×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگشبکه های اجتماعی تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست و چگونه آن را انجام دهیم؟
تاریخ انتشار : 19 شهریور 1401 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست و چگونه آن را انجام دهیم؟

تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست و چگونه آن را انجام دهیم؟

تا حالا از خود پرسیده‌اید که چرا هر کسب و کاری به استراتژی بازاریابی اینستاگرام نیاز دارد؟ اینستاگرام نه تنها یک شبکه رسانه اجتماعی است که بازاریابان دیگر نمی‌توانند از آن چشم پوشی کنند، بلکه دومین شبکه اجتماعی بزرگ با بیش از ۱ میلیارد کاربر است، زمان آن فرا رسیده است که آن را به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی هر کسب و کار تبدیل کنیم.

اما ممکن است بپرسید؛ چگونه باید این کار را انجام داد؟ راه آن تبلیغات گسترده در اینستاگرام است. راهی که شما را به بازدهی بیشتر می‌رساند و مانع از هدر رفتن منابع مالی شما می‌شود. چرا که اگر کورکورانه وارد تبلیغات این حوزه شوید ممکن است وقت و پول خود را هدر دهید.

چرا اینستاگرام مهم شد؟

تا یک دهه پیش، اینستاگرام مکانی برای بزرگسالان بود که می‌توانستند از آن استفاده کنند و عکس‌هایی را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند.

از آن زمان به بعد اینستاگرام در حال تبدیل شدن به یک پلتفرم بازاریابی عظیم است که تمامی مشاغل و کسب و کارها را در خود جای می‌دهد. بوتیک‌های کوچک می‌توانند، مانند شرکت‌ها بزرگ صرف‌نظر از اندازه‌شان از این فضا استفاده کنند و فواید آن نصیب‌شان شود.

تجارت الکترونیک، تجارتی است که به طور کامل به صورت آنلاین انجام می‌شود که می‌تواند برخی از راه‌های بازاریابی مناسب برای کسب و کار خود را محدود کند. پست‌های اینستاگرام راهی عالی برای ایجاد محتوای مبتنی بر مخاطب است که نشان می‌دهد شما چه کسی هستید، کسب‌وکار شما چیست و چگونه می‌توان از محصولات شما به‌طور موثر استفاده کرد.

نکات ضروری برای تبلیغات گسترده در اینستاگرام

پیش از هر چه بدانید بهتر است برای انجام تبلیغات گسترده در اینستاگرام از شرکت‌های تبلیغاتی کمک بگیرید. چرا که مطمئن خواهید شد که هیچ گونه هزینه شما هدر نمی‌رود اما اولین نکته ضروری این است که باید بر تولید محتوای با کیفیت تمرکز کنید.

صمیمانه با تمام فالوورهای خود درگیر شوید، اگر محتوای باکیفیت تولید نکنید، در نهایت خسته کننده خواهید شد. استفاده از یک هشتگ برند خود را فراموش نکنید.

درک الگوریتم اینستاگرام بسیار مهم است. برای استفاده موثر از بازاریابی اینستاگرام، باید بدانید که الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید.

در حالی که فیدهای اینستاگرام به اندازه کافی ساده بودند و پست ها را بر اساس زمان پست نشان می دادند، با رشد پلتفرم، الگوریتم آن پیچیده‌تر از زمان شکل‌گیری شده است.

امروزه الگوریتم دقیق مرتبط با اینستاگرام و تجارت الکترونیک از پست‌های زمانی دور می‌شود و بیشتر بر استفاده مداوم از یک هشتگ محبوب، تعامل و تعامل با فالوورها، و ایجاد محتوای مرتبط با صنعت یا جایگاه شما تمرکز می‌کند. می تواند توسط دوره زمانی که در طی آن محتوا پست می شود، تقویت یا با مشکل مواجه شود.  حالا وقت آن است که با برنامه‌ریزی جلو بروید.

تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست و چگونه آن را انجام دهیم؟

چگونه تبلیغات گسترده در اینستاگرام انجام دهیم

گام اول: اهداف خود را مشخص کنید و برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود برنامه ریزی کنید. درست مانند هر شبکه اجتماعی، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید و طرحی برای برندسازی و مضامین محتوا تهیه کنید.

گام دوم: رقبای خود را از نظر محتوا، هشتگ‌ها، فالوئرها، تعامل با مخاطبان کاملا رصد کنید. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، باید زمان بگذارید و مقداری انرژی را صرف نگاه کردن به رقبای خود کنید و ارزیابی کنید که آنها با تلاش‌های بازاریابی خود چه می‌کنند و چگونه تکنیک‌های آن‌ها ممکن است در کسب‌وکار شما اعمال شود.

گام سوم: پروفایل تجاری اینستاگرام خود را تنظیم کنید. هنگامی که اینستاگرام خود را راه اندازی می کنید، مطمئن شوید که به جای حساب شخصی، یک حساب تجاری راه اندازی می کنید.

حساب تجاری برای استفاده موثر از بازاریابی اینستاگرام ضروری است، زیرا به شما امکان می‌دهد ارزیابی کنید که کجا اشتباه کرده‌اید، کجا نیاز به بهبود بیشتری دارید و پست‌های شما در کجا عملکردی را که می‌خواهید انجام می‌دهند.

گام چهارم: محتوای اینستاگرام و سبک برند خود را تعیین کنید. انواع محتوایی که ایجاد می‌کنید تا حد زیادی به همه چیزهایی که انجام می‌دهید اطلاع می‌دهند و حتی نحوه استفاده شما از استوری‌های اینستاگرام و سایر ویژگی‌های مرتبط با پلتفرم را تعیین می‌کنند.

گام پنجم: گام بعدی این است که بر روی یک برنامه زمانبندی ارسال قرار دهید. هر چند وقت یک بار قرار است محتوا را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود منتشر کنید؟ باز هم، برای موفقیت در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام باید ثابت قدم باشید.

از ریختن یکسری عکس‌ها به صورت آنلاین و هفته‌ها یا ماه‌ها بین به‌روزرسانی‌ها اجتناب کنید. شما باید به طور منظم در فیدهای اینستاگرام فالوورهای خود حضور داشته باشید تا در ذهن خود باقی بمانید و به نتایج بازاریابی برسید.

تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست و چگونه آن را انجام دهیم؟

تبلیغات گسترده در اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

هدف هرگونه تبلیغات برای برگشت سرمایه و چند برابر کردن مشتریان شماست. تبلیغات گسترده اینستاگرامی نیز از این قاعده استثنا نیست.

  • ۱. بازخورد بالا در زمان کم
  • ۲. اندازه گیری میزان اثربخشی انواع تبلیغات
  • ۳.  مقرون به صرفه بودن
  • ۴. دسترسی مشتریان بالقوه بسیار

تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات در شبکه های اجتماعی. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در خدمات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

تبلیغات پاپ آپ اینستاگرام چیست و هزینه و بازخورد آن چقدر است

مزایای تبلیغات در شبکه‌­های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید