید و خیلی زود حرفه اینفلوئنسری خود را آغاز خواهید کرد.

سپس اگر از تیشرت یقه ­دار متنفر بودید، به سراغ لباس­ های ورزشی باشگاهی بروید. در نهایت، شما باید در فضایی رقابت کنید که شما را خوشحال می ­کند و در عین حال خیلی شلوغ نیست.

مرحله 3: بینش و تجربه خود را بکار بگیرید تا یک استراتژی محتوا ایجاد کنید

دانستن چگونگی به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه در تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر موفق بسیار حیاتی است. به هر حال، شما می ­خواهید مردم از محتوایی که تولید می­ کنید استفاده کنند و برای نظرات شما ارزش قائل شوند.

این همان چیزی است که برندها هنگام شروع همکاری خود با یک اینفلوئنسر به دنبال آن هستند و صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ برای افرادی که دوست دارند از پست ­های رسانه­ های اجتماعی به نفع خود استفاده کنند، کم نمی­ گذارد.

هم به عنوان یک تمرین و هم به عنوان یک برنامه از پیش تعیین شده، مهم است که بینش خود را ردیابی کنید. بینشی که می ­تواند به محتوای ارزشمند تبدیل شود. وقتی در مورد حوزه نفوذ خود تحقیق و فکر می­ کنید، مطمئن شوید از بینش­ ها و نتایجی که بدست آورده ­اید یک گزارش تهیه کنید.

با گذشت زمان، این ورودی­ ها به شما کمک می­ کنند تا یک استراتژی و تقویم محتوایی ایجاد کنید. به چیزی فکر کنید که بیشتر از همه به شما الهام می­ بخشد زیرا این همان موضوعی است که باید برای ایجاد استراتژی محتوا روی آن تمرکز کنید.

چگونه اینفلوئنسر شویم (در هر صنعتی)؛ 13 مرحله آسان

مرحله 4: فرمت محتوا و شبکه اجتماعی خود را انتخاب کنید

بیشتر صنایع و حوزه ­ها را می­ توان با فرمت ­های محتوایی مختلف در شبکه­ های اجتماعی متفاوت پوشش داد. با این وجود، برخی از گزینه­ های بهتر از بقیه هستند.

به عنوان مثال، لینکدین و وبلاگ ­ها فضاهای خوبی برای تولید محتوا در فضای B2B هستند. آن­ها حرفه ­ای­ تر هستند و امکان نوشتن محتواهای طولانی ­تر را می ­دهند. لینکدین برای بیشتر کسب و کارهای B2C مناسب نیست، در حالی که پست وبلاگی برای هر حوزه­ای به کار می ­آید. به طور خاص، بسیاری از تولیدکنندگان محتوای خانوادگی/خانگی از وبلاگ­ ها استفاده می ­کنند.

اگر عکس و ویدئو را دوست دارید، یوتیوب یا اینستاگرام را برای تولید محتوا خود در نظر بگیرید. این نوع رسانه ­ها به خصوص برای سبک زندگی، مد و زیبایی کاربرد دارند. ویدئوهای آموزش آرایش یا نقدهای ویدئویی در فضای مد و زیبایی درست کنید یا عکس­ هایی از اخرین تعطیلات خود را به اشتراک بگذارید.

کلید موفقیت در اینجا استفاده از فرمت و شبکه اجتماعی است که متناسب با حوزه فعالیت شماست و با نقاط قوت محتوای شما مطابقت دارد.

مرحله 5: پروفایل­ های رسانه اجتماعی بهینه شده را هم راستا با حوزه فعالیت خود ایجاد کنید

تمام پروفایل­های رسانه اجتماعی شما باید به گونه ­ای ایجاد شوند که در تمام رسانه­ های اجتماعی مشخص شود شما چه کسی هستید و در مورد چه موضوعاتی پست تولید می ­کنید. برندینگ را در تمام رسانه­ های اجتماعی حفظ کنید تا فالوورهای وفادار شما بتوانند در تمام رسانه ­های اجتماعی به راحتی شما را پیدا کنند.

به رنگ، فرمت و حتی فونت ­ها فکر کنید. به عنوان مثال، اگر یکی از رسانه­ های اجتماعی شما از نام شما استفاده کند، در حالی سایر رسانه ­ها از نام برند شما استفاده می ­کنند، کاربران در یافتن شما دچار مشکل می­ شوند و بخشی از مخاطب ایده آل خود را از دست خواهید داد. در ایجاد پروفایل­ های بهینه، ثبات کلید موفقیت است.

مرحله 6: با انتشار پست دانش خود را به اشتراک بگذارید

با در دست داشتن یک استراتژی محتوا، وقت آن رسیده است که آنچه می­ دانید را به اشتراک بگذارید. این می ­تواند شامل تولید ویدئوهای باکیفیت برای یوتیوب، یک چالش عجیب و غریب برای تیک تاک، یک عکس اینستاگرامی، یک پست مهمان بر روی وبلاگ مرتبط با حوزه فعالیت یا هر چیزی دیگری باشد، مهم است که بهترین خود را ارائه دهید.

اکنون، محتوای شما محصولی است که به دیگران عرضه می ­کنید. حتی بعدها نیز، بعد از این که به یک اینفلوئنسر پولی تبدیل شدید، همین محتواست که باعث می­ شود مخاطبان شما به شما مراجعه کنند.

به یاد داشته باشید، مهم­ترین کاری که می ­توانید انجام دهید این است که فالوورهای خود را به مخاطب هدف تبدیل کنید و ساده ­ترین روش برای انجام این کار پست گذاشتن به طور منظم است. بسته به پلتفرمی که از آن استفاده می­ کنید، شما باید به طور منظم دو الی سه بار در هفته پست منتشر کنید.

شما می ­توانید چند محتوای کوچک را در روز به اشتراک بگذارید. همچنین در برخی موارد، گزینش محتوا به یک امکان تبدیل می ­شود.

صرف­ نظر از استراتژی، پست گذاشتن منظم پاسخ نهایی به چگونگی تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر در تمام رسانه ­های اجتماعی است.

7. با جامعه خود مشارکت داشته باشید

وقتی که یک جامعه کوچک پیرامون محتوای تولید خود ایجاد کردید، مهم است که با آن جامعه در تمام شبکه­ های اجتماعی خود مشارکت داشته باشید. نوع مشارکت بر اساس نوع محتوایی که تولید می­ کنید و پلتفرمی که از آن استفاده می ­کنید، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر در اینستاگرام فعالیت دارید، کامنت ­های آن­ها را لایک کنید و عکس ­هایی از پروفایل آن­ها را به اشتراک بگذارید.

یوتیوبرها همچنین کامنت ­ها را دوست دارند، اما می ­توانند ویدئوهای پاسخ را با حضور اینفلوئنسرهای دیگر تهیه کنند. مشارکت و تعامل باید هم در کانال و هم در سایر فضاها انجام شود تا آگاهی از برند افزایش یابد.

این به این دلیل است که پاسخ ­ها به افراد انگیزه می ­دهند تا در پروفایل رسانه­ های اجتماعی شما حضور داشته باشند و ارتباطات شخصی ایجاد کند.

به یاد داشته باشید که با افزایش تعداد فالوورها، مشارکت و تعامل با جامعه برای شما سخت ­تر می ­شود. بسیاری از ما بر این باوریم که این یکی از دلایلی است که نرخ مشارکت فالوورهای زیاد کاهش پیدا می­ کند: ارتباط واقعی سخت ­تر می­ شود.

افراد شما را فالو می ­کنند تا ببینند چه می ­گویید، اما اگر به آن­ها پاسخ ندهید، تعداد زیادی از فالوورها پلتفرم رسانه اجتماعی شما را ترک خواهند کرد.

برندها به دنبال نرخ تعامل بالا هستند، به خصوص از اینفلوئنسرهای اینستاگرام، بنابراین معیاری است که باید تا حد امکان بالا نگه دارید.

چگونه اینفلوئنسر شویم (در هر صنعتی)؛ 13 مرحله آسان

مرحله 8: در صنعت خود و با سایر اینفلوئنسرها شبکه ایجاد کرده و همکاری کنید

بخشی از یادگیری چگونگی تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، تسلط بر هنر برندسازی است.

اینفلوئنسرها افرادی هستند که شهرت زیادی در یک حوزه خاص دارند، زیرا مردم به آنچه او می­ گوید گوش می­ دهند و نظر او را قبول دارند.

با این وجود، تا کنون فقط می ­توانید بدون تعامل با سایر افراد در صنعت خود، فالوورهای خود را ایجاد کنید. ایده ­های عالی برای موضوع فقط شما را تا اینجای کار می­ رساند.

برای شبکه­ سازی موثرتر، باید با افراد دیگر کار کنید. از آنجایی که هدف بازاریابی شبکه اجتماعی است، بهتر است در طی سال در رویدادها و کنفرانس­های شرکت ­کنیم. در این رویدادها با بازاریاب­ها، رقبای مستقیم و برندهایی که ممکن است به کمک نیاز داشته باشند، صحبت می­ کنیم. این کار اجازه می­ دهد تا دسترسی خود را گسترش دهیم.

روش دیگر برای انجام این کار با ارسال پست مهمان در حساب ­های اجتماعی سایر اینفلوئنسرهاست. از وبلاگ­ نویسان دیگر در سایت خود میزبانی کنیم و همچنین با ارسال پست برای آنها پاسخ دهیم.

این نوع تلاش دو کار انجام می ­دهد: اول، آن­ها برند شما را به عنوان یک اینفلوئنسر می­ سازند.

این هم به لحاظ حوزه فعالیت و هم به لحاظ شخصیت صادق است. همانطور که گفته می ­شود، بیشتر از یک راه وجود دارد.

برخی از افراد محتوای رنگی با حس شوخ طبعی تولید می­ کنند، در حالی که برخی دیگر بسیار جدی هستند. با گذشت زمان، این چیزها را در مورد شما یاد می­ گیرند و به برندها کمک می‌کند بدانند که آیا شما فردی هستید که می‌خواهند با او کار کنند یا خیر. در نهایت، هرگز قدرت حضور یک نام در جامعه اینفلوئنسر را دست کم نگیرید.

مرحله 9: یک وبسایت یا وبلاگ درست کنید

در برخی موارد، یاد گرفتن تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر به معنی تسلط بر اشکال مختلف برندسازی است. اگر اولین رسانه شما وبلاگ ­نویسی است، وقت آن رسیده است که یک وبلاگ برای خود درست کنید.

بسیاری از اینفلوئنسرها محتوای اصلی خود را بر روی یک رسانه اجتماعی منتشر می ­کنند، سپس آن را در رسانه­ های دیگر به اشتراک می ­گذارند.

به عنوان مثال، یوتیوبر خدمات مالی شناخته شده ­ای وجود دارد که تمام کارت­های اعتباری را بررسی کرده و در مورد استراتژی­ های امتیاز پاداش صحبت می ­کند. سپس، در مورد همان موضوع در وبسایت خود مطلب می ­نویسد. این احتمال وجود دارد که او اسکریپت ­های ویدئوی خود را به صورت پست وبلاگی نیز منتشر ­کند.

آیا شما در وهله اول یک وبلاگ­نویس هستید؟ در برخی موارد، شما می­ توانید آن وبلاگ را از یک پلتفرم وبلاگ ­نویسی رایگان به یک وبسایت منتقل کنید.

اشکالی ندارد که وبسایت بیشتر شبیه به وبلاگ باشد. اما اگر URL متعلق به شما باشد، ضمن لذت بردن از افزایش گزینه‌های کسب درآمد، شهرت نام بیشتری ایجاد خواهید کرد. وبلاگ­نویسان همچنین می ­توانند با ارسال لینک ­هایی به آخرین پست خود در سایر پلتفرم­های رسانه ­های اجتماعی از این اصل استفاده کنند. استفاده از این تکنیک به مرور زمان باعث افزایش ترافیک می­شود.

مرحله 10: یک کیت رسانه ­ای ایجاد کنید

کیت رسانه­ ای روشی ساده است تا به همکاران احتمالی خود اجازه دهید بدانند شما چه کسی هستید، اعداد و ارقام شما چه هستند و برای همکاری با یکدیگر چقدر هزینه می­ کنید. کیت ­های رسانه ­ای برای اینفلوئنسرها در تمام اشکال و اندازه ­ها حیاتی است، زیرا تیم­ های اینفلوئنسر مارکتینگ به دنبال افرادی باتجربه هستند که می‌توانند نشان دهند که می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند و قادر به ایجاد محتوای معتبر هستند که با موفقیت مشتریان و رهبران جدیدی را به همراه خواهد داشت.

مرحله 11: در اپلیکیشن ­ها و بازارهای اینفلوئنسر ثبت نام کنید

اپلیکیشن ­ها و بازارهای اینفلوئنسر می ­توانند ابزارهای ارزشمندی برای اینفلوئنسرهای جدید و قدیمی باشند. این پلتفرم ­ها نه تنها برای تطبیق اینفلوئنسرها با کمپین­ ها و شرکت­های متناسب طراحی شده­اند، بلکه بسیاری از آن­ها روش­ هایی را برای دریافت ایمن هزینه و برقراری ارتباط با اینفلوئنسرهای دیگر به منظور بهبود ارتباطات و تقویت شبکه‌ها ارائه می‌کنند.

مرحله 12: برای فرصت­های همکاری با برندها تماس بگیرید

ارتباط با برندهایی که دوستشان دارید نیز یک رویکرد آزمایش شده و واقعی در اینفلوئنسر مارکتینگ است.

تحقیقات خود را پیرامون برنامه ­های اینفلوئنسر مارکتینگ موجود این برندها انجام دهید، با محتوا آن­ها اشنا شوید، در پیام خصوصی در اینستاگرام یا توییتر به آن­ها پیام دهید یا ازطریق روابط عمومی برند یا لینکدین مستقیما با آن­ها ارتباط برقرار کنید.

استفاده از همه این رویکردها ممکن است منجر به بزرگ­ترین احتمال موفقیت برای شما به عنوان یک اینفلوئنسر شود.

مرحله 13: شبکه خود را گسترش دهید

در نهایت، وقتی کشف کردید که چگونه می­ توانید به یک اینفلوئنسر که متناسب با شماست تبدیل شوید، متوقف نشوید.

گسترش شبکه ارتباطات هیچ انتهایی ندارد، با گذشت زمان جایگاه خود را در صنعت تقویت کنید. علاوه بر آن، هرچه به تعداد فالوورهای واقعی شما اضافه شود، قیمت بالاتری برای پست­های دارای اسپانسر درخواست خواهید کرد.

شما از این راه پول درمی­آورید، اینطور نیست؟ رسیدن به هزار فالوور و بیشتر سخت­ترین کار در این فرآیند است، به خصوص اگر محتوای باکیفیت تولید می­ کنید. با جدیت راهی را که در اینجا شرح دادیم ادامه دهید و هیچ محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت.

آیا آماده ­اید به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید

اغلب، یادگیری تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر سخت­ ترین بخش کار است. هر اینفلوئنسری روش­های خاص خود را برای دسترسی به فالوور دارد و استراتژی ­های کسب و کار نیز بسیار متفاوت هستند.

با این وجود، وقتی فرمول مناسب را بدست آوردید، تنها چیزی که به آن نیاز خواهید داشت زمان و علاقه است. نباید انتظار داشته باشید که بلافاصله شغل روزانه خود را ترک کنید، اما با انتخاب حوزه فعالیت درست و بازاریابی موثر می ­توانید با گذشت زمان درآمد خوبی کسب کنید.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات در شبکه های اجتماعی. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در خدمات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

سوالات متداول

برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر به چند فالوور نیاز دارید؟

همانطور که تعریف شد، نانو اینفلوئنسرها، اینفلوئنسرهایی هستند که بین 1000 تا 10000 فالوور دارند. این کوچک­ترین دسته از اینفلوئنسرها با توجه به تعداد فالوورها است. از این رو، شما می­توانید با 1000 فالوور یک اینفلوئنسر باشید. اگر شما یک اینفلوئنسر مشتاق هستید، مهم است که حوزه فعالیتی را انتخاب کنید که روی آن تمرکز دارید و در مورد آن محتوا تولید کنید. بهتر است حوزه­ای که انتخاب می­کنید چیزی باشد که به آن علاقه دارید.

چگونه به عنوان یک اینفلوئنسر شروع به کار کنم؟

برای شروع به کار به عنوان یک اینفلوئنسر، ابتدا باید حوزه­ای را پیدا کنید که در آن تسلط داشته باشید و محتوایی را برای آموزش و سرگرم کردن مخاطبان خود تولید کنید. پس از تعیین صنعتی که روی آن تمرکز خواهید کرد، کانال رسانه اجتماعی را انتخاب کنید که در آن به طور مداوم محتوای خود را پست می­کنید. گام بعدی ایجاد یک استراتژی محتوایی است که با اهداف شما همسو باشد. از خود بپرسید بهترین نوع محتوا برای ایجاد چیست؟ بهترین زمان برای ارسال آنها چه زمانی است؟

اینفلوئنسرها به ازای هر پست چقدر درآمد دارند؟

هیچ دو اینفلوئنسر رسانه­های اجتماعی شبیه هم نیستند. اینفلوئنسرها به روش­های مختلف درآمد متفاوتی دارند، زیرا متغیرهای مختلفی وجود دارند که بر نرخ اینفلوئنسر تأثیر می‌گذارند. مانند نوع و طول کمپین، نوع محتوا، تعداد فالوورها و حوزه فعالیت. علاوه بر این، بازاریابان دستمزد اینفلوئنسرها را به روش­های مختلفی محاسبه می­کنند. برخی از اینفلوئنسرها بر اساس نرخ ثابت، کمیسیون، مبادله محصول و مبتنی بر عملکرد حقوق دریافت می­کنند.

چگونه به یک اینفلوئنسر رسانه اجتماعی تبدیل شوم و از آن درآمد کسب کنم؟

برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر رسانه­های اجتماعی و کسب درآمد، اولین قدم این است که حوزه فعالیت خود را پیدا کنید. هنگامی که تصمیم گرفتید روی کدام صنعت تمرکز کنید، «تحقیق بازار» را انجام دهید تا خود و جایگاه خود را از رقبای خود متمایز کنید. سپس استراتژی محتوای خود را برنامه­ریزی کنید و حتماً آن را مطابق با آن اجرا کنید. بسیار مهم است که به برنامه­ای پایبند باشید زمان و مکان انتشار محتوای شما را مشخص می­کند. این کار به موفقیت شما کمک خواهد کرد.

آیا همه می­توانند اینفلوئنسر شوند؟

بله، هر کسی می تواند یک اینفلوئنسر شود. در واقع برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر نیاز خاصی وجود ندارد. مردم اینفلوئنسرهای رسانه­های اجتماعی را به دلیل اصالت و شخصیتشان دوست دارند. علاوه بر این، اینفلوئنسرها افراد معمولی هستند که مصرف­کنندگان می­توانند با آنها ارتباط برقرار کنند و به عنوان متخصص در زمینه­های مربوطه خود از آن­ها پیروی کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید یک اینفلوئنسر موفق باشید، به خودتان وفادار بمانید و فالوورهایتان مطمئناً شما را به این خاطر تحسین خواهند کرد.

لینک منبع: nealschaffer

بیشتر بخوانید :

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؛ فواید، استراتژی و نحوه انجام

9 گام موثر برای ایجاد استراتژی بازاریابی در رسانه ­های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید