×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگمحتوا محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) چیست و استفاده آن در بازاریابی
تاریخ انتشار : 05 آبان 1401 زمان مطالعه : 6 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) چیست و استفاده آن در بازاریابی

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) چیست و استفاده آن در بازاریابی

برای برخی شرکت­ها، دادن بخشی از کنترل بازاریابی به دست مشتریان ایده­ای ترسناک است. به هر حال، تصور این که یک مشتری ناراضی به دلیل این که سیاست بازگشت وجه شما را دوست ندارد از شرکت شما بدگویی کند، دور از انتظار نیست.

با این وجود، در کنار مشتریان ناراضی، مشتریان راضی و خوشحالی نیز وجود دارند که می­ خواهند تجربه مثبت خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. البته، محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC بسیار فراتر از نظرات مشتریان است.

به عبارت دیگر، فعالیت­های مختلفی را دربرمی­ گیرد، ازجمله ساخت آموزش­هایی در مورد یک محصول یا پست کردن عکس­ هایی از یک تعطیلات فوق العاده در اینستاگرام. قبل از این که وارد دنیای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) شویم، برخی از آمار را بررسی می­ کنیم.

  • 90 درصد از مصرف­ کنندگان می­ گویند که UGC نسبت به سایر محتواها، مانند ایمیل­ های تبلیغاتی و نتایج موتورهای جستجو، تأثیر بیشتری بر تصمیمات خرید آنها دارد.
  • 92 درصد از مصرف ­کنندگان به توصیه شخص دیگری در مورد محتوای برند اعتماد می ­کنند.
  • 48 درصد از مشتریان می ­گویند که محتوای تولید شده توسط کاربر راهی عالی برای آنها برای کشف محصولات جدید است.
  • 86 درصد از بازاریابان می­ گویند که سعی کرده ­اند محتوای تولید شده توسط کاربر را در کمپین ­های خود بگنجانند.
  • 84 درصد از مصرف­ کنندگان می ­گویند که به بررسی ­های آنلاین به اندازه توصیه ­های حضوری اعتماد دارند.

فهرست مطالب محتوای تولید شده توسط کاربر UGC

همانطور که می‌بینید، محتوای تولید شده توسط کاربر در قرن بیست و یکم برای بازاریاب‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. مردم دوست دارند از مشتریان همیشگی که از محصولات و خدمات استفاده می‌کنند، بشنوند. علاوه بر این، منصفانه است بگوییم که همه می‌دانند تجربه‌های بد حتی در بهترین شرکت‌ها نیز امکان‌پذیر است.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) چیست و استفاده آن در بازاریابی

5 دلیل برای اینکه محتوای تولید شده توسط کاربر مهم است

به طور طبیعی، دلیلی وجود دارد که چرا محتوای تولید شده توسط کاربر چنین آمار خیره‌کننده‌ای را به خود اختصاص داده است. در قرن بیست و یکم،‌ جامعه و رسانه بیش از هر زمان دیگری غیرمتمرکز و در دسترس هستند، به خصوص رسانه‌های اجتماعی.

با این وجود، برخی از دلایلی که باعث اهمیت محتوای تولید شده توسط کاربر شده است به فواید کاربردی اجازه دادن به دیگران برای صحبت کردن در مورد شما مرتبط است. بیایید به برخی از آن‌ها نگاهی بیاندازیم.

1. سطح دیگری را از اصالت را ارائه می‌دهد

بیایید صادق باشیم: هرچه فردی بر موفقیت یک برند یا شرکت بیشتر وابسته باشد، تحسین او از برند کمتر واقعی به نظر می‌آید. به هر حال، کارکنان یک شرکت یا مسئولان فروش تمام تلاش خود را می‌کنند تا محصولات را به فروش برسانند. با توجه به گسترش داستان‌هایی که در آن کارکنان شرکت آگاهانه به مشتریان دروغ می‌گویند، دلیلی برای شک وجود دارد.

از طرف دیگر، هیچ چیز به اندازه صدای یک مشتری اصالت ندارد. در اغلب موارد این مشتریان زمان زیادی را صرف استفاده از یک محصول کرده‌اند و یا بررسی کرده‌اند که شرکت چه خدماتی را ارائه می‌دهد. به همین دلیل، مردم به آنچه مشتریان دیگر انجام می دهند حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

2. به عنوان یک سیگنال اعتماد عمل می‌کند

علاوه بر اصالت محتوای تولید شده توسط کاربر، این نوع مطلب نشان می‌دهد که افراد دیگر نیز از محصول استفاده می‌کنند. در حالی که برخی افراد دوست دارند جدیدترین و بهترین محصولات در بازار را امتحان کنند، افرادی نیز وجود دارند که می‌خواهند محصولی را استفاده کنند که به آن اعتماد دارند.

این امر به ویژه در مورد کالاهای بادوام مانند وسایل الکترونیکی صادق است، اما در مورد وسایل مراقبت شخصی، وسایل کوچک و حتی غذا نیز صدق می‌کند.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) چیست و استفاده آن در بازاریابی

3. مقرون به صرفه بودن

اگر مجبور نیستید محتوا را خود تولید کنید، بنابراین نیازی نیست که در این حوزه هزینه کنید. بسته به این که چگونه از محتوا استفاده می‌کنید، ممکن است فقط هزینه‌های توزیع و انتشار را داشته باشید.

ابزارهایی مانند GMB و سایت‌های بررسی، هزینه کمی برای شما خواهند داشت یا اصلا رایگان هستند. اگر مشوق کوچکی مانند تخفیف ارائه دهید، می‌توانید مقدار بیشتری UGC دریافت کنید و کسب و کار خود را گسترش دهید. بدیهی است که کمی گران‌تر است، اما همچنان بازده سرمایه‌گذاری عالی را خواهید داشت.

4. نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد

آیا می‌دانستید وقتی وبسایت‌ها محتوای تولید شده توسط کاربر را ارائه می‌دهند، نرخ تبدیل تا 29 درصد افزایش می‌یابد؟ این یک کسب و کار اضافی است و تنها کاری که باید انجام دهید، فراهم نمودن گزینه‌هایی برای افراد به منظور تولید محتوا است.

یک مثال مرسوم آمازون است که در آن هر فردی می‌تواند نظری را در مورد محصول ارسال کند و بسیاری از سایت‌های تجارت الکترونیک نیز این کار را انجام می‌دهند.

5. محتوای خلاقانه و متنوع

تنوع و خلاقیت به تیم تولید محتوا داخلی شما محدود نمی‌شود. در هر صورت خلاقیت بیشتری در کاربران شما وجود دارد. کارکنان هر چقدر هم که خلاق باشند، معمولا دیدگاه عمیقی ندارند و شغل آن‌ها به عملکرد کلی شرکت بستگی دارد.

از طرف دیگر،‌کاربران نهایی محصولات را به یک شیوه بررسی نمی‌کنند: تبلیغ محصولات یک شرکت از طریق مزایایی که توسط خود شرکت تعریف شده است یک چیز است و تجربه این مزایا توسط یک مشتری و کاربر دیگر یک قضیه جداست. با این وجود، برای برندهای B2B شغل کاربران نهایی ارتباط تنگاتنگی با عملکرد محصولات دارد. در هر صورت، کاربران نظرات متقاوتی از تیم تولید محتوا شما دارند زیرا آن‌ها انسان‌های متفاوتی هستند.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) چیست و استفاده آن در بازاریابی

5 نوع محتوای تولید شده توسط کاربر که باید در نظر بگیرید

صحبت کردن در مورد اهمین محتوای تولید شده توسط کاربر یک چیز است و استفاده از ان برای شرکت موضوع دیگری است. به منظور بهره‌مندی از فواید UGC، باید بدانید که چه نوع محتواهایی در دسترس هستند. این‌ها گزینه‌های رایجی هستند که توسط شرکت‌های موفق به کار گرفته می‌شوند.

1. نظرات محصول

هیچ روشی بهتر از ارائه نظرات مشتریان در مورد محصول در محتوای تولید شده توسط کاربر وجود ندارد. از این گذشته، مشتریان احتمالی متوجه می‌شوند که محصول شما تا چه اندازه خارق العاده است. علاوه بر این، افرادی که نظرات را ثبت می‌کنند به کاربران می‌گویند که محصول چه مشکلاتی را برایشان برطرف کرده است.

شما می‌توانید نظرات را در مکان‌های مختلفی ارسال کنید، از یک لینک در وبسایت خود گرفته تا گزیده‌ای در تبلیغات. برای دستیابی به حداکثر نتایج، در صورت امکان نظرات را از طیف گسترده‌ای از مشتریان جمع آوری کنید.

2. توصیه‌نامه‌ها

با تاثیرگذاری کمتر نسبت به نظرات کاربران، توصیه‌نامه نیز می‌تواند کمک شایانی به شما بکند. تفاوت اصلی بین یک نظر و یک توصیه‌نامه این است که در نظرات هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

از طرف دیگر،‌ توصیه‌نامه‌ها نوعی محتوای تولید شده توسط کاربر هستند که صرفا مثبت می‌باشند. هیچ برای محصولی که ایراد دارد توصیه‌نامه ارائه نمی‌دهد.

3. ویدئوها

برای بسیاری از شرکت‌ها، محتوای ویدئویی نسبتا پیچیده به نظر می‌رسد. به هر حال، نیاز به فیلمبرداری، ویرایش ویدئو و حتی جلوه‌های ویژه وجود دارد. با این حال، انتظار می‌رود محتوای تولید شده توسط کاربر آماتور باشد و حتی ممکن است ویرایشی روی آن صورت نگرفته باشد.

فرقی نمی‌کند که کاربر یک ویدئوی آموزشی تهیه کند یا محصول شما را به خوبی به نمایش بگذارد، ویدئوهایی که از محصول استفاده می‌کنند طلایی هستند و به راحتی در رسانه‌های اجتماعی بازنشر می‌شوند.

4. تصاویر

تصاویر یک شکل عالی از محتوای تولید شده توسط کاربر هستند، به خصوص وقتی توانایی شما برای فروش تاحدودی به ظاهر آن بستگی دارد. به عنوان مثال، مد یا دکوراسیون خانه، مثال‌های بی‌شماری وجود دارند.

تصاویر نه تنها به تجسم بهتر کمک می‌کنند، بلکه به راحتی در وبسایت‌ها یا صفحات محصول بکار گرفته می‌شوند. آن شامل شبکه‌های اجتماعی، به خصوص فیسبوک، پینترست و اینستاگرام است.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) چیست و استفاده آن در بازاریابی

5. چالش هشتگ‌ها

آیا چیزی کمی متفاوت می‌خواهید؟ یک چالش هشتگ با محوریت تولید محتوا برای یک محصول یا خدمات توسط کاربران ایجاد کنید. معولا، یک هشتگ مبتی بر محصول یا مبتنی بر کمپین که از قلب ساخته‌اید خواهید داشت.

برای برندهای کوچک‌تر، هر چیزی که مختص برند شما باشد می‌تواند به خوبی کار کند. در اینجا، شما یک جایزه کوچک برای برنده خوش‌شانس در نظر می‌گیرید. این یک روش عالی برای تشویق افراد است.

5 نمونه موفق از برندهایی که از UGC برای الهام بخشیدن به شما استفاده می‌کنند

صحبت کردن در مورد انواع و کاربردهای محتوای تولید شده توسط کاربر یک چیز است و داشتن نمونه‌های موفق از آن چیز دیگری است. این نمونه‌ها نه تنها می‌توانند به شما در راه‌های استفاده از UGC کمک کنند، بلکه الهام‌بخش شما برای آینده نیز هستند. برای این منظور، بیایید چند نمونه عالی را با هم بررسی کنیم.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) چیست و استفاده آن در بازاریابی

GoPro

GoPro شرکتی است که توسط یک موج‌سوار راه اندازی شد، با این هدف که به موج‌سوارهای دیگر کمک کند تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. از آنجایی که کمبود دوربین‌های ضد آب احساس می‌شد، موسس شرکت این فرصت را متوجه شد.

اگرچه همه‌گیری ویروس کرونا موجب کاهش سفرها شد، اما GoPro توانست یک جامعه بزرگ را در رسانه اجتماعی برای خود ایجاد کند. ترفند آن‌ها این بود که مردم خواست با دوربین‌های خود عکس بگیرند و آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. سپس، افراد می‌توانستند در مورد تجربیات یکدیگر با هم صحبت کنند.

LuluLemon

یک مسئله در مورد لباس راحتی و ورزشی وجود دارد: این لباس با عرق کردن و تناسب اندام در ارتباط است. در این فرآیند، بیشتر افراد دوست دارند لذت ببرند، بنابراین Lululemon لگ‌های رنگ روشن خود را عرضه کرد. برای جذب سرمایه برای ادغام سرگرمی و تناسب اندام، ‌ Lululemonکمپینی را تحت عنوان #thesweatlife به راه انداخت.

در این کمپین از افراد خواسته شد عکس‌های خود را در حالی که لباس‌های ورزشی Lululemon را بر تن دارند به اشتراک بگذارند. این کمپین یک موفقیت چشمگیر بود و درآمد زیادی را از طریق نرخ کلیک برای شرکت به همراه داشت.

یکی از دلایل موفقیت این کمپین این بود که افراد به جای دیدن عکس مدل‌ها، لباس‌های ورزشی را در حال استفاده مشاهده می‌کردند.

Chipotle

مانند بسیاری از فست فودهای زنجیره‌ای،‌ Chipotle باید با کمبود نیروی کار و افزایش دستمزدها مقابله کند. بنابراین، برای این که بهترین افراد را برای خود استخدام کند، کمپینی تحت عنوان #peopleofchipotle راه اندازی کردند. در این کمپین، آن‌ها کارمندان را تشویق می‌کردند تا عکس‌هایی از خود را در محل کار به نمایش گذارند.

ایده این کمپین این بود که نشان دهند Chipotle یک مکان عالی برای کار کردن است زیرا کارمندان فوق‌العاده‌ای دارد. سپس، این محتوا در سراسر شبکه‌های اجتماعی منتشر شد تا مخاطب فرصت درخواست کردن را داشته باشد.

La Croix

در اینجا شرکتی را معرفی می‌کنیم که یک روش عالی برای جمع آوری محتوای تولید شده توسط کاربر و ملاقات با مشتریان خود دارد. آن‌ها برای این کار از قوطی‌های مقوایی La Croix و سایر فرصت‌های تصویری استفاده کردند. به طور خاص،‌ شرکت می‌خواهد به مشتریان جوان‌تری دسترسی داشته باشد که دوست ندارند مقدار زیادی نوشابه بنوشند، اما به دنبال چیزی به غیر از آب ساده هستند. در عصری که همه در مورد مسائل مربوط به سلامت آگاه‌تر شده‌اند، این حوزه بسیار رقابتی است.

با گذشت زمان،‌ محتوای تولید شده توسط کاربر به La Croix کمک کرد تا یک جامعه خارق‌العاده برای برند خود ایجاد کند. مردم از تمام طبقات اجتماعی عکس‌هایی از خود را در حال نوشیدن La Croix به اشتراک می‌گذاشتند. نتیجه کار فالوورهای بسیار وفاداری است که به یک شرکت کوچک کمک می‌کنند تا با رقبای بزرگ‌تر رقابت کند.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) چیست و استفاده آن در بازاریابی

Glossier

Glossier به یک دلیل منحصر به فرد است: این یک برند آرایشی که کار خود را از یک وبلاگ شروع کرده است. بله، یک وبلاگ. Glossier یک نام تجاری نوظهور است که ارزش آن به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد، در حالی که تنها یک دهه فعالیت تجاری داشته است.

چگونه این برند به چنین موفقیت چشمگیری دست یافت؟ با گوش دادن به زنان و اجرای ایده‌های آن‌ها. این هم در وبلاگ برند تحت عنوان Into the Gloss و هم در رسانه‌های اجتماعی صادق است. بنابراین، محتوای تولید شده توسط کاربر برای خود برند محور اصلی است.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) چیست و استفاده آن در بازاریابی

5 نکته در مورد محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

با توجه به این که محبوبیت محتوای تولید شده توسط کاربر رو به افزایش است و بسیار موثر نیز می‌باشد،‌ مهم است که استفاده از آن را به حداکثر برسانید. به هر حال،‌ شرکت‌های بیشتری از تبلیغات مبتنی بر UGC استفاده می‌کنند. بنابراین، در اینجا نکاتی برای کمک به شما برای استفاده موثر از این رسانه قدرتمند آورده شده است.

1. به مشتریان خود در همه جا یادآوری کنید که از هشتگ‌های برند شما استفاده کنند تا در فیدهای رسانه‌های اجتماعی برجسته شوید

این نکته نسبتا ساده است: اگر مردم محتوا شما را دوست داشته باشند،‌ باید بدانند که دوست دارید آن‌ها را در کمپین‌های رسانه اجتماعی خود درج کنند.

یا حتی فیدهای رسانه اجتماعی خود که می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. برای این منظور، هشتگ برند خود را عمومی کنید و افراد را تشویق کنید تا از آن‌ها استفاده کنند. به هر حال،‌ ارتباط با نام برند شما می‌تواند جالب باشد، اینطور نیست؟

2. به مشتریان انگیزه بدهید تا UGC تولید کنند

اگر یک پایگاه مشتریان وفادار دارید،‌ این گزینه بدیهی به نظر می‌آید. با گفتن جملاتی مانند «با گذاشتن یک نظر از کسب و کار ما حمایت کنید» یا «ما واقعا از تصاویر افرادی که از محصولات ما استفاده می‌کنند لذت می‌بریم»، به مشتریان خود انگیزه بدهید.

علاوه بر این، سهیم شدن در یک جامعه آنلاین به خودی خود می‌تواند یک تشویق تحسین‌برانگیز باشد، به خصوص در دورانی که ارتباطات بین فردی کمتری وجود دارد.

3. برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها جایزه در نظر بگیرید

گاهی اوقات، تشویق‌های ساده و روش‌های انگیزشی رایگان کافی نیستند. در این مورد،‌ جوایز یا پاداشی را برای انگیزش بیشتر کاربر به منظور تولید UGC در نظر بگیرید. یک روش ساده این است که یک کد تخفیف یا فرصتی برای بدست آوردن کمی سود را پیشنهاد دهید.

به هر حال، چیزهای رایگان معمولا چیزهای سرگرم‌کننده‌ای هستند و همه ما به خوبی می‌دانیم که مردم دوست دارند آن‌ها را بدست آورند. فقط مطمئن شوید چیزی که ارائه می‌دهید چیزی است که آن‌ها می‌خواهند.

4. بهترین شیوه‌ها را رعایت کنید

استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر پیچیده‌تر از دریافت محتوا و قرار دادن آن است. افراد دارای حقوق قانونی یا نظارتی هستند که باید آن‌ها را رعایت کنید.

علاوه بر این، افرادی که محتوا تولید می‌کنند باید معتبر باشند. به همین دلیل، همیشه خوب است که اگر قصد انجام کاری با محتوای تولید شده توسط کاربر را دارید، با مشاور حقوقی مشورت کنید و همیشه از تولیدکننده برای ارسال مجدد مطالب خود اجازه درخواست کنید.

اغلب یک سلب مسئولیت محتوایی ساده وجود دارد که به شما اجازه استفاده را می‌دهد. به طور مشابه، می‌توانید توافق جداگانه‌ای با تولیدکنندگان محتوایی که از مطالب آن‌ها استفاده می‌کنید، ایجاد کنید. این کار هم به شما و هم به آن‌ها کمک می‌کند.

5. هنگام انتشار پست به تولیدکننده اصلی آن اعتبار دهید

در نهایت، همیشه به تولیدکننده اصلی محتوا اعتبار دهید. این نه تنها حسن نیت شما را نشان می‌دهد، بلکه حق طبیعی آنها برای ادعای مالکیت کارشان را نیز تصدیق می‌کند. علاوه بر این، این اعتبارها به تولیدکننده محتوا این امکان را می‌دهد تا پروفایل خود را در رسانه‌های اجتماعی تقویت کند و در برخی موارد حتی در انجمن‌های اینترنتی نیز پروفایل بهتری داشته باشد.

5 ابزار UGC برای آسان‌تر کردن یافتن و انتشار محتوای تولید شده توسط کاربر

اینترنت حتی در یک حوزه بسیار خاص نیز گسترده است. این موضوع حتی در مورد رسانه‌های اجتماعی که در آن میلیون‌ها پست به صورت روزانه منتشر می‌شود نیز صدق می‌کند.

به همین دلیل، علاوه بر استفاده از کارکرد هشتگ‌ها و لیست‌های توییتر،‌مهم است که از ابزاری برای یافتن محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید. وقتی این محتوا را پیدا کردید، به ابزاری نیاز دارید تا خیلی سریع و راحت محتوا را منتشر کنید.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) چیست و استفاده آن در بازاریابی

1. اینستاگرام

بیایید روراست باشیم، پادشاه هشتگ‌ها به انبار مهمات محتوای تولید شده توسط کاربر تبدیل شده است. برخی از هشتگ‌ها را دنبال کنید و هشتگ‌های مختص برند خود را ایجاد کنید.

به این ترتیب، یافتن محتوای مرتبط کار آسان‌تری خواهد بود. در همین حال،‌ هر چند وقت یکبار هشتگ‌های خود را بازبینی کنید تا موارد جدید را بیابید. با بروز نگه داشتن جستجوهای خود، می‌توانید از از دست دادن فرصت‌های زیاد جلوگیری کنید.

2. لاتر (Later)

این یک ابزار رسانه اجتماعی است که عملکردی را برای کمک به یافتن و استفاده از UGC اینستاگرام اضافه کرده است. علاوه بر هشتگ‌ها، لاتر روش‌های مختلفی برای یافتن محتوای تولید شده توسط کاربر وجود دارد.

آن‌ها همچنین منشن‌ها را بررسی می‌کنند، رسانه خارجی را ایمپورت می‌کنند و تگ‌های نام کاربری را پیدا می‌کنند. در نهایت،‌ شما می‌توانید از لاتر استفاده کنید تا ببینید مخاطبانتان به دنبال چه چیزی هستند.

3. تینت (Tint)

تینت یک پلتفرم بازاریابی و تولید محتوای کاربر است. وب و رسانه‌های اجتماعی را برای UGC بکار ببرید و سپس آن را در داشبورد برای شما نشان می‌دهد.

از آنجا شما می‌توانید از تینت برای دریافت مجوزهای لازم از تولیدکنندگان محتوا، آماده‌سازی آن برای انتشار و غیره استفاده کنید.

4. پیکسلی (Pixlee)

پیکسلی شبیه به تینت است زیرا هم رسانه‌های اجتماعی (مانند تیک تاک) و سایر مکان‌ها مانند سایت‌های نقد را بررسی می‌کند. شما همچنین فرصت کار کردن با تولیدکنندگان محتوا و استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر بدون نیاز به خروج از پلتفرم را دارید.

با این وجود، پیکسلی از اینفلوئنسر مارکتینگ حمایت می‌کند که شامل ارائه پاداش برای تولیدکنندگان محتوا است.

5. Yotpo

با Yotpo، شما می‌توانید کارهایی فراتر از یافتن و انتشار محتوای تولید شده توسط کاربر را انجام دهید. این پلتفرم به مدیریت مسائل حقوقی کمک می‌کند. علاوه بر این، به شما اجازه می‌دهد تا UGC را در سراسر وبسایت‌ها با مجوز از تولیدکننده اصلی منتشر کنید.

شما حتی می‌توانید با استفاده از این ابزار تبلیغات تولید کنید و بر داده‌های تحلیلی مرتبط با کمپین‌ها و فالوورهای رسانه‌های اجتماعی نظارت داشته باشید.

جمع‌بندی

محتوای تولید شده توسط کاربر یک ابزار بسیار ارزشمند برای بازاریاب‌ها است، زیرا مشتری‌ها دوست دارند از همتایان خود بشنوند.

با بکارگیری محتوای تولید شده توسط کاربر، بیشتر شرکت‌ها می‌توانند انتظار افزایش در آگاهی از برند، فروش، بازدیدهای سایت و غیره را داشته باشند. با این وجود، دستورالعمل‌هایی وجود دارد که باید رعایت شوند تا UGC بدون ایجاد مسئولیت برای شرکت به پتانسیل کامل خود برسد.

خوشبختانه، این راهنما شروع مکان خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محتوای تولید شده توسط کاربر و نحوه استفاده از آن است.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات در شبکه های اجتماعی. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در خدمات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

سوالات متداول

منظور از محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) محتوایی است که توسط کاربران یک محصول یا برند خاص به جای خود شرکت تولید شده است. این محتوا می‌توان اشکال مختلفی داشته باشد، از نظرات و توصیه‌نامه‌ها گرفته تا پست‌های رسانه اجتماعی و حتی محتوای ویدئویی. ویژگی کلیدی تعیین‌کننده UGC این است که توسط مصرف‌کننده برای مصرف‌کنندگان دیگر تولید شود،‌نه این که توسط برند تولید یا سفارش داده شود.

نمونه‌ای از محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟

یکی از مشهورترین نمونه‌های محتوای تولید شده توسط کاربر، یوتیوب است که در آن کاربران ویدئوهای خود را برای تماشای دیگران آپلود می‌کنند. در عصر دیجیتال اهمیت تولید محتوا توسط کاربر به شدت افزایش یافته است زیرا به برندها اجازه می‌دهد تا به روشی جذاب‌تر و معتبرتر با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند. در بسیاری از موارد، UGC می‌تواند نسبت به تبلیغات سنتی موثرتر باشد زیرا قابل اعتمادتر و معتبرتر در نظر گرفته می‌شود.

بازاریابی محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟

بازاریابی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به فرآیند درخواست و استفاده از تولید محتوای تولید شده توسط کاربر برای تبلیغ برند یا محصول اشاره دارد. UGC می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله نظرات در مورد محصول، توصیفات، پست‌های وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، عکس‌ها، فیلم‌ها و موارد دیگر. یکی از مزایای کلیدی بازاریابی UGC این است که به ایجاد اعتماد و اعتبار با مشتریان احتمالی کمک می‌کند. به هر حال، خریداران بالقوه بیشتر احتمال دارد که همتایان خود را باور کنند تا خود شرکت. علاوه بر این، UGC می‌تواند راهی بسیار موثر برای دستیابی به مخاطبان جدید باشد.

انواع مختلف محتوای تولید شده توسط کاربر چه هستند؟

سه نوع مختلف از محتوای تولید شده توسط کاربر وجود دارد:
محتوای اصلی – ایجاد شده به طور خاص برای یک محصول یا خدمات خاص.
محتوای به اشتراک گذاشته شده – به طور مستقل ایجاد شده اما سپس توسط کاربران در رسانه‌های اجتماعی یا سایر پلتفرم‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.
محتوای تغییر کاربری – محتوای از قبل موجود که برای استفاده در بازاریابی یا تبلیغات تغییر کاربری داده شده است.

UGC چیست و چرا اهمیت دارد؟

UGC مخفف محتوای تولید شده توسط کاربر یا User-Generated Content است. این اصطلاح به محتوایی اشاره می‌کند که توسط کاربران یک محصول یا برند خاص تولید شده است، نه خود شرکت. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا UGC ارزشمند است. اولا، UGC می‌تواند به شما کمک کند تا اعتماد و اعتبار با مشتریان ابلقوه خود ایجاد کنید. علاوه بر این، UGC می‌تواند یک روش عالی برای بازاریابی دهان به دهان باشد. همچنین، راهی عالی برای دریافت بازخورد از مشتریان و کسب اطلاعات در مورد زمینه‌هایی است که می‌توانید در آن پیشرفت کنید.

منبع : nealschaffer

بیشتر بخوانید :

محتوای کاربر(UGC) چه ارزشی دارد؟

راهنمای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی؛ 7 گام موثر

تولید محتوا چیست و چرا مهم است؟

6 مرحله در فرایند تولید محتوای متنی!

دیدگاهتان را بنویسید