×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ انواع تبلیغات برای کسب و کارهای b2b؛ رایج ترین آن ها
تاریخ انتشار : 05 آذر 1401 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

انواع تبلیغات برای کسب و کارهای b2b؛ رایج ترین آن ها

انواع تبلیغات برای کسب و کارهای b2b؛ رایج ترین آن ها

خلاقیت به سختی به دست می‌آید، به خصوص زمانی که در حال تبلیغ برای مخاطبان تجاری هستید.

با این حال، «سخت» لزوما به معنای «غیرممکن» نیست. این مقاله شما را از طریق هر آنچه که باید در مورد تبلیغات B2B بدانید.

از جمله انواع رایج تبلیغات B2B یا Business to Business Marketing (بازاریابی تجارت به تجارت)، برنامه‌های تبلیغاتی الهام بخش B2B و استراتژی‌هایی برای توسعه یک برنامه تبلیغاتی موثر B2B راهنمایی می‌کند.

تبلیغات B2B چیست؟

اصطلاح تبلیغات B2B که به آن تبلیغات تجاری نیز می‌گویند، تلاش‌های بازاریابی است که به منظور انتقال پیام تجاری به سایر مشاغل به جای مصرف کنندگان فردی است.

تبلیغات B2B ممکن است شامل ترویج محصولات فیزیکی مانند مبلمان اداری یا خدماتی مانند مشاوره حسابداری یا تدارکات باشد که عمدتاً برای مشاغل طراحی شده‌اند.

برخلاف B2C، تبلیغات B2B با هدف پاسخگویی به نیازهای کسب و کارها و سازمان ها و تبلیغ کالاها یا خدمات به تصمیم گیرندگان آنها است.

علاوه بر این، مصرف کنندگان ممکن است تصمیمات سریعی در مورد اینکه آیا یک محصول یا خدمات مورد علاقه است، بگیرند، در حالی که کسب و کارها اغلب آن را کند می کنند و فرآیند پیچیده تری را طی می‌کنند.

این به این دلیل است که هزینه محصولات و خدمات برای یک کسب و کار می‌تواند بالاتر باشد و ممکن است نیاز به تایید سطوح مختلف مدیریت داشته باشد.

انواع تبلیغات برای کسب و کارهای b2b

چرا تبلیغات B2B اینقدر مهم است؟

این غیرقابل انکار است که تبلیغات در هر کسب و کاری بسیار مهم است، زیرا به شما کمک می کند با شرکت های دیگر ارتباط برقرار کنید.

و به احتمال زیاد، بازار هدف شما در صورت تمایل به خرید محصولات یا خدمات شما ختم خواهد شد.

در حقیقت، تبلیغات B2B دارای مزایای شگفت انگیز زیادی است. با این حال، ما می توانیم سه مزیت مهم را به شرح زیر مشاهده کنیم:

افزایش آگاهی از برند : در میان مجموعه بزرگی از مشاغل مشابه، شرکت شما به سختی می تواند برجسته باشد و در مقابل خریداران B2B حضور داشته باشد.

تبلیغات می تواند با آن مقابله کند! این امر آگاهی مشتری هدف شما را از برند شما و همچنین مزایای مرتبط با محصولات یا خدمات شما را افزایش می دهد.

محصولات و خدمات را تبلیغ کنید : جورج فلتون، نویسنده “تبلیغات: مفهوم و کپی”، معتقد است که هدف اصلی تبلیغات B2B این است که این کلمه را به گوش شما برسانید که چیزی هیجان انگیز برای ارائه دارید.

تبلیغات چه خط تولید جدید باشد، چه گسترش پلتفرم خدمات یا یک رویداد آینده، تبلیغات می تواند به تبلیغ همه چیز برای شما کمک کند.

افزایش سود و فروش : یک کمپین تبلیغاتی موفق B2B می تواند مشتریان زیادی را به سمت کسب و کار شما جذب کند و در نهایت فروش بیشتری به دست آورید.

اگرچه در ابتدا باید مقداری پول برای تبلیغات سرمایه‌گذاری کنید، اما اگر به خوبی مدیریت شود، به مرور زمان سود زیادی خواهد داشت.

4 نوع رایج تبلیغات برای افزایش فروش B2B

انتخاب رسانه عالی که در آن تبلیغات نمایش داده می‌شود برای موفقیت یک کمپین تبلیغاتی B2B حیاتی است. چندین رسانه تبلیغاتی وجود دارد که می توان آنها را در چهار عنوان دسته بندی کرد:

تبلیغات چاپی

اکنون افسانه‌ای وجود دارد که می‌گوید: “بازاریابی چاپی دیگر در عصر دیجیتال کار نمی‌کند.”

ما التماس می کنیم که تفاوت داشته باشیم. در حقیقت، نظرسنجی‌های متعدد تاکید کرده‌اند که: وقتی صحبت از تصمیم خرید B2B می‌شود، مردم بیش از هر کانال دیگری به تبلیغات چاپی اعتماد می‌کنند.

می توانید انواع زیر را از تبلیغات چاپی در نظر بگیرید:

آگهی های روزنامه : بدون شک روزنامه ها در بین سایر انواع تبلیغات چاپی بیشترین میزان دسترسی را دارند. برخی از نام‌های معروفی که می‌توانیم فهرست کنیم شامل وال استریت ژورنال، فایننشال تایمز، اکونومیست هستند که این روزها هنوز مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کنند.

تبلیغات مجلات : مجلات را می توان برای مشاغل خاص استفاده کرد. آنها نرخ تبدیل بالاتری دارند، زیرا تبلیغات برای خریداران مناسب B2B هدف قرار می گیرند.

بروشورها : بروشورها همه چیزهایی را که یک شرکت باید در مورد محصول/خدمات یک برند دیگر بداند، به دیگران منتقل می کند.

تبلیغات پخش

تبلیغات پخش شامل اطلاعات سمعی و بصری و رسانه‌های سرگرمی مانند تلویزیون، رادیو و غیره است.

این یکی از موثرترین رسانه ها برای تبلیغات B2B است زیرا داستان برند را می‌توان از طریق تصاویر متحرک و صدا بهتر درک کرد.

تبلیغات تلویزیونی آنها اغلب بر ساخت برند و ایجاد آگاهی از برند در میان مشتریان احتمالی متمرکز هستند.

اینها شامل مقدار زیادی از زمان و سرمایه گذاری‌های پولی است. اما اگر به خوبی انجام شود، ارزشش را دارد و می‌تواند سودمندترین نوع تبلیغات B2B باشد.

تبلیغات رادیویی تبلیغات رادیویی هم دسترسی محلی و هم ملی دارند و از نظر ROI (بازده سرمایه گذاری) مقرون به صرفه تر هستند.

انواع تبلیغات برای کسب و کارهای b2b

تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی

تبلیغات رسانه اجتماعی پولی در دنیای B2C بسیار مفید است و در یک محیط B2B نیز دارای مزایای خاص خود است.

با این حال، همه کانال‌های رسانه‌های اجتماعی برای قرار دادن تبلیغات B2B شما مناسب نیستند.

یک مطالعه اخیر نشان داده است که تا 80٪ از سرنخ های B2B از لینکدین، 13٪ از توییتر و 7٪ در فیس بوک هستند.

مهمترین چالش این است که شما باید مخاطبان خود را به درستی هدف قرار دهید و همچنین محتوای مرتبط، مفید و جالب را در محصول و خدمات B2B خود به آنها ارائه دهید.

تبلیغات در فضای باز

اگر به درستی، خلاقانه و در مکان مناسب مدیریت شود، تبلیغات B2B در فضای باز می‌تواند موثرترین استراتژی تبلیغاتی باشد.

همانطور که از نام آن پیداست، تبلیغات B2B در فضای باز شامل قرار دادن تبلیغات در مکان‌هایی است که مشتریان هدف بیشترین بازدید را دارند.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب و تولید محتوا. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

چگونه شرکت خود را در اینترنت تبلیغ کنیم؟

تبلیغات پاپ آپ اینستاگرام چیست و هزینه و بازخورد آن چقدر است

دیدگاهتان را بنویسید