×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگسئو جایگاه صفر گوگل (P0) چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟
تاریخ انتشار : 07 دی 1401 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

جایگاه صفر گوگل (P0) چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟

جایگاه صفر گوگل (P0) چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟

چه چیزی بهتر از قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل است؟ هر صاحب کسب و کار و وبلاگ نویس به دنبال رسید به این هدف است چرا که این موضوع، کلیک‌ها، ترافیک، سرنخ‌ها و درآمد بیشتری با خود به همراه خواهد داشت.

بسیاری از افرادی که وب‌سایت‌ها را راه‌اندازی می‌کنند نمی‌دانند که برای برخی از جست‌وجوها، Google یک کادر مجزا را نشان می‌دهد.

یک راه عالی برای دریافت ترافیک «موقعیت صفر» است. اما چگونه؟ برای استفاده از آن، باید استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خود را تغییر دهید تا آن را هدف قرار دهید و ادامه مطب را بخوانید.

به چه چیزی موقعیت صفر (P0) می‌گویند؟

موقعیت صفر یک کادر واحد با پاسخ به عبارت جستجوی کاربر است که فراتر از فهرست‌های ارگانیک سنتی و در زیر آگهی‌های پولی برتر ظاهر می‌شود.

بهترین بخش موقعیت صفر این است که پاسخ دقیقی به پرس و جوی جستجو می‌دهد. بنابراین، کاربر نیازی به جستجوی بیشتر و بیشتر ندارد.

این موقعیت بهترین چیزی است که می توان از طریق استراتژی های سئو ارگانیک و کلاه سفید به دست آورد. اگر به یک صفحه وب توضیحات نداشته باشد یا به آن توضیحی بدهید که مرتبط نیست، موتورهای جستجو ممکن است متنی را از صفحه بگیرند و از آن به عنوان توضیحات استفاده کنند.

از سوی دیگر، لیست‌های موقعیت صفر گزارشی دارند که پاسخی مرتبط به درخواست جستجوی کاربر است.

چگونه می‌توان به موقعیت صفر رسید؟

اول از همه، یک چک لیست از تمام کلمات کلیدی که می‌خواهید سایت یا وبلاگ شما برای آنها در SERP ظاهر شود، تهیه کنید.

این شما را به عنوان یک راهنما عمل خواهد کرد. اکثر عبارت‌های جست‌وجو در پاسخ به جستجوهایی که با «چه کسی»، «چه»، «کجا»، «چرا» یا «چگونه» شروع می‌شوند.

بنابراین، شما باید روی عبارت‌های جستجویی تمرکز کنید که در صورت مرتبط بودن با یکی از این پنج کلمه شروع می‌شوند. به این فکر کنید که افرادی که از وب سایت شما بازدید می‌کنند چه سؤالاتی می‌پرسند، و سپس از استراتژی رتبه بندی موقعیت صفر خود برای هدف قرار دادن این سؤالات جستجو استفاده کنید.

همچنین به نمایه شدن در الگوریتم PAA (People also Ask) کمک خواهد کرد. ممکن است قبلاً برخی از سؤالات مرتبط را درک کرده باشید، اما بازی با ابزار تکمیل خودکار Google می‌تواند ایده های بیشتری به شما بدهد.

در گوگل، یکی از شش کلمه بالا را تایپ کنید و سپس کلمه کلیدی را که می‌خواهید برای آن رتبه بندی کنید، وارد کنید.


جایگاه صفر گوگل (P0) چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟

از پا ننشینید و ادامه دهید

یکی دیگر از ترفندها برای کشف متداول‌ترین سؤال، استفاده از عبارات «چگونه» است.

اینها برای نوشتن مقالات طولانی و توصیفی و جذب کاربران بیشتر بهتر است. شما باید محتوای با کیفیت و بدون سرقت ادبی بنویسید تا برای هوش مصنوعی گوگل حساب شود.

توضیح یا فرآیند گام به گام به جذب کاربران در صفحه وبلاگ شما کمک می‌کند. این به کاهش نرخ پرش وب سایت شما کمک می‌کند.

به همین ترتیب، می‌توانید مقالات مقایسه‌ای نیز بنویسید. این روش کمک می‌کند که تصمیم بگیرید کدام عبارت جستجو را می‌خواهید هدف قرار دهید.

زیرا نتایج موقعیت صفر تنها زمانی نشان داده می شود که کاربر یک سوال بسیار خاص بپرسد. بنابراین، شما نباید به دنبال کلمات کلیدی کوتاه که خیلی کلی هستند بروید. نکته کلیدی در اینجا پاسخ دادن به پرس‌و‌جو در یک پاراگراف کوچک است.

باید شامل تمام کلمات کلیدی مرتبط به یک زبان ساده باشد. در پاراگراف‌های آینده، آن را با حقایق، ارقام مختلف و مطالعه موردی دقیق توضیح دهید. چنین تمرینی در درازمدت نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

یکی دیگر از تکنیک های عالی سئو این است که از GMB برای افزایش ترافیک وب و درآمد مطابق با تمرین خود استفاده کنید تا به موقعیت صفر در صفحه اول جستجوی گوگل برسید.

هر دو مکمل یکدیگر خواهند بود، زیرا فهرست Google برای کسب و کار من همیشه آخرین به‌روزرسانی شما را نشان می‌دهد.

ممکن است ساخت همه این موارد به طور همزمان زمان بر باشد، اما باید در چک لیست برنامه ریزی و استراتژی‌های سئو شما باشد.

جایگاه صفر گوگل (P0) چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟

پس از کشف نقطه صفر گوگل چه باید کرد؟

پس از انتخاب عبارت‌های جستجویی که می‌خواهید هدف قرار دهید، یک پست وبلاگی ایجاد کنید که به هر سؤال با جزئیات پاسخ دهد.

ایجاد یک صفحه سؤالات متداول کافی نیست. ممکن است Google صفحه پرسش‌های متداول شما را برای یک جست‌وجو بیشتر در موقعیت صفر قرار دهد، اما اگر بیش از یک صفحه وب ایجاد کنید، شانس بیشتری برای کسب بیش از یک رتبه خواهید داشت.

ارائه برخی از بهترین نکات و راهنمایی ها برای اطمینان از اینکه صفحات وب شما برای موقعیت صفر بهینه شده اند:

1) عنوان را دقیقاً عبارت جستجو یا سؤالی قرار دهید که می‌خواهید صفحه برای آن رتبه یک را کسب کند.

2) سوال را در پاراگراف اول محتوای صفحه وب قرار دهید.

3) محتوای طولانی بنویسید که به طور کامل به سؤال پاسخ دهد

4) محتوای پرکننده را در وب سایت خود قرار ندهید. در عوض، مطمئن شوید که هر صفحه بر روی پاسخ به یک سوال خاص متمرکز است.

5) هر صفحه وب باید حداقل یک تصویر منحصر به فرد و ارزشمند داشته باشد.

6) اطمینان حاصل کنید که همه تصاویر دارای تگ alt (متن جایگزین تصویر) مرتبط هستند.

7) مطمئن شوید که محتوا دارای لینک‌های داخلی و خارجی است.

اگر نگران رسیدن به نقطه صفر گوگل و تولید محتوا برای تبلیغات خود هستید ما کنار شما هستیم. برای اطلاعات بیشتر همین حالا با آژانش تبلیغات دیجیتال مگنت تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید :

تحلیل رقبا در در کسب‌و‌کارها چطور انجام می‌شود؟

بهینه‌ سازی مقالات وبلاگ سایت برای تبدیل بیشتر در کسب و کارها

انواع کپی رایتینگ که در رسانه و کسب وکارها استفاده می شود

دیدگاهتان را بنویسید