×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگسئومحتوا اصول سئو در تولید محتوا و نحوه تقویت محتوا
تاریخ انتشار : 20 آذر 1401 زمان مطالعه : 14 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

اصول سئو در تولید محتوا و نحوه تقویت محتوا

اصول سئو در تولید محتوا و نحوه تقویت محتوا

بیاموزید که چگونه مانند یک سئوکار حرفه‌ای فکر کنید تا محتواهایی که تولید می‌کنید بهترین عملکرد را داشته باشند. در این راهنمای کامل تولید محتوا برای سئو با ما همراه باشید.

اگر با در نظر گرفتن سئو تولید محتوا نمی‌کنید، یک فرصت بزرگ را از دست می‌دهید. اگر جستجوکنندگان نتوانند محتوای تولیدی شما را ازطریق موتورهای جستجو پیدا کنند،‌ بخش بزرگی از مخاطبان احتمالی شما از بین می‌رود.

حتی اگر دنبال‌کنندگان قدیمی و وفاداری دارید، محتوایی که با بهترین شیوه‌های سئو ترکیب شده است ترافیک بیشتر و مثبت‌تری را برای شما به همراه خواهد داشت.

این ترافیک اضافی بزرگ‌ترین مزیت را برای شما دارد؛ درآمد بیشتر. کسب و کار خود را به عنوان راهنمایی در نظر بگیرید که به مشتریان کمک می‌کند به طور کارآمد مشکل خود را حل کنند و محتوا به عنوان نقشه راه عمل می‌کند.

نقشه راه شما مملو از محتواهای تولیدی است. در این راهنما،‌ هر آنچه برای تولید محتوای بهینه شده برای سئو به عنوان یک سئوکار حرفه‌ای نیاز دارید، آورده شده است. یاد خواهید گرفت:

اصول سئو در تولید محتوا

انواع مختلف محتوا سئو

محتوا اشکال مختلفی دارد. در اینجا برخی از مهم‌ترین انواع محتوا که به بهبود سئو کمک می‌کنند، آورده شده است.

وبلاگ‌ها/مقالات

این‌ها خود اشکال متفاوتی دارند؛ از خوشه‌های محتوایی و محتواهای ستونی گرفته تا اخبار کوتاه،‌ فهرست‌ها و راهنما و دستورالعمل‌ها که شامل بیش از 3000 کلمه می‌شوند.

صفحه

صفحات اصلی محصولات یا خدمات شما بر روی وبسایت. به طور معمول، این جایی است که افراد اطلاعات مورد نیاز برای تبدیل شدن به مشتری را پیدا می‌کنند.

مطالعات موردی

محتوایی که موفقیت‌های کسب و کار شما یا سایر افراد را نشان می‌دهد.

وایت پیپرها

محتواهای بسیار مفصل که راه حل‌هایی با داده‌هایی در مورد نحوه حل یک مشکل خاص ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، نحوه استفاده از Semrush برای ایجاد استراتژی‌های محتوا.

اینفوگرافیک‌ها

گرافیک‌هایی که به چشم جذاب می‌آیند و ارزش چیزی را به شیوه‌ای بصری نشان می‌دهند. به یاد داشته باشید که این‌ها قابل کراول نیستند، بنابراین هنگام آپلود آن‌ها از تگ تصویر بهینه استفاده کنید.

اینفوگرافیک‌ها به بهترین وجه با یک محتوای نوشتاری بهینه شده مانند پست وبلاگی یا مطالعه موردی بکار می‌روند.

ویدئوها

چه کسی ویدئو را دوست ندارد؟ ویدئوها باید ازطریق تگ‌گذاری و انتخاب تیترهای مناسب برای هر کانال بهینه شوند و همچنین می‌توانند مکمل مقاله، وبلاگ، صفحه یا نوع دیگری از محتوای نوشتاری بهینه شده باشند.

اصول سئو در تولید محتوا

چگونه محتوای ترکیب شده با بهترین شیوه‌های سئو تولید کنیم؟

بیایید به بخش سرگرم‌کننده این فرآیند بپردازیم. در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه تولید محتوا توسط متخصصان سئو آورده شده است.

در طول دو دهه گذشته به عنوان یک نویسنده فریلنسر، مدیر تولید محتوا در یک آژانس و به عنوان یک آژانس، متوجه شده‌ایم که نوشتن محتوا در واقع ساده‌ترین مرحله این فرآیند است. آماده‌سازی، سازماندهی و استراتژی بازاریابی است که تمام مغز انسان را درگیر می‌کند.

وقتی بتوانید یک نویسنده یا تیمی از نویسندگان که دانش عمیقی از سئو دارند را پیدا کنید، مسئله ساده‌تر می‌شود. ما با صدها نویسنده کار کرده‌ایم و تنها تعداد کمی از آن‌ها ویژه بوده‌اند.

یافتن نویسندگان حرفه‌ای در یک حوزه خاص کار سختی نیست، اما یافتن متخصصان سئو چالش‌برانگیز است. این بدان معنی است که ممکن است افراد مختلفی در تولید یک محتوای بهینه شده دخالت داشته باشند.

در ادامه مراحلی آورده شده است که در آن متخصصان سئو برای تولید بهترین محتوا طی می‌کنند.

مخاطب خود و اهداف آن‌ها را درک کنید

قبل از این که یک کلمه، ویدئو کلیپ یا گرافیک تهیه کنید، باید چشم انداز مخاطب و اهداف او را درک کنید. از خود این سوالات را بپرسید:

  • در چه کانال‌هایی آنلاین می‌شوند؟
  • معمولا چه زمانی در این کانال‌ها تعامل دارند؟
  • چگونه می‌توانم به آن‌ها دسترسی داشته باشم؟
  • به دنبال حل چه مشکلاتی هستند؟
  • آن‌ها در چه موقعیت مکانی هستند؟
  • چرا نیاز دارند تا این مشکلات را حل کنند؟

با پاسخ دادن به این سوال‌ها دید بهتری از مخاطب هدف خود پیدا می‌کنید و در نتیجه محتوایی که تولید می‌کنید بیشتر متناسب با آن‌ها خواهد بود.

پاسخ به این سوالات را ازطریق تحقیق رقبا، جستجو در انجمن‌های آنلاین مانند Reddit و Quora، گشت و گذار در کانال‌های اجتماعی ازطریق هشتگ‌های پربازدید در یک صنعت خاص، اجرای نظرسنجی ازطریق آژانس‌های دیگر یا بررسی نتایج جستجوی گوگل به عنوان یک خواننده پیدا کنید.

در حین جستجو، از بزرگ‌ترین مشکلات و نگرانی‌های آن‌ها یادداشت‌برداری کنید.

به عنوان مثال، در حال ایجاد یک کمپین وبلاگ‌نویسی برای یک مشتری کمپینگ با موتورسیکلت هستید، متوجه شدیم که بیشتر مخاطبان آن‌ها مردان میانسال با بودجه کافی برای هفته‌ها سفر هستند و با مشکلات خاصی روبرو شدیم.

یک مسئله تکراری چمدان مورد استفاده بود؛ بسته‌بندی چادر و وسایل کمپینگ بر روی یک موتورسیکلت کار چالش‌برانگیزی است. وزن آن وسایل و انجام کارهایی مانند برپا کردن چادر در محل مناسب همگی از مشکلات رایج بودند.

با دانستن این موضوع، ما توانستیم یک استراتژی بازاریابی محتوایی قوی ایجاد کنیم که از طریق پست‌های وبلاگی و ویدئو به تمام این سوالات پاسخ می‌داد و آن محتوا را در کانال‌هایی منتشر کردیم که این افراد بیشتر استفاده می‌کردند.

در اینجا یک فرآیند 5 مرحله‌ای ساده برای شما آورده شده است:

  1. مخاطب خود را بشناسید.
  2. مشکلات آن‌ها را درک کنید.
  3. محتوای اصلی و باکیفیت برای حل این مشکلات تولید کنید (کپی نبودن محتوا را با استفاده از ابزارهای خاص چک کنید).
  4. اطمینان حاصل کنید که محتوا از بهترین شیوه‌های سئو استفاده کرده است.
  5. محتوا را در جایی که مخاطب شما آنلاین است، منتشر کنید.

بعد از این که مخاطب خود را شناختید، مابقی مراحل تولید محتوا مانند یک متخصص سئو ساده‌تر خواهد شد.

بدانید که چگونه تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید

ده‌ها نظر و دیدگاه مختلف در مورد بهترین روش انجام تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد. اگر تازه شروع به کار کرده‌اید،‌ این راهنمای تحقیق کلمات کلیدی برای افراد مبتدی می‌تواند به شما کمک کند.

هنگامی که با اصول اولیه آشنا شدید، از این نکات برای ارتقا سطح تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

1. پرسونا خریدار مشخص کنید و تحقیق کلمات کلیدی را به سمت آن پرسونا هدف قرار دهید

اگر مخاطب هدف خود را مشخص کنید، این می‌تواند ساده شود و حتی کمی سرگرم‌کننده باشد. فعلا سئو را فراموش کنید و مانند یک داستان‌نویس فکر کنید. یک شخصیت تخیلی خلق کنید و مشخصات او را تعیین کنید.

اگر به مثال بالا در مورد مشتری موتورسیکلت بازگردیم، ما یک شخصیت به نام «بهنام» را ایجاد کردیم.

اکنون، چند سوال و پاسخ برای شخصیت خود ایجاد کنید:

  1. بهنام به صورت آنلاین به دنبال چیست و چه کلمات کلیدی ممکن است با جستجوهای گفته شده مرتبط باشد؟ (در این مورد، [موتورسیکلت‌های مناسب برای سفرهای طولانی مدت]، [چادرهای سبک وزن]، [کت‌های موتور سیکلت ضد آب] و غیره)
  2. چه نوع دعوت برای اقدام توجه بهنام را جلب کرده و علاقه او را برانگیخته است؟
  3. چه نوع تصویری با بهنام متناسب است؟

اکنون این فهرست را بردارید و در ابزار تحقیق کلمات کلیدی محبوب خود اجرا کنید. اگر مخاطب خود را بشناسید، ابزارها به طور طبیعی فهرست شما یا نسخه‌های بهتری که افراد واقعا در حال جستجو هستند را نشان خواهند داد.

2. 80% بر روی کلمات کلیدی همیشه سبز و 20% بر روی کلمات کلیدی ترند تمرکز کنید

80% از استراتژی خود را بر روی کلمات کلیدی همیشه سبز متمرکز کنید که می‌دانید برای مدت طولانی قابل اعتماد هستند و تنها 20% را بر روی کلمات کلیدی ترند یا پرطرفدار خرج کنید. سپس، محتوای خود را حول آن 80/20 تقسیم‌بندی کنید.

بهنام همیشه نکاتی برای کمپینگ با موتورسیکلت و مقالاتی در مورد بهتر سفر کردن را جستجو می‌کند.

اما او همچنین جدیدترین موتورسیکلت‌های سفری را جستجو خواهد کرد تا با آن ماجراجویی خود را ادامه دهد یا جدیدترین وسایل کمپینگ ضدآب. این‌ها کلمات کلیدی پرطرفداری هستند.

به همین دلیل است که تحقیق کلمات کلیدی باید به طور مستمر در حین اجرای یک کمپین محتوایی انجام شوند، به خصوص برای کلمات کلیدی ترند فراموش نکنید که از Google Trends برای یافتن کلمات کلیدی اضافی استفاده کنید.

3. بیش از حد روی حجم متمرکز نشوید

به غیر از وقتی که با هزاران لینک و صفحه بازیکن اصلی در صنعت خود هستید، به دنبال کلمات کلیدی پر حجم که رتبه‌بندی برای آن‌ها غیرممکن است نباشید.

بر اساس قیمت محصولات و خدمات خود از کلمات کلیدی سطح پایین تا متوسط استفاده کنید.

اگر یک لید ارزش یک جلسه مشاوره 5000 دلاری را داشته باشد، هیچ اشکالی ندارد که کلمات کلیدی با حجم 20 یا حتی کمتر را دنبال کنید.

اما اگر یک محصول 5 دلاری می فروشید، مطمئنا به حجم بیشتری نیاز خواهید داشت، مگر این که این محصول مشتریان را به سمت قیف فروش هدایت کند، آن‌ها را آموزش دهد و در نهایت آن‌ها را به سمت خرید خدمات مشاوره 5000 دلاری سوق دهد.

هر مفهومی متفاوت است، اما داشتن درک قوی از محصولات/خدمات و مخاطب باعث می‌شود که این فرآیند آسان‌تر شود.

4. همیشه از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

بیشتر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دارای یک بخش «کلمات کلیدی مرتبط» هستند. از این بخش در تمام محتوای خود استفاده کنید، صرف نظر از این که یک پست وبلاگی، توضیح ویدئو یا هر نوع محتوای دیگری تولید می‌کنید.

کلمات کلیدی مرتبط به نشان دادن ارتباط محتوا با موضوع به عنوان یک کل کمک می‌کنند.

همچنین، برای تولید محتوای عمیق‌تر حول یک استراتژی خوشه موضوعی که در ادامه مورد بحث قرار خواهد گرفت، آن کلمات کلیدی مرتبط را در گوگل جستجو کنید و متوجه خواهید شد که مردم بیشتر چه سوالاتی را مطرح می‌کنند و چه چیزی را جستجو می‌کنند و نیز رقبای شما حول چه موضوعاتی محتوا تولید می‌کنند.

5. عملکرد کلمات کلیدی خود را به صورت هفتگی نظارت کنید

شما باید همیشه بدانید کلمات کلیدی به خاطر چه محتواهایی رتبه‌بندی می‌شوند. ابزارهایی مانند Semrush ایجاد گزارش‌هایی در مورد کلمات کلیدی که ردیابی می‌کنید را راحت‌تر می‌کنند.

ما معمولا به دلیل نوسانات به خصوص در وبسایت‌های جدید، ردیابی هفتگی را توصیه می‌کنم. ما روزانه بالاترین کلمات کلیدی ROI را ردیابی می‌کنم زیرا کاهش شدید در این معیار می‌تواند تاثیر چشمگیری داشته باشد.

اگر جایگاهی را بدست می‌آورید یا از دست می‌دهید، باید دقیق‌تر ردیابی کنید. آیا جایگاه جدید بدست آوردید؟ بررسی کنید کدام محتوا باعث این امر شده است تا بتوانید لینک‌های خارجی را به سمت آن هدایت کرده و آن را رسانه‌های اجتماعی تقویت کنید.

آیا جایگاه خود را از دست داده‌اید؟ بررسی کنید که آیا لینکی را از دست داده‌اید یا آیا رقبا به خاطر آن کلمه کلیدی خاص از شما پیشی گرفته‌اند. آن محتوا را پیدا کنید و ببینید که چگونه می‌توانید آن را تقویت کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد.

آیا رقبا محتوا ارزشمندتری ارائه می‌دهند؟ آیا از تگ‌های هدر بهتری استفاده می‌کنند؟ در مورد کلمات کلیدی مرتبط، تصاویر و متن جایگزین تصویر چه؟

محتوا را تحلیل کرده و عملکرد آن را بهبود بخشید تا نتایج مورد نظرتان بدست آید. سعی کنید هر بار تنها یک تغییر را اعمال کنید تا ببینید که آیا تغییر کارساز بوده است یا نه. سئو یک فرآیند طولانی مدت است که در آن باید بیابید چه چیزی درست کار می‌کند و آن را ادامه دهید.

به همین دلیل است که ردیابی پیشرفت و اصلاح مداوم محتوای قدیمی در طی یک سال بسیار حیاتی است. به یاد داشته باشید که تحقیق کلمات کلیدی نباید یک فرآیند یک دفعه‌ای باشد.

متخصصان سئو می‌دانند که کلمات کلیدی به دلیل ترندها یا موضوعات قدیمی و تغییرات محصول و خدمات با گذشت زمان دستخوش تغییر می‌شوند.

نظارت مداوم داشته باشید و فراموش نکنید که محتوای خود را با کلمات کلیدی تازه بروزرسانی کنید

اصول سئو در تولید محتوا

درک استراتژی خوشه‌های موضوعی (پیلار و کلاستر)

استراتژی خوشه موضوعی برای تولید محتوا اساسا به معنی تولید محتوای ستونی است که به عنوان محتوای اصلی پیرامون یک موضوع عمل می‌کند، سپس از آن محتواهای اصلی با محتواهای فرعی متمرکز بر اطلاعات دقیق‌تر پشتیبانی کنید.

این کار به شما کمک می‌کند تا محتوایی را برای افرادی تهیه کنید که دانش عمیق‌تری در مورد آن موضوع اصلی دارند و محتوای ارزشمندی را برای کسانی که در موقعیت خرید قوی‌تری قرار دارند به شما می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر خدمات وبلاگ‌نویسی را بازاریابی می‌کنید،‌ می‌توانید با یک محتوای ستونی در مورد مزایای وبلاگ‌نویسی و ROI شروع کنید.

از آنجا، می‌توانید محتوای خوشه‌ای به شیوه‌ای سلسله مراتبی از آن‌هایی که محبوبیت بیشتری دارند (و در نتیجه حجم جستجوی بیشتر) تا موضوعات خاص‌تر با حجم جستجوی کمتری که نیاز خاصی را برآورده می‌کنند، ایجاد کنید.

موضوعات خوشه‌ای شامل محتوایی در مورد ایجاد یک استراتژی وبلاگ پایدار، مقالات راهنما در مورد کلمات کلیدی و توصیه‌هایی در مورد توضیحات متا برای وبلاگ‌هاست.

این استراتژی وقتی عملکرد بهتری دارد که بتوانید با استفاده از لینک‌های داخلی به محتوا ستونی با انکرتکست لینک بدهید که در زیر به آن می‌پردازیم.

درک تگ‌های عنوان و توضیحات متا

دو مورد از بهترین سیگنال‌ها هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران، تگ‌های عنوان و توضیحات متا می‌باشند.

این‌ها اولین المان‌هایی هستند که یک جستجوگر هنگام جستجوی یک موضوع مشاهده می‌کند. بعد از اختصاص دادن زمان ارزشمند خود برای تولید محتوا، این دو مورد را فراموش نکنید.

اطمینان حاصل کنید که تگ‌های عنوان بلافاصله توجه مخاطب را به خود جذب می‌کنند. کنجکاوی مخاطب را برانگیزید یا مستقیما به موضوع اصلی اشاره کنید.

هدلاین‌های تبلیغاتی که شما را ثروتمند می‌کنند نوشته دیوید گارفینکل و کلماتی که می‌فروشند توسط ریچارد بیان همیشه در دسترس ما هستند.

بیشتر متخصصان سئو بین 50 تا 60 کاراکتر (نه کلمه) را هنگام ایجاد تگ‌های عنوان مورد هدف قرار می‌دهند.

اما یک محتوای محبوب در مجله موتورهای جستجو گزارش دادند که گوگل می‌گوید هیچ محدودیتی برای طول تگ عنوان وجود ندارد.

به یاد داشته باشید که همیشه از کلمات کلیدی هدف در تگ عنوان استفاده کنید و همچنین اصلاح‌کننده‌هایی مانند «راهنما»، «چک لیست»، «بررسی»، «چگونه» و غیره را بکار ببرید. همچنین استفاده از همان کلمات کلیدی هدف در توضیحات متا می‌تواند یک ایده خلاقانه باشد.

اگرچه گوگل تایید نمی‌کند که این یک سیگنال رتبه‌بندی مستقیم نیست، اما یکی از ارزشمندترین سیگنال‌های رتبه‌بندی غیرمستقیم می‌باشد.

آن کلمه کلیدی هدف در توضیحات متا پررنگ خواهد شد در نتیجه توجه بیشتری را در نتایج جستجو به خود جلب خواهد کرد.

اطمینان حاصل کنید که توضیحات متا خیلی سریع با خواننده ارتباط برقرار می‌کند و به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا بر روی آن محتوا کلیک کنند.

کنجکاوی ایجاد کنید و همیشه یک CTA در محتوا قرار دهید. به یاد داشته باشید که تنها حدود 150 کاراکتر را باید بکار بگیرید. در اسرع وقت توجه مخاطب را جذب کنید.

مطمئن شوید آنقدر روی رتبه‌بندی متمرکز نشده‌اید که نکات گرامری را فراموش کنید. توضیحات متا باید در وهله اول برای خوانندگان نوشته شوند.

نحوه بهینه‌سازی المان‌های سئو داخلی و طراحی/ چیدمان محتوا برای UX را بیاموزید

متخصصان سئو می‌دانند جریان محتوا و چیدمان هر دو برای یک UX قوی و برای اطلاع سریع به موتورهای جستجو در هر صفحه مورد نیاز هستند.

اینجاست که درک سئو داخلی می‌تواند به پیشی گرفتن محتوای شما از رقبا کمک کند.

بخشی از این شامل استفاده هوشمندانه از المان‌های زیر است:

پاراگراف‌های کوتاه‌تر

از متن‌های طولانی استفاده نکنید، به جای آن پاراگراف‌های کوتاه مانند آنچه در صفحات روزنامه‌های قدیمی مشاهده می‌کردید را بکار ببرید.

استفاده از تگ‌های عنوان

بیشتر افراد حرفه‌ای تنها از تگ‌های H2 و H3 استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود تا محتوا مرتب باشد و همچنین سیگنالی را برای موتورهای جستجو در مورد آنچه اهمیت دارد، ارسال می‌کند.

همیشه سعی کنید کلمات کلیدی هدف را همراه با کلمات کلیدی مرتبط که از کلمه کلیدی هدف پشتیبانی می‌کنند، در این تگ‌ها بکار ببرید.

لینک‌های داخلی و خارجی

در استفاده از لینک‌ها زیاده‌روی نکنید و در مورد محل استفاده از آن‌ها منطقی فکر کنید. هیچ عدد جادویی برای تعداد لینک‌ها وجود ندارد، اگرچه عاقلانه است که برای هر 100 کلمه یک لینک قرار دهید. این می‌تواند ترکیبی از لینک‌های داخلی و خارجی باشد.

اگر محتوای جدیدی پست می‌کنید، همیشه به صفحه‌ای با اعتبار بالا برگردید و از انجا به صفحه جدید لینک دهید.

این به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا آنچه فکر می‌کنید ارزشمند است را به موتورهای جستجو نشان دهد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا مفیدترین و ارزشمندترین محتوا را بیابند.

بهینه‌سازی تصاویر

برای بارگیری سریع‌تر آن‌ها را با اندازه کوچک درج کنید. برخی از اندازه 1920*1080 و برخی دیگر از اندازه 880*550 استفاده می‌کنند. بهترین گزینه را برای خود پیدا کنید.

همیشه از نام فایلی استفاده کنید که بازتاب‌دهنده عنوان باشد، متن جایگزین توصیفی را با کلمات کلیدی مرتبط بنویسید و در صورت امکان از کپشن استفاده کنید.

URL

مطمئن شوید که کوتاه است و کلمه کلیدی مورد نظر شما را دربرمی‌گیرد.

بیشتر سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس یا شاپیفای این موارد را به صورت خودکار قرار می‌دهند، اما گاهی اوقات عاقلانه است که آن‌ها را کوتاه کنید. فقط مطمئن شوید که همیشه کلمات کلیدی هدف شما را نشان می‌دهند.

اصول سئو در تولید محتوا

یک تقویم محتوایی ایجاد کرده و از جدول زمانی آن پیروی کنید

برای کسب رتبه‌های برتر در نتایج جستجو، متخصصان سئو اهمیت افزودن مستمر و منظم محتوای جدید را به خوبی می‌دانند. به همین دلیل است که هر سازمان باید از یک تقویم مدیریت پروژه ساده استفاده کند.

تنها چیزی که نیاز دارید یک Excel یا Google Sheet با موارد زیر است:

  • کلمات کلیدی هدف
  • پشتیبانی صفحه ستونی اصلی
  • تاریخ برون‌سپاری
  • موعد مقرر
  • ویرایش
  • تحویل به مشتری
  • انتشار
  • نظرات

به استراتژی وبلاگ‌نویسی خود از لحاظ جریان کاری انتشار فکر کنید.

مانند هر چیز دیگر، مقدار محتوای جدیدی که منتشر می‌کنید به بودجه شما بستگی دارد. آن‌هایی که می‌توانند حداقل یک پست وبلاگی جدید در هفته منتشر کنند،‌ سریع‌تر به رتبه‌های برتر نتایج جستجو دست خواهند یافت، به خصوص اگر تقویت را برای بدست آوردن لینک‌های قوی و معتبر از مقالات مرتبط در حوزه کاری خود درک کنند.

هنگام انتشار نیز یکپارچگی ایجاد کنید. تیم ما به تجزیه و تحلیل عمیق می‌پردازد و A/B همه چیز را آزمایش می‌کند تا بهینه‌ترین زمان را برای خوانندگان احتمالی پیدا کند.

البته، زمانی که یک فالوور ایجاد کردید، این کار بسیار ساده‌تر است. اما فوراً آن را به یک تمرین تبدیل کنید، و ارائه به موقع محتوا به خوانندگان باعث می‌شود زودتر به نتیجه برسید.

فقط زمانی که مناسب است یا زمانی که محتوا ایجاد می‌شود پست نکنید. مطمئن شوید که یک زمان‌بندی به موقع دارید و بر اساس آن محتوا منتشر می‌کنید.

بیشتر بخوانید : تقویم محتوایی (تقویم تولید محتوا) چیست + مراحل ایجاد

محتوایی قدیمی خود را بازنگری و اصلاح کنید

سئو مستمر به چه معناست؟ به معنی بازنگری و اصلاح محتواهای قدیمی است. بسته به این که چه مقدار محتوا تولید می‌شود، گاهی اوقات این بروزرسانی محتوا ماهانه انجام می‌شود اما می‌تواند فصلی یا سالانه نیز باشد.

همه این‌ها به مقدار محتوا تازه تولید شده بستگی دارد. اگر یک مشتری سه محتوا جدید در هفته تولید می‌کند، بسیاری از محتواهای قدیمی با رتبه بالاتر باید با لینک‌های جدید بروز شوند.

اطلاعات همیشه در حال تغییر است و گاهی اوقات یک تغییر کوچک در کلمه کلیدی در تگ عنوان می‌تواند رتبه‌های بالاتری را به همراه داشته باشد.

وقتی محتوا تولید می‌کنید نباید انتظار داشته باشید همیشه ترافیک مد نظر شما را دریافت کند. یک رقیب همیشه حضور دارد و جایگاه شما را از شما می‌گیرد یا تغییر در الگوریتم باعث می‌شود که محتوایی با رتبه بالا به صفحات پایین‌تر گوگل منتقل شود.

اگر یک محتوا قوی با ROI بالا دارید که رتبه‌ خود را از دست داده است، باید بروزرسانی کل محتوا را در دستور کار قرار دهید. فرمولی که در اینجا برای بسیاری از مشتریان ما کارساز بوده است، ساده است:

  • حدود 25 درصد از مقاله را بازنویسی کنید، شامل یک مقدمه جدید و بهبود یافته.
  • توضیحات متا را بازنویسی کنید و مطمئن شوید که به رقبای که از شما بالاتر هستند توجه کنید.
  • لینک‌های داخلی را با لینک‌های قوی‌تر به روز کنید.
  • اگر لینک‌های خارجی قدیمی‌تر از سه سال هستند، آن‌ها را بروز کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام حقایق، ارقام و تحقیقات از جدیدترین و معتبرترین منابع تهیه شده است.

بزرگ‌ترین بخش از هر کمپین بازاریابی دیجیتال در حال اجرا باید بر محتوا تازه و بروز شده متمرکز باشد که بر اساس یک مبنای ثابت بدست آمده است. اما متخصص سئو یک قدم فراتر رفته و همین کار را برای اصلاح محتوا قدیمی انجام خواهد داد.

تقویت محتوا

محتوایی که دیده نشود نمی‌تواند اثرگذار باشد.

همه ما محتواهای شگفت‌انگیز و جذابی را در برخی از وبسایت‌ها خوانده‌ایم که سئو تکنیکال ضعیف داشته‌اند و به طور تصادفی با محتوای خوبی برخورد کرده‌ایم که به خوبی در شبکه‌های اجتماعی یا ازطریق بازاریابی ایمیلی تبلیغ نشده است. جای تاسف دارد زیرا اتلاف وقت برای همه است.

متخصصان سئو نیاز به تقویت مداوم محتوا را درک می‌کنند. ابزارها با ایجاد امکان تولید خودکار پست‌ها و ارسال آنها به دنیای رسانه‌های اجتماعی، این کار را ساده می‌کنند، اما یک پیام شخصی ساخته شده همیشه بر پیامی که به صورت خودکار تولید می‌شود (و بیشتر تبلیغات پولی!) برتری خواهد داشت.

به محض این که یک محتوا جدید منتشر می‌شود، مطمئن شوید که بلافاصله در تمام کانال‌های رسانه‌های اجتماعی قابل دسترسی است. هر کسب و کاری یک کانال محبوب خواهد داشت، اما فیسبوک، لینکدین و توییتر همگی باید آزمایش شوند.

آیا وقت این کار را ندارید؟ یک متخصص رسانه اجتماعی استخدام کنید که قدرت کانال‌های منتخب شما و هشتگ‌های مورد استفاده، پست‌گذاری مستمر و نگارش درست را می‌داند. هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه گرامر بد و غلط املایی تصویر یک برند را خراب کند، چه شخصی و چه کسب و کار.

هرگز قدرت بازاریابی ایمیلی را فراموش نکنید. این‌ها مخاطبان شخصی شما هستند و هرچه بیشتر محتوا ارزشمند به آن‌ها ارائه دهید، مدت بیشتری مشتری شما خواهند بود و در مورد کسب و کار شما (یا شما!) صحبت می‌کنند.

سخن پایانی

صرف نظر از این که می‌خواهید چه نوع محتوایی تولید کنید، همیشه باید مانند یک متخصص سئو فکر کنید تا بتوانید به محتوایی با رتبه‌بندی بالا دست یابید. هرچه رتبه شما بالاتر باشد، ROI شما نیز بالاتر خواهد بود.

محتوا مستمر و سازگار با سئو بخشی از یک برنامه ثبات بلندمدت در دنیای بازاریابی دیجیتال است، برخلاف کانال‌های تبلیغاتی پولی مانند گوگل ادز که پس از اتمام بودجه ناپدید می‌شوند.

اگر محتوا را بر اساس نکات بالا تولید کنید و هر چند وقت یکبار آن را اصلاح و بروزرسانی نمایید، تلاش‌های شما به طور قطع می‌توانند از تمام اشکال بازاریابی و تبلیغات دیجیتال پیشی بگیرند. و البته رقبای شما!

تولید محتوا خود را به ما بسپارید

در دنیای رقابتی آنلاین، با مخاطبانی باهوش و هدفمند روبه‌رو هستید که زمان نیز برایشان ارزشمند است. به همین دلیل مهم است که پیام یا خبر خود را دقیق و آنقدر جذاب بیان کنید که مخاطب جذب پیام شود و به صدای شما گوش دهد. اگر محتوای تان را درست بیان کنید مخاطب یک مرحله فراتر از خواندن محض می رود.

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت به شما چه کمکی می‌کنیم؟

  • برنامه‌ریزی محتوایی : از آنجا که ارتباط شما با مخاطب در فضای آنلاین باید همیشگی باشد، برنامه‌ریزی منسجم به این منظور برای شما انجام می‌شود.
  • سوژه‌پردازی‌ خلاقانه : سوژه پردازی‌های خلاقانه و دقیق متناسب با هدف شما و درباره برند، خدمات و محصولات تان انجام انجام می‌شود.
  • قالب‌های محتوایی : قالب‌های محتوایی مختلف و سفارشی، متناسب با سوژه‌ها شامل خبر، گزارش، مقاله، گفت‌وگو و … نگارش می‌شود.
  • ویرایش محتوا : محتوای نهایی، از نظر نگارشی و ادبی بازبینی و در صورت نیاز ویرایش بر روی آن انجام می‌شود.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

منبع : searchenginejournal

بیشتر بخوانید :

تولید محتوا چیست؛ اهیمت، انواع و فرآیند تولید محتوا

راهنمای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی؛ 7 گام موثر

چگونه تولید محتوا کنیم؛ ایده پردازی، برنامه ریزی و تولید

دیدگاهتان را بنویسید