×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ مزایا و معایب هوش مصنوعی در بازاریابی
تاریخ انتشار : 01 بهمن 1401 زمان مطالعه : 6 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

مزایا و معایب هوش مصنوعی در بازاریابی

مزایا و معایب هوش مصنوعی در بازاریابی

 چه ایلان ماسک پشت ایده بردن انسان به مریخ کار کند یا مارک زاکربرگ اعلام کند که آینده کار غلبه بر موانع فیزیکی و ورود به فاز واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) است.

همه این احتمالات یک تصویر را به تصویر می کشند. فناوری پیر نمی‌شود زیرا سرعت بهتر و جسورانه‌تر شدن خود را حفظ می‌کند. اما هر پیشرفت تکنولوژیکی شرط و چالش های خود را به همراه دارد. کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی در حال افزایش است، اما با چالش‌هایی که در راه ما ایجاد می‌کند متقابل است.

هوش مصنوعی نیز همین مسیر را ملزم می‌کند و سوالات بزرگی را پیش روی ما قرار می‌دهد که باید با دنیای آینده چه کرد؟ هوش مصنوعی آیا سرشار از سود و فایده برای انسان است یا چالش‌های آن سرباز می‌کند؟ ایمن مزایا و معایب چه هستند؟

 قدرت محاسباتی هوش مصنوعی ناکافی است؟

منظور از هوش مصنوعی اسکن حجم وسیعی از داده‌ها و انجام محاسبات فراوان است. یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق به عنوان اجزای هوش مصنوعی به سخت افزار قوی و قدرت پردازش زیادی برای انجام سریع محاسبات نیاز دارند.

چنین زیرساخت‌های قوی فناوری اطلاعات برای سازمان‌ها هزینه بالایی دارد و بنابراین می‌تواند سازمان‌های کوچک‌تر را از پذیرش هوش مصنوعی در آرزوی موفقیت باز دارد.

راه حل های مبتنی بر ابر و سیستم های محاسباتی نسل بعدی ممکن است پاسخی برای چنین تنگناهایی برای سازمان های کوچکتر باشد.

در مقابل، سازمان‌های بزرگ می‌توانند سیستم محاسباتی نسل بعدی خود را توسعه داده و اجرا کنند تا موفقیت هوش مصنوعی خود را افزایش دهند.

استعداد محدود

هوش مصنوعی دیگر در میان علاقه‌مندان به فناوری، محققان و دانشجویان یک رمان جدید نیست. اما تعداد انگشت شماری از افراد از پتانسیل و مزایای هوش مصنوعی آگاه هستند.

سپس در مورد هوش مصنوعی شکاف‌های مهارتی زیادی وجود دارد. این دریچه های شکاف مهارتی به جای انقباض در حال گسترش هستند.

اگرچه علاقه به هوش مصنوعی اندکی افزایش یافته است، دوره‌های علوم داده با تمرکز بر توسعه هوش مصنوعی رایج شده‌اند. اما با این حال، افراد با استعداد بیشتری مورد نیاز خواهند بود تا بتوانند هر کسب و کاری را قادر به ورود به حباب هوش مصنوعی کنند.

اکنون زمان مناسبی برای افرادی است که به دنبال انتقال به حوزه فناوری هستند یا می‌خواهند شغل خود را در این حباب هوش مصنوعی تغییر دهند. نظارت مداوم بر روندهای فعلی می‌‎تواند به نامزدهای بالقوه با قرار دادن آنها در مسیر درست به سمت ایجاد یک شغل پر رونق در صنعت فناوری کمک کند.

همچنین می‌تواند به شرکت‌ها در ارزیابی بازار و یافتن استعدادهای مورد نیاز برای نقش های شغلی خود کمک کند.

استعداد محدود

تقویت اعتماد

هوش مصنوعی هنوز برای بسیاری از مردم یک فناوری جدید است.

تقویت اعتماد به هوش مصنوعی در میان آنها آسان نخواهد بود. اگر در مورد نحوه تصمیم گیری مدل های هوش مصنوعی به آنها پاسخ داده نشود، تمایلی به اعتماد ندارند.

پیچیدگی نحوه رسیدن مدل‌های یادگیری عمیق به هر خروجی معمولا برای عموم مردم مرموز است. کسب‌وکارها باید هنگام استفاده از نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی توجه کنند، زیرا ممکن است برخی از برنامه‌ها برای مصرف‌کنندگان بسیار دقیق باشند.

به عنوان مثال، موتورهای توصیه، در حالی که ابزارهای بازاریابی قدرتمندی هستند، در صورتی که به نظر می‌رسد به خوبی آنها را بشناسند، می‌توانند برای برخی از مصرف کنندگان احساس نفوذ کنند.

تغییرات دیدگاه نسبت به هوش مصنوعی

هوش مصنوعی محیط بازاریابی را متحول می‌کند. تا آنجا که به کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی مربوط می‌شود، آینده شاهد تغییرات قابل توجهی است.

بازاریابان را قادر می‌سازد تا چرخه فروش را بهتر درک کنند، نظریه‌ها را به هم مرتبط کنند و استراتژی‌های مقیاس را افزایش دهند.

یادگیری ماشین، داده های بزرگ و هوش مصنوعی به بازاریابان در تجزیه و تحلیل، پیش بینی و کارهای مختلف بهینه سازی کمک می‌کند.

کمک به بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی به عنوان بهترین دارایی بازاریابی برای مشاغل دست نخورده باقی می ماند. هدف نهایی بازاریابان ایمیلی افزایش نرخ باز با هدایت کمپین های ایمیلی است که با مشترکین طنین انداز بهتری دارند.

مشترکین شما نمی توانند علایق، نیازها یا نقاط دردناک مشابهی داشته باشند. آنها به طور کلی نگرانی ها و انتظارات متمایزی دارند که می توانید با استفاده از ایمیل های محتوای پویا یک به یک به طور موثر آنها را برطرف کنید.

ایمیل‌های محتوای پویا، به‌ویژه ایمیل‌های تک به تک، بیشترین موفقیت را دارند، زیرا از ایمیل‌های متنی استفاده می‌کنند که آنچه را که نام تجاری شما برای گفتن دارد و آنچه را که مشترکان شما علاقه مند به شنیدن هستند هدف قرار می‌دهند.

تکنیک‌های محتوای پویا تضمین می‌کنند که ایمیل‌های شما بر اساس موقعیت جغرافیایی و روان‌شناسی و همچنین داده‌های رفتاری و بینش، برای مشترکین شما مرتبط باقی می‌مانند.

هوش مصنوعی می تواند به شما در تجزیه و تحلیل داده ها و بینش های تولید شده از یادگیری ماشین کمک کند و سپس می‌توانید ایمیل های پویا یک به یک بسیار شخصی سازی شده ایجاد کنید.

کمک به اتوماسیون بازاریابی

تکنیک های اتوماسیون بازاریابی حول خودکارسازی وظایف و فعالیت های بازاریابی تکراری می‌چرخد.

این به طور خاص مجموعه ای از قوانین است که وقتی فعال می‌شود، تعامل با سرنخ‌ها را آغاز می‌کند. اتوماسیون بازاریابی به شدت به تولید سرنخ‌های جدید، پرورش سرنخ‌های موجود و اندازه‌گیری مؤثر موفقیت بازاریابی از قبل کمک می‌کند.

کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی به طور خاص برای اتوماسیون بازاریابی نیز حیاتی است. از طریق یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی داده های مشتری را به سرعت جمع‌آوری و پردازش می کند و می‌تواند این بینش ها را در مقیاس بسیار گسترده اعمال کند.

بخش‌بندی، مرتب‌سازی و اولویت‌بندی همه این اطلاعات با استفاده از هوش مصنوعی سریع‌تر است. پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی در حال تغییر اساسی استراتژی اتوماسیون بازاریابی هستند.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب و گوگل ادز. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

کاربردهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید