×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ تبلیغات CPO (هزینه به‌‌ازای خرید) و افزایش فروش محصولات
تاریخ انتشار : 26 آبان 1401 زمان مطالعه : 6 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

تبلیغات CPO (هزینه به‌‌ازای خرید) و افزایش فروش محصولات

تبلیغات CPO (هزینه به‌‌ازای خرید) و افزایش فروش محصولات

پیش از این که تبلیغات Cost Per Order هزینه به‌‌ازای خرید را برای هر کسب و کاری بخواهید راه‌اندازی کنید بهتر است از زیر و بم آن مطلع شوید.

چرا که هرگونه تبلیغات اگر به درستی انجام نشود ممکن است باعث هدر رفتن منابع مالی شود و سرخوردگی و ناامیدی برای صاحب کسب و کار را به همراه دارد.

تبلیغات CPO (هزینه به‌‌ازای خرید) چیست

تبلیغات cpo به معنای هزینه به ازای سفارش است و یک معیار بازاریابی است که اغلب در خرده فروشی آنلاین و بازاریابی وابسته استفاده می‌شود

CPS هزینه به ازای فروش – نیز اغلب استفاده می شود که عملاً همان معیار است.

CPO هزینه‌های بازاریابی را به تعداد سفارش‌های حاصل مرتبط می‌کند اما ارزش فروش را نادیده می‌گیرد. این معیار برای مقایسه کمپین‌های بازاریابی، کانال‌ها یا محتوا از نظر هزینه تبدیل آنها استفاده می‌شود.

آیا هزینه CPO به صرفه است؟

فرمول هزینه به ازای سفارش بسیار آسان است، اما تعیین آن همیشه آسان نیست زیرا هزینه ها را نمی توان صد در صد در هر موردی تخصیص داد.

هزینه کل بر تعداد سفارشات تایید شده تقسیم می شود. هزینه هر سفارش (CPO) میانگین هزینه بازاریابی مورد نیاز برای هدایت هر خرید به فروشگاه شما است.

بنابراین، هم شامل مشتریان جدید و هم مشتریان بازگشتی می‌شود. هزینه به ازای هر سفارش گاهی اوقات با هزینه به ازای خرید (CPA) اشتباه گرفته می‌شود، که فقط هزینه را برای به دست آوردن مشتریان جدید محاسبه می‌کند.

برای محاسبه هزینه هر سفارش، هزینه بازاریابی متغیر برند خود را بر تعداد سفارشات تقسیم کنید. هزینه بازاریابی متغیر به معنای پولی است که برای یک پلتفرم تبلیغاتی خاص (گوگل، فیس بوک، تیک تاک و غیره) خرج می‌شود.

این فرمول است: یک استراتژی کلیدی سودآوری تجارت الکترونیک: تعیین هزینه به ازای هر سفارش و استفاده از هزینه هر سفارش برای سایر اهداف.

موفق‌ترین برندهای تجارت الکترونیک هزینه‌های تاریخی خود را درک می‌کنند، هزینه‌های فعلی خود را پیگیری می‌کنند و هزینه‌های آینده را پیش بینی می‌کنند.

در زمینه هزینه به ازای هر سفارش، این به معنای نگاه کردن به داده‌های گذشته و حال و موضوعی است که به ندرت پوشش داده می‌شود: تعیین اهداف هزینه برای هزینه هر سفارش.

در عمل، این به این معنی است که درک عمیقی از اقتصاد کسب و کار خود (یعنی تمام هزینه‌های خود) داشته باشید، در مورد زمانی که می‌خواهید با فروش کنار بیایید، انتخاب کنید (در اولین فروش؟ پس از 12 ماه؟)، و چگونه شما با کانال های بازاریابی مختلف برخورد می‌کنید.

برای اطمینان از اینکه هزینه هر سفارش شما سود شما را در هر فروش کاهش نمی‌دهد، داشتن درک کامل و دقیق از هزینه‌های غیر بازاریابی بسیار مهم است.

بنابراین، این بدان معنی است که شما به طور کامل خود را درک کرده و پیگیری می کنید.

منتظر شکست باشید

تصور کنید در اولین تجربه خود ممکن است، شکست بخورید. تعیین هزینه به ازای هر سفارش ممکن است در یک بازه زمانی طولانی‌تر پیچیده‌تر شود و درک ارزش طول عمر مشتری و چگونگی تأثیر آن بر اعداد بسیار مهم است.

بسیاری از  برندها در مورد هزینه هر سفارش، کار و اعداد خود را حدس می‌زنند، خرج می‌کنند و بررسی می‌کنند (بعد از اینکه خیلی دیر شده است).

داشتن تفکیک دقیق هزینه‌ها بر اساس کانال، از هرگونه غافلگیری ناخواسته در مسیر زمانی که در حال پی بردن به سودآوری خود هستید، جلوگیری می‌کند.

در استفاده از بازاریابی CPO به چه مواردی باید دقت کرد؟

 بازاریابی یک چارچوب محبوب برای درک زمینه‌های درگیر در استراتژی بازاریابی است.

برای شروع تبلیغات CPO، چهار فاکتور محصول، قیمت، مکان و تبلیغ و برای هر کمپین بازاریابی خوب حیاتی هستند.

محصول : کالا یا خدماتی است که شرکت ارائه می‌دهد. محصولات با کیفیت باید بتوانند نیازهای مشتری را برآورده کنند و در عین حال بتوانند تقاضای مشتری را نیز برآورده کنند.

برای بازاریابی موثر یک محصول، بازاریابان باید ارزشی را که برای مشتری به ارمغان می‌آورد و اینکه چرا مشتریان آن را می‌خواهند مشخص کنند.

تیم بازاریابی می‌تواند پس از پاسخ به این و بسیاری از سوالات دیگر، کار بر روی کمپین ها را آغاز کند.

قیمت : بدیهی است که قیمت عامل مهمی در خرید محصول شما یا رفتن به سمت رقیب توسط مصرف کننده است.

تیم‌های بازاریابی خوب برای قیمت گذاری مناسب محصولات خود به تحقیقات صنعتی متکی هستند تا سهم بازار خود را افزایش دهند و به مشتریان خوشحال بیشتری دست یابند.

بسیار مهم است که متخصصان بازاریابی – چه دیجیتال و چه فیزیکی – هنگام بازاریابی یک محصول در نظر گرفته شوند.

  • آیا محصول خاصی در فروشگاه قابل فروش است یا آنلاین؟
  • آیا باید محصول خاصی را در سطح بین المللی بفروشید؟
  • چگونه به مکان های جغرافیایی خاصی بازاریابی می‌کنید؟
  • فرهنگ یک مکان چقدر بر توانایی های بازاریابی شما تأثیر می‌گذارد؟

تیم‌های بازاریابی باید از جایی که بازاریابی می‌کنند آگاه باشند تا واقعا تلاش‌های خود را بهینه کنند.

تبلیغات : اگر در اطراف یک محصول هیجان و انبوهی وجود نداشته باشد، تلاش بازاریابی چه فایده‌ای دارد؟

تبلیغات شامل تبلیغات، استراتژی تبلیغاتی و روابط عمومی پیرامون یک محصول است.

  • آیا باید یک آگهی تجاری ایجاد کنیم؟
  • آیا باید از یک پادکست حمایت مالی کنیم؟
  • آیا باید اجرای کمپین گوگل ادز داشته باشیم؟

با کمک تحقیقات بازار، مدیران بازاریابی باید بتوانند بدانند چه زمانی و از طریق کدام رسانه مخاطب خود را هدف قرار دهند. اجرای مرحله ارتقاء آمیخته بازاریابی حیاتی است زیرا به ایجاد شور و شوق برای یک محصول و آگاهی از برند کمک می‌کند.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب و تولید محتوا. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

مزایای تبلیغات اینترنتی چیست؟

مفاهیم کلیدی تبلیغات آنلاین

قیف بازاریابی چیست و چه مراحلی دارد؟

بازاریابی آنلاین چیست؛ مزایا، ابزارها و نحوه شروع

دیدگاهتان را بنویسید