×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ کاربردهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ
تاریخ انتشار : 28 دی 1401 زمان مطالعه : 6 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

کاربردهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

کاربردهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی (AI) در حال تغییر روش‌های کار ما هستند. ما شاهد کاربردهای هوش مصنوعی به عنوان یک واقعیت ثابت هستیم.

یک تغییر اساسی مهم تقریبا در هر حوزه‌ای در حال رخ دادن است و هوش مصنوعی در بازاریابی نیز از این قاعده مستثنی نیست. کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی در حال تبدیل شدن به جدیدترین روش برای بازاریابان است که شامل استراتژی بازاریابی مبتنی بر داده است.

شما می‌توانید هوش مصنوعی را به عنوان ابرهوش دیجیتال در قالب محاسبات قدرتمند درک کنید. هوش مصنوعی می‌تواند به تنهایی با استفاده از داده‌های جدید یا تاریخی کار کند و کارهایی شبیه انسان را انجام دهد.

کاربردهای هوش مصنوعی چیست؟

کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی این امکان را برای بازاریابان مانند شما فراهم می‌کند تا استراتژی‌های بازاریابی خلاقانه‌ای را طراحی و اجرا کنند که بیشتر شخصی و دارای عنصر انسانی هستند.

این استراتژی ها معمولا برای خوشحال کردن مشتریان و تبدیل آنها به طرفداران وفادار برند بهینه می‌شوند. فناوری‌های هوش مصنوعی ساده‌تر می‌شوند، جایی که به تمام اطلاعات جدید نگاه می‌کند و با آگاهی از علایق مشتریان، اطلاعات ارزشمندتری را در اختیار مشتریان شما قرار می‌دهد.

بیش از 20 درصد از بازاریابان در حال حاضر از برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و 57 درصد دیگر نیز در آینده نزدیک قصد استفاده از آنها را دارند.

اهمیت بازاریابی در دنیای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی باید به عنوان ابزاری برای هدایت ابتکارات بازاریابی برای دستیابی به اهداف با درجه بالاتری از دقت درک شود. هوش مصنوعی به ناچار به بازاریابان کمک می‌کند تا فناوری پیشرفته و خلاقیت انسانی را برای خواندن، درک و تعامل با مصرف کنندگان مدرن در سطح فردی با ارتباطات فوق شخصی، مرتبط و به موقع ترکیب کنند.

به عنوان یک واقعیت کاربردی از هوش مصنوعی در بازاریابی، شما باید به عنوان یک بازاریاب بیشتر با مجموعه داده ها و تجزیه و تحلیل داده‌ها کار کنید.

دانشمندان داده ممکن است بازاریابی را درک نکنند و بازاریاب ممکن است علم داده را درک نکند. اما همان طور که آینده تصویر دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی را ترسیم می‌کند، این دو باید با هم کار کنند تا پارامترهای موارد استفاده، داده های مورد نیاز برای بهینه‌‎سازی آنها و نحوه به دست آوردن، کنترل و استفاده از آن داده ها را درک کنند.

مشتریان شما تغییر خواهند کرد. محصولات تغییر خواهند کرد و مقررات بازار ممکن است تغییر کند. بنابراین بدیهی است که هوش مصنوعی در بازاریابی نیاز به بازسازی و به روز رسانی مداوم دارد.

به طور خاص، می توان با اطمینان گفت که نظارت و انطباق برای هوش مصنوعی اجباری خواهد بود.

کاربردهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی

بازاریابان با استفاده از هوش مصنوعی، مشتریان را با تقسیم‌بندی آنها بر اساس جایگاه های بسیار هدفمند، به گروه‌های اصلی تقسیم می‌کنند. آنها دیگر یک کمپین تبلیغاتی عمومی ایجاد نمی‌کنند تا به همه انواع مشتریان هدف خود دست یابند و منتظر تبدیل بهتر هستند.

در عوض، آنها محتوای بازاریابی مناسب تری ایجاد می‌کنند که هر گروه اصلی را بر اساس الگوها و علایق خاص آنها هدف قرار می‌دهد.

هوش مصنوعی کامل نیست با این حال، مقیاس، پویایی و ظرفیت آن، بازاریابان را قادر می‌سازد تا در طول چرخه عمر مشتری، مجددا فکر کرده و استراتژی‌های بهتری برای ارائه خدمات به مشتریان خود به روش‌های ملموس و مرتبط ایجاد کنند.

مدیریت محتوای هوشمند

ایجاد محتوای هوش مصنوعی بر محتوای ایجاد شده توسط ماشین و شخصی‌سازی خودکار برای سفر مشتری حاکم است.

مدیریت محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی به شما این امکان را می‌دهد که با ارائه محتوای مرتبط و ارزش اضافی در حین ارائه تجربه صنعت خود، بازدیدکنندگان را بهتر درگیر کنید و در ذهن آنها باقی بمانید.

n تعداد کاربرد دارد، مانند شخصی‌سازی پیام‌ها و توصیه‌های بهتر به کاربران. هوش مصنوعی فرآیند تولید محتوا را تسهیل می‌کند، اما نیروی انسانی همچنان بسیار مهم است.

به عنوان مثال، بازاریابان برای ایجاد تقویم‌های سرمقاله، انتخاب انواع عناصر بصری و آوردن عناصر بصری مناسب با پیام‌های مناسب مورد نیاز خواهند بود. مدیریت محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند اکسیری برای خدمات مبتنی بر اشتراک باشد.

جستجوی صوتی

همه با الکسا، کورتانا و سیری آشنایی دارند. آنها دستیاران مجازی هستند و روی فناوری تشخیص گفتار کار می‌کنند تا به کاربران در جستجوی صوتی کمک کنند. جستجوی صوتی فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی است و می‌تواند به بازاریابان اجازه دهد تا استراتژی‌های سئو آینده را بهبود بخشند.

در ایجاد ترافیک بیشتر و امکان حفظ مشتری بسیار مفید است. سئوی صوتی در حال حاضر به طور عمده جستجوی آنلاین را در اختیار گرفته است، به این معنی که بهینه سازی صدا به همان اندازه ضروری است.

جستجوی صوتی اکنون در رسانه‌های مختلف مانند تلفن‌ها، دستیاران مجازی- سیری، گوگل هوم و الکسا وجود دارد. با بهینه سازی جستجوی صوتی، شما به شدت گروه عظیمی از مشتریان بالقوه را هدف قرار خواهید داد.

هدف گذاری تبلیغات

الگوریتم‌های یادگیری ماشینی در بالای هوش مصنوعی می‌توانند مقادیر زیادی از داده‌های تاریخی مشتریان را تجزیه و تحلیل کنند تا مشخص کنند کدام تبلیغات برای کدام مشتری و در چه مرحله‌ای از فرآیند خرید مناسب است.

با استفاده از روندها و داده‌ها، هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک بازاریاب با مزایای بهینه سازی برای استقرار محتوا در زمان مناسب به شما خدمت کند. مردم دوست دارند تبلیغاتی را ببینند که به آنها مربوط می شود یا مشکلات آنها را برطرف می کند.

با تطبیق تاکتیک‌های تبلیغاتی هدفمند برای مشتریان مناسب، بازاریابان می‌توانند اطمینان حاصل کنند که با گروه‌های اصلی مشتری مناسبی که به احتمال زیاد اقدام می‌کنند و به تبلیغاتی که در مقابل آنها قرار داده می‌شود پاسخ خوبی می‌دهند، ارتباط برقرار می‌کنند.

کاربردهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده

در حالی که بسیاری از ما ممکن است در استخراج بینش از تکه های بزرگ داده عالی باشیم، بسیاری از ما هنگام استخراج اطلاعات قابل استفاده از داده های پیچیده زمان زیادی را از دست می دهیم.

هوش مصنوعی می‌تواند در چنین سناریوهایی دست کمک خود را برای شما دراز کند تا کار شما را آسان کند و در وقت شما صرفه جویی کند. تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده به‌عنوان کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی، می‌تواند نیرویی را در ابتکارات بازاریابی ما ایجاد کند.

تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند از داده‌های موجود استفاده کند و ارزش بسیار زیادی را از آن استخراج کند تا بتوانید بینش‌هایی را به دست آورید. تجزیه و تحلیل پیش بینی هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا وب سایت خود را تشخیص دهید و به شما اطلاع می دهد که چه چیزی درست یا غلط است.

این می تواند به شما کمک کند پیش بینی کنید که مخاطب هدف شما به دنبال راه حلی برای چه چیزی است یا می خواهد چه چیزی بخرد.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب و گوگل ادز. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

تبلیغات اینترنتی چیست و انواع تبلیغات اینترنتی در ایران

مزایا و معایب هوش مصنوعی در بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید