×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگشبکه های اجتماعی ایده و نحوه نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب و کارها + مثال
تاریخ انتشار : 30 بهمن 1401 زمان مطالعه : 14 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

ایده و نحوه نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب و کارها + مثال

ایده و نحوه نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب و کارها + مثال

اینستاگرام برای هر برندی که به دنبال ارتباط با مخاطب خود است، یک گنجینه به شمار می رود. مردم از اینستاگرام برای الهام و سرگرمی استفاده می کنند، اما از آن برای یافتن کسب و کارهایی که می توانند همکاری داشته باشند نیز استفاده می شود. در واقع، 81 درصد از افراد محصولات و خدمات را در اینستاگرام جستجو می کنند.

اما اینستاگرام چیزی فراتر از جستجوی بی هدف و اسکرول پست هاست؛ شما به یک معرفی قوی برای کسب و کار خود نیاز دارید تا مردم تمایل بیشتری برای تعامل با شما پیدا کنند.

اگر یک کسب و کار کوچک دارید، باید زمانی برای برای پرورش بیو اینستاگرام خود اختصاص دهید.

بیایید شروع کنیم!

چرا کسب و کار کوچک شما به یک بیو اینستاگرام نیاز دارد؟

بیو اینستاگرام برای اولین بار شما را به مخاطبتان معرفی می کند. بیو اینستاگرام شما باید دقیقا توضیح دهد که شما چه کاری انجام می دهید و بازدیدکنندگان را به دنبال کردن صفحه شما ترغیب کند.

نوشتن بیو اینستاگرام تنها چند دقیقه طول می کشد و این یک مرحله بسیار مهم است که هیچ وقت نباید نادیده گرفته شود.

بیو اینستاگرام معمولا 150 کاراکتر یا کمتر است و در بالای فید عکس درست در کنار تصویر پروفایل قرار می گیرد. بیو اولین چیزی است که مخاطب هنگام بازدید از پروفایل شما می خواند. بعد از این که بازدیدکنندگان بیو شما را خواندند، باید بخواهند محتوای شما پیمایش کرده، صفحه شما را دنبال کنند یا از لینک موجود در بیو بازدید کنند.

چگونه بیو اینستاگرام خود را آپدیت کنیم

چگونه بیو اینستاگرام خود را آپدیت کنیم

اگر نمی دانید چگونه بیو اینستاگرام خود را آپدیت یا تغییر دهید، این مراحل ساده را روی گوشی موبایل خود پیروی کنید:

  • با ضربه زدن روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست پایین به پروفایل خود بروید.
  • روی ویرایش پروفایل ضربه بزنید.
  • در کنار بیو، روی آن ضربه بزنید و بیو خود را اضافه کنید.
  • در بخش بیو، لینک های خود را اضافه کنید، از جمله لینکی برای بیو خود و لینک پروفایل فیسبوک خود را در صورت تمایل.
  • روی Done در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

وقتی بیو اینستاگرام خود را ویرایش یا آپدیت می کنید، باید یک دقیقه وقت بگذارید تا مطمئن شوید که گزینه ها و اطلاعات تماس، دسته بندی که کسب و کار شما را مشخص می کند و هر دکمه عملی که با لینک شما مطابقت دارد را اضافه کرده باشید.

نکاتی برای ارائه ایده های خلاقانه بیو اینستاگرام

قبل از این که بهترین ایده های بیو اینستاگرام را معرفی کنیم، باید زمانی را به تفکر در مورد آنچه می خواهیم بگوییم اختصاص دهیم. هنگامی که به محتوای بیو اینستاگرام خود فکر می کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید.

به این فکر کنید که چه چیزی کسب و کار شما را منحصر به فرد می کند

شما بیو اینستاگرامی می خواهید که برای مخاطب جذاب باشد و آن ها را متقاعد کند که بر روی دکمه «فالو» ضربه بزنند. بیو اینستاگرام شما باید انعکاسی از اهداف و ارزش های کسب و کارتان باشد و آنچه شما را منحصر به فرد می کند، برجسته کند.

این سوالات را از خود بپرسید:

  • کسب و کار شما به چه کسی خدمت می کند؟
  • چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می کند؟
  • دوست دارید مخاطبانتان در مورد کسب و کار شما چه بدانند؟
  • می خواهید بیو اینستاگرام شما چه نوع لحنی را منعکس کند؟

اگر از قبل یک توضیح کامل در مورد کسب و کار خود نوشته اید، می توانید بخش هایی از آن را برای نگارش بیو اینستاگرام خود بکار ببرید.

بیو و نام اینستاگرام خود را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید

کلمات کلیدی که در بیو و نام اینستاگرام خود بکار می گیرید، شما را در مقابل مخاطب هدفتان قرار می دهند. الگوریتم اینستاگرام از این کلمات کلیدی برای نمایش فید استفاده می کند و بهینه سازی بیو اینستاگرام باعث می شود که کسب و کار شما حتما دیده شود.

برای افزودن یک کلمه کلیدی به نام اینستاگرام خود، روی «Edit Profile» کلیک کنید و یک کلمه کلیدی قابل جستجو اضافه کنید. ابتدا در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید.

همچنین، می خواهید یک یا دو کلمه کلیدی را به بیو اینستاگرام خود اضافه کنید. یکبار دیگر، در نظر بگیرید که افراد چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند. استفاده از یک کلمه کلیدی متفاوت از آنچه در نام خود وارد کرده اید را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال،‌ یک کسب و کار عکاسی ممکن است شامل «هدشات» در نام خود و «عکاسی برندینگ شخصی» در بیو باشد. یک رستوران ممکن است از «غذای وگان» در نام و «BBQ معتبر» در بیو خود استفاده کند.

با استفاده از ایموجی ها شخصیت ایجاد کنید

ایموجی ها اکسسوری های عالی برای نوشتن یک بیو اینستاگرام کامل هستند! آن ها نه تنها یک روش سرگرم کننده برای نشان دادن شخصیت برند هستند، بلکه روشی عالی برای جذاب کردن متن یا جلب توجه به نکات مهم هستند.

  • از ایموجی ها برای جلب توجه به هر خط از بیو اینستاگرام خود استفاده کنید.
  • یک ایموجی را به مهم ترین عنصر بیو اینستاگرام خود یعنی فراخوان برای عمل اضافه کنید.
  • یک ایموجی یا پیکان انگشت نما اضافه کنید تا افراد را به لینک خود در بیو هدایت کنید.

هنگام اضافه کردن ایموجی ها به بیو دسترس پذیری را در نظر بگیرید. اگر از تعداد زیادی ایموجی استفاده کنید، مخاطب شما نمی تواند پیام اصلی را درک کند.

با استفاده از ایموجی ها شخصیت ایجاد کنید

در اینجا یک مثال عالی از ایموجی هایی است که به خوبی بکار گرفته شده اند: نانوایی Half-Peach Vegan Bakery از ایموجی ها برای ایجاد خطوط جدید متنی استفاده می کند که آشکارا به محتوا مربوط می شود. تنها با سه ایموجی، ظاهر چشمگیر است و مخاطب را تحت فشار قرار نمی دهد.

یک فراخوان برای اقدام (کال تو اکشن) درج کنید

درست مانند صفحه فرود و سایر مطالب بازاریابی، شما باید یک اقدام به عمل (کال تو اکشن) را در بیو اینستاگرام خود بگنجانید. فراخوان به اقدام به بازدیدکنندگان شما می گوید که مرحله بعدی چیست.

به این فکر کنید که می خواهید بازدیدکنندگان در مرحله بعدی چه اقدامی انجام دهند:

  • آیا می خواهید بازدیدکنندگان در فهرست ایمیل شما ثبت نام کنند؟
  • آیا می خواهید مردم محصولات شما را بخرند؟
  • آیا می خواهید مردم صفحه اینستاگرام شما را دنبال کنند؟
  • آیا می خواهید مردم اقدام متفاوتی انجام دهند؟

یک هدف را انتخاب کنید و برای آن یک فراخوان سفارشی تهیه کنید. البته، شما می توانید با گذشت زمان با ایجاد کمپین های بازاریابی جدید یا تغییر دایرکتوری ها، فراخوان به اقدام خود را تغییر دهید.

یک لینک به بیو خود اضافه کنید

وقتی در مورد فراخوان به اقدام خود تصمیم گرفتید، زمان آن رسیده است که لینکی را مستقیما به بیو اینستاگرام خود اضافه کنید. شما می خواهید لینک شما با فراخوان اقدامی که انتخاب کرده اید مرتبط شود.

ترکیب فراخوان به اقدام و لینک ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

  • برای تخفیف های ویژه به فهرست ایمیل من بپیوندید: [لینک به ایمیل ثبت نام]
  • آخرین پست وبلاگ من را بخوانید: [لینک به پست وبلاگ]
  • با من تماس بگیرید: [لینک به زمان بندی]
یک لینک به بیو خود اضافه کنید

افزودن یک لینک به بیو یک دقیقه طول می کشد:

  • روی عکس پروفایل در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.
  • در صفحه پروفایل خود در بالای تصاویر خود، دکمه ای به نام ویرایش پروفایل را خواهید دید. روی ویرایش پروفایل ضربه بزنید.
  • روی لینک ها ضربه بزنید. سپس آدرس وبسایت خود را وارد کنید.
  • Done را بزنید.

یک نکته مهم: شما می توانید از یک لینک در جمع کننده بیو خود مانند Linktree استفاده کنید تا فهرستی از لینک های مهم را به نمایش درآورد. اما اگر به جای آن به یک صفحه در وبسایت خود لینک دهید، ترافیک بیشتری بدست خواهید آورد، که هم برای بهینه سازی موتورهای جستجو و هم برای نرخ تبدیل خوب است!

10 نمونه از بهترین بیو اینستاگرام

نوشتن بیو اینستاگرام به کمی زمان، فکر و خلاقیت نیاز دارد. به همین دلیل است که ما برخی از بهترین نمونه های بیو اینستاگرام را جمع آوری کرده ایم. شما 150 کاراکتر در اختیار دارید تا به مخاطب خود بگویید چرا برند شما اهمیت دارد. از هر یک از این کاراکترها نهایت استفاده را ببرید!

Free Label

مثال  بیو اینستاگرام

اگر کسب و کاری هستید که با مجموعه ای خاص از اصول اخلاقی اداره می شود، همیشه مهم است که ارزش های خود را از قبل ذکر کنید. Free Label با به اشتراک گذاشتن این حقیقت که یک برند اسلو فشن است که به جامعه اهمیت می دهد، این کار را کرده است. Free Label با به اشتراک گذاشتن طیف گسترده ای از اندازه ها و نوع برند مدی که است، خود را از دیگران متمایز می کند.

بیو:

برند اسلو فشن مبتنی بر اخلاق و جامعه.

سایز 5X-XS

نخ FL + مجموعه چاپی

[لینک]

Bloomed Roots

کسب و کار کوچک گل به نام Bloomed Roots بلافاصله با ذکر کاری که انجام می دهد، خود را معرفی می کند: گل آرایی هدفمند، ارگانیک و برجسته. علاوه بر این، Bloomed Roots از کلمات کلیدی در بیو اینستاگرام خود استفاده می کند (مانند گل فروشی و گل آرایی) تا به افراد کمک کند خدمات آن ها را بیابند.

بیو:

فروشگاه و استودیو گل فروشی

طرح های هدفمند، ارگانیک و برجسته

رویدادها | لحظات خاص | مراسم ازدواج

[لینک]

Glass Inception

مثال  بیو اینستاگرام

اگر یک کسب و کار خانوادگی دارید، قلب و روح کسب و کار خود را به نمایش بگذارید! مردم دوست دارند با دیگران ارتباط برقرار کنند! با نشان دادن این که یک کسب و کار کوچک با ریشه های خانوادگی و اجتماعی هستید، می توانید ارتباطات قوی تری با جامعه ایجاد کنید. Glass Inception بلافاصله پاسخ به دو سوال مشتریان را می دهد: محل استقرار آن ها (دالاس، تگزاس) و نحوه دریافت قیمت (لینک در بیو). مختصر و مفید است.

بیو:

مالک و اداره کننده @buildabetteru

ما یک کسب و کار خانوادگی در حوزه شیشه هستیم که در زمینه شیشه و آینه تخصص دارد. #دالاس، تگزاس

[لینک]

Against The Grain

Against The Grain شخصیت خود را به بیو اینستاگرام می افزاید و در عین حال آن را مختصر نگه می دارد. کلمه «بدون احساس پشیمانی» نشان می دهد که این کارخانه آبجوسازی تا چه اندازه به خدمات خود به مشتریان در لوئیزویل، کنتاکی افتخار می کند و چقدر از تولید آبجو رضایت دارد. بیو اینستاگرام آن ها تنها 9 کلمه است، اما دلیلی برای این اختصار وجود دارد. این آبجوسازی حس در دسترس بودن و قوی بودن را به یکباره القا می کند.

بیو:

ما یک کارخانه آبجوسازی در لوئیزویل هستیم که بدون احساس پشیمانی آبجوی لوئیزویل درست می کنیم.

[لینک]

Unrefined Bakery

مثال  بیو اینستاگرام

Unrefined Bakery یک نانوایی محلی است که نان های بدون گلوتن و ضد حساسیت عرضه می کند. این کسب و کار کوچک بیو اینستاگرام خود را کوتاه و شیرین نگه داشته، اما خیلی روشن توضیح می دهد که چه نوع کسب و کاری است، کجا مستقر است و چه چیزهایی به افرادی که در آن منطقه زندگی نمی کنند ارائه می دهد. آنها همچنین کلمه کلیدی «نان بدون گلوتن» را به عنوان بخشی از نام خود در بیو خود گنجانده اند.

بیو:

💯% بدون گلوتن + سویا | گزینه های Keto، Vegan، + Paleo

📍 5 مکان DFW

📦 ارسال به سراسر کشور داریم

[لینک]

Joanna Lowell

Joanna Lowell بلافاصله خود را با ذکر این که یک نویسنده رمان های تاریخی است، معرفی می کند. او به وضوح شخصیت و برند خود را با ایموجی های بامزه که با کتاب هایش مرتبط هستند، نشان می دهد. مخاطبان او افراد علاقمند به کتاب هایش هستند، بنابراین جوانا به کارهای قبلی و آثار بعدی خود اشاره می کند.

حتی اگر یک کسب و کار هستید، می توانید بیو اینستاگرامی بنویسید که حس شخصی دارد و اطلاعاتی که مخاطبانتان بیشتر در جستجوی آن هستند را در اختیارشان قرار بدهد. علاوه بر این، این یک یادآور عالی است که می توانید در بیو اینستاگرام خود برای تبلیغ محصولات، خدمات یا تبلیغات جدید استفاده کنید!

بیو:

نویسنده رمان های تاریخی. The Duke Undone و The Runaway Duchess اکنون در @berkleyromance در دسترس هستند. 🎨❤️ Artfully Yours 6 فوریه منتشر خواهد شد 🍰💜

[لینک]

Mint Mobile

مثال  بیو اینستاگرام

Mint Mobile با ذکر این نکته که چرا بازدیدکنندگان باید به آن ها اهمیت دهند و آن ها برای کمک به مشتریان چه کاری انجام می دهند، مخاطب خود را هدف قرار می دهد. هر چیزی که Mint Mobile در بیو اینستاگرام خود ذکر کرده است به این نکته اشاره می کند که چرا مخاطبان باید به ماموریت آن ها اهمیت دهند و چه سودی از آن می برند.

برای این شرکت مخابراتی نوشتن بیو ساده یا خشک در اینستاگرام آسان است. در عوض، Mint Mobile با صدای برند قوی پیشرو است که باعث می‌شود بازدیدکنندگان بخواهند بیشتر بدانند.

بیو:

در Mint Mobile، ما همیشه به دنبال راه های نوآورانه برای صرفه جویی در پول هستیم تا بتوانیم بی سیم پریمیوم را با قیمت ۱۵ دلار در ماه به شما پیشنهاد دهیم.

[لینک]

First We Feast

First We Feast یک برنامه یوتیوبی است که در آن افراد مشهور در حالی که بال مرغ داغ می خورند، به سوالات مصاحبه پاسخ می دهند.

First We Feast به طور خاص ذکر می کند که بر روی «غذا، نوشیدنی و فرهنگ پاپ» تمرکز دارد و در نتیجه مخاطب می داند که از پست های اینستاگرام آن ها چه انتظاری باید داشته باشد. این برند همچنین از این فضا برای معطوف کردن توجه مخاطبان به برندهای دیگر خود استفاده می کند. اگر کسب و کار شما دارای چند حساب اینستاگرامی است، ایده خوبی است که آن ها را به هم مرتبط کرده و یک انجمن ایجاد کنید.

بیو:

پر کردن شکاف بین غذا، نوشیدنی، و فرهنگ پاپ.

🔥 @HotOnes

🍔 @TheBurgerShow

[لینک]

Humans of New York

Humans of New York هم اکنون یک نام برند بزرگ است، اما هنوز یک کسب و کار کوچک است که توسط یک فرد اداره می شود. براندون استنتون با جلب توجه به نام او، انسان پشت برند را نشان می‌دهد، و اضافه می‌کند که «توسط مخاطبان پشتیبانی می شود» و اضافه می کند که چگونه مخاطبان می توانند از کار او حمایت کنند.

Humans of New York مخاطبان خود را با تشویق آنها به درگیر شدن در ماموریت متمرکز می کند.

بیو:

ایجاد شده توسط براندون استانتون. Humans of New York توسط مخاطبان پشتیبانی می شود. اگر می خواهید از ایجاد آن حمایت کنید، لطفاً به Patreon بپیوندید:

[لینک]

Chips Ahoy!

مثال  بیو اینستاگرام

Chips Ahoy! نشان می دهد که حس شوخ طبعی تا چه اندازه برای یک برند مهم است. برند از حس شوخ طبعی برای نشان دادن خوشمزگی اعتیادآور بودن یک محصول استفاده می کند. علاوه بر این، فراخوان برای اقدام «دکمه دنبال کردن در زیر است» به مشتریان می گوید که دقیقا چه کاری باید انجام دهند.

بیو:

می‌خواستیم بیشتر بنویسم، اما صدای جویدن Chips Ahoy! را نشنیدیم! کوکی. دکمه دنبال کردن در زیر است.

[لینک]

همین امروز بیو اینستاگرام خود را بنویسید!

وقتی برای اولین بار بیو اینستاگرام خود را می نویسید، اهداف کلی رسانه اجتماعی خود، این که می خواهید خاطب چه اقدامی را انجام دهد و لحنی که می خواهید منتقل کنید را به یاد داشته باشید. موارد زیر را در بیو خود بگنجانید:

  • کمی توضیح در مورد کسب و کار خود
  • یک یا دو کلمه کلیدی با هدف سئو
  • ایجاد شخصیت با کمک ایموجی و لحن
  • یک فراخوان برای اقدام
  • یک لینک در بیو

و از همه مهم تر، لطفا به یاد داشته باشید که بیو اینستاگرام را می توانید هر زمان که می خواهید تغییر دهید! آنچه امروز برای کسب و کار شما مفید است ممکن است بعدها کارساز نباشد و این اشکالی ندارد.

منبع : localiq

بیشتر بخوانید :

تبلیغات پاپ آپ اینستاگرام چیست و هزینه و بازخورد آن چقدر است

تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست و چگونه آن را انجام دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید