×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگسئو ویژگی­‌های کلیدی گوگل آنالیتیکس GA4
تاریخ انتشار : 29 دی 1401 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

ویژگی­‌های کلیدی گوگل آنالیتیکس GA4

ویژگی­‌های کلیدی گوگل آنالیتیکس GA4

به دنبال راهنمای مبتدی برای گوگل آنالیتیکس 4 هستید؟ آیا می‌خواهید بدانید گوگل آنالیتیکس چگونه کار می­‌کند؟ Google Analytics 4 (GA4) بینش قدرتمندی در مورد بازدیدکنندگان وب سایت شما ارائه می‌دهد.

اما استفاده از آن ساده نیست و بسیاری از مبتدیان یادگیری آن را پیچیده و دشوار می‌دانند. اگر اصول اولیه نحوه عملکرد Google Analytics و ویژگی‌­های کلیدی گوگل انالیتیکس را یاد بگیرید، متوجه می­‌شوید آن چنان که باید این مفهوم پیچیده و سوار نخواهد بود.

قرار است با ادامه خواندن این متن با مفاهیم اصلی آشنا شوید و برای شما پیچیدگی­‌های درباره گوگل آنالیتیکس کمتر از قبل باشد.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

به عبارت ساده، گوگل آنالیتیکس یک ابزار ردیابی رایگان است که توسط گوگل ارائه می‌شود و به شما نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان چگونه از وب سایت شما استفاده می‌کنند.

تصور کنید شما صاحب یک فروشگاه اسباب بازی فروشی هستید و می‌خواهید بدانید که چه تعداد کاربر از وب سایت شما بازدید می‌کنند.

با کمک گوگل آنالیتیکس، می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان فروشگاه خود، از کجا می‌آیند، از چه دستگاهی استفاده می‌کنند و موارد دیگر را مشاهده کنید.

گوگل آنالیتیکس دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

گوگل آنالیتیکس اطلاعاتی درباره رفتار کاربر ارائه می‌دهد که می‌تواند برای کسب و کار شما حیاتی باشد.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید از Google Analytics استفاده کنید. مثلا شما می‌توانید؛ عملکرد وب سایت خود را اندازه گیری کنید، ببینید آیا تلاش های بازاریابی شما جواب می‌دهد یا خیر، کدام نوع محتوا را ایجاد کنید یا محصولاتی را در وب سایت خود فهرست کنید، کاربران را به بخش‌های مختلف (مانند سن، جنسیت، کشور، دستگاه و غیره) تقسیم کنید و همچنین صفحات وب سایت را برای افزایش تبدیل بهینه کنید.

گزارش دموگرافیک (جمعیت شناسی ) به شما اطلاعات بیشتری درباره مخاطبانتان می‌دهد، مانند اینکه اهل کجا هستند، جنسیت، سن و زبان. این مورد می‌تواند به شما کمک کند مخاطبان خود را درک کنید و محتوای خود را برای آنها تنظیم کنید.

چنین گزارش فنی به شما می‌گوید که کاربران شما از چه فناوری برای بازدید از سایت شما استفاده کرده‌اند، خواه روی دسکتاپ، موبایل یا تبلت باشند. همچنین می‌توانید سیستم عامل، مرورگر و وضوح صفحه نمایش آنها را یاد بگیرید.

علاوه بر این گزارش فنی GA4خلاصه‌ای از گزارش‌های ما در Google Analytics 4 است. هرچه زمان بیشتری را صرف تماشای آن‌ها و بازی با آن‌ها کنید، بهتر در یافتن داده‌های معنی‌دار خواهید بود.

ویژگی­‌های کلیدی گوگل آنالیتیکس GA4

ویژگی‌های منحصر به فرد گوگل آنالیتیکس GA4

به وسیله GA4 می‌توانید داده ها را بدون هیچ هزینه‌ای صادر کنید. در یونیورسال آنالیتیکس، برای صادرات داده‌های خام به BigQuery باید به Google Analytics 360 ارتقا می‌دادید.

در حالی که می‌توانید از لایه رایگان Google Cloud برای صادرات آزادانه داده‌ها لذت ببرید، زمانی که از 1 ترابایت درخواست ماهانه و 10 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی فراتر رفتید، هزینه‌ای از شما دریافت می‌شود.

با استفاده از BigQuery، می توانید داده‌های خود را ذخیره کرده و بعدا برای بهینه سازی استراتژی خود از آنها استفاده کنید.

همچنین می‌توانید تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته را انجام دهید، از داده‌های خود برای مدل‌های یادگیری ماشینی استفاده کنید و داده‌های خود را تجسم کنید تا گزارش‌های بهتری تهیه کنید.

بدون محدودیت داده

نسخه رایگان Universal Analytics در 10 میلیون بازدید در ماه متوقف شد. این کار باعث می‌شود که کسب‌وکارها پس از تکیه بر داده‌های نمونه‌برداری شده، با اطلاعات ناقص کار کنند.

Google Analytics 4 تنها می‌تواند تا 500 رویداد مختلف را ثبت کند. با این حال، این محدودیت در تعداد رویدادها است  نه بازدیدها در هر ماه. انتقال زودتر به Google Analytics 4 به این معنی است که می توانید در اسرع وقت از محدودیت تعداد بازدیدهای ماهانه جلوگیری کنید.

ردیابی رویداد

مدل اندازه‌گیری مبتنی بر رویداد Google Analytics 4 به شما دید کاملی از سفر مشتری در بین پلتفرم‌ها می‌دهد. با یونیورسال آنالیتیکس، چرخه عمر مشتری در جلسات مستقل تنظیم می‌شود و باعث می‌شود قبل از داشتن یک دید کامل، همه چیز را کنار هم قرار دهید.

وقتی نحوه تعامل کاربران خود با وب سایت و برنامه خود را اندازه گیری می کنید، می توانید بهتر درک کنید که چگونه آنها در قیف حرکت می کنند و مناطقی را که معمولاً در آنجا رها می شوند یا نرخ تبدیل بالاتری دارند را مشاهده می کنید. این مدل همچنین می تواند به شما کمک کند تا زمان خود را در تحلیل سفر کاربر کاهش دهید.

ویژگی­‌های کلیدی گوگل آنالیتیکس GA4

قدرت محتوای عالی با GA4 را ببینید

با جوهره ردیابی وب سایت و برنامه که بینش‌های مهمی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به شما در پیاده‌سازی راه‌هایی برای بهبود سفر مشتری کمک کند، Google Analytics 4 ابزاری حیاتی برای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است.

از ساختن استراتژی‌های بهتر گرفته تا تجزیه و تحلیل آن‌ها تا درک بخش‌ها یا بخش‌های حیاتی که موفقیت یا شکست را تجربه می‌کنند، می‌توانید برنامه‌های خود را با کارایی بیشتری بهبود بخشید و سریع‌تر به اهداف بازاریابی خود برسید.

بسته برنامه ریزی بازاریابی ما را بررسی کنید تا برنامه های محکمی بسازید که بتواند از استراتژی های شما پشتیبانی کند. این بسته منابع زیادی از بازاریابی و فروش را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به شما در تجزیه و تحلیل نتایج کمپین دیجیتال مارکتینگ و تعیین اهداف استراتژیک کمک کند.

همین حالا اولین کمپین بازاریابی دیجیتال خود را ایجاد کنید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب و گوگل ادز. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

اگر سوالی در ذهنتان به وجود آمده است، آن را در بخش نظرات مطرح کنید. ما دوست داریم به آن ها پاسخ دهیم. اگر از این مقاله لذت بردید، یک ثانیه وقت بگذارید و بر روی دکمه اشتراک ضربه بزنید.

بیشتر بخوانید :

5 دلیل برای اینکه باید از گوگل سرچ کنسول استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید