×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگشبکه های اجتماعیمحتوا راهنمای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی؛ 7 گام موثر
تاریخ انتشار : 04 آبان 1401 زمان مطالعه : 8 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

راهنمای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی؛ 7 گام موثر

راهنمای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی؛ 7 گام موثر

شبکه اجتماعی در مورد محتواست. اما اگر شما تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی را به درستی انجام ندهید، حتما شکست خواهید خورد.

چه ارزشی ارائه می‌دهید؟

بازاریاب‌ها اغلب این سوال را مطرح می‌کنند: چرا نرخ مشارکت من پایین است؟ چگونه می‌توانم ارتباط بهتری با مخاطب خود داشته باشم؟

استراتژی محتوایی خوب کلید موفقیت حضور در شبکه‌های اجتماعی است. شما با تعامل مسمتر با مخاطب خود می‌توانید ارتباط نزدیکی با آن‌ها برقرار کنید، اما تولید محتوا ارزشمند نیز اهمیت دارد. استراتژی محتوا به نوبه خود به هدایت اقدامات شما کمک می‌کند تا بدانید هنگام ارزیابی عملکرد خود در پایان ماه به دنبال چه معیارهایی باشید.

در ادامه همراه ما باشید تا ما شما را ازطریق مراحل تولید محتوا عالی برای شبکه‌های اجتماعی راهنمایی خواهیم کرد!

راهنمای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی؛ 7 گام موثر

1. درباره مخاطبان خود تحقیق کنید

تنها فعال ماندن در شبکه‌های اجتماعی و بروزرسانی‌های پراکنده دیگر کافی نیست. اولین مرحله در ایجاد یک استراتژی محتوایی موثر، تحقیق، گردآوری و تولید محتوایی است که مرتبط، جذاب و آموزنده باشد. ارزیابی اهداف شرکت، تولید و انتشار محتوا در پلتفرم درست در زمان درست همگی حائزاهمیت هستند.

ارزش‌های برند خود را عمیقا بررسی کنید و در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید.

خود را جای مخاطبان خود تصور کنید و سعی کنید آن‌ها را درک کنید: چه چیزی به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا خرید کنند؟ چالش‌های روزانه و اهداف کسب و کار آن‌ها چه هستند؟

اهداف محتوایی شفافی را همراستا با استراتژی بازاریابی کلی خود تعیین کنید. هرچه اهداف شما مشخص‌تر و دقیق‌تر باشند، بیشتر در شبکه‌های اجتماعی موفق خواهید بود.

به عنوان مثال، بیایید فرض کنیم هدف شما از تولید محتوا افزایش آگاهی از برند از پلتفرم SaaS باشد. در این مورد، استراتژی شما می‌تواند حاوی پست‌هایی باشد که محتوای معنادار و آموزنده‌ای را ارائه می‌دهد و تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد.

بعد از این که اهداف خود را مشخص کردید،‌ باید یک حسابرسی محتوایی در شبکه اجتماعی اجرا کنید تا به شما کمک کند ازطریق داده‌های کمی بدانید چه چیزی برای برند شما بهترین است. نوع محتوایی که منجر به تعامل بالا یا افزایش در تعداد فالوورها می‌شود را ارزیابی کنید (یا هرچه که هدف شماست)!

اگر هنوز داده کافی برای حسابرسی خود ندارید، می‌توانید تست A/B را انجام دهید تا بدانید چه چیزی با مخاطب شما بهتر سازگار است. در این مورد،‌ شما می‌توانید ترکیبی از محتواهای آموزنده، سرگرم کننده، تولید شده توسط کاربر، تبلیغاتی یا مرتبط با ویژگی‌ها را پست کنید.

یکی دیگر از روش‌های جمع آوری داده برای دانستن این که مخاطب شما چه چیزی را می‌پسندد، اجرای یک نظرسنجی است. با سوالاتی که به خوبی آماده شده‌اند، شما می‌توانید به راحتی پاسخ مورد نیاز خود را مستقیماً از مخاطبان منتخب خود دریافت کنید. این را می‌توان به راحتی با یک نظرسنجی‌ساز رایگان انجام داد.

در حالی که با رشد برند استراتژی محتوا نیز تکامل می‌یابد، مهم است که ثبات را حفظ کنید. این ثبات به شما کمک می‌کند تا مخاطب خود را بهتر بشناسید. پرسونای مشتری مخاطب هدف خود را ایجاد کنید (دموگرافیک‌ها، سایکوگرافیک‌ها ، اولویت محتوا) و توجه داشته باشید که پست‌های شما در کدام پلتفرم عملکرد بهتری دارند.

نکته: به یاد داشته باشید که تصور این که پست‌های شما در تمام پلتفرم‌ها عملکرد عالی خواهند داشت، غیرواقع‌بینانه است. با چنین بینشی، شما می‌توانید در کمپین‌های بعدی منابع خود را به پلتفرمی اختصاص دهید که بیشتری سازگاری را با برند شما دارد.

2. یک تقویم محتوا با تاریخ‌های انتشار برنامه‌ریزی شده ایجاد کنید

بعد از این که در مورد محتوا خود تصمیم گرفتید،‌ وقت آن است که روی یک تقویم محتوایی کار کنید.

اما اول از همه ….

تقویم محتوایی چیست؟

تقویم محتوایی طرحی است از این که چه زمان و در کجا باید محتوا را منتشر کنید. این می‌تواند به اندازه‌ای که برند شما می‌خواهد ساده یا پیچیده باشد. برای یک مدیر شبکه‌های اجتماعی،‌ تهیه یک تقویم محتوایی به شما اجازه می‌دهد که یک طرح از پیش تعیین شده داشته باشید و برای صرفه‌جویی در زمان پست‌های خود را دسته‌بندی کنید.

این بهترین روش برای اطمینان از این است که شما زمان خود را برای جستجوی مقالات خبری ترند روزانه تلف نمی‌کنید. این رویکرد همچنین به شما کمک خواهد کرد تا برندی ثابت داشته باشید. به منظور حفظ حضور مستمر در شبکه‌های اجتماعی، تقویم محتوایی خود را از قبل با پست‌ها پر کنید.

ظاهر شدن هر روز در فیدها به مشارکت بیشتر و در نتیجه ترافیک ارگانیک بیشتر ختم خواهد شد. شما می‌توانید به طور استراتژیک ترندهای جهانی را مشاهده کنید که مرتبط با صنعت شما هستند!

اگر بی نظم عمل کنید، ممکن است بعضی چیزها را فراموش کنید. تقویم محتوایی اطمینان حاصل می‌کند که همه چیز درست است.

نکته: به طور مشابه،‌ شما نمی‌خواهید که مخاطبان خود را اسپم کنید. در اینجا پیشنهادهایی برای تکرار بهینه برای هر روز آورده شده است:

تکرار پست‌گذاری بهینه:

  • فیسبوک: 1-2 پست
  • توییتر: 3-4 توییت
  • اینستاگرام: 1-2 پست
  • پینترست: 3 پین
  • لینکدین: 1-2 هر هفته

تجزیه و تحلیل‌های خود را ارزیابی کنید تا بهترین زمان برای ارسال در شبکه‌های اجتماعی را پیدا کنید (که بعداً مورد بحث قرار خواهد گرفت!)

راهنمای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی؛ 7 گام موثر

3. تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی را خود و تیمتان تولید می‌کنید

شبکه‌های اجتماعی مانند سیب و پرتقال هستند. آن‌ها یکسان نیستند و به همین دلیل نباید به شیوه‌ای مشابه در آن‌ها عمل کرد. هر پلتفرم دارای مخاطب خاص خود است. محتوایی که در یک پلتفرم کار می‌کند، لزوما بر روی پلتفرم دیگر کارساز نیست. این ممکن است بر عملکرد پست‌های شما نیز تاثیرگذار باشد!

هنگام ایجاد یک استراتژی محتوا،‌ توجه داشته باشید که محتوای تولید برای تمام شبکه‌های اجتماعی مناسب نخواهد بود. اجازه دهید یک تصویر فوری از آنچه هر پلتفرم نیاز دارد ارائه دهم:

پلتفرم شبکه اجتماعی  محتوا
فیسبوک محتوای احساسات محور، ویدیوها، پست‌های گزینش شده
اینستاگرامعکس‌هایی با رزولوشن بالا: ترندها و سبک زندگی
توییتر رویدادهای زنده،‌ اخبار، گیف‌ها‌، نظرات
لینکدینفرهنگ شرکت، اخبار، مشاغل مرتبط
پینترست راهنماهای گام به گام، اینفوگرافیک‌ها،‌سبک زیبایی‌شناختی

نوع محتوایی که به اشتراک می‌گذارید پتانسیل این را دارد که لیدهای بالقوه را به طرفداران برند تبدیل کند. با محتوا درست، افراد هیجان‌زده می‌شوند و مشتاقانه محتوا شما را مطالعه می‌کنند، در نتیجه تعامل آن‌ها با شما بیشتر می‌شود.

برای جدا شدن از توییت‌های سبک سنتی، برندها می‌توانند از طنز نیز استفاده کنند:

به همین دلیل است که فکر کرده به ایده‌های محتوایی تازه و منحصر به فرد بسیار چالش برانگیز است! در ادامه در مورد محبوب‌ترین نوع محتوایی که تیم شما باید منتشر کند بیشتر توضیح می‌دهیم.

پست‌های وبلاگی

بازاریابی محتوا شامل ارائه ارزش به مخاطب به روشی آموزنده و در عین حال استراتژیک است. 70 درصد از بازاریاب‌ها فعالانه در بازاریابی محتوا سرمایه‌گذاری می‌کنند، بنابراین قطعا ارزش سرمایه‌گذاری را دارند.

هدف اصلی بازاریابی محتوا ایجاد اعتماد و توسعه اعتبار برند است. اما این به شکل ممکن است؟ با جستجوی رتبه گوگل، کلمات کلیدی هدفمند را تحقیق کنید. ارزیابی کنید که شرکت شما در چه بخش‌هایی دارای ضعف است و سپس محتوایی برای پر کردن شکاف‌های موجود تهیه کنید. توزیع محتوا نیز اهمیت دارد.

هنگام تولید انواع مختلف محتوا، می‌توانید قیف بازاریابی را در نظر داشته باشید:

  • مرحله آگاهی: محتوای آموزنده (راهنماهای نحوه انجام، وبینارها)
  • توجه: نمودارهای مقایسه‌ای، فهرست ویژگی‌ها
  • تبدیل، وفاداری: فیلم‌های آموزشی، ویدیوهای محصول، مصاحبه‌های آزمایشی
  • حمایت: رویدادهای وفاداری، سفیران برند

نکته: به یاد داشته باشید که دکمه‌های اشتراک‌گذاری را روی پست‌های خود قرار دهید تا خوانندگان بتوانند محتوا شما را در کانال‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

شما همچنین با سوال کردن یا نظر خواستن در مورد پست، مخاطب را تشویق می‌کنید تا تعامل بیشتری داشته باشد. پست مجدد یا پاسخ دادن به افرادی که پست شما را به اشتراک گذاشته‌اند نیز یک استراتژی اجتماعی خوب است.

اینفوگرافیک‌ها

اینفوگرافیک‌ها ترکیبی از محتوا،‌ داده و طراحی گرافیکی هستند که به بازاریاب‌ها اجازه می‌دهد تا اطلاعات پیچیده را در قابل یک گرافیک جذاب ارائه دهند. اینفوگرافیک‌ها می‌توانند ابزار فوق العاده‌ای برای کمک به محتوا شما باشند. ما به عنوان انسان حقایق، آمار و ارقام را دوست داریم. اگر محتوا به اندازه کافی جذاب باشد، این محتوا بصری می‌تواند یک استراتژی محتوایی موثر باشد.

ویدئوها

ویدئو آینده بازاریابی است؛ آن‌ها به یادماندنی، جذاب و محبوب‌تر از هر نوع محتوا دیگری هستند. بینندگان 95% از ایده ویدئو را به یاد می‌آورند (در مقایسه با تنها 10 درصد در محتوای متنی). با توجه به آمار کنونی یوتیوب،‌ تقریبا 5 میلیارد ساعت ویدئو در روز در این پلتفرم مصرف می‌شود.

برآورد شده است که ویدئوها 82% از ترافیک مصرف‌کننده را در سال 2022 به خود اختصاص خواهند داد. از این رو، شما می‌توانید دسترسی،‌ تعامل و تبدیل را ازطریق گنجاندن ویدئو در استراتژی محتوا افزایش دهید.

این ویدئوها شامل:

  • استوری (اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، توییتر، اسنپ چت)
  • IGTV
  • یوتیوب (نمایش محصول، مصاحبه، توضیح، تبلیغات، V-log، پیش نمایش و تیزر)
  • ویدیوهای درون فید
  • وبینارها
  • ویدیوهای زنده
  • TikTok

نکته: ویدئوهای اصل را در فیسبوک،‌ توییتر و لینکدین آپلود کنید تا نرخ تعامل خود را افزایش دهید. (به عنوان مثال، به جای اشتراک گذاشتن یک لینک یوتیوب)

4. کپی رایتینگ شبکه‌های اجتماعی را برای پست‌های خود بنویسید

کپی رایتینگ که می‌نویسید قدرت تبدیل پست‌های پیش پاافتاده به پست‌های وایرال و محبوب را دارد. دستورالعمل‌های برند و آنچه می‌خواهید از هر شبکه اجتماعی بدست آورید را به یاد داشته باشید. در حالی که لینکدین به دنبال محتوای طولانی و معنادار است، توییتر از شما انتظار دارد تا محتوا خود را در 280 کاراکتر در هر توییت خلاصه کنید. کپی رایتینگ خود را با توجه به هر پلتفرم تنظیم کنید.

سعی کنید با تشویق مخاطبان خود به مکالمه، آنها را درگیر کنید. شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید. سعی کنید یک ارتباط دوطرفه ایجاد کنید.

مهم‌تر از همه، هنگام نوشتن کپی رایتینگ شبکه اجتماعی خود، به یاد داشته باشید که از خوانندگان بازخورد آنها را بپرسید:

  • نظر خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید!
  • اگر موافقید لایک کنید.
  • به اشتراک بگذارید و داستان خود را برای ما بگویید!
  • کدام ویژگی را بیشتر دوست داشتید؟
  • این پست را برای بعد ذخیره کنید.
راهنمای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی؛ 7 گام موثر

5. محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی زمان‌بندی کنید

اکنون که محتوا و کپی رایتینگ خود را تولید و برنامه‌ریزی کردید، مرحله بعدی این است که پست‌های شبکه اجتماعی را از قبل زمان‌بندی کنید. شما می‌توانید محتوا را به کمک ابزارهای مدیریت شبکه اجتماعی از قبل زمان‌بندی کنید (حتی تا یک سال بعد).

این به شما کمک می‌کند تا تمام محتوایی که قرار است پست کنید را زیر نظر داشته باشید (در حالی که روزهای مهم در شبکه‌های اجتماعی را ردیابی کنید). همچنین، این بدان معنی است که اگر یک روز در مرخصی باشید، محتوا به طور خودکار پست خواهد شد.

شما حتی می‌توانید مخاطب را در مناطق زمانی مختلف ایجاد کنید. اگر کسب و کار SaaS مشتریانی در آمریکای شمالی را مورد هدف قرار می‌دهد، در حالی که شما در استرالیا هستید، جای نگرانی نیست. محتوای شما به صورت خودکار در منطقه زمانی پست خواهد شد، در حالی که شما خواب هستید.

6. به نظرات مربوط به محتوای منتشر شده خود پاسخ دهید

حتی بعد از این که محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردید، کار تمام نشده است! تبدیل شدن به یک برند فعال و پاسخگو به این معنی است که شما باید آماده رسیدگی به حمایت‌های مشتریان در طیف گسترده‌ای از کانال‌ها باشید. از آنجایی که شبکه اجتماعی در دسترس‌ترین و ساده‌ترین پلتفرم برای برخی از کاربران است،‌ همیشه آماده هجوم درخواست‌ها باشید!

هدف نهایی شما از تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی این است که خدمات خود را برای مشتریان ساده‌تر کنید.

ارائه پشتیبانی از مشتریان در شبکه‌های اجتماعی موجب افزایش وفاداری برند، فروش، حفظ و کاهش ریزش می‌شود. برای 33% از افراد زیر 25 سال، شبکه اجتماعی راه اصلی برقراری ارتباط با برندهاست. علاوه بر این، 81% گزارش دادند که انتظار دارند ظرف یک روز از شبکه اجتماعی پاسخ بگیرند.

پشتیبانی اجتماعی تنها با یک جستار فرد را مخاطب قرار نمی‌دهد، بلکه به هر کسی که در اینترنت محتوای شما را می‌خواند اشاره دارد. از آنجایی که عمومی است، خوب پاسخ ندادن خود یک لغزش به شمار می‌آید. به هر پیامی که دریافت می‌کنید پاسخ دهید، زیرا فقط پاسخ دادن به مشتریان منتخب یا اصلاً پاسخ ندادن ممکن است تصویری منفی از برند شما ایجاد کند.

راهنمای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی؛ 7 گام موثر

7. تعامل و معیارهای محتوای منتشر شده را تجزیه و تحلیل کنید

آخرین مرحله آماده‌سازی یک گزارش ساده و قابل درک از شبکه اجتماعی است که هر آنچه دست یافته‌اید را نشان می‌دهد. با معیارهای بی پایان شبکه اجتماعی، ممکن است گیج‌کننده به نظر آید. اگر از همان ابتدا اهداف بازاریابی محتوایی خود را مشخص و مستند کرده باشید، نتایج به راحتی با اهداف مورد نظر کنار هم قرار می‌گیرند.

به عبارت دیگر، اهداف شبکه اجتماعی معیارهایی که می‌خواهید اندازه‌گیری کنید را مشخص می‌کنند. برای هر هدف، باید معیاری داشته باشید که عملکرد آن را بسنجید. در نهایت، این مهم است زیرا مشخص می‌کند که چگونه استراتژی تولید محتوا شما بر کسب و کار کلی شما تاثیرگذار است.

به عنوان مثال، اگر هدف شبکه اجتماعی شما افزایش آگاهی از برند بود، شما می‌توانید کل تعداد فالوورهای جدید، کل تعداد لایک‌های جدید یا ترافیک وبسایت را اندازه بگیرید.

شما می‌توانید از ابزار تحلیل داخلی فیسبوک یا اینستاگرام یا یک ابزار شخص ثالث استفاده کنید. در مورد دوم، گزارش عملکرد تحلیل شبیه به تصویر زیر خواهد بود:

این تصویر به شما کمک می‌کند تا موفقیت محتوا در هر شبکه اجتماعی را بررسی کنید. خوشبختانه، نتایج این کمپین همچنین به شما کمک می‌کنند تا بهترین زمان و روز را برای انتشار پست مشخص کنید، تعیین کنید که چه نوع محتوایی با مخاطب شما سازگار است و کدام پلتفرم بهترین عملکرد را برای برند شما دارد.

بر اساس این نتایج، شما می‌توانید اقدامات خود در آینده را هدایت کنید.

جمع‌بندی

شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که با اولین تلاش به یک استراتژی محتوایی عالی دست یابید. ممکن است بعد از گذشت مدتی متوجه ناکارآمدی‌های موجود شوید. ممکن است متوجه شوید که برخی از محتواها نسبت به دیگران عملکرد بهتری دارند. شما می‌توانید استراتژی خود را بر اساس نتایج تغییر دهید.

با تکامل برند، محتوای تولید خود را بر اساس آن بازبینی کنید تا به بهترین نتیجه برای تیم شبکه‌های اجتماعی خود دست یابید. به زودی متوجه خواهید شد که چگونه این تکنیک‌های مدیریت شبکه اجتماعی ساده تلاش‌های بازاریابی شما را تقویت کرده‌اند.

ما همچنین علاقه‌مند به مطلع شدن از کارهایی هستیم که شما برای هموارسازی محتوای شبکه‌های اجتماعی خود انجام می‌دهید! کدام فرآیند را می‌خواهید خودکار کنید؟ در نظرات با ما در میان بگذارید!

تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات در شبکه های اجتماعی. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در خدمات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

سوالات متداول

چگونه یک برنامه شبکه اجتماعی ایجاد کنید؟

مراحل ایجاد یک برنامه برای شبکه اجتماعی به صورت زیر است:
در نظر بگیرید که می‌خواهید با حضور در شبکه‌های اجتماعی به چه اهدافی برسید.
هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، می‌توانید شروع به تولید محتوایی کنید که با آنها همسو باشد.
اطمینان حاصل کنید که ترکیبی از محتوای بصری و نوشتاری و همچنین فراخوان‌هایی برای اقدامی که مخاطبان شما را تشویق به انجام اقدام دلخواه می‌کند، در نظر بگیرید.
فراموش نکنید که عملکرد محتوای خود را اندازه‌گیری کنید و در صورت نیاز تغییرات را انجام دهید.

مدیریت و تولید محتوا شبکه اجتماعی چیست؟

مدیریت و تولید محتوا شبکه اجتماعی فرآیند تولید، زمان‌بندی و انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی است. این محتوا می‌تواند شامل پست‌های متنی، تصاویر، ویدئوها یا هر نوع محتوای دیگری باشد که بر روی شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارید. مهم است که یک استراتژی داشته باشید تا مطمئن شوید که محتوای تولیدی باکیفیت و همراستا با صدا و ارزش‌های برند است. تولید محتوا شبکه اجتماعی جذاب نیازمند ترکیبی از خلاقیت و دانش بازاریابی است.

تولیدکنندگان محتوا برای شبکه اجتماعی به دنبال چه هستند؟

تولیدکنندگان محتوا برای شبکه اجتماعی به دنبال موارد زیر هستند:
محتوایی جذاب به لحاظ بصری و تعاملی.
محتوایی که مرتبط با مخاطب است.
محتوای قابل اشتراک‌گذاری.
محتوای ترند.

چرا تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی مهم است؟

تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی مهم است زیرا روشی را برای دسترسی به مشتریان جدید و بالقوه فراهم می‌کند، به کسب و کارها پلتفرمی برای به اشتراک گذاشتن داستان‌ها و ایجاد ارتباط با مخاطب می‌دهد. محتوایی که جذاب،‌ آموزنده و از نظر بصری جالب است،‌ بیشتر توجه مخاطب را جلب کرده و مشارکت را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، تولید محتوا منظم به حفظ برند کمک کرده و ارتباط بین کسب و کار و مخاطبش را تقویت می‌کند.

چه نوع محتوایی برای شبکه اجتماعی بهتر است؟

دانستن این که چه نوع محتوایی برای شبکه اجتماعی شما بهتر است،‌ می‌تواند دشوار باشد. به هر حال، پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند و هر یک مخاطب خاص خود را دارد. با این وجود، در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که محتوای شما جذاب و موثر است:
روی خلق تصاویری که چشم نواز و قابل درک هستند تمرکز کنید. میم ها، اینفوگرافیک‌ها و ویدیوهای کوتاه همه گزینه‌های عالی هستند.
مطمئن شوید که محتوای شما با مخاطبان شما مرتبط است. هیچ کس دوست ندارد تبلیغات بیهوده یا مقالات بی‌ربط را ببیند.
محتوای خود را مرتباً به روز نگه دارید.

منبع : nealschaffer

مطالب مرتبط :

همه آن چیزی که باید درباره تبلیغات در شبکه های اجتماعی بدانیم

راهنمای کامل بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ!

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی؛ فواید، ملزومات و معرفی بهترین پلتفرم ها

نقش و اهمیت شبکه های اجتماعی در تجارت الکترونیک

آموزش مدیریت شبکه‌ های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید