×
صفحه اصلی تبلیغات مایکت (Myket) چیست؛ سرویس ها، اپ و برنامه مایکت
تاریخ انتشار : 13 اسفند 1401 زمان مطالعه : 11 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

مایکت (Myket) چیست؛ سرویس ها، اپ و برنامه مایکت

مایکت (Myket) چیست؛ سرویس ها، اپ و برنامه مایکت

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش روز افزون انواع گوشی های هوشمند و کاربردهای مختلف آن در زندگی روزمره مردم و با وجود تحریم ها و محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به فرروشگاه اندرویدی شرکت گوگل ( گوگل پلی) باعث شد تا یک فروشگاه برنامه اندروید ایرانی با بیش از 350 هزار برنامه و بازی به نام مایکت Myket، به معنی مارکت من از پاییز ماه سال 1390 فعالیت خود را در ایران آغاز کند.

اپ استور مایکت یکی از پرطرفدارترین آپ های ایرانی می باشد که به گفته ی خود مارکت بیش از 22 هزار کسب و کار و توسعه‌ دهنده ی ایرانی و خارجی با مایکت در حال همکاری هستند و حدود 350 هزار بازی و برنامه طراحی شده برای سیستم عامل اندروید دارد.

این اپ استور ایرانی با بیش از 20 میلیون اربر فعال ماهانه، بیش از 40 میلیون نصب فعال توانسته جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین و پرطرفدارترین اپ استورهای ایرانی خود را به همگان ثابت کند.

در این مطلب به موضوعاتی چون مایکت چیست؟ سرویس ها، آپ و برنامه های مایکت پرداخته شده و می خواهیم بدانیم مایکت چقدر اعتبار دارد؟ چگونه مایکت را نصب کنیم و تبلیغات در اپ استور مایکت به چه صورت است، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

مایکت چیست؛ سرویس ها، آپ و برنامه مایکت

مایکت (Myket) چیست و چقدر اعتبار دارد؟

مارکت رسمی اندروید و گوگل ( گوگل پلی) با وجود داشتن به روز ترین اپلیکیشن‌ ها و بازی‌ های اندروید، اما با مشکلات متعددی مثل تحریمات فناوری از سوی کشورهای مختلف، محدودیت کاربران در دانلود برنامه، زبان انگلیسی این اپ استور موجب شد نیاز به یک اپ استور ایرانی با رفع تمامی این مشکلات و جایگزین آن برای کاربران ایرانی یک امر ضروری تلقی شود.

از این رو مایکت Myket، به معنی مارکت من از سال 1390 تاسیس شد و با 350 هزار برنامه و بازی های متنوع ، جایگاه خود را به عنوان یکی از پرطرفدارترین مارکت‌ های ایرانی در میان کابران ایرانی پیدا کرد.

مایکت یک بستری مناسب است که که صاحبین برند و توسعه دهندگان در آن، برنامه‌ ها و بازی‌ های اندرویدی خود را در معرض نمایش قرار داده و کاربران می‌ توانند در محیط امن و پویای آن برنامه ی مورد نظر خود را پیدا کرده و با نصب آن، نیاز خود را برطرف نمایند.

مایکت چقدر اعتبار دارد؟

در حال حاضر بیش از 40 میلیون کاربر اپ استور مایکت را روی گوشی های اندروید خود نصب کرده اند و بیش از 22 هزار توسعه دهنده و کسب و کار بیشتر از 350 هزار بازی و برنامه اندروید را در این فروشگاه برای استفاده ی کاربران به نمایش گذاشته اند.

هر یک از کاربران ایرانی می‌ توانند برنامه‌ های کاربردی که دانلود آنها از گوگل پلی با محدودیت و مشکلاتی همراه است را از مایکت دریافت کنند. مایکت دارای پشتیبانی آنلاین و آفلاین برای هر دو گروه کاربران و توسعه‌ دهندگان است. پشتیبانی آنلاین در ساعات کاری و پشتیبانی آفلاین در همه ساعت‌ های شبانه روز امکان‌ پذیر می باشد.

مایکت چیست؛ سرویس ها، آپ و برنامه مایکت

چگونه مایکت را نصب کنیم؟

اگر شما هم در جستجوی برنامه و یا بازی مورد نظر خود در گوگل پلی مشکل دارید و نمی‌ توانید به همه ی اپلیکیشن ها به راحتی دسترسی داشته باشید، فروشگاه اندرویدی مایکت را نصب کنید تا علاوه بر برنامه های مایکت به اپ‌ های گوگل پلی هم به راحتی دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده کنید.

روش نصب مایکت به چه صورت است؟

برای نصب اپلیکیشن پرکاربرد ایرانی مایکت باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرورگر خود را باز کنید و کلمه ی مایکت را سرچ کنید.
  • پس از سرچ کلمه ی مایکت اولین وب سایتی که برای شما نشان داده می شود سایت رسمی اپ استور مایکت می باشد. روی این وب سایت کلیک کرده و وارد سایت شوید.
  • روی گزینه ی دانلود مایکت که یک باکس آبی رنگ است کلیک کنید تا فایل نصبی برای شما دانلود شود.
  • در قسمت بعد ، روی گزینه ی نصب (Install) کلیک کنید و بعد از اتمام کار روی دکمه باز شدن (Open) ضربه بزنید
  • در این قسمت شما وارد فروشگاه اندرویدی بزرگ مایکت شده اید و به آرشیو بزرگی از برنامه ها و بازی ها دسترسی پیدا کرده اید.

نصب فایل‌ های دیتای بازی‌ ها چگونه است؟

بعضی از بازی های اندرویدی دارای گرافیک بالایی هستند به همین دلیل برای دانلود و اجرای این بازی ها نیاز به فایل های جانبی می باشد، که به آنها فایل های دیتای بازی گفته می شود. به همین خاطر برای دانلود این گونه بازی های دیتا دار لازم است که فایل های جانبی در آدرس مشخصی از گوشی شما وجود داشته باشد. در اپ استور مایکت تمام این کارها به صورت خودکار انجام می شود و دیگر لازم نیست شما فایل های دیتای بازی را در گوشی خود به صورت دستی دانلود کنید.

سرویس های مایکت

مهم ترین ویژگی اپ استور مایکت سادگی در استفاده از اپلیکیشن می باشد، دانلود و استفاده از بسیاری از اپلیکیشن ها دشوار است اما خوشبختانه مایکت ازین قضییه مستثنی می باشد و در این زمینه توانسته به درستی عمل کند، به همین دلیل است که مایکت در زمینه ی نصب فعال و کاربران ماهانه خود رشد قابل توجهی داشته است.

مایکت مجموعه ی بزرگی از برنامه ها و سرویس های مختلف را به شما هدیه می دهد که با استفاده از آنها می توانید تمام نیازهای خود اعم از ویرایش ویدیو ،ساخت یک کلیپ برای اینستاگرام و پرداخت های بانکی خود و هزاران کار دیگر را به راحتی انجام دهید.

برخی از سرویس های مایکت عبارتند از:

امکان دانلود انواع بازی ها و برنامه های مورد نیاز از مایکت

هر یک از کاربران ایرانی می‌ توانند برنامه‌ ها و بازی های مورد نظر خود را که دانلود آن‌ ها از گوگل پلی برای ایرانی‌ ها با محدودیت و مشکلاتی همراه است، از مایکت دانلود و استفاده نمایند.

عرضه ی اپلیکیشن توسعه دهندگان در مایکت

کسب وکارها و توسعه‌ دهندگان می‌توانند برنامه‌ ها و اپلیکیشن مربوط به کار خود را در مایکت در معرض دید و در اختیار کاربران قرار دهند و از این راه با افزایش نصب اپلیکیشن خود به درآمد بالایی دست پیدا کنند.

حفظ سلامت و امنیت دستگاه کاربران در مایکت

اولویت اصلی مایکت، محافظت از اطلاعات حساب کاربران و جلوگیری از دسترسی‌ های غیرمجاز به این اطلاعات است.

سپر امنیت مایکت

قبل از آنکه یک برنامه یا بازی بخواهد وارد اپ استور مایکت شود، سپر امنیت وضعیت سلامت آن را با بهره گیری از کارشناسان ماهر و به کمک آنتی‌ ویروس‌ های مختلف از جهات مختلف بررسی می کند و در صورت شناسایی بازی یا برنامه ی مخرب از انتشار آن در اپ استور خودداری می کند. در مایکت با استفاده از آنتی‌ ویروس Amc security تمام برنامه ها و بازی ها تست شده و پس از نصب و تست نهایی بر روی گوشی، مایکتت امنیت و کیفیت اجرای آن را تضمین می کند.

مایکت چیست؛ سرویس ها، آپ و برنامه مایکت

امکان دانلود آسان بازی‌ های دیتادار و نصب آن

بعضی از بازی های اندروید دارای گرافیک بسیار بالایی بوده و برای اجرا شدن نیازمند فایل های جانبی هستند که به آنها فایل های دیتا گفته می شود به همین خاطربرای دانلود و اجرای بازی های دیتا دار لازم است که این فایل ها در آدرس مشخصی در گوشی شما قرار بگیرند.

اما خوشبختانه با استفاده از مایکت فایل دیتای بازی ها به صورت خودکار بر روی گوشی شما نصب می شود و در این اپ استور این بازی‌ ها را می‌توان مانند گوگل پلی به راحتی نصب کرد.

ایجاد شبکه اجتماعی در مایکت

فروشگاه اینترنتی اندروید مایکت با به وجود آوردن یک شبکه اجتماعی برای کاربران خود، یک فضایی جهت تعامل آن‌ها با یکدیگر فراهم کرده است. به همین ترتیب کاربران می‌ توانند نظرات و تجربیات خود را در خصوص دانلود و استفاده از اپلیکیشن های مایکت با هم به اشتراک بگذارند.

انتشار تدریجی

یکی دیگر از امکانات مایکت امکان انتشار تدریجی نسخه جدید اپلیکیشن برای توسعه‌ دهنده ها می باشد. با قابلیت انتشار تدریجی توسعه‌ دهندگان می‌توانند به‌روزرسانی نسخه جدید برنامه را تنها برای درصد مشخصی از کاربران (درصد نمایش برای کاربران قابل تنظیم می‌ باشد) ارائه دهند.

دانلود با اینترنت نیم بها

در مایکت این امکان فراهم شده است که دانلود برنامه ها برای کاربرانی که با آی پی ایرانی در داخل کشور ایران با استفاده از اینترنت همراه و خانگی اقدام به دانلود برنامه ی مورد نظر خود کنند حجم اینترنت آنها نیم‌ بها محاسبه می شود، یعنی یک کاربر ایرانی می تواند یک اپلیکیشن مشابه را به‌ جای گوگل پلی از طریق مایکت دانلود کرده و حجم مصرفی اینترنت را تا دو برابر کاهش دهد.

دانلود زمان دار

دانلود زمان دار برای کاربران یک مزیت مهم شمرده می شود و به این صورت است که در قسمت تنظیمات کاربر با استفاده از دکمه‌ دانلود زمان‌ دار که برای هر برنامه در کنار دکمه دانلود قرار دارد، برنامه را برای دانلود در زمان مشخص شده تنظیم می کند.

از طریق این قابلیت کاربرمی تواند برنامه‌ های پرحجم را با استفاده از تنظیمات مایکت در زمان های خاص مثل 2 تا 7 صبح به صورت خودکار نصب کند که در این صورت هم سرعت دانلود بالاتر و هم هزینه اینترنت با توجه به بسته های شبانه اینترنت کمتر می باشد.

امکان پرداخت هزینه از طریق شارژ سیم کارت گوشی شما

در قسمت دانلود و خرید برنامه ها علاوه بر اینکه کاربران می توانند خرید خود را توسط کارت‌ های بانکی انجام دهند این انکان هم برایشان فراهم شده است که با استفاده از شارژ سیم‌ کارت یکی از اپراتورهای موبایل کشور (ایرانسل، همراه‌اول و رایتل) خرید خود را به اتمام برسانند.

قوانین و مقررات لازم برای توسعه دهندگان برنامه در مایکت

توسعه دهندگان قبل از همکاری برای استفاده از پنل کاربری مایکت، باید تفاهم نامه فروشگاه اندرویدی مایکت را مطالعه کرده و موافقت خود را با آن اعلام نمایند، در این صورت هر یک از توسعه دهندگان ملزم هستند که به مواردی که برای مایکت حائز اهمیت است پایبند باشد و آن را به درستی انجام دهند.

مایکت چیست؛ سرویس ها، آپ و برنامه مایکت

تبلیغات در اپ استور مایکت

همان طور که قبلا هم گفتیم یکی از مهم ترین قابلیت های فروشگاه اندرویدی مایکت تبلیغات در این اپ استور است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که پس از ساخت اپلیکیشن مربوط به کسب و کار خود، آن را به مخاطب هدف خود معرفی و به نمایش بگذارند، از این رو مایکت بستری مناسب برای توسعه دهندگان در جهت پیشرفت کسب و کارشان می باشد.

فروشگاه اندرویدی مایکت بهترین اپ استور برای جذب کاربر برای کسب و کارهای اینترنتی می باشد، تبلیغات در اپ استور مایکت به سه روش امکان پذیر است:

تبلیغات جستجو یا سرچ ادز

تبلیغات جستجو یا سرچ ادز به این صورت است که توسعه دهنده ها چند کلمه ی کلیدی مرتبط با برنامه و اپ خود را برای استور مایکت تعریف می کند و حساب خود را با توجه به کلمات تعریف شده برای مایکت شارژ می کند.

با این روش تبلیغ، توسعه دهنده ها اپلیکیشن خود را در صدر نتایج جست‌وجوی کاربران هدف قرار می دهند در واقع استور مایکت وظیفه دارد هر زمانی که کاربران یکی از این کلمات کلیدی راجستجو کردند، اپلیکیشن توسعه دهنده ی تبلیغ دهنده را در سطرهای پربازدید به کاربران نمایش دهد. تبلیغات جستجو یا Search Ads یکی از اثربخش ترین روش های تبلیغ و بازاریابی اپلیکیشن محسوب می شود.

تبلیغات پیشنهادی

تبلیغات پیشنهادی در مایکت به این صورت بوده که زمانی یک کاربر برنامه ای را در یک اپ استور سرچ می کند، لیستی از برنامه های مشابه در صفحه ی نمایش برای او به نمایش در می آید، حال اگر توسعه دهنده ای این روش از تبلیغ یعنی تبلیغ پیشنهادی را دراپ استور مایکت انتخاب کند می‌تواند تبلیغ اپلیکیشن خود را در لیست برنامه‌ های مشابه قرار داده و بهتردر معرض دید قرار بگیرد.

در تبلیغات پیشنهادی هنگامی که شما در باکس جستجو کلمه ی مورد نظر خود را سرچ می کنید، لیست پیشنهادی از برنامه ها در هنگام وارد کردن کلمه کلیدی برایتان نمایش داده می شود که توجه شما را به خود جلب کرده و در نتیجه احتمال انتخاب این برنامه ها و دانلودشان را افزایش می دهد.

تبلیغات بنری

با تبلیغات بنری در اپ استور مایکت این امکان وجود دارد که بنر تبلیغاتی توسعه دهنده در صفحه ابتدایی مایکت، و یا در صفحات نتایج جستجو نمایش‌ داده شود، در این صورت تاثیر گذاری تبلیغات بهتر و بازدهی تبلیغات توسعه دهنده نیز افزایش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید :

مایکت را از کجا دانلود کنیم، دانلود مایکت جدید

معرفی بهترین اپ استور ایرانی (اندروید و ایفون)

دیدگاهتان را بنویسید