×
صفحه اصلی سئو اصول و فاکتور های سئو محلی (لوکال سئو) به صورت کامل
تاریخ انتشار : 07 اسفند 1401 زمان مطالعه : 11 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

اصول و فاکتور های سئو محلی (لوکال سئو) به صورت کامل

اصول و فاکتور های سئو محلی (لوکال سئو) به صورت کامل

اگر یک کسب و کار محلی دارید که محصولات یا خدمات می فروشد، باید به رتبه بندی محلی وبسایت خود فکر کنید.

سئو محلی به شما کمک می کند تا جستارهای جستجویی مرتبط در منطقه خود را پیدا کنید. از آنجایی که گوگل نتایج محلی را در ابتدا نشان می دهد، باید اطمینان حاصل کنید که گوگل موقعیت مکانی شما را بداند.

در این مقاله، هرآنچه برای بهبود درک گوگل از موقعیت مکانی نیاز دارید را بررسی می کنیم تا احتمال رتبه بندی محلی شما افزایش یابد.

فاکتورهای رتبه بندی چه هستند؟

فاکتورهای رتبه بندی المان هایی هستند که گوگل هنگام تعیین جایگاه یک URL در نتایج جستجو مد نظر قرار می دهد.

فاکتورهای رتبه بندی متعددی وجود دارند که بیشتر آن ها URLها و مشخصات وبسایت شما هستند، اما می توانند به حضور آنلاین شما نیز گسترش یابند.

یکی از نمونه های فاکتورهای رتبه بندی سرعت سایت است: یک صفحه با بارگذاری سریع که تجربه کاربری خوبی را منتقل می کند نسبت به صفحه ای با سرعت بارگذاری پایین رتبه بالاتری خواهد داشت؛ با در نظر گرفتن این که تمام ویژگی های دیگر یکسان باشند.

فاکتورهای رتبه بندی سئو محلی

فاکتورهای رتبه بندی سئو محلی

در این پست، ما بر روی فاکتورهایی تمرکز می کنیم که رتبه بندی صفحات وبسایت شما در جستجوهای محلی را تحت تاثیر قرار می دهند. همانطور که در این پست می خوانید، خود گوگل در مورد فاکتورهای رتبه بندی محلی از لحاظ موارد زیر صحبت می کند:

  • مرتبط بودن: آیا شما نتیجه مرتبط برای کاربر هستید؟ آیا وبسایت شما مطابق با جستجوهای کاربر است؟
  • فاصله: چقدر فاصله دارید؟ اگر مرتبط و نزدیک هستید، به احتمال زیاد رتبه خوبی بدست خواهید آورد.
  • برتری: این در مورد میزان شناخته شده بودن کسب و کار شماست. در پایان مقاله بیشتر در مورد این گزینه توضیح خواهیم داد.

بنابراین باشد نشان دهید که مرتبط، نزدیک و شناخته شده هستید. بیایید ببینیم چگونه می توانید با برخی اقدامات مشخص روی این فاکتورها کار کنید!

مرتبط باشید

مرتبط بودن به این معنی است که شما محصولات یا خدماتی را ارائه می دهید که جستجوگر به دنبال آن هاست.

اگرچه ممکن است به نظر خیلی ساده باشد، اما گاهی اوقات افراد ممکن است وبسایت بسیار مرموزی داشته باشند.

اطمینان حاصل کنید که به وضوح کسب و کار و حرفه خود، نوع محصولات یا خدماتی که عرضه می کنید را توضیح داده اید و حتما این کار را با لحنی انجام دهید که برای مخاطب هدف شما آشناست.

برای اینکه بفهمید آیا واقعاً با استفاده از زبانی که مخاطبانتان بکار می برند ارتباط برقرار می کنید یا نه، لطفاً تحقیقاتی درباره کلمات کلیدی انجام دهید و با مشتریان خود صحبت کنید تا بفهمید که آنها هنگام جستجوی خدماتی مانند شما از چه اصطلاحاتی استفاده می کنند.

پروفایل کسب و کار گوگل Google My Business

پروفایل کسب و کار گوگل Google My Business

برای رتبه بندی محلی در گوگل، نمی توانید بدون فهرست بندی مناسب در پروفایل کسب و کار گوگل این کار را انجام دهید.

پروفایل کسب و کار گوگل به طور خاص وقتی مفید است که آن را به خوبی در قالب یک بسته محلی نشان دهید؛ به عنوان مثال،‌ یک پنل بزرگ یا نقشه.

شما باید ثبت نام کنید، دسته بندی های اولیه را به درستی برای کسب و کار خود انتخاب کنید، موقعیت مکانی خود را اضافه کنید، آن ها را تایید کرده و چند عکس به اشتراک بگذارید. همچنین باید به طور فعال پروفایل خود را مدیریت کرده و در طول زمان آن را ایجاد کنید.

پروفایل کسب و کار گوگل امکان نظردهی مشتریان را فراهم می کند و شما باید برخی از آن ها را برای فهرست خود بکار ببرید.

هر سال،‌ اهمیت نظرات آنلاین برای سئو محلی افزایش می یابد. نظرات مثبت (و نظرات منفی) به گوگل و کاربران آن کمک می کنند تا کسب و کار شما را قضاوت کنند. این خیلی شبیه به یک بازار محلی است. اگر مردم در مورد خواربارفروشی شما مثبت صحبت کنند، افراد بیشتری تمایل به بازدید از آن خواهند داشت.

دریافت نظرات یک جنبه است، اما شما می توانید با پاسخ دادن به این نظرات مکالمه را ادامه دهید. اما همانطور که گوگل می گوید، یک دوست باشید و نه یک فروشنده.

داده های ساختار یافته طرحواره LocalBusiness

اگر یک کسب و کار محلی دارید و در درجه اول به مشتریان محلی خدمات می دهید، باید آدرس خود را به وبسایت اضافه کنید.

برای کمک به گوگل و سایر موتورهای جستجو تا آدرس شما را بفهمند، شما می توانید آن را به بهترین شکل به صورت یک فرمت خوانا برای ماشین ها ارائه دهید. پلاگین سئو محلی یواست yoast اضافه کردن طرح LocalBusiness به صفحات شما را آسان می کند!

این تا حد زیادی به چیزی مربوط می شود که گوگل آن را فاصله می نامد. اگر شما نزدیک ترین نتیجه به کاربر باشید، کسب و کار شما زودتر ظاهر خواهد شد.

مطمئن شوید که یک NAP اصلی دارید!

حتی اگر کسب و کار شما در چند موقعیت مکانی فعالیت دارد،‌ اطمینان حاصل کنید که NAP اصلی (نام، آدرس، شماره تلفن) بر روی وبسایت با NAP پروفایل کسب و کار گوگل مطابقت داشته باشد.

این تنها راه برای اطمینان از این است که گوگل ارتباط مناسبی را بین این دو برقرار می کند. آدرس اصلی را در هر صفحه اضافه کنید (شما یک کسب و کار محلی هستید، بنابراین باید آدرس خود را به هر صفحه اضافه کنید).

برای تمام موقعیت های مکانی دیگر، یک صفحه را راه اندازی کنید و تمام آدرس های شعب خود را در آن بنویسید.

فهرست فیسبوک و نظرات

آنچه برای پروفایل کسب و کار گوگل صدق می کند برای فیسبوک نیز صادق است. شرکت خود را به عنوان یک صفحه برای کسب و کار محلی به فیسبوک اضافه کنید.

افراد در فیسبوک نیز زیاد جستجو می کنند، بنابراین بهتر است مطمئن شوید که فهرست فیسبوک را مرتب کرده اید.

فیسبوک نیز امکان نظردهی را فراهم می کند، که می تواند به کسب و کار شما کمک کند. مراقب آن نظرات باشید! اگر نظرات چندان عالی نیستند، با ارائه محصولات و خدمات بهتر تلاش کنید آن ها را بهبود ببخشید یا حداقل در پاسخ های خود نشان دهید که بازخورد مشتریان را جدی می گیرید.

موقعیت مکانی و کلمات کلیدی در عنوان

واضح است: برای رتبه بندی محلی، افزودن شهر و استان به عنوان کمک می کند. کلمات کلیدی اصلی را نیز اضافه کنید و عنوان جذاب بنویسید.

لطفا به خاطر داشته باشید که اثر افزودن نام شهر به عنوان ممکن است بسیار کمتر از اثر افزودن جزئیات کسب و کار به پروفایل کسب و کار گوگل باشد. اما مطمئنا ضرری ندارد.

دایرکتوری های محلی به رتبه بندی محلی شما کمک می کنند

دایرکتوری های محلی به رتبه بندی محلی شما کمک می کنند

علاوه بر فهرست پروفایل کسب و کار گوگل، گوگل از Yelp محلی و سایر دایرکتوری های محلی برای تعیین اهمیت و محلی بودن شما استفاده می کند.

اگرچه ما معمولا توصیه می کنیم لینک را در یک صفحه با تعداد زیادی لینک غیرمرتبط قرار ندهید، اما نقطه مشترک تمام صفحات محلی موقعیت مکانی است. این لینک ها به رتبه بندی محلی شما کمک می کنند.

بنابراین از تیم وب خود بخواهید تا روی این موضوع کار کنند، مهم ترین صفحات دایرکتوری محلی را بیابند و جزئیات کسب و کار شما را در آنجا وارد نمایند. ما جزئیات را می نویسیم و نه فقط لینک ها. این کار به تایید آدرس شما هم برای گوگل و هم برای بازدیدکنندگان کمک می کند.

لینک های باکیفیت و مرتبط دریافت کنید

با توجه به تاثیرگذاری دایرکتوری ها بر رتبه بندی محلی شما، به خصوص در نتایج جستجوی محلی ارگانیک، تبادل لینک با کسب و کارهای محلی مرتبط نیز می تواند مفید باشد.

اگر با هم در یک زنجیره تامین کار می کنید یا محصولات مشابه ای را به فروش می رسانید، با خیال راحت تبادل لینک را انجام دهید. فقط با هر کسب و کاری که می شناسید تبادل لینک نکنید.

در بیشتر موارد، این ها لینک های بی کیفیتی برای وبسایت شما خواهند بود (زیرا معمولا غیرمرتبط هستند). همچنین، سعی کنید محتوای باکیفیت تولید کنید که لینک های مرتبط را جذب می کند. و فراموش نکنید که آن کلمات کلیدی محلی را در انکرتکست آن لینک های ورودی دریافت کنید.

منشن های اجتماعی از مردم محلی

یکبار دیگر، یک بازار محلی آنلاین نیز وجود دارد. مردم در مورد کسب و کار، پیشرفت های جدید یا محصولات جدید در توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و غیره صحبت می کنند.

تمام این منشن های اجتماعی راه خود را به حسگرهای گوگل پیدا می کنند. موتور جستجو جو مثبت و منفی را متوجه می شود و از آن برای کمک به رتبه بندی محلی شما استفاده می کند.

اگر افراد زیادی در مورد کسب و کار شما صحبت کنند و به وبسایت شما لینک دهند، باید مرتبط باشید. این منشن ها را در نظر بگیرید و در تعامل باشید.

برخی می گویند لینک ها از وبسایت ها، دایرکتوری ها و رسانه های اجتماعی دیگر برای رتبه بندی محلی ضروری هستند.

مثل همیشه، ما باور داریم که مجموعه ای از تمام تلاش های شما باعث می شود دیده شوید و تنها بهینه سازی یک جنبه کافی نیست.

وقت بگذارید و مطمئن شوید پروفایل کسب و کار گوگل درست است، داده های ساختاریافته کسب و کار محلی بر روی سایت شما فعال شده اند و لینک های مناسبی به سایت خود دارید و افراد درست در مورد شما در پلتفرم هایی مانند توییتر صحبت می کنند.

لطفاً فراموش نکنید که تحقیق صحیح کلمات کلیدی را انجام دهید و مطمئن شوید که محتوای مناسب در وبسایت شما وجود دارد.

محتوای خود را برای رتبه بندی محلی بهتر بهینه سازی کنید

اگر کلمه کلیدی در وبسایت شما نباشد، گوگل سایت شما را برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی نخواهد کرد. به همین سادگی. اگر کسب و کار شما در شهر X است، حتما دلیلی برای راه اندازی کسب و کار خود در آن شهر دارید. آن دلیل را بنویسید. و توجه داشته باشید که این دلایل ممکن است متفاوت باشند:

  • شما در آنجا متولد شده اید یا فقط عاشق مردم محلی و عادات محلی آنجا هستید.
  • یک رودخانه وجود دارد که برای حمل و نقل مورد نیاز است.
  • شبکه محلی شما اطمینان حاصل می کند که می توانید به موقع خدمات خود را ارائه دهید.
  • این شهر یک بازار منطقه ای دارد و کسب و کار شما از این طریق رونق می گیرد.
  • شش کسب و کار دیگر مانند کسب و کار شما وجود دارند، شما بدیهی است که بهترین هستید، و همه به درصد معینی از مردم خدمات می دهید، بنابراین کسب و کار شما کاملاً در آن حوزه مناسب است.

این ها صرفا دلایل تصادفی برای کمک به شماست تا بتوانید در مورد کسب و کار خود در ارتباط با موقعیت مکانی بنویسید.

این دلایل در هر شرکت متفاوت خواهند بود. اطمینان حاصل کنید موقعیت مکانی/شهر/منطقه شما به وضوح در وبسایت نوشته شده باشد و تنها در پاورقی و در جزئیات آدرس نباشد.

اگر در چندین موقعیت مکانی فعالیت دارید، برای هر یک صفحه ای را راه اندازی کرده و جزئیات مناسب کسب و کار خود را در آن درج کنید.

برتری؛ اما چطور؟

برتری به این معناست که وقتی گوگل می تواند نتیجه ای را از یک برند یا کسب و کار شناخته شده در ابتدا نشان دهد، در واقع این کار را انجام خواهد داد.

علیرغم تمام تلاش هایی که برای بهبود رتبه بندی محلی خود می کنید، ممکن است این موضوع مانع از رسیدن شما به رتبه یک شود.

اما، این بدان معنی است که باید رقابت خود شدیدتر کنید، به تلاش های خود ادامه دهید، بر برندینگ خود کار کنید و اعتماد کنید که در نهایت گوگل متوجه این تلاش ها خواهد شد. در نتیجه، گوگل ممکن است به شما اجازه دهد به جایگاه یک برای آن کلمه کلیدی محلی دست یابید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که برتری بر اساس اطلاعاتی که گوگل در مورد یک کسب و کار می داند، تعیین می شود.

تمام این اطلاعات از لینک ها، مقالات و دایرکتوری های سراسر وب استخراج می شوند. هرچه کسب و کار شما نظرات مثبت و رتبه بندی بهتری داشته باشد، احتمال این که گوگل شما را در جایگاه بالاتری در جستارهای جستجویی محلی قرار دهد، بیشتر می شود.

به غیر از این، جایگاه شما بر روی صفحه نتایج جستجو نرمال (نتایج وب) نیز یک سیگنال رتبه بندی است. بنابراین، در صورت امکان زمان و منابع خود را برای سئو اختصاص دهید و از مشتریان راضی خود بخواهید که نظرات مثبتی در مورد شما در گوگل و سایر پلتفرم ها ثبت کنند.

منبع : yoast

بیشتر بخوانید :

ساختار سایت (معماری سایت) چیست و نحوه تنظیم آن

جایگاه صفر گوگل (P0) چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟

دیدگاهتان را بنویسید