×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ راهنمای تبلیغات در اپلیکیشن‌ های موبایل و فرمت های آن
تاریخ انتشار : 21 آبان 1401 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

راهنمای تبلیغات در اپلیکیشن‌ های موبایل و فرمت های آن

راهنمای تبلیغات در اپلیکیشن‌ های موبایل و فرمت های آن

هر جا که سر برگردانید گوشی‌های تلفن همراه را در دست مردم می‌بینید در نتیجه چه جایی بهتر از این مکان برای تبلیغات می‌توانید پیدا کنید.

تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل یک استراتژی اساسی کسب درآمد برای ناشران تلفن همراه است، زیرا برنامه‌ها یکی از مؤثرترین ابزارهای تبلیغاتی برای جلب توجه کاربران، افزایش نرخ کلیک CTR و ارائه جریان های درآمد تبلیغاتی برای ناشران برنامه هستند.

تبلیغات اپلیکیشن‌های موبایل چیست؟

تبلیغات اپلیکیشن‌های موبایل امکان تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی را در برنامه‌های تلفن همراه که شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‎ها و دستگاه‌های هوشمند مانند ساعت‌های هوشمند می شود، ارائه می دهد.

این تبلیغات می تواند به شکل یک بنر یا یک ویدیو پخش خودکار در یک بازی و همچنین توییت‌های حمایت شده یا پست در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی باشد.

تبلیغات در اپلیکیشن‌ها چگونه کار می‌کند؟

صاحبان برنامه برای ارائه تبلیغات در برنامه‌های خود پول می‌گیرند و ناشران نیز می‌توانند محتوای خود را برای کاربران رایگان نگه دارند.

این کار میزان بارگیری را افزایش می‌دهد و به ناشران امکان می‌دهد درآمد مقیاس‌پذیری کسب کنند. ناشران برنامه با منابع تقاضای آگهی که موجودی را در ازای سهم درآمد پر می‌کنند، هماهنگی می‌کنند.

تبلیغات درون برنامه‌ای یکی از سه راه اصلی کسب درآمد ناشران اپلیکیشن همراه با خرید درون برنامه ای و اشتراک است.

چرا تبلیغات در اپلیکیشن‌ها مهم است؟

زمانی که کاربران صرف اپلیکیشن‌های موبایل می‌کنند، در مقایسه با زمان صرف شده در وب موبایل، با سرعت بیشتری رشد کرده است.

داده ها نشان می‌دهد که در سال 2020 کاربران بیش از 4 ساعت در روز را صرف مرور اینترنت از طریق دستگاه‌های تلفن همراه خود کرده‌اند که از این مدت 3 ساعت و 35 دقیقه را با استفاده از برنامه های تلفن همراه و تنها 25 دقیقه را با استفاده از وب تلفن همراه اختصاص داده‌اند.

اپلیکیشن‌های موبایل برای کاربران راحت‌تر هستند، زیرا می‌توانند به سرعت به پلتفرم لازم و ویژگی‌های آن با تلاش و مراحل کمتر نسبت به وب دسترسی پیدا کنند. به طور معمول، اپلیکیشن‌های موبایل نسبت به وب‌سایت‌ها، رابط کاربرپسندتری ارائه می‌دهند، که احتمال صرف زمان بیشتری را برای کاربران در برنامه‌ها افزایش می‌دهد.

در سال 2021، کاربران 92.5 درصد از زمان خود را صرف مرور برنامه‌ها و بازی‌های تلفن همراه می‌کردند، در حالی که تنها 7.5 درصد از زمان خود را صرف مرور وب می‌کردند. شکی وجود ندارد که تبلیغات درون برنامه‌ای تأثیرات زیادی را به همراه دارد.

قیمت گذاری تبلیغات اپلیکیشن

CPM یاهزینه در هر میلیون؛ ناشر هر بار که یک تبلیغ 1000 نمایش دریافت می‌کند، پولی دریافت می‌کند. CPC  یا هزینه به ازای هر کلیک به این صورت است که ناشر هر بار که روی تبلیغ کلیک می‌شود، پولی دریافت می‌کند.

همچنین CPA  هزینه به ازای هر خرید یا اقدام است و زمانی که مشتری از طریق تبلیغ با انجام اقدامی که منجر به فروش می‌شود، تبدیل به ناشر می‌شود.

از طرفی CPI  هزینه به ازای هر نصب است که ناشر هر بار که کاربر برنامه را از آگهی نصب می‌کند، پولی دریافت می‌کند.

5 مزیت اصلی استفاده از تبلیغات در اپلیکشین

  1. برنامه های موبایل نرخ تبدیل بالاتری نسبت به وب موبایل دارند.
  2. مسدود کننده های تبلیغاتی کمتر در برنامه های تلفن همراه استفاده می‌شوند.
  3. اپلیکیشن‌ها تجربه کاربری و تعامل تبلیغاتی بهتری دارند.
  4. کاربران زمان بیشتری را در برنامه‌های تلفن همراه نسبت به وب صرف می‌کنند.
  5. با حرکت از تبلیغات مبتنی بر کوکی‌ها، تبلیغات درون‌برنامه امکان هدف‌گیری دقیق‌تری برای کاربر فراهم می‌کند و به دلیل استفاده از داده‌های شخص اول می‌تواند شخصی‌تر شود. با این حال، تامین مقادیر زیادی از داده های شخص اول برای ناشران برنامه های کوچک می‌تواند چالش برانگیز باشد.
راهنمای تبلیغات در اپلیکیشن‌ های موبایل

فرمت‌های تبلیغاتی برای تبلیغات درون برنامه‌ای

تبلیغات بینابینی

بینابینی‌ها واحدهای تبلیغاتی تمام صفحه هستند که هنگام استفاده از یک برنامه تلفن همراه در بین صفحات نمایش داده می‌شوند.

هنگامی که یک برنامه به حالت تمام صفحه تغییر می‌کند، به عنوان مثال هنگام راه اندازی، در حین پخش ویدیو، یا زمانی که سطح بازی بارگیری می‌شود، معمولاً تبلیغ به کاربر ارائه می‌شود.

تبلیغات بینابینی به دلیل اندازه، استفاده از رسانه‌های غنی و جذابیت برای برندهای برتر از سطح بالایی از درگیری کاربر برخوردار است. بنابراین CTR و نرخ تبدیل بالایی ایجاد می شود.

تبلیغات همسان یا بومی

تبلیغات همسان یا بومی به عنوان تبلیغاتی با عملکرد بالا در نظر گرفته می‌شوند، زیرا می‌توانند به طور یکپارچه با محتوای اطراف ترکیب شوند.

در نتیجه، آنها تجربه کاربری بهتری نسبت به سایر قالب‌های تبلیغاتی ارائه می‌دهند، زیرا کاربران هنگام خواندن یا تماشای محتوا، حواسشان به تبلیغات مزاحم منحرف نمی‌شود.

تبلیغات قابل پخش

تبلیغات قابل پخش نرخ تعامل بالایی دارند، زیرا تعاملی هستند و کاربران معمولاً می‌توانند یک بازی را از طریق تبلیغات در طول وقفه تبلیغاتی خود آزمایش کنند.

این تبلیغات همچنین دارای نرخ کلیک بالا (CTR) و شانس بیشتری برای تبدیل کاربر هستند.

تبلیغات ویدیویی با جایزه

تبلیغات ویدیویی دارای پاداش مزایای مشابهی با تبلیغات قابل پخش در رابطه با تعامل، CTR و تبدیل دارند.

کاربران برای به دست آوردن مزایایی مانند زندگی اضافی، سکه یا امتیازهایی که برای آنها در برنامه مفید است، با آگهی تعامل می‌کنند.

تبلیغات اسپلش

تبلیغات اسپلش، بینابینی تمام صفحه هستند که هنگام بارگذاری یک برنامه توسط کاربر ظاهر می‌شوند.

این تبلیغات صفحه را پر می‌کنند در حالی که کاربران منتظر بارگیری محتوای برنامه هستند، بنابراین فرصتی عالی برای جلب توجه کاربر در حالی که هنوز درگیر هستند.

تبلیغات اسپلش معمولاً به مدت 5 ثانیه با گزینه بستن آنها پس از 3 ثانیه ظاهر می شوند.

تبلیغات ویدیویی خارج از جریان

تبلیغات ویدیویی خارج از جریان، که به عنوان تبلیغات ویدیویی درون‌خوانی یا بومی نیز شناخته می‌شوند، تبلیغات ویژه تلفن همراه هستند که در محتوای ویرایشی غیر ویدیویی ظاهر می‌شوند.

کاربران فقط می‌توانستند ویدیوهایی را که قبل، در حین یا بعد از محتوای ویدیویی ظاهر شده‌اند، مشاهده کنند؛ مثلا در یوتیوب.

اکنون ناشران می‌توانند از تبلیغات ویدیویی استفاده کنند که به لطف پیشرفت‌های فناوری، در داخل پخش‌کننده‌های ویدیو پخش نمی‌شوند.

بهترین روش‌های تبلیغات اپلیکیشنی در موبایل

بهترین روش‌های تبلیغات اپلیکیشنی

ما 5 بهترین روش را برای شما جمع آوری کرده ایم تا از آنها برای تبلیغات درون برنامه ای موثر استفاده کنید:

1.تعامل با تبلیغات ویدئویی تعاملی را افزایش دهید. آنها کاربران را تشویق می کنند تا با تبلیغات درگیر شوند و اقدامات مورد نظر را انجام دهند.

2.اگر برنامه شما در دسته اجتماعی، اخبار و بازی قرار دارد، احتمالاً پایگاه متنوعی از مخاطبان درگیر خواهید داشت که برای تبلیغ‌کنندگان جذاب است.

3.از تبلیغات بینابینی استفاده کنید، زیرا آنها برای جذب کاربران در طول وقفه های تبلیغاتی در برنامه ها موثر هستند.

4.ردیابی، آزمایش و تجزیه و تحلیل قرار دادن آگهی، قالب‌ها، سرفصل‌ها و غیره خود را انجام دهید.

5.کلیک‌ها و تبدیل‌های با کیفیت بالا را با تبلیغات ویدیویی با پاداش به دست آورید زیرا تعامل کاربر را با پاداش‌های درون‌برنامه مبادله می‌کنند.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب و تولید محتوا. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید