×
صفحه اصلی تبلیغات آموزش تبلیغات در فضای مجازی به صورت کامل؛ 0 تا 100
تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

آموزش تبلیغات در فضای مجازی به صورت کامل؛ 0 تا 100

آموزش تبلیغات در فضای مجازی به صورت کامل؛ 0 تا 100

با ظهور اینترنت در دهه ۱۹۹۰ بازاریابی دیجیتال نیز پا به دنیا گذاشت. اصطلاحی که هر ساله در حال گسترش است و هیچ کسب و کاری نیست که خود را از بازاریابی دیجیتال و تبلیغات در فضای مجازی بی‌ نیاز بداند. اصطلاح بازاریابی دیجیتال به استفاده از کانال‌های دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات به مصرف کنندگان اشاره دارد.

این نوع بازاریابی شامل استفاده از وب سایت‌ها، دستگاه‌های تلفن همراه، رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر راه‌های مشابه است.

همچنین می‌توان گفت که تبلیغات در فضای مجازی شامل برخی از اصول مشابه با بازاریابی سنتی است و اغلب به عنوان یک راه اضافی برای شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود تا به مشتریان نزدیک شوند و رفتار آنها را درک کنند.

شرکت ها اغلب تکنیک‌های بازاریابی سنتی و دیجیتال را در استراتژی های خود ترکیب می‌کنند. اما تبلیغات در فضای مجازی با مجموعه‌ای از چالش‌ها همراه است.

تبلیغات در فضای مجازی چگونه است؟

بازاریابی به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که یک شرکت برای تبلیغ محصولات و خدمات خود و همچنین بهبود سهم بازار خود از آنها استفاده می‌کند.

برای موفقیت، به ترکیبی از هوش تبلیغاتی، فروش و توانایی تحویل کالا به کاربران نهایی نیاز دارد. افراد حرفه‌ای که به عنوان بازاریاب شناخته می‌شوند، این وظایف را یا به صورت داخلی در شرکت‌ها یا خارج از شرکت‌های بازاریابی انجام می‌دهند.

در گذشته شرکت‌ها به طور سنتی بر بازاریابی از طریق چاپ، تلویزیون و رادیو متمرکز بودند. اگرچه این گزینه‌ها هنوز وجود دارند، اینترنت منجر به تغییر در نحوه دسترسی شرکت‌ها به مصرف‌کنندگان شد.

در اینجا بود که بازاریابی دیجیتال وارد عمل شد. این شکل از بازاریابی شامل استفاده از وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و اپلیکیشن‌ها می‌شود یا بهتر بگوییم؛ هر چیزی که بازاریابی را با بازخورد مشتری یا تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتریانش در بر می‌گیرد.

مسیر تحول تبلیغات

فناوری‌ها و روندهای جدید شرکت‌ها را مجبور به تغییر استراتژی‌های بازاریابی خود کرد.

ایمیل به یک ابزار بازاریابی محبوب در روزهای اولیه بازاریابی دیجیتال تبدیل شد. پس از آن تمرکز بر موتورهای جستجو معطوف شد که به کسب و کارها اجازه می‌داد تا آیتم‌ها و کلمات کلیدی را برچسب‌گذاری کنند تا مورد توجه قرار گیرند.

توسعه سایت‌هایی مانند فیس‌بوک این امکان را برای شرکت‌ها فراهم کرد تا داده‌ها را ردیابی کنند و گرایش‌های مصرف‌کننده را تامین کنند.

علاوه بر این‌ها، گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های دیجیتال اکنون کار شرکت‌ها را برای بازاریابی خود و محصولات و خدماتشان برای مصرف‌کنندگان آسان‌تر می‌کنند.

مطالعات نشان می‌دهد که مردم ترجیح می دهند از تلفن های خود برای آنلاین شدن استفاده کنند. در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که بیش از 75 درصد از بزرگسالان آمریکایی معمولا با استفاده از تلفن‌های خود خرید می‌کنند.

این تغییرات گسترده در زندگی مردم، کسب و کارها را نیز وادار کرد که روش‌های جدید تبلیغات را پیاده کنند و هر روز در آن خلاقیتی ایجاد کنند.

انواع تبلیغات در فضای مجازی

پیش از این بازاریابی به طور سنتی از طریق چاپ در روزنامه ها و مجلات و تبلیغات پخش  مانند تلویزیون و رادیو انجام می شد. این کانال ها هنوز هم وجود دارند و امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما حالا راه‌های تبلیغات در فضای مجازی تکامل پیدا کرده‌اند و هم‌چنان ادامه دارند.

در زیر هشت مورد از رایج‌ترین راه‌ها برای تبلیغات در فضای مجازی آورده شده که شرکت‌ها می‌توانند برای تقویت برند و گسترده کردن بازار خود از آن استفاده کنند.

آموزش تبلیغات در فضای مجازی به صورت کامل

تبلیغات در وب سایت

یک وب سایت مرکز تمام فعالیت های بازاریابی دیجیتال است. این کانال به تنهایی بسیار قدرتمند است، اما باید آن را در حد رسانه‌ای مورد نیاز برای اجرای انواع کمپین‌های بازاریابی دیجیتال دید و شیوه‌های دیگر را نیز در کنار آن اجرا کرد.

یک وب سایت باید یک برند، محصول و خدمات را به شیوه‌ای واضح و به یاد ماندنی نشان دهد. باید سریع، سازگار با موبایل و استفاده از آن آسان باشد.

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) بازاریابان را قادر می‌سازد تا از طریق تبلیغات پولی به کاربران اینترنت در تعدادی از پلتفرم های دیجیتال دسترسی پیدا کنند.

بازاریابان می‌توانند کمپین‌های PPC را در گوگل، لینکدین، توییتر و.. راه‌اندازی کنند و تبلیغات خود را به افرادی که در جستجوی عبارات مرتبط با محصولات یا خدمات هستند، نشان دهند.

این کمپین‌ها می‌توانند کاربران را بر اساس ویژگی‌های جمعیت شناختی آنها مانند سن یا جنسیت تقسیم‌بندی کنند یا حتی علایق یا مکان خاص آنها را هدف قرار دهند.

محبوب‌ترین پلتفرم‌ برای PPC تبلیغات گوگل و فیس بوک هستند که در ایران تبلیغات گوگل استفاده بیشتری دارد.

بازاریابی محتوا

هدف بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوای مورد علاقه آنهاست. محتوا معمولا در یک وب سایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بهینه سازی موتورهای جستجو یا حتی کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک تبلیغ می‌شود. ابزارهای بازاریابی محتوا شامل وبلاگ ها، کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌های آنلاین، اینفوگرافیک‌ها، پادکست‌ها و وبینارها است.

تبلیغات ایمیلی

بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از موثرترین کانال های بازاریابی دیجیتال است. بسیاری از افراد ایمیل مارکتینگ را با پیام‌های ایمیل اسپم اشتباه می‌گیرند، اما بازاریابی ایمیلی این نیست.

این نوع بازاریابی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا به مشتریان بالقوه و هر فرد دیگری که به برندها و محصولات آنها علاقه‌مند است دسترسی پیدا کنند. بسیاری از بازاریابان دیجیتال از سایر کانال های بازاریابی دیجیتال برای افزودن سرنخ به لیست ایمیل خود استفاده می‌کنند.

سپس، با استفاده از ایمیل مارکتینگ، قیف های جذب مشتری ایجاد می‌کنند تا آن سرنخ ها را به مشتری تبدیل کنند.

تبلیغات از طریق رسانه‌های اجتماعی

اهداف اولیه کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی ایجاد آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است. همان طور که در بازاریابی رسانه های اجتماعی عمیق‌تر می‌شوید، می‌توانید از آن برای به دست آوردن سرنخ و به عنوان یک کانال بازاریابی یا فروش مستقیم استفاده کنید. پست‌ها و توییت های تبلیغاتی دو نمونه از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی هستند.

تبلیغات وابسته

بازاریابی وابسته یکی از قدیمی‌ترین شکل‌های تبلیغاتی است و اینترنت جان تازه‌ای به آن بخشیده است. با بازاریابی وابسته، اینفلوئنسرها محصولات دیگران را تبلیغ می‌کنند و هر بار که فروش انجام می‌شود یا سرنخ معرفی می‌شود، کمیسیون دریافت می‌کنند.

بسیاری از شرکت‌های معروف از جمله آمازون برنامه های وابسته دارند که میلیون‌ها دلار در ماه به وب سایت‌هایی که محصولات خود را می‌فروشند، پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؛ فواید، استراتژی و نحوه انجام

تبلیغات ویدئویی

یوتیوب یکی از محبوب‌ترین موتورهای جستجو در جهان است. بسیاری از کاربران اینترنت قبل از تصمیم گیری برای خرید، برای یادگیری چیزی، خواندن نظر یا فقط برای استراحت به YouTube یا آپارات مراجعه می‌کنند.

بازاریابان می توانند از هر یک از چندین پلتفرم بازاریابی ویدیویی، از جمله ویدیوهای فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک برای اجرای کمپین بازاریابی ویدیویی استفاده کنند. شرکت‌ها بیشترین موفقیت را در ویدیو با ادغام آن با سئو، بازاریابی محتوا و کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی گسترده‌تر پیدا می‌کنند.

پیام کوتاه

شرکت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی نیز از پیام‌های متنی به طور رسمی به عنوان پیام کوتاه یا سرویس پیام کوتاه شناخته می‌شوند، برای ارسال اطلاعات در مورد آخرین تبلیغات خود یا ارائه فرصت‌هایی به مشتریان مشتاق استفاده می‌کنند.

نامزدهای سیاسی کاندیدای انتخابات نیز از کمپین‌های پیامکی برای انتشار اطلاعات مثبت در مورد پلتفرم های خود استفاده می‌کنند.

با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از کمپین‌های ارسال متن به مشتریان نیز به مشتریان اجازه می‌دهند که مستقیما از طریق یک پیام متنی ساده پرداخت کنند یا به آنها بدهند.

شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)

نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید این است که بازاریابان دیجیتال از شاخ‌ های کلیدی عملکرد (KPI) درست مانند بازاریابان سنتی استفاده می‌کنند.

KPI ها روش‌های قابل سنجشی هستند که شرکت‌ها می توانند عملکرد بلندمدت بازاریابی را اندازه گیری کرده و تلاش‌های خود را با رقابت خود مقایسه کنند.

حوزه‌های اندازه‌گیری شامل استراتژی‌های شرکت، اهداف و دستاوردهای مالی، فعالیت‌های عملیاتی و حتی کمپین‌های بازاریابی است.

در زیر برخی از رایج‌ترین KPIهایی که بازاریابان می‌توانند برای کمک به شرکت‌ها در دستیابی به اهداف خود استفاده کنند، آمده است:

مقالات وبلاگ: بازاریابان می توانند از این KPI برای تعیین تعداد دفعات انتشار پست های وبلاگ در هر ماه توسط یک شرکت استفاده کنند.

آموزش تبلیغات در فضای مجازی به صورت کامل

نرخ کلیک: شرکت ها می‌توانند از این KPI برای تعیین تعداد کلیک برای توزیع ایمیل استفاده کنند. این شامل تعداد افرادی است که یک ایمیل را باز می‌کنند و برای تکمیل فروش روی پیوند کلیک می‌کنند.

نرخ تبدیل: این معیار بر برنامه‌های تبلیغاتی فراخوان تمرکز دارد. این برنامه‌ها از مصرف کنندگان می‌خواهند که اقدامات خاصی مانند خرید یک محصول یا خدمات را قبل از پایان دوره تبلیغاتی انجام دهند. شرکت‌ها می‌توانند نرخ تبدیل را با تقسیم مشارکت‌های موفق بر تعداد کل درخواست‌های انجام شده تعیین کنند.

ترافیک در رسانه های اجتماعی: این تعداد افراد با نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی شرکت‌ها تعامل دارند. این شامل لایک، دنبال کردن، بازدید، اشتراک‌گذاری و/یا سایر اقدامات قابل اندازه‌گیری است.

ترافیک وب سایت: بازاریابان می‌توانند از این معیار برای ردیابی تعداد افرادی که از وب سایت یک شرکت بازدید می‌کنند، استفاده کنند. مدیریت شرکت می‌تواند از این اطلاعات برای درک اینکه آیا طراحی و ساختار سایت به فروش کمک می‌کند یا خیر استفاده کند.

چالش‌های تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات در فضای مجازی چالش‌های ویژه‌ای را برای تامین‌کنندگان آن ایجاد می‌کند. کانال‌های دیجیتال به سرعت در حال گسترش هستند و بازاریابان دیجیتال باید از نحوه عملکرد این کانال‌ها و نحوه استفاده گیرنده‌ها از آنها مطلع باشند.

بازاریابان باید بدانند چگونه از این کانال‌ها برای بازاریابی موثر محصولات یا خدمات خود استفاده کنند. جلب توجه گیرندگان دشوارتر می‌شود زیرا آنها به طور فزاینده‌ای با تبلیغات رقیب غرق می‌شوند.

بازاریابان دیجیتال همچنین تجزیه و تحلیل داده‌های عظیمی را که به دست می‌آورند و سپس بهره‌برداری از این اطلاعات در تلاش‌های بازاریابی جدید را دشوار می‌دانند. چالش گرفتن و استفاده از داده ها به طور موثر نشان می دهد که بازاریابی دیجیتال نیازمند رویکردی به بازاریابی مبتنی بر درک عمیق رفتار مصرف کننده است.

برای مثال، ممکن است نیاز باشد که یک شرکت از تکنیک‌های مختلفی مانند نقشه‌های حرارتی وب‌سایت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفر مشتری و اشکال جدید رفتار مصرف‌کننده استفاده کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ شرکتی است که به طور انحصاری به بازاریابی برای مصرف کنندگان از طریق کانال های دیجیتال می‌پردازد. این شامل ایجاد و راه‌اندازی کمپین‌هایی برای مشتریان شرکتی از طریق رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، ویدیوها و وب سایت‌ها و غیره است.

سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) روشی است که شرکت ها ترافیک وب سایت های خود را افزایش می‌دهند، با این هدف که سایت ها و نام های خود را به بالای هر صفحه نتایج جستجو هدایت کنند.

این می‌تواند با نتایج جستجو که به صورت ارگانیک یا سرمقاله به دست آمده است رخ دهد. زمانی که شرکت‌ها بتوانند با موفقیت سئو را در استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود اعمال کنند، نام و وب سایت آنها به طور فزاینده ای برای مشتریان بیشتری قابل مشاهده می‌شود

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی هر گونه بازاریابی است که صرفاً در اینترنت انجام می شود. این بدان معنی است که منحصراً در وب سایت ها ظاهر می‌شود.

این با بازاریابی دیجیتال متفاوت است، که شامل بازاریابی اینترنتی و همچنین بازاریابی در سایت های رسانه های اجتماعی و برنامه های تلفن همراه است. این کمپین‌های بازاریابی می‌توانند از طریق گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های دیجیتال و سایر پلتفرم‌ها انجام شوند.

آموزش تبلیغات در فضای مجازی به صورت کامل

چگونه می توانم یک بازاریاب دیجیتال شوم؟

بازاریابان دیجیتال به مهارت های نوشتاری قوی در کنار تجزیه و تحلیل داده‌ها و مهارت‌های رسانه‌های اجتماعی نیاز دارند. مدرک لیسانس برای اکثر موقعیت‌های بازاریابی دیجیتال مورد نیاز است. مدرک کارشناسی ارشد در بازاریابی دیجیتال ممکن است مفید باشد، اما برای به دست آوردن شغل در زمینه بازاریابی دیجیتال ضروری نیست.

چه مهارت هایی در دیجیتال مارکتینگ مورد نیاز است؟

نوشتن محتوا یک مهارت ضروری است. مهارت‌های ارتباطی نیز همین‌طور است، تا داستان محصول خود را به طور مؤثر به مشتریان خود بگویید.

مهارت های تجزیه و تحلیل داده‌ها برای درک اینکه کمپین‌های بازاریابی شما چقدر خوب عمل می‌کنند و کجا می توان آنها را بهبود بخشید، مهم هستند. در نهایت، رسانه‌های اجتماعی و سایر مهارت های آنلاین ضروری هستند.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر :

بهترین سیستم تبلیغات در ایران؛ انواع روش ها + مزایا و معایب

مزایای تبلیغات اینترنتی چیست؛ ۸ فایده تبلیغ آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید